•         

Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАР?Я- ТУК
Присъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК

Всичко за YAMAHA T-MAX 500 / 530сс

Не пали

#3561 batsawa

batsawa

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 40
  • МестонахождениеВарна
  • Скутер:Honda Sh300 i, Yamaha T-MAX 500 I 2006

24 август 2020 - 06:27

 

Пусни волана и виж дали сам завива надясно. Ако е така има няколко възможности:
1.Неравномерно износени гуми
2.Различно количество масло в коловете. Това няма как да го провериш, освен ако не ги разглобиш и не го смениш. В менюъла трябва да пише колко и какво масло се сипва в тях.
3. Прецакан/презатегнат лагер на трипътника. Кормилото трябва да се движи наляво-надясно с много малко усилие, когато скутера е на централна стойка. Ще трябва да го натиснеш отзад за да вдигне гумата във въздуха.
4. Крив трипътник
5. Крива рама. Това е най-малко вероятното, но е непоправимо в повечето случаи. Накарай някой да кара след теб и тогава веднага си личи дали задната гума не е кривнала нанякъде.
6. Провери накрайниците на кормилото дали са с еднакъв грамаж. Ако е падал и единия се е надрал, може да са го сменили с какъвто има и да са с различна тежест. От това по-скоро ще ти тресе при пускане на кормилото, но за всеки случай ги премери.
7. Скъсан тампон двигател-рама (малко вероятно).


Ако скутера дърпа нанякъде, то след по-продължително каране едната ръка ще започне да се изморява и да те боли повече от другата.
Благодаря за мнението  колега. Не  уточних, че  като гусна  кормилото,  си  върви абсолютно  направо и  дет  се  вика  мога  да  карам  без  ръце :)
На  централната  стойка  си  се  върти  добре,  леко.
?сках да  уточня  това,  че  за  първи  път  карам  такова  жЕвотно
Успех  и  бъдете  здрави !
Honda SH 300 2008г.

scooterhouse.net

#3562 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 255
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

24 август 2020 - 10:19

 

Колега,  много  благодаря за отговора. Вече  смених маслото и  филтрите,  без  този  на  вариатора,  че го  нямаше, ама  във вторник  ще  дойде,  както  и  маслото за кутията.
Свещите  гледам са NGK CR7E,  нали така?
Май  малко  гадно  се сменята, ама  ще  се  пробвам.
?нтересно  при  смяна на  маслото,  като  го купих  мотора,  цялото  прозорче  на  маслото беше  пълно  догоре. Гледах в  менюала, че трябва да  еоколо  2.9 с  филтъра
Налях около 2,7 л и  тпрозорчето за маслото се  напълни  пак  догоре. Запалих  за  около  минута  и  пак  така  беше
Направих  10  км пробег  и   като  проверих,  беше  на средата  маслото
Нали  трябва  да  е  на  средата  на  прозорчето?
Благодаря  предварително на  отзовалите  се. Страхотни  машини  са :)
Да, свещите са това. Сваляш маската зад гумата, като преди това си свалил "бананите" и пластмасите под степенките.
Бъркаш  с удължение и сменяш свеща. ?май предвид, че има ментаци стабилно!
Маслото аз го сменям така: ?зточвам, махам филтъра. Слагам филтър, пълня до горният край на "джама".
Паля и то си  отива до средата на прозорчето. Масло сменям в началото на сезона независимо от пробега, но не повече от 4000 км. Пише 5к., но предпочитам по малък пробег. "Ямалубе" е много добро масло и реално е ENEOS, преди е било Motull, но нещо са се осрали от Мотул и са ги отсвирили. Аз карам с едно американско масло исъм доволен много.
Наблюдавай го да не ти гори масло, защото ще е кофти! По принцип не горят масло! Ако ти намалява, нещо е мъчен и не е сменяно маслото от италианото. Те са мърлячи знаеш. На автомобили съм виждал направо "асфалтирани" двигатели. Трудно виждаш вал, кобилици и други чаркове-тиняк страшен, който няма оправяне.

