Към съдържанието


Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАРИЯ- ТУК
Присъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК

Покупка на скутер и тестване на нов мотор.


  • Please log in to reply
6 отговора на тази тема

#1 VFTI

VFTI

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 4671 Мнения:
  • МестонахождениеСофия

Публикувано 06 May 2006 - 11:49

Ето някои неща, които трябва да гледаме при покупка на скутер ;)/>

*** Гледайте дали първо мотора пали.И дали работи добре дори след като малко загрее...

*** Разгледайте окачването дали не лопа задния амортисиор и дали не се клати нещо окачването-разбита предница или "скачащ" заден амотисиор...Пробвай да набиеш рязко спирачката на мотора да видиш дали работи добре и дали няма нещо разбито по предница

*** Разгледайте около двигателя как е ..Дали всичко изглежда наред дали някъде не капало масло и т.н

*** Огледайте най-отдолу дето е връзката на вилката да не да е много изгнила или прецакана, заваряна(също ако резервоара за бензин ако е там)...

*** Огледайте хубаво електрониката на мотора а и усетете  дали няма някаква кофти миризма от ауспуха...Ако се кара с некви боклуци или ако е запушен ауспуха и вътре има изгаряне на частици ще мириши странно...

*** Виж дали добре се движат и двете спирачки и също жилото на газта...

*** Като го покарате гледайте мотора да има добър старт, а не да бръмчи много а да не тръгва едвам едвам при многооо високи обороти-това означава евентуално проблеми с ремък, съединител и т.н

*** Боята- хубаво е да се огледа добре... Това се вижда най първо но не забравяйте, че едно добро цялостно боядисване ще излезе 200-300лв....Вижте дали и мотора е пребоядисван ;)/> Ако е с оригиналната боя и скута е запазен това може да говори само добре за моторетката ;)/>

*** Хубаво е и скутера да изпълва километржа си-това се отнася за тия дето са до 60км.. моторчето не би трябвало да има  проблем да го изпълни...

*** Не забравяйте да проверите светлините, мигачите, дали светва стопът отзад, дали работи на габарит и т.н всяка електроника ;)/>

*** Заключването  на кормилото- уверете се че РАБОТИ...завъртете кормилото и пробвайте да заключите..ако не може питайте купувача защо не може...отново може да намалите цената ;)/>

*** Акумолатора-мотора трябва да пали лесно от стартер също както и от манивела.
естествено има възможност и дори и да няма акумолатор-АКО купите задължително му СЛОЖЕТЕ!
Ако пали веднага от манивелата  и едвам едвам от стартер това означава заминал стартер...

*** Гумите- естесвено може да питате продавача дали ги е сменял и кога. Вижте дали не са прекалено изтъркани.Също важна подробност е да питате дали имат вътрешна гума-може да са без вътрепни...Вижте за следи от спукване-(ако гумата е без вътрешна, то едно спукване означава смяна на гумата, а ако продавача я е "закърпил" то това е временно...
А ако има вътрешни се поинтересувайте дали са пукани и т.н ;)/> Гумите никак не ефтини-говорим за по качествените. И са много важни за да карате безопасно! Позаинтересовайте се...

*** Джанти- прегледайте и двете джанти да не да са криви.Ако задната е била изкревена яко то освен на място  като подадете газ ще си личи, а и в движение ;)/>не забравяйте че може освен джантата и гумата да се е деформирала :~\

*** РЕГИСТРАЦИЯ- това е много важно за една моторетка- ако няма регистрация по добре с откажете от този мотор или ако ще го карате някъде където няма куки го купете максимално ефтино-на безценица.... Ако карате мотор без регистрация то е многооо вероятно куките ако ви спрът да ви го конфискуват!-- ИМА СЕ ПРЕДВИД АКО МОТОРА е без документи, съоветно изгубени или е краден...Иначе няма проблем например ако има миническа декларация и т.н ;)/>

