Към съдържанието


Съобщение

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Yamaha Majesty 400 YP


  • Please log in to reply
1143 отговора на тази тема

#21 hinkela

hinkela

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 814 Мнения:
  • МестонахождениеВелико Търново
  • Скутер:Ymaha Majesty 400

Публикувано 18 March 2014 - 22:34

 johnson59 написа на 18 March 2014 - 12:17 :

Слагай 80/90 и не се притеснявай!Аз съм с такова и съм много доволен.

Само не разбрах от кое точно си доволен - от това, че "тъпите" японци са написали, че трябва маслото в редуктора да е SAE 10W30, а "инженерите" от БГ слагат 80/90 и още нищо не се случило ?!

 dimitar1234 написа на 18 March 2014 - 20:11 :

Предстои ми смяна на маслото има ли нещо по особено при тази смяна.Гледам , че от страната на масленият филтър има дренажен болт, от там ли се източва маслото или се развива големият шестограм под двигателя.Могат ли да се използуват двата о-пръстена на масленият филтър повторно, че не знам дали влизат в комплекта на самият маслен елемент. По самото зануляване на брояча мисля , че е ясно на контакт и се натиска бутон на таблото.
Как пък разбра, че точно този болт е "дренажен" , иначе "О" пръстените са за многократна употреба, филтърния, маслен елемент струва около 5 лева и няма нищо друго към него, а маслото си се източва от подкартерния, "дренажен" болт, който се развива с ключ 19 :)
Успех и безаварийни км.
Публикувано изображение
Чалга - турска дума за българска музика,
която е толкова сръбска, че направо е гръцка.
В Япония препоръчват играене на кючек като лекарствено средство против запек.

scooterhouse.net

#22 dimitar1234

dimitar1234

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1412 Мнения:
  • Скутер:Honda NH50,Honda FES125,Honda NSS250,Yamaha YP400

Публикувано 19 March 2014 - 07:34

По менуал е записано 1. Engine oil drain bolt .стр.6.15

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  Doc1.doc   31.5K   50 Брой сваляния

Този пост е редактиран от dimitar1234: 25 March 2015 - 09:18


#23 dimitar1234

dimitar1234

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1412 Мнения:
  • Скутер:Honda NH50,Honda FES125,Honda NSS250,Yamaha YP400

Публикувано 20 March 2014 - 16:03

Не можах да развия малкият болт. Поради страх от изкъртване и заобляне на болта източих маслото през голямата пробка отдолу на картера.

Този пост е редактиран от dimitar1234: 25 March 2015 - 09:20


#24 dimitar1234

dimitar1234

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1412 Мнения:
  • Скутер:Honda NH50,Honda FES125,Honda NSS250,Yamaha YP400

Публикувано 21 March 2014 - 08:53

Колеги трябва ли да изпише нешо на компа след нулирането на брояча за масло. Единственото което се случва е че при пускането на бутона ми излиза и загасва символа oil.

#25 rumenbo

rumenbo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 119 Мнения:
  • МестонахождениеSofiq / Dupnica
  • Скутер:Honda Jazz 250

Публикувано 07 May 2014 - 21:25

Колега dimitar1234, ще споделиш ли как е новия скутер, какви са разликите спрямо джаза, освен вървежа.

#26 dimitar1234

dimitar1234

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1412 Мнения:
  • Скутер:Honda NH50,Honda FES125,Honda NSS250,Yamaha YP400

