•         

Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАР?Я- ТУК
Присъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК

Диагностика на буталото.

бътало сигменти биелен лагер биела вал malossi hebo polini бутален болт зегерки

#1 *HONDA*

*HONDA*

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1546
  • Телефонен номер:0876107627
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Tact ; Aprilia Sr Ditech ;

14 май 2013 - 17:17

ПЕРФЕКТНА КАФЯВА КОРОНА

Короната на това бутало показва една идеална въглеродна шарка. В кривките на двигателя съответно цвета е същия. Това показва че карбуратора на този двигател е перфектно настроен.

ЧЕРНО ПЕТНО

От долната страна на буталото има черно петно. Това черно петно е въглероден нанос който е в резултат на бедна горивна смес или повреда в охлаждащата система (прегряване).
ПЕПЕЛЯВ БОКЛУК

Короната на това бутало има пепеляв цвят, които показва че този двигател е прегряван. Този пепеляв цвят всъшност е материял от самото бутало които е започнал да се руши (стопява) и се е превърнал в малки късчета. Ако този двигател бъде използван още по същия начин скоро най-вероятно ще се получи точка на прегряване и дупка близо до ауспуховата страна и ще се счупи. Основните причини за този проблем са:
- твърде бедна горивна смес;
- свеща е със неправилно топлинно число;
- твърде голямо предварение на запалването;
- твърде голяма компресия;
- октановото число на бензина (използван е бензин с много малко октаново число);
- или цялостен проблем със охлаждането.

НАТРОШЕН? ЧАСТ?Ц?(отломки)

Тази корона (чело) на буталото е повредена защото частици(отломки) са влезли във горивната камера и са били смазани между буталото и главата на цилиндъра. Този двигател има и същата шарка(дупчици) и на главата. Наи-честата причина за този проблем е счупена лагерна игла, счупени крайчета(ключове) на сегмент, счупен фиксиращ чоп на сигмент. Когато проблем като този възникне много е важно да се открие от къде се е отчупила частицата. Неоходимо е абсолютно всички частици да бъдат отстранени и дефектиралите части(бутало,сегменти,лагери и т.н)да се заменят с нови. Задължително е да се провери за възникнали дефекти по огледалото на цилиндъра (да не е надран). Ако частиците са били отчупени от долната(по голямата) страна на мотовилката е задължително коляновя вал, основните лагери и семерините да бъдат сменени.
ОГЪНАТО ЧЕЛО НА БУТАЛОТО

Челото на това бутало е огънато(вдлъбнато, деформирано) поради теч от охладителната система. Охладителната течност попада в горивната камера при долно положение на буталото. Когато охладителната течност удари челото на буталото кара алуминя да се деформира(огъне) или евентуално да се счупи. В редки случаи теч от гарнитурата на главата може да предизвика ерозия в горните краища на цилиндура и съответните зони на главата. Малки и незначителни течове от О-пръстена се появяват като черни точки по оплътнителната повърхност. Когато през калапана на капачката на радяторната тубичка излиза пара и въздух под голямо налягане това е сигурен признак за теч в цилиндура. В повечето случаи горния краи на цилиндъра и оплътнителната повурхност на главата трябва да се прешлаифат. За конструкциите при които главата е прикачена към рамата с времето могат да се получат кривини в главата които са възникнали в следствие на силите които се предават от рамата към главата през свързващия тампон. Много е важно да проверявате за изкривявания на главата преди да я монтирате на цилиндъра.
СЧУПЕНА ПОЛА НА БУТАЛОТО

Полата на това бутало е счупена защото разстоянието(клиренса, SPI) между цилиндура и буталото е прекалено голямо. Поради това буталото трака между стените на цилиндъра, то произвежда стресиращи удари и евентуални счупваня.
СЧУПЕНА (УСУКАНА) Б?ЕЛА

Биелата на този двигател се е скъсала през средата в следствие на голямото износване на биелния лагер което поражда големи вибраций които много претоварват биелата и тя се къса което води до катастрофални повреди в двигателя. За това винаги преди да сглобите двигателя трябва да проверявате дали хлабината(луфта) на биелния лагер е в допустимите граници.
ЧЕТ?Р? БЕЛЕГА ОТ ЗАД?РАНЕ

Това бутало има вертикални белези от задиране които са симетрично разположени по буталото.
Тези четиристранни белези се предизвикват когато буталото се разширява по бързо от цилиндъра и разстоянието(клиренса) между буталото и цилъндъра се намалило недопустимо. Друг главен проблем от този тип е когато има само един белег от задиране върху буталото които минава точно през центъра на изспускателня отвор. Главни причини за този проблем са:
- твърде бързо загряване на двигателя;
- твърде бедна горивна смес;
- или неподходящо топлинно число на свеща.

МНОГО БЕЛЕЗ? ОТ ЗАД?РАН?Я ПО БУТАЛОТО

Това бутало има много вертикални белези от задираня по себе си.
Цилиндура е шлайфан с димаетър твърде малук за това бутало. Веднага след като двигателят буде стартиран и буталото започне термо-разширение то започва да дере в стените на цилиндъра и от там се появяват тези белези от задирането по цилиндъра.
Оптималното разстояние между цилиндъра и буталото е различно за различните двигатели. За пример цилиндър с обем 50cc може да използва 0,0038см, докато например 1200сс със стоманен цилиндър на моторна шейна трябва да буде от 0.014 до 0,019см. Разстоянието между буталото и цилиндъра което е най-правилно може да намерите в сервизната книжка на мотора ви.

НАД?РАН?Я ОТ СТРАНАТА НА КАРБУРАТОРА

Това е много рядко срещано и е преизвикано само от едно нещо - липса на смазване.
?ма три основни причини за това :
- липса на масло в бензина;
- лошо смесване на маслото и бензина (нехомогенна смес);
- вода е преминала през вуздушня филтър и е попаднала в цилиндъра.

?????????

Повечето цилиндри за 2Т двигатели имат цилиндър с нанесен слои от композитен материял. Този композитен материял е съставен от силикон-карбидни частици и се нанася върху цилиндъра с електропроцес. Тези частици са много твърди и остри, и след този процес на нанасяне върху цилиндъра някои от тях остават в свободно състояние затова трябва много старателно почистване на цилиндъра. Ако тези частици не се почистят добре и попаднат между буталото и цилиндъра се получават малки надираня по двете повурхности. Този проблем не е много опасен и не причинява катастрофални повреди, но е нужно добре да промием цилиндъра и всички части в които може да са попаднали частиците и след това с фин хонинг да прешлаифаме цилиндъра за да отстраним финните белези от надиране. Нормално може да сменим и буталото защото тези надираня са намалили неговя дяметър отвъд допустимите граници.
ДУПКА

Това бутало е прегрято толкова лошо че се е стопило и се е получила дупка в челото и сегментите са се счупили от страната на ауспуха. Нормално температурата на буталото е по висока от страната на аспуха затова катастрофалните повреди се появяват първо там. ?ма няколко причини за повреда като тази, ето най-честите:
- въздушен теч от симерината на коляновя вал;
- твърде бедна горивна смес;
- твърде голямо предварение на запалването или повреда в електроння блок;
- неподходящо топлинно число на свещта;
- твърде голяма компресия;
- малко октаново число на бензина.

BLOW-BY

Тук проблема не е в буталото а в сегментите които са прекалено износени и позволяват на налягането в горивната камера да преминава към полата на буталото оставяйки следи от нагар. Възможно е причината да е в износен цилиндър. Възможно е и проблема да е причинен от вертикални надираня по стените на цилиндура. Ако стените на цилиндъра са прешлайфани твърде много или износени твурде много дори и нови сегменти няма да помогнат за отстраняването на проблема.
Вертикалните надирания може да се отстранят с фин шлаиф за да може вече сегментите да паснат идеално по повърхността на цилиндъра.



Това е което намерих. Дано да съм бил малко полезен :))  ?нформацията е намерена от тозисайт :)  [http://venzislav.tri...ton/piston.html] :)))
*HONDA*APRILIA*

scooterhouse.net

#2 scooterOM

scooterOM

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 71

14 май 2013 - 17:24

Като вадя моето бутало почти е прилича на последния път :D :D :D :D

#3 sety

sety

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 440
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Aprilia area 51 Aprilia leonardo 150

14 май 2013 - 17:25

евала братле :thumbup:
принципно е добре да напишеш от къде е информацията
Публикувано изображение
  

#4 *HONDA*

*HONDA*

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1546
  • Телефонен номер:0876107627
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Tact ; Aprilia Sr Ditech ;

14 май 2013 - 17:27

 

евала братле :thumbup:
принципно е добре да напишеш от къде е информацията
Мерси за забележката :)
*HONDA*APRILIA*

#5 sety

sety

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 440
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Aprilia area 51 Aprilia leonardo 150

14 май 2013 - 17:30

не е забележка а така е редно :D  авторски права
ето го оригинала на информацията: http://venzislav.tri...ton/piston.html
Публикувано изображение
  

#6 rosi_9343

rosi_9343

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1138
  • Местонахождение:с. Горна Малина
  • Скутер:Aerox 100

14 май 2013 - 17:34

колега евала за темата много е полезна

#7 *HONDA*

*HONDA*

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1546
  • Телефонен номер:0876107627
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Tact ; Aprilia Sr Ditech ;

14 май 2013 - 17:35

 

колега евала за темата много е полезна
Мерси :) Дай снимка на твоето бутало :D да го добавим тук :) :D :D
*HONDA*APRILIA*

#8 rosi_9343

rosi_9343

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1138
  • Местонахождение:с. Горна Малина
  • Скутер:Aerox 100

14 май 2013 - 17:37

ок само да не забравя да го снимам :D

#9 keeway_scoot

keeway_scoot

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 731
  • Телефонен номер:0885617184
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Keeway Hurricane mid race, Malaguti f10 malossi

16 май 2013 - 16:40

Колега много хубава тема си направил.Браво :thumbup:

#10 matio

matio

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 192

16 май 2013 - 17:09

Голямо ЕВАЛА. по други форуми има раздел ''златен фонд'' , не е ли време да помислим и за такъв при нас?

#11 *HONDA*

*HONDA*

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1546
  • Телефонен номер:0876107627
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Tact ; Aprilia Sr Ditech ;

17 май 2013 - 18:29

 

Колега много хубава тема си направил.Браво :thumbup:

 

Голямо ЕВАЛА. по други форуми има раздел ''златен фонд'' , не е ли време да помислим и за такъв при нас?
Мерси :)
*HONDA*APRILIA*