*** Застраховка- принципно не е задължителна но ако я има то ще си спестите едно 30лв ;)/>

*** Каска- собственика не е длъжен да ви осигури каска, но пък ако ви подари пак е добре дошло..Каските също не са ефтини ;)/>

* Последните 3 изброени елемента показват отношението на собственика ;)/> Явно човека е бил редовен и се грижел добре и за моторетката си ;)/>


*** Масло - позаинтересувайте се с какво масло е карано моторчето...Може да се окаже че е карано " с квот му падне" на продавача и така да е почнал да се скапва двигателя :~\ :~\

*** Пушек - вижте дали пуши повече от нормалното(преинципно едвам трябва да се забелязва) моторчето ...Ако пуши много- може да е от некачествено масло, нужда от ремонт на двигателя, прецакан ауспух, не добро смесване в карбуратора, свещ...

*** Ремък/ролки/съеднител/свещ- питайте за евентуална смяна.. От тези неща зависи и как ускорява моторетката дали развива макс скорост и т.н. Ако ускорява много а няма макс-може да са сменяни ролки ;)/>

*** ТРИКОВЕ- много продавачи пишат неща за моторетките, които не са реални. От такива продавачи може да се очаква всичко и може да са някакви мошенниц.. Неща като "спортен кит 70цц тунинг и спортно гърне" са станали като нормална фраза за днешните продавачи..Ако наистина има нещо такова се уверете- вижте наистина дали ауспуха е такъв...Също така и дали моторетката върви повече от нормално...Например един Аерокс50цц би трябвало да прави 100км със спортен кит....






Може да допълвате и вие ;)/>

scooterhouse.net

#2 Aprilia Leonardo

Aprilia Leonardo

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 8224 Мнения:
  • МестонахождениеТорино, Италия

Публикувано 09 May 2006 - 14:35

Можеш да допълниш една хитрина дет не я знаят всички, то не е кой знае колко трудно да се сетиш ама ....
Като харесате мотор най-добре отидете да го разгледате на място, защото ако се срещате някъде например той вече ще е загрял човека като дойде с мотора, та като отидете да го гледате първото нещо е да проверите дали е пален преди това, пипвате ауспуха и ако е топъл значи мотора почти сигурно има проблем с паленето, може да е съвсем дребен като автоматичен смукач, но може да се окаже и по-сериозно като заминали сегменти.  :~\ Ако мотора е вече пален или нямате възможност да отиде до мястото където се държи мотора като дойде човека на оговорената среща го накарайте заедно да поизчката 20-на минути мотора да поизстине  и го запалете, трябва да си пали нормално от стартера, ако пък акумулатора е свален това също е лошо защото много търговци когато скутера не пали на стартер свалят акумулатора за да прикрият този проблем. (Когато не пали на стартер значи е позагубил компресия и трябва евентуално понататъчна смяна на сегменти). Така че ако имате възможност пуснете му ток от кола за да се уверите че пали и от стартера. Нормално скутера трябва да пали от 1-2 ритвания на манивелата и да може да си държи нормално обороти. Не трябва да се чува виене, ручене, скърцане или пристъргване. Това е в общи линии има и други тънкости, ако се сетя ще ги напиша  ;)/>
NA LICHNI SAOBSHTENIQ NE OTGOVARQM VREMENNO !!

#3 slai

slai

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2286 Мнения:
  • Местонахождениеморската част

Публикувано 22 June 2006 - 12:55

момчета пропуснахте едно много важно нещо не всички мотори са с ремък независимо че с верига са по малко все пак трябва да се предупреди може някои да иска минт или нещо подобно
моторите с верига винаги имат слаб старт и не се учудваите питаите за всеки случаи когато купувате мотора дали е с ремък или с верига кажат ли ви че е с верига не очакваите чудеса от него бегачка не може да стане бавен е старта но за сметка на това максималната скорост винаги е една и никога не пада
ако прави 65 с нов съединител със стар щр прави пак 65 но старта ще е още по умрял
Публикувано изображение [move][size=10pt]СКУТЕР БЕЗ ДАТЧИК ЗА БЕНЗИНА СТАВА САМО ЗА СТЪНТ И С 2 СТИКЕРА Е ПОНЕ 200 КОНЯ

#4

  • Guests

Публикувано 26 March 2007 - 17:56

И като го палите от манивела ако няма компресия значи е за основен! Също е хубаво ако има локва някъде да минете през нея и ако двете следи на гумите се разминават значи е изкривена рамата!!!Това също е мн. важно!