Публикувано 08 May 2014 - 06:58

За сега се представя сравнително добре,Ще му спомена добрите и слабите страни.Като силни страни са добра пъргавина /друг клас мотор/ /не може да става никакво сравнение там Джаза издиша т.е. не че не върви но макса му беше около 115 км. докато тук съм стигал 150км, като масура не беше навит до край/,сравнително икономичен около 4,4 литра доста по комфортна и удобна седалка,по голям багажник, добра изработка на пластмасите и покритието, много по добро ергономично табло, вкарани аварийни светлини и звук,ако искаш да го паркираш на "лошо място" по стабилен в завой /по широка задна гума/, поддържа по добър топлинен режим т.е. Джаза трябваща да го карам доста повече докато загрее, освен това при ямахата когато загрее стрелката стои като "закована"на половината  докато при Джаза ми отиваше и над половината, може  би и затова и разхода ми е горе долу колкото на Джаза  И за двата модела е хубаво , че не пипат маслото и имат сравнително поносими цени на подръжка и най важното лесно се намират части.Като недостатъци усещам , че при потегляне все още има някакви вибрации, които не мога да установя от къде идват / до колкото разбрах често срештан проблем за модела при Джаза там нещата бяха по плавни. По трудно палане /да не бъда разбран грешно не че не пали но Джаза палеше с едно завъртане на стартера тука му трябват 2-3 развъртания, може би проблема ще бъде решен след смяна на акумулатора или ревизия на стартера /за съжаление и до момента е така, липсата на комбинирана спирачна уредба но този проблем се компенсира с двата монтирани диска на предното колело и на последно място по малко място за краката отпред т.е. стоят по свити за човек с моят размер 187 см . ,малко ме "дразнят"  и двата събрани фара отпред ,като , че ли при Джаза са по раздалечени и визията изглеждаше по добре.Като заключение накрая ще заявя , че ако искаш да преминеш в по голямата категория 400сс това е добрият избор и пак бих го направил.
Забележка: Ще помоля колегите  които имат такава машина да бъдат по активни с цел обмяна на повече опит. Вижте какво става с Т-мах секцията. И според мен крайно време е модераторите на форума да бъдат по "гъвкави" и вкарат Маджестика в рубриката "Важна", а такива рубрики като Всичко за Suzuki Burgman 650 където с месеци не е писано да отидат на по задни места.

Този пост е редактиран от dimitar1234: 25 March 2015 - 09:26


#27 tony553

tony553

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 5 Мнения:

Публикувано 11 May 2014 - 09:46

Клолеги здравеите, сериозно съм застрадал със тресенето от съединителя. Уточнявам само, че не е оригиналния, а е RMS.
Пробвах номера със шлайфането на накладките и ефекта беше точно около 100 км. През тези първи 100 км. не можах да си позная мотора, но сега тресе та се нетрае и прогресивно се увеличава. На моменти имам чувството, че мотора ще се разпадне в движение.
След доста разпитване разбрах, че това е проблем на всички модели до 2006г., защото са със съединители с 3 накладки. След 2006г. започват да слагат 5 накладки и положението било съвсем различно.

Та въпроса ми е следния, има ли сериозно решение на въпроса, примерно с друга по-читава марка съединител или евентуално, накой пробвал ли е да сложи съединител с 5 накладки от новия модел - дали ще стане!?

П.П Помагайте, че ми идва да изхвърля мотора :)
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш !
Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители.
Професионалистите са построили Титаник.

#28 genchev_f12

genchev_f12

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2521 Мнения:
  • МестонахождениеБяла /обл.Русе
  • Скутер:x9/250/Honda f12/100/Phantom/Ciak

Публикувано 11 May 2014 - 12:37

какво значение има марката като е RMS , пробвай със по-меки пружини. :)
image.gifimage.png image.gif

***Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual***n010.gif

#29 dimitar1234

dimitar1234

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1412 Мнения:
  • Скутер:Honda NH50,Honda FES125,Honda NSS250,Yamaha YP400

Публикувано 11 May 2014 - 19:55

Здравей колега при мене тези вибрации значително намаляха т.е. останаха само при студен двигател когато смених съединителя и моят е RMS да не би при тебе феродото да е изтъняло т.е. да е слезнало под 2.5 мм това е долната граница. Има резон примерно да се сложат по меки пружини, а относно това , че са три челюсти не знам какво значение има старият Джаз и той беше с три и съм нямал тези вибрации. Това ли е болта за празен ход

http://dimitar999.sn...589232.33172808

Този пост е редактиран от dimitar1234: 13 May 2014 - 06:59


#30 musster

musster

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 722 Мнения:
  • МестонахождениеВарна
  • Скутер:Kymco xciting 500 carburetor

Публикувано 11 May 2014 - 20:07

При мен тези вибрации се оправиха след смяна на ролките с точния диаметър за вариатора и нов ремък. Уточнявам: Скъсах ремък и сложих един доста по-тесен от сервизната стойност и за да не преплъзва във вариатора сложих оригиналните ролки с диаметър 29мм а вариатора е малоси и е за ролки 25мм. Това го направих за два дни да не ходя пеш, докато отвори магазина. Точно след тази манипулация се появиха такива вибрации. Купих ремък, монтирах подходящите ролки и всичко си дойде на място.

#31 ilko397

ilko397

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 925 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 11 May 2014 - 20:59

Тресенето при тръгване не се дължи на меки или твърди пружини , а на различни по твърдост в комплекта , има една поне която е по-омекнала . Едната челюст зацепва по-рано от останалите , но тъй-като скутера не може да потегли на една , се получава ефекта или по-скоро дефекта  :челюста залепва, оборотите падат за част от секундата , отлепва , после пак залепва и това всичко много бързо , което се усеща като тресене  .....и така докато зацепят всичките и скутера потегли . Имал съм случай ,когато и след смяна на пружинки пак има претрисане  макар и по-слабо , това се дължи на това ,че е карано доста с проблема , и едната челюст се е износила повече от по-ранното зацепване , след смяната на пружинки , точно тя започва да закъснява със зацепването (понеже е по-износена) .
Практикувам един измислен от мен метод , който дава много добър резултат и на съединител със сменени пружинки и на такъв с една или две омекнали . Маха се камбаната , изрязва се парче шкурка 100 точно по контактното петно на камбаната , залепва се с контактно лепило , монтира се камбаната , скутера се пали и  леко с много плавно дозиране на газта , се цели момента феродото на челюстите да се трият в шкурката залепена на камбаната . Трябва да се прави плавно , ако е рязко , се накъсва шкурката . Ако се прекали с шлайфането , критично и бързо изтънява феродото по челюстите .  След изравняването на феродото , така и момента на зацепване се изравнява , се сваля камбаната , шкурката се премахва и  готово . След тази операция не съм имал случай да тресе съединител , но подчертавам ,че решението не е окончателно , и дефекта може да се появи след неопределен пробег ( но не е 100 или 1000 км.) Генералното решение си остава подмяна на съединителя -комплект .

#32 dimitar1234

dimitar1234

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1412 Мнения:
  • Скутер:Honda NH50,Honda FES125,Honda NSS250,Yamaha YP400

Публикувано 11 May 2014 - 21:35

Аз съм с нов съединител и пак се наблюдават вибрации и притискане обособно когато двигателя е студен е работи на смукач. Когато мотора загрее притискането почти изчезва това пък на какво се дължи. Ако може някой да ми каже това ли е болчето :заграденото/ за празен ход.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  $_12.JPG   46.46K   68 Брой сваляния

Този пост е редактиран от dimitar1234: 11 May 2014 - 21:36


#33 ilko397

ilko397

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 925 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 11 May 2014 - 21:43

Ами на повишените обороти когато си на смукач се дължи , попадаш на границата когато съединителя се мъчи да зацепи. След изключването на смукача ,оборотите падат и тресенето и вибрациите изчезват. Ако много те дразни , купи си спортни пружинки за съединителя ,така ще зацепва на по-високи обороти от работата на смукач ,а и старта ти ще се подобри .

#34 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 4046 Мнения:
  • МестонахождениеБанкя
  • Скутер:Honda Silverwing 600

Публикувано 11 May 2014 - 21:44

То друго няма
Публикувано изображение
__________________
Honda Silver wing 600
Xenon H7 Bosch cool white light
GIVI Monokey MAXIA 1 E51
GIVI Tank Bags  T463
GIVI Saddle Bags T479
GIVI Scooter screens D214KIT
Hot Grips Oxford
Garmin zumo 550
K&N Air duster

#35 tony553

tony553

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 5 Мнения:

Публикувано 12 May 2014 - 13:25

Пръво благодаря на всички отзовали се на моя проблем. :)
А сега да уточня малко по същество.

 genchev_f12 написа на 11 May 2014 - 12:37 :

какво значение има марката като е RMS , пробвай със по-меки пружини. :)
Извинявам се ако е прозвучало като анти реклама, но факт ! Съединителя е монтиран миналата година и е на около 2000 км. Феродото е като ново, само че лъснато като стъкло ! Ако има различно омекнали пружини - егати и марката :D

 dimitar1234 написа на 11 May 2014 - 19:55 :

Здравей колега при мене тези вибрации значително намаляха т.е. останаха само при студен двигател когато смених съединителя и моят е RMS да не би при тебе феродото да е изтъняло т.е. да е слезнало под 2.5 мм това е долната граница. Има резон примерно да се сложат по меки пружини, а относно това , че са три челюсти не знам какво значение има старият Джаз и той беше с три и съм нямал тези вибрации. Мен ме интересува от това болче ли с лимбусна глава т10 и контра гайка под него ли се регулира празният ход

http://dimitar999.sn...589232.33172808

Както уточних по-горе феродото е ново! Относно меките пружини мисля, че би било грешка, по-логично ми се струва да се сложат по-твърди и да зацепват но по-високи обороти. Относно 3 или 5 челюсти, от хора с опит разбрах, че след 2006 г. от Ямаха го сменяват с 5 челюстен и новите изобщо го нямали този проблем - какво значение има не знам, само не е коректно сравнението на Джаз с Маджести 400 :rolleyes: .

 musster написа на 11 May 2014 - 20:07 :

При мен тези вибрации се оправиха след смяна на ролките с точния диаметър за вариатора и нов ремък. Уточнявам: Скъсах ремък и сложих един доста по-тесен от сервизната стойност и за да не преплъзва във вариатора сложих оригиналните ролки с диаметър 29мм а вариатора е малоси и е за ролки 25мм. Това го направих за два дни да не ходя пеш, докато отвори магазина. Точно след тази манипулация се появиха такива вибрации. Купих ремък, монтирах подходящите ролки и всичко си дойде на място.

Ролки нямам налични защото съм сложил чисто нов JCosta и там нещата са изрядни. Не е обаче от това защото и преди това си тресеше !

 ilko397 написа на 11 May 2014 - 20:59 :

Тресенето при тръгване не се дължи на меки или твърди пружини , а на различни по твърдост в комплекта , има една поне която е по-омекнала . Едната челюст зацепва по-рано от останалите , но тъй-като скутера не може да потегли на една , се получава ефекта или по-скоро дефекта  :челюста залепва, оборотите падат за част от секундата , отлепва , после пак залепва и това всичко много бързо , което се усеща като тресене  .....и така докато зацепят всичките и скутера потегли . Имал съм случай ,когато и след смяна на пружинки пак има претрисане  макар и по-слабо , това се дължи на това ,че е карано доста с проблема , и едната челюст се е износила повече от по-ранното зацепване , след смяната на пружинки , точно тя започва да закъснява със зацепването (понеже е по-износена) .
Практикувам един измислен от мен метод , който дава много добър резултат и на съединител със сменени пружинки и на такъв с една или две омекнали . Маха се камбаната , изрязва се парче шкурка 100 точно по контактното петно на камбаната , залепва се с контактно лепило , монтира се камбаната , скутера се пали и  леко с много плавно дозиране на газта , се цели момента феродото на челюстите да се трият в шкурката залепена на камбаната . Трябва да се прави плавно , ако е рязко , се накъсва шкурката . Ако се прекали с шлайфането , критично и бързо изтънява феродото по челюстите .  След изравняването на феродото , така и момента на зацепване се изравнява , се сваля камбаната , шкурката се премахва и  готово . След тази операция не съм имал случай да тресе съединител , но подчертавам ,че решението не е окончателно , и дефекта може да се появи след неопределен пробег ( но не е 100 или 1000 км.) Генералното решение си остава подмяна на съединителя -комплект .

Колега интерисен метод, но първо аз нямам възможност да го приложа, а ако отида в сервиз и го предложа не знам как биха ме приели - по-скоро несериозно! ;)
Да речем, че някой ми се върже на акъла аз самият не съм убеден колко ден-до пладне ще е ефекта, при положение, че уточнявам вече веднъж го сваляхме и след грубо шлайфане проблемът изчезна напълно, но уви само за около 100-тина км.

Та като извод - до тук нищо, оставам на мнение да търся вариант със смяна с 5 челюстен и в никакъв случай RMS ! По този повод моля някой да каже дали би станал (физически като дупки и диаметър), защото ако го купя само да пробвам и не стане, ще ми е много тъпо да си имам нов качествен съединител за модел след 2006г.
.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш !
Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители.
Професионалистите са построили Титаник.

#36 ilko397

ilko397

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 925 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 12 May 2014 - 14:46

Колега ,ти си шлайфал феродото по съединителя , но на ръка като просто си премахнал повърхностния слой . Дори да си махнал еднакъв слой феродо което е практически невъзможно на ръка , не си премахнал проблема , А проблема ти е ,че някоя челюст избързва ,което е от пружинките . Ако искаш направи си експеримент , купи си само тунинг по-твърди пружинки , монтирай , и намери някой по опън майндед сервиз където да приложат метода ми . В краен случай рискуваш само едни пружинки , петчелюстния съединител ще е доста по-скъп ,

п.с. аз самият си изкарвам прехраната ,а и семейство храня с ремонт на двуколесни , не знам в какви сервизи ходиш , но съм забелязал със съжаление ,че и по тази дейност сляпо следваме "опорните точки" спуснати ни от запад , а именно дузина манекени във фирмени гащирезони ,в почти стерилна среда , действащи по мануал , научени само да завиват и развиват болтчета , никаква мисъл , никакъв стимул за нестандартни решения , камо -ли иновации . ..............но какво да се прави така работи капитализма ,всички сме бурмички в добре смазаната машина .

#37 dimitar1234

dimitar1234

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1412 Мнения:
  • Скутер:Honda NH50,Honda FES125,Honda NSS250,Yamaha YP400

Публикувано 12 May 2014 - 15:32

Има логика в това което казва колегата Ilko, защото на ръка хващаш горният слой еднакво , а в случая когато шкурката е залепена на барабана тя хваша само там където е необходимо т.е. ако дадена челюст избързва то там ще хване повече,целта е всички челюсти едновременно да залепнат , а това на ръка няма как да го направиш. Според мен си струва човек да опита.

Този пост е редактиран от dimitar1234: 12 May 2014 - 15:33


#38 genchev_f12

genchev_f12

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2521 Мнения:
  • МестонахождениеБяла /обл.Русе
  • Скутер:x9/250/Honda f12/100/Phantom/Ciak

Публикувано 12 May 2014 - 16:23

Явно не-можем да се разберем.Аз ти предлагам да опиташ със меки пружини , а пък проблема си е твой ,т.е. както си решиш... :) :thumbup:
image.gifimage.png image.gif

***Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual***n010.gif

#39 juslen

juslen

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 652 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Honda SH300i '07

Публикувано 12 May 2014 - 17:18

Ами опитай, и ако не стане слагай други пружини.
Публикувано изображение

#40 dimitar1234

dimitar1234

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1412 Мнения:
  • Скутер:Honda NH50,Honda FES125,Honda NSS250,Yamaha YP400

Публикувано 12 May 2014 - 19:08

Моите адмирации на колегата Ilko той ми реши проблема по неговият метод. Независимо , че бях сложил нов съединител се оказа , че контактната му площ с камбаната беше едва едва в краищата на трите феродота ,като си има в предвид , че феродото го бях минал с шкурка, камбана ми е идеална и нямам луфтове по торка и вала. Внимавайте обаче с подаването на газ правете го едва едва след като залепите шкурката защото само за няколко секунди 3-4 се сваля излишният слой и контактната площ става върху цялото феродо. След това ви чака здраво чистене защото се вдига облак от прах може да сложите един найлон на филтъра. За сега има решение на проблема но до кога ли .

Този пост е редактиран от dimitar1234: 25 March 2015 - 09:34





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни