Към съдържанието


Съобщение

Публикувано изображение
SCOOTER HOUSE
тел.: 0894 23 63 63

Всичко за Honda SH125/150/300


  • Please log in to reply
1199 отговора на тази тема

#1 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 20 September 2014 - 07:58

Мисля, време е да отворим специална тема за тези скутери на Хонда - машините го заслужават.

Нека тук споделяме впечатления и опит с технически проблеми и решения, тунинг и аксесоари, експлоатация и обслужване, новости и развитие на моделите, както и общи разговори за тях, независимо от годината на производство.

Този пост е редактиран от Alpha1: 20 September 2014 - 08:00


scooterhouse