#5

  • Guests

Публикувано 15 January 2008 - 17:07

*** Акумолатора-мотора трябва да пали лесно от стартер също както и от манивела.
естествено има възможност и дори и да няма акумолатор-АКО купите задължително му СЛОЖЕТЕ!
Ако пали веднага от манивелата  и едвам едвам от стартер това означава заминал стартер...

Това не ми хареса ако скутера не е пален известно време е логично,че от стартера ще пали по-трудно и трябва от манивелата!!!

#6 kamen71

kamen71

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 3320 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:YAMAHA TMAX 500cc

Публикувано 07 September 2009 - 09:40

Статия от Super Bike - август 2007

Или какво да гледаме когато ще го правим?

Вие сте на пазара за нов мотор. Човъркали сте си мозъка какво да купите докато не ви заболи главата. Изчели сте де що видите тестове от списания, и сте готови да приложите прочетеното. НО, вие все още поемате голям риск. Защо? Super Bike знаят отговора.

Казано просто, никой друг на планетата не е същия като вас. Никой друг няма точно същите вкусове и предпочитания. И поради това, само вие знаете дали мотора който ви се вижда готин, ще отговори прецизно на всичките ви нужди. И единствения начин да разберете това е да покарате нещото.

Разбира се, винаги можете да излезете навън и да купите мотора без да се замисляте. Но рискът в това е че в него може да има нещо от голямо значение, което да не ви пасва. Нормално е да се влюбите тежко в мотор от корицата на нашето списание, но какво правим ако това не е точния мотор за вас? И ако тази несъвместимост е толкова голяма, че да се чувствате злобно прецакан? Това значи че ще трябва да се отървете от проклетото нещо съвсем скоро след като сте го купили – това от своя страна ще се превърне в една доста скъпа грешка в преценката. Единствения начин да се намалят шансовете от купуване на нещо несъвместимо е да направите тест-райд. Но този тест трябва да е продуктивен, да ви позволи да получите добро чувство за мотора. За да стане това, трябва да покарате достатъчно надалеч, идеалното е поне два часа. И по-важно, трябва да сте  способни да научите за мотора възможно най-много. Тук се включваме и ние.

Тук в Super Bike ние не винаги сме способни да набараме някой нов мотор за две седмици, и да го разбиеме от комплексни тестове. Но повярвайте ни, с аналитично поведение и някои внимателни проучвания на мотора със себе си на борда, можете да изкарате адски много информация ,която да ви помогне да получите отлично и точно чувство за това какъв точно е този мотор – дори и за по-кратък период от време. Но това важи само ако умеете да накарате всяка минута и километър прекарани на мотора, да се броят за качествени.

ВСИЧКО Е В ПОДГОТОВКАТА

Както и във всяка друга работа която искате да свършите като хората, подготовката е ключът тук. Ако посетите изложение или шоурум, видите мотора на живо и седнете върху него, това е един добър старт /въпреки че да му подритвате гумите едва ли ще е от голяма полза/. Следваща стъпка: звъннете на възможно най-много търговци които имат този модел, и досаждайте за продължителен тест. Ако се налага, бъдете подготвени да пътувате надалеч, за да го направите. Също така помислете до кои дилъри има смисъл да пътувате, от гледна точка на това къде се намират шоурумите им, и какви са пътищата около тях. Няма да разберете много за супербайк или голям облечен турър, ако ги тествате в задръстванията в центъра на града. В идеалния вариант трябва да покарате 60-70 километра по разнообразни пътища, за да тествате пълното поведение на мотора. Пътешествие което включва натоварен град, леко гаден път с дупки, после първокласен път и накрая малко магистрала, ще ви помогнат да разберете как се държи мотора при всякакви условия, и дали това държание ви устройва. Много от това може да бъде планирано с един поглед на картата. Още по-добре е ако имате възможност, да минете по този път със сегашния си мотор, просто за да имате познания за точките по маршрута. Разбира се, след като сте се запознали с пътищата около шоурума на дилъра, следващото което предстои е да седнете и да преминете към изучаване на самия мотор. Обаче, хубаво е да знаете едно-две неща преди да навиете газта.

Първо, проверете дали мотора ви пасва или не. Достигате ли пода с двете стъпала, и ако е така, имата ли силата да удържите мотора, ако не го подпрете навреме със стойката? Не сте ли много прегърбен, или много разтегнат? Ако всичко това е наред, тогава продължавайте. Но ако някое от тези е на ръба, тогава трябва да бъдете особено внимателни докато тествате. Дискомфортът е гадно нещо за толериране. И въпреки, че всички нови мотори са доста прилични откъм ергономия, не всеки става за всеки мотор достатъчно добре за да прекарва на него цели дни.

ФИННИ НАСТРОЙКИ

Неща като височината на степенките и позицията на ръчките могат да прецакат карането по-скоро от колкото сте си мислели ако са настроени лошо за вас, и да ви накарат да застанете в стойка която няма да сте щастливи да поддържате много дълго. Някои мотори ви дават възможността да настроите финно позициите на ръчките и степенките за по-удобно пасване. Ако случаят е такъв, накарайте търговеца да го направи. В крайна сметка, възможно е да похарчите доста пари в техния магазин.

Също така, придобийте генерална представа за тежестта на мотора. Повечето от моторите ефективно губят голяма част от теглото си, когато са в движение. Но ако ще ходите на работа с мотора и ще се озовавате в центъра на града прекалено често, тогава вие имате нужда да сте във пълен контрол на място – по светофари, отбивки и задръствания. Понякога е по-лесно отколкото си мислите за загубите контрол докато сте на място, и да се озовете по гъз на асфалта благодарение на теглото на мотора което ви е хванало неподготвен. Не само, че е доста срамно, но е и скъпо и може да ви докара тежки контузии. И ако мотора има централна стойка, можете ли сам да го вдигнете на нея, бързо и уверено? Проверете и дали хода на кормилото е удобен за вас. Повечето са добре настроени, но една изненада може да ви развали бавното каране из града. Ако всичко това е наред, може да преминете напред и да видите как са нещата в движение.

Вкарайте си и мозъка на скорост преди да тръгнете. Няма просто да се возите, вие отивате на тренировъчен курс за да изучите що за мотор е това. Така че, настройте мозъка си на вълна приемане на данни. Направете си списък с неща за проверяване, ако имате – вземете лаптоп или диктофон, за да запишете всичко което чувствате докато карате. Няма нищо срамно, при положение че ще похарчите една камара пари. Не се притеснявайте да спирате отвреме навреме за да си нахвърляте бележки. Така ще имате доста информация, която да се отрази на решението ви когато се приберете в тихия си дом и адреналина ви отпусне. И ако имате какъвто и да било дискомфорт на мотора по време на някоя част от карането, тогава не се притеснявайте да поискате тест-райд отново.