#3563 batsawa

batsawa

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 40
  • МестонахождениеВарна
  • Скутер:Honda Sh300 i, Yamaha T-MAX 500 I 2006

24 август 2020 - 16:29

 


Да, свещите са това. Сваляш маската зад гумата, като преди това си свалил "бананите" и пластмасите под степенките.
Бъркаш  с удължение и сменяш свеща. ?май предвид, че има ментаци стабилно!
Маслото аз го сменям така: ?зточвам, махам филтъра. Слагам филтър, пълня до горният край на "джама".
Паля и то си  отива до средата на прозорчето. Масло сменям в началото на сезона независимо от пробега, но не повече от 4000 км. Пише 5к., но предпочитам по малък пробег. "Ямалубе" е много добро масло и реално е ENEOS, преди е било Motull, но нещо са се осрали от Мотул и са ги отсвирили. Аз карам с едно американско масло исъм доволен много.
Наблюдавай го да не ти гори масло, защото ще е кофти! По принцип не горят масло! Ако ти намалява, нещо е мъчен и не е сменяно маслото от италианото. Те са мърлячи знаеш. На автомобили съм виждал направо "асфалтирани" двигатели. Трудно виждаш вал, кобилици и други чаркове-тиняк страшен, който няма оправяне.
да, сменям сега, щото не е било сменяно от миналата годин, по думите на продавача, ама те и филтрите били сменени, ама ще ги ъплоудна да видиш какви мърлячи има. Дано да не гори масло,че както казваш, няма оправяне
А свещите ги купих от дианамото.Надявам се да няма проблем, но...

Honda SH 300 2008г.

#3564 batsawa

batsawa

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 40
  • МестонахождениеВарна
  • Скутер:Honda Sh300 i, Yamaha T-MAX 500 I 2006

24 август 2020 - 16:31

 

да, сменям сега, щото не е било сменяно от миналата годин, по думите на продавача, ама те и филтрите били сменени, ама ще ги ъплоудна да видиш какви мърлячи има. Дано да не гори масло,че както казваш, няма оправяне
А свещите ги купих от дианамото.Надявам се да няма проблем, но...
Вчера сменях филтрите също и покарах мало10-15 км, но като го прибрах в гаража и влязох след 2 часа, много миришеше на бензин, но никъде не видях да има теч.Може да съм разбутал някой кабелак или маркуч, да е изтървала скоба... не зная

Honda SH 300 2008г.

#3565 batsawa

batsawa

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 40
  • МестонахождениеВарна
  • Скутер:Honda Sh300 i, Yamaha T-MAX 500 I 2006

26 август 2020 - 12:15

Колеги, някой знае ли какъв е амортисьора на седалката  или от какво става, че е много скъп  оригинала?
Honda SH 300 2008г.

#3566 steppenwolf

steppenwolf

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 124
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:X Max

26 август 2020 - 15:01

някой говореше. че става такъв от обков за мебели.

#3567 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 255
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

26 август 2020 - 16:02

Не е от мебели и мисля, че за друга марка мотор ставаше въпрос. Но реално може да се приспособи със заварки и т.н.
На първо време може малко да изкривиш стъблото на амортисьора за да ти задържа. Колко е скъп тъпият амортисьор? Нищо чудно да са ти обявили 100-150 лв. Тези ги знам! Не познават парите!

#3568 steppenwolf

steppenwolf

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 124
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:X Max

27 август 2020 - 09:10

примерно

https://praktiker.bg...MATRAK/p/464222

#3569 batsawa

batsawa

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 40
  • МестонахождениеВарна
  • Скутер:Honda Sh300 i, Yamaha T-MAX 500 I 2006

30 август 2020 - 16:39

 

Колега,  този  става  ли  или е  примерен?
Honda SH 300 2008г.

#3570 steppenwolf

steppenwolf

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 124
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:X Max

31 август 2020 - 08:00

сваляш си твойта и отиваш в магазина.

#3571 batsawa

batsawa

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 40
  • МестонахождениеВарна
  • Скутер:Honda Sh300 i, Yamaha T-MAX 500 I 2006

01 септември 2020 - 07:27

 

сваляш си твойта и отиваш в магазина.
Да, така ще направя.
Мислех,че си го играл вече тоя филм.
Благодаря ти
Honda SH 300 2008г.

#3572 svjokera

svjokera

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 21
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:T-max

08 ноември 2020 - 22:14

Привет колеги, наскоро придобих проблем с макса 500i 2007, не го бях карал около месец, запали си и си пали без проблем мигновено щом пипна бутона, покарах го 5-6 км и ми направи впечатление на светофара като застана, че си е загрял нормално но оборотите не падат, стоят около 1800-2000 все едно е студен. За всеки случай му заредих хубаво акумулатора и реших да го пробвам пак, и пак същия проблем. Загрява си перката си работи, оборотите си стоят високи и не падат, предприех ръчно сваляне от болтчето отстрани но и там греда не се влияят от него или поне не толко колкото трябва, като за капак светна и чека който никога до сега не беше светкал, и сега вече незнам какво да правя. До преди този един месец съм го карал всеки ден и нямаше никакви проблеми. Ще съм много благодарен за всякакви насоки за отстраняване на проблема, и не на последно място аз нямам фейс и разчитам само на този форум, за което ще съм ви много благодарен.

#3573 batsawa

batsawa

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 40
  • МестонахождениеВарна
  • Скутер:Honda Sh300 i, Yamaha T-MAX 500 I 2006

09 ноември 2020 - 17:23

 

Привет колеги, наскоро придобих проблем с макса 500i 2007, не го бях карал около месец, запали си и си пали без проблем мигновено щом пипна бутона, покарах го 5-6 км и ми направи впечатление на светофара като застана, че си е загрял нормално но оборотите не падат, стоят около 1800-2000 все едно е студен. За всеки случай му заредих хубаво акумулатора и реших да го пробвам пак, и пак същия проблем. Загрява си перката си работи, оборотите си стоят високи и не падат, предприех ръчно сваляне от болтчето отстрани но и там греда не се влияят от него или поне не толко колкото трябва, като за капак светна и чека който никога до сега не беше светкал, и сега вече незнам какво да правя. До преди този един месец съм го карал всеки ден и нямаше никакви проблеми. Ще съм много благодарен за всякакви насоки за отстраняване на проблема, и не на последно място аз нямам фейс и разчитам само на този форум, за което ще съм ви много благодарен.
Колега,  привет,  щом  си  от София,  питай за Александър Стоянов-Чико, или м ползвай фейса на приятел щом нямаш. Той е човекът за теб
Honda SH 300 2008г.

#3574 veno81

veno81

    Модератор

  • МОДЕРАТОР
  • 1520
  • Телефонен номер:0878755800
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha Black Max 530

09 ноември 2020 - 18:54

Привет колега,не съм чувал до сега за проблема с оборотите които имаш,явно автоматичния смукач ти е блокирал.Ако не разбираш,търси майстор.
Относно светването на Чека,изписва ли ти код,или си направи диагностика за да видиш какъв ти е проблема.

https://youtu.be/pok3KmZOgt0

#3575 svjokera

svjokera

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 21
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:T-max

11 ноември 2020 - 22:29

Направих, или поне така си мисля, даже мисля,че е и изтрих част от грешките но има нещо което остана и според мен не трябва да е така на канал d05 остана 9.
Според мен и там трябва да е 0?

#3576 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669
  • Телефонен номер:0889387287
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:GSXR k8 750

12 ноември 2020 - 07:47

 

Направих, или поне така си мисля, даже мисля,че е и изтрих част от грешките но има нещо което остана и според мен не трябва да е така на канал d05 остана 9.
Според мен и там трябва да е 0?
Температура на входящия въздух

#3577 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669
  • Телефонен номер:0889387287
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:GSXR k8 750

12 ноември 2020 - 07:51

 

Привет колеги, наскоро придобих проблем с макса 500i 2007, не го бях карал около месец, запали си и си пали без проблем мигновено щом пипна бутона, покарах го 5-6 км и ми направи впечатление на светофара като застана, че си е загрял нормално но оборотите не падат, стоят около 1800-2000 все едно е студен. За всеки случай му заредих хубаво акумулатора и реших да го пробвам пак, и пак същия проблем. Загрява си перката си работи, оборотите си стоят високи и не падат, предприех ръчно сваляне от болтчето отстрани но и там греда не се влияят от него или поне не толко колкото трябва, като за капак светна и чека който никога до сега не беше светкал, и сега вече незнам какво да правя. До преди този един месец съм го карал всеки ден и нямаше никакви проблеми. Ще съм много благодарен за всякакви насоки за отстраняване на проблема, и не на последно място аз нямам фейс и разчитам само на този форум, за което ще съм ви много благодарен.
Най вероятно 'смуче' въздух отнякъде,.виж маркучето на мап сензора

#3578 byldera

byldera

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 246
  • Местонахождениепловдив
  • Скутер:Yamaha T-max 2006 abs

23 ноември 2020 - 15:36

С какво 3та генерация е по добър от преходния модел ,има ли хора минали от 2ра генерация на 3та които могат реално да изкажат впечатленията си?

#3579 steppenwolf

steppenwolf

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 124
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:X Max

24 ноември 2020 - 10:08

Ако Втора е тази до 2012, а Трета е 530куб. която е след това. Тук има хора, които могат много да ти кажат. Аз съм имал и двете и мога да вдигна и ДВЕТЕ ръце за 530 ката. Не мога точно да кажа какво точно са променили, но баланса на 530 е мнооого по добър! Управлението много по директно, мотора се чувства по лек и динамичен! разликата в ускорението-530 ускорява така, както ускорява предишното поколение обаче със спортен вариатор.

#3580 byldera

byldera

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 246
  • Местонахождениепловдив
  • Скутер:Yamaha T-max 2006 abs

24 ноември 2020 - 12:36

Първа генерация е карбуратора 2001-03г , втора е инжекцията от 2004-07 , трета от 2008-11