Към съдържанието


Всичко за YAMAHA T-MAX 500 / 530сс

Не пали

  • Please log in to reply
3458 отговора на тази тема

#3441 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 75 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 28 February 2019 - 09:48

Виж, тези студени лепила, дъвки и т.н. не вършат никаква работа! Ходи при заварчик да ти го завари с MIG/MAG или разни ВИГ-ове има. Аз съм запоявал ухо на спирачен супотрт и стана жестоко. Даже ако има възможност нека ти пробият детайлите и вкарат вътре друга стабилна опора. Нещо като шпилка и след това да се завари и обработи да не е грозно. Не давай пари за втора употреба, и още повече ново такова желязо.
В София бях при един пич в пряка на "Пиротска"  и съм доволен.

scooterhouse.net

#3442 Vankatazafirov

Vankatazafirov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 2 Мнения:
  • Телефонен номер:0886365452
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-Max 500

Публикувано 11 March 2019 - 21:07

Здравейте колеги, да се похваля и аз, от около месец съм собственик на ето тази машинка.
Та дойде и време за обслужване, и някой дребни доработки по външни детайли.
Поздрави.

Прикачени файлове



#3443 veno81

veno81

    Модератор

  • МОДЕРАТОР
  • 1497 Мнения:
  • Телефонен номер:0878755800
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha Black Max 530

Публикувано 11 March 2019 - 21:43

Честитоооо и безавариен сезон.
Публикувано изображение

#3444 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 75 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 12 March 2019 - 11:23

Относно трудното палене на карбураторниат Макс.
Четох разни пичове и ето как се прави при подобен проблем, като моя. А това май е често-да не пали след дълъг престой /зимен сън-не иска да се буди гада ха-ха/
Ако не запали гадината правите следното. След въртене на стартер и реалното изтощаване на акумулатора, защото не може да въртите повече от 10 мин с прекъсване естествено, свалята пластмасите и свещите. Те естествено са целите в бензин и няма нещо което да ги накара да пуснат искра в това състояние. След това издухвате цилидрите компресор. Обгаряте свалените свещи с горелка и забърсвате, може и луфта да проверите все пак. После слагате НОВИ свещи! Аз си ги кръстих "палещи свещи". Завъртате на стартер и чудо! Работи! Оставяте да загрее и правите 3-4 кръгчета, като се внимава, защото нямате пластмасите отпред. След това махате "палещите свещи" слагате старите-обгорени и проверени и палите без проблем и си карате през целият сезон с тези свещи. "Палещите свещи" си ги прибирате да си палите догодина. Аз свещи сменям на 10-12к.км и въпросните палещи свещи ще преминат в титулярни един ден. Това е в общи линии. Стигам до извода, че нещо става на свещите от престоя и от там е проблема.

#3445 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 375 Мнения:

Публикувано 12 March 2019 - 13:35

Има много по-просто и надеждно решение. Отнема 20 секунди.

#3446 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 75 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 12 March 2019 - 16:26

 Гошко2 написа на 12 March 2019 - 13:35 :

Има много по-просто и надеждно решение. Отнема 20 секунди.

Впечатляващо! Как  така със седем думи думи можа да създадеш това трепетно очакване  и  съспенз. Чувството е  все едно всеки момент ще стане ясно кой уби Кенеди!
Колега искам да попитам от къде черпиш тази мъдрост и на какво е базирано познанието ти?
1. Имаш ли Т-мах, имал ли си, карал ли си? Колко си карал и дали въобще си пипал такъв мотор и си се сблъсквал с този проблем?
2. Дали не съм го влачил по истински майстори,  които поправят моторите на половин София, а не по форумски разбирачи?
3. Знаеш ли къде е въздушният филтър на Т-макс и как се стига до него, защото съм почти сигурен, че голямата ти тайна, която решава проблема за 20 секунди е един спрей. Да един спрей, вълшебни думи и положителна нагласа към случващото се нали?
Да ама не! Предишният пост го написах с цел да помогна на някой, а не да обяснявам, как всичко се решава за 20 секунди. Не ми отговаряй моля те!
Поздрави.

#3447 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 375 Мнения:

Публикувано 12 March 2019 - 17:26

Колега, не знам защо избухна, но "невероятният" проблем, който описваш, наистина има идиотско решение.
Да, наистина целият този ритуал, който извършваш е силно впечатляващ и доста трудоемък. Всъщност е жива мъка... особено това за "палещите" свещи си е култово.

Но, както казах в няколко думи, решението е изключително просто и... дори е описано в ръководството на мотора. Всъщност го има във ВСИЧКИ ръководства на карбураторни мотоциклети (или поне всички, които съм чел и притежавал).

Проблемът НЕ е характерен само за твоя скутер, а за почти всички мотори с карбуратори. Проблемът НЕ Е в свещите. Проблемът е в ГОРИВОТО, което остава в карбураторите.
Бензинът, както знаеш, се изпарява. Само че НЕ се изпарява на 100%. Като оставиш мотора с бензин в поплавковите камери, същият се изпарява и в камерите остава една гъста и миризлива ГНЯЗ, съставена от смолисти и други отлагания. Тази гняз, трудно се изпарява, зацапва свещите и... резултатът го знаеш.

Аз ще ти направя едно предложение, а ако останеш доволен, ще почерпиш лимонада:
При следващия по-дълъг престой (за по-дълъг аз считам престой над седмица), източи бензина от карбураторите. За целта си има специални винтчета и маркучи. Те са си на мотора. Не е нужно да правиш абсолютно нищо, освен да развиеш винтчето, да изчакаш бензинът да изтече, след което да стегнеш ЗДРАВО. Необходима ти е по-здрава отвертка. Е, с достъпа не знам как е, но предполагам няма да е кой знае какво.

Сега... има едно "НО". Някои скутери НЯМАТ кран. Нито ръчен, нито автоматичен. Не знам как е при твоя мотор. Аз имам такъв скутер, който фабрично има място за кран, има шлаух за кран, има разклонение за кран... но такъв липсва. Просто добавих кран. Би трябвало, всъщност на 99,9% съм сигурен, че имаш някакъв кран. Вакуумен, електрически - трябва да има. Идея нямям коя година и кой модел ти е Т-Макса, но няма логика да няма.

Та, синтезирам:
За да не правиш всичката тая галимация и като знаеш, че моторът ще мирува поне седмица-две, източи бензина от поплавковите камери. Както вече казах (повтарям се), за тази цел има специални винтчета и специални маркучета, които го отвеждат (бензина) ниско долу. Това НЕ СА дренажните ОТВОРИ! Това са отвори и маркучи СПЕЦИАЛНО за източване. Абсолютно всички карбураторни мотори имат тези "екстри" и в абсолютно всички книжки, които съм чел, тази мярка е описана. На някои даже с картинки... На някои Т-Макси  има общ маркуч за дренаж и за източване, но това е без значение.

Процедурата (втори път) - с отверка отвиваш винтчетата, изчакваш 20 секунди и като спре да тече затягаш ХУБАВО.

Пробвай и... си чакам почерпката! (лимонада, щото на моята възраст друго е противопоказно)


Винтчетата:

http://media.snimka....8942558.jpg?r=0

#3448 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 75 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 13 March 2019 - 09:21

Привет и адмирации за написаното!
Ще се опитам да бъда максимално кратък. Принцпно има доза истина, но не съм съгласен съвсем относно това, че бензина ставя на тиня след 3 месеца. Отварял съм и съм чистил доста карбуратори, но гъста гняз не съм намирал! Имам косачка Honda, която е с бензин от 2017г. и в момента в който дръпна шнура тръгва. Същото е и с едно "Ауди 80", което съм заключил в гараж от 2014 с полупълен резервоар и паля веднъж годишно. Слагам акумулатор въртя и паля. Няма давене, чудене и непалене! Забравих и за генератора за ток, който пък въобще не помня кога е  зареждан, но е готов за старт винаги.
Относно винтовете на дъното на поплавъковите камери те имат и едно щуцерче за маркуче. Това маркуче трябва да е прозрачно и се позва да се види нивото на гориво в поплавъковите камери. Обръща се нагоре, отваря се винта и се мери нивото. Никъде не съм виждал в user manual, че горивото трябва да се източва при престой. Още повече пък престой за седмица.
Аз не мога да си представя, какво ли би станало ако в някоя бензиностанция пуснат залежал бензин. И как  може да се прецени кой бензин е  "остарял". Като гледам тези огромни "бидони" в базата в "Илиянци" съм сигурен, че има останали количества от 1990г. може би.
Сега конкретно за карбураторите на Т-мах. Свалянето на свещите е детска игра сравнение с достъпа до карбураторите! Отгоре може лесно да ги видиш- само да видиш! Но за да имаш достъп още повече отдолу трябва да разглобиш половината скутер-банани, степенки, предни и странични пластмаси.... Това е игра около 20-30 минути за човек, който го е правил. За новак времето е тройно. Става въпрос само разглобяване. За сглобяване  е повече, знаеш.
Наистина ти благодаря за твоята гледна точка и както знаем в спора се ражда истината. Дано да сме били полезни на някой с нашата писмена логорея.
Поздрави.

#3449 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 375 Мнения:

Публикувано 13 March 2019 - 11:17

Не ме разбра.
Става въпрос за бензинът в карбураторите, а не в резервоара. Не говоря за стар бензин. Говоря за онези 30-50 милилитра, които стоят в поплавковите камери и се изпаряват най-бързо.
И всичкото това не го изписах, за да се заяждам, а за да ти спестя ритуала...

Написаното е на база на прочетеното в книжките към моторите. От 30 години карам мотори и повечето са карбураторни. Този проблем се случва на почти всички, които оставя с бензина в камерите.
Това е една от многото процедури, които се правят преди дълъг престой.

И не говоря за мръсотия или нещо лепкаво и мазно, както си го представяш. Бензинът в чашките губи много повече от свойствата си (най-вече изпаряемостта) от този в резервоара. Това е причината за проблема ти. Пробвай и ще се убедиш.

А относно достъпа до винтовете - огледай внимателно мотора. 99,9% от случаите конструкторът е оставил място да се бръкне с дълга отвертка.

Относно прозрачните шлаухи - разгледай си мотора и виж сам дали са прозрачни.

Ако правиш тази 20 секундна процедура преди зимния престой, и разбира се, имаш горивен филтър, никога няма да ти се наложи да чистиш карбуратора. И ще пали от раз напролет. Пробвай и ще се убедиш!!!

И не сравнявай скутера с градинска техника или автомобил. Нещата колкото и да,са принципно еднакви, нямат много общо.

#3450 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 375 Мнения:

Публикувано 13 March 2019 - 11:32

И за да не бъда голословен, ти показвам менюъла на един от последните си мотори. Той вече не е мой, притежавах го 3,5 години, закупен чисто нов:

https://drive.google...ld1bGgyUW8/view

Менюълът е на испански, но преводът не е проблем. На страница 20, точка 3 пише:

"Източете горивото от резервоара и карбуратора, затворете спирателния кран, напръскайте вътрешността на резервоара с антикорозионно масло и накрая поставете капака. Всеки път, когато съхранявате или спирате мотоциклета за повече от месец, карбураторното гориво трябва да се източи"

#3451 Vankatazafirov

Vankatazafirov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 2 Мнения:
  • Телефонен номер:0886365452
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-Max 500

Публикувано 14 March 2019 - 23:27

Здравейте колеги, един бърз въпрос относно едно цъкане при палене на студен двигател на празен ход. Когато загрее спира да цъка, подозирам че са клапани, но не съм сигурен. Моторът си върви много прилично, не гасне, не мени обороти. Моля за съдействие. Yamaha T max 500 (2006) е машинката.
Поздрави...

#3452 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 75 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 15 March 2019 - 11:37

Е  на студен двигател... може да поцъква! Знам, че може да възникне проблем с обтегача на веригата, но преди това се чува трополене от веригата. Клапаните до колкото съм чел може да поотпуснат на около 60-70к. км. Регулират се с пулове и си е пипкава работа, защото се свалят валовете и тогава. Не е с винтове на кобилиците, защото няма! Челата на вала натискат пул, под него е регулиращият пул и след това са тарелките на пружините и самият клапан, кучета-мучета и всичко свързано с един клапан.
Слагай хубави масла, сменяй по-често и двигателят няма да те остави повече от 150к.км! Имаше снимки на двг. на 100к. км., разглобен на части и беше писано, че реално износването е минимално, да не кажа почти никакво!

#3453 pljoko66

pljoko66

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 637 Мнения:
  • Телефонен номер:0889387287
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:T-max'05

Публикувано 17 March 2019 - 07:02

Напълно възможно е да са клапани.След загряване се разширява всичко и обира част от 'хлабините' .Давай няма нищо сложно 0.15-0.20  всмукателните и 0.25-0.30 на изпускателните

#3454 pljoko66

pljoko66

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 637 Мнения:
  • Телефонен номер:0889387287
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:T-max'05

Публикувано 17 March 2019 - 07:05

И ако срещнеш трудности звънкай

#3455 bennik

bennik

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 29 Мнения:
  • Скутер:T-max

Публикувано 17 March 2019 - 15:48

Виж мнениетоnaturo написа на 13 March 2019 - 09:21 :

Привет и адмирации за написаното!
Ще се опитам да бъда максимално кратък. Принцпно има доза истина, но не съм съгласен съвсем относно това, че бензина ставя на тиня след 3 месеца. Отварял съм и съм чистил доста карбуратори, но гъста гняз не съм намирал! Имам косачка Honda, която е с бензин от 2017г. и в момента в който дръпна шнура тръгва. Същото е и с едно "Ауди 80", което съм заключил в гараж от 2014 с полупълен резервоар и паля веднъж годишно. Слагам акумулатор въртя и паля. Няма давене, чудене и непалене! Забравих и за генератора за ток, който пък въобще не помня кога е  зареждан, но е готов за старт винаги.
Относно винтовете на дъното на поплавъковите камери те имат и едно щуцерче за маркуче. Това маркуче трябва да е прозрачно и се позва да се види нивото на гориво в поплавъковите камери. Обръща се нагоре, отваря се винта и се мери нивото. Никъде не съм виждал в user manual, че горивото трябва да се източва при престой. Още повече пък престой за седмица.
Аз не мога да си представя, какво ли би станало ако в някоя бензиностанция пуснат залежал бензин. И как  може да се прецени кой бензин е  "остарял". Като гледам тези огромни "бидони" в базата в "Илиянци" съм сигурен, че има останали количества от 1990г. може би.
Сега конкретно за карбураторите на Т-мах. Свалянето на свещите е детска игра сравнение с достъпа до карбураторите! Отгоре може лесно да ги видиш- само да видиш! Но за да имаш достъп още повече отдолу трябва да разглобиш половината скутер-банани, степенки, предни и странични пластмаси.... Това е игра около 20-30 минути за човек, който го е правил. За новак времето е тройно. Става въпрос само разглобяване. За сглобяване  е повече, знаеш.
Наистина ти благодаря за твоята гледна точка и както знаем в спора се ражда истината. Дано да сме били полезни на някой с нашата писмена логорея.
Поздрави.
Колега за достъп до винтовете за източване на карбураторите изобщо не се разглобява нищо по мотора.Под десния банан на мотора има фабричен отвор през който с по дълга кръстата отверка се стига до двата винта на карбураторите.Тази операция с източването я играх преди десет дена по този начин и Гошко е прав , мотора запали много по-бързо, не бе пален от октомври.Бензина имаше съвсем друг мирис от карбураторите.Само  че аз подкачих с помпата и на отвъртени винтове поне още 100-150грама бензин, с мисълта да източа и този по маркучите до резервоара за да постъпи в карбураторите бензин от резервоара.Наличието на такъв отвор под банана и наличието на тези винтове навежда на мисълта , че производителя може да е имал нещо в предвид, свързано с твърденията на Гошко.

Този пост е редактиран от bennik: 17 March 2019 - 15:54


#3456 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 375 Мнения:

Публикувано 18 March 2019 - 09:05


В такива случаи много обичам да се самоцитирам...

 Гошко2 написа на 12 March 2019 - 13:35 :

Има много по-просто и надеждно решение. Отнема 20 секунди.

С няколко думи исках да кажа, че преборването на даден проблем има два начина - с много труд или с много акъл. Първият начин е ГЛУПАВ.
Има и една друга приказка - "Глупавият човек се учи от грешките си, а умният - от грешките на другите".

Без да искам да обидя никого (ако някой се припознае, по-добре да се извини или просто да замълчи), ще кажа следното: позволих си да предоставя ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВИЛНО И ЛЕСНО решение на проблема. Естествено, очаквах въпроса "Как се прави?", но вместо него получих бай-ганьовското:

 naturo написа на 12 March 2019 - 16:26 :


Впечатляващо! Как  така със седем думи думи можа да създадеш това трепетно очакване  и  съспенз. Чувството е  все едно всеки момент ще стане ясно кой уби Кенеди!
Колега искам да попитам от къде черпиш тази мъдрост и на какво е базирано познанието ти?
1. Имаш ли Т-мах, имал ли си, карал ли си? Колко си карал и дали въобще си пипал такъв мотор и си се сблъсквал с този проблем?
2. Дали не съм го влачил по истински майстори,  които поправят моторите на половин София, а не по форумски разбирачи?
3. Знаеш ли къде е въздушният филтър на Т-макс и как се стига до него, защото съм почти сигурен, че голямата ти тайна, която решава проблема за 20 секунди е един спрей. Да един спрей, вълшебни думи и положителна нагласа към случващото се нали?
Да ама не! Предишният пост го написах с цел да помогна на някой, а не да обяснявам, как всичко се решава за 20 секунди. Не ми отговаряй моля те!
Поздрави.

Въпреки това, споделих как се прави. Нещо повече - споделих ЗНАНИЕТО, че методът е общовалиден за ВСИЧКИ карбураторни мотори. Няма нужда да си купя Т-Макс, за да го знам... просто имам над 30 години опит. Опитът е придобит във времена, когато Интернет не съществуваше.

С други думи - кой чул - чул. Кой разбрал - разбрал... останалите да вървят за ПАЛЕЩИ СВЕЩИ, горелки и прочие шамански простотии и да хвърлят боб "ша запали или няма да запали?!"...


 bennik написа на 17 March 2019 - 15:48 :


Колега за достъп до винтовете за източване на карбураторите изобщо не се разглобява нищо по мотора.Под десния банан на мотора има фабричен отвор през който с по дълга кръстата отверка се стига до двата винта на карбураторите.Тази операция с източването я играх преди десет дена по този начин и Гошко е прав , мотора запали много по-бързо, не бе пален от октомври.Бензина имаше съвсем друг мирис от карбураторите.Само  че аз подкачих с помпата и на отвъртени винтове поне още 100-150грама бензин, с мисълта да източа и този по маркучите до резервоара за да постъпи в карбураторите бензин от резервоара.Наличието на такъв отвор под банана и наличието на тези винтове навежда на мисълта , че производителя може да е имал нещо в предвид, свързано с твърденията на Гошко.

Абсолютно правилно решение, колега!
Всеки мотор с карбуратори има достъп до винтовете. Досега не съм срещал мотор да няма... просто това е стандартна процедура и всеки конструктор се съобразява с нея. Бензинът от карбураторите ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да може да се източва. Иначе става... онова с "палещите" свещи...

Още нещо - процедурата се прави ПРЕДИ зазимяване. Не е необходимо да се източва горивото от маркуча, тъй там няма толкова интензивно изпарение. А и въпросното гориво съвсем естествено изтича по гравитачен път при източването.

Причината е в изключително ниската изпаряемост на сгъстилият се от изпаренията бензин. Той мокри свещите БЕЗ да се изпарява и те не могат да произведат пробив на разряда (искра). Ако моторът остане с бензина в камерите много месеци, същият се изпарява до суха фаза и остава сивкав силно миризлив налеп. Няколко такива изпарявания и карбураторът е задръстен.

Още един бонус: ако преди всяка зима източвате карбураторите си, те НИКОГА няма да имат нужда от почистване.


#3457 johnson59

johnson59

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 248 Мнения:
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Yamaha Majesty 250

Публикувано 18 March 2019 - 09:23

Колега, не всеки мотор има лесен достъп до винтовете на карбуратора!Маджести 250 няма такъв достъп.За да се източи горивото от карбуратора, трябва да се свалят доста пластмаси!

#3458 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 75 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 18 March 2019 - 11:07

@ гошко2   не знам от къде се филмира така! Не смятам да се извинявам  за нищо и не знам защо ме цитираш отзад напред и извън контекста на написаното от мен!
Когато написах  в първият пост и варианта за палене с нови свещи, ти показа колко си велик за 20 секунди, но нищо не обясни! След това следваше многословното  и прочувствено обяснение за болтовете за което ти благодаря. Мисля, че се уточнихме и не мисля, че съм те засегнал, още повече, че не съм и искал. Повече не желая да ме цитираш и манипулираш мненията ми! Също така не смятам да ти отговарям.

@bennik  те тези отвори трябва да се два! За единият и за другият карбуратор. Ти казваш, че винтовете гледат само на дясно ли? Също така говориш сигурно за "бумеранга". "Бананите" са отпред от ляво и дясно на гумата. Долу, ниско от радиатора нагоре-като дебели банани.
Като имам време ще хвърля един поглед. Сега съм на етап возене, не ремонти.
Умната и безаварийно на всички.

#3459 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 375 Мнения:

Публикувано Вчера, 09:13

 naturo написа на 18 March 2019 - 11:07 :

Повече не желая да ме цитираш...  Също така не смятам да ти отговарям.

Съжалявам, но форумът е обществен, а ти си се съгласил с общите правила.
Ще цитирам колкото и когото си искам.






Теми съдържащи: Не пали

4 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 4 гости, 0 анонимни