КЛЮЧОВИТЕ МОМЕНТИ

Ако можете, направете първата част от теста най-лесната, за да се запознаете бързо с мотора и да можете да се съсредоточите в детайлите. Има много неща които трябва да проверите, а най-доброто място за това естествено е пътя. Главни неща като двигателя трябва да бъдат проучени първи. Проверете каква мощност вади, и дали начина по който я доставя ви харесва. Имайте предвид, че конфигурацията на мотора може да бъде също толкова важна, колкото е кубатурата му, когато опрем до това колко коня и кога достигат до задната гума. Дори и някой 1200сс четирицилиндров редовак на пазара може да бъде малко по-тромав от един V2 с наполовина по-малък обем, и може да се нуждае от повече смени на предавките за да бъде поддържан във най-добрата си форма. Разходете се нагоре-надолу по оборотомера в ниските предавки – това ще ви даде точна представа къде разполагате с най-много сила, и колко прогресивно ви я доставя двигателя. Търсете и мъртви точки. Обикновено се намират в средните обороти поради ограниченията на вредните емисии. Те наистина могат да прецакат представянето на двигателя при неподходяща предавка.

Важно за начинаещите: Не забравяйте да бъдете честни  със себе си, ако двигателя ви се вижда твърде силен, или има неприятелско поведение при ваденето на мощността. 170 коня могат да ви доведат много неприятности със закона, както и много физически затруднения.

Вибрациите могат да бъдат неочаквано силни за вас при някои модели. Те водят до много неудобства като размити огледала, изтръпнали ръце, крака и задник. Ако това се случва при оборотите в които вие го карате най-често, то този мотор просто трябва да отпадне от вашия списък с фаворити.

Скоростните кутии също имат огромна вариативност. Безпричинно сменете много пъти предавките нагоре и надолу, за да видите как и колко бързо работи кутията. Това не е голям проблем при напилени двигатели, но все пак е проблем ако смяната е бавна като на агрокултурна машина. Бъдете сигурни че сте натоварили здраво двигателя като тръгвате и спирате, за да видите дали скоростите не изскачат.

ЛИЧНИ ДОКОСВАНИЯ

Генералният комфорт върху мотора е може би най-личното преживяване, и едва ли има нещо, което да пасва перфектно на всички. Но все пак е важно през времето на вашето пробно каране да видите колко защита от вятъра има, как усещате седалката, и как се чувствате на позицията на ръчките и степенките ако трябва да прекарате в тази стойка един цял ден. Това е трудно да се предвиди, но естествено – ако имате какъвто и да било проблем или болежка след само 50км на мотора, отговора е ясен.

Има и още малки детайли които да покажат дали живота ви с новия мотор ще бъде ад или рай, така че напълно си заслужават проверката. Неща като огледалата и колко добре виждате в тях не са чак от такава важност поне за нас, но неща като местото под седалката, куки за паяк, и колко удобни и ползваеми са уредите на мотора - това са неща които дават голяма представа за пригодността на мотора към начина ми на каране.

Друго важно нещо е обема на резервоара. Трудно е да се пресметне спрямо стила ви на каране, но вижте колко от резервоара ще липсва след вашето пробно каране. Някои нови модели трудно покриват 150км с един резервоар, което е твърдо „не” за някои хора, предимно тези с пътешественическо мислене.

Преди да преминете и последните стъпки в избягването на грешната преценка, не пренебрегвайте второто мнение ако то се касае за задната седалка. Комфортът на задните седалки варира от прекрасен до ужасен. И ако ще я возите редовно, то тя трябва да дойде с вас и да тества също, така че тест-райда трябва да включва и упражнението "двама на мотора". Това често е най-гадната и досадна част, но не е за пренебрегване. Но във този случай, колкото повече време и нерви вложите, толкова по-вероятно е мотора от сънищата ви наистина да се окаже сладък сън, вместо финансовия кошмар в който лесно може да се превърне.

Важното е да покарате мотора на разнообразни пътища, и да настроите мозъка си на аналитична вълна, вместо просто да се кефите на возенето.

ПРИЯТНО ТЕСТВАНЕ!
Публикувано изображение
Публикувано изображение

#7 mbb

mbb

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 2 Мнения:

Публикувано 12 February 2021 - 19:29

Пичове попаднах на тази тема, изглежда доста изчерпателна информацията. Надявам се да е от полза.
https://carmall.bg/b...-vtora-upotreba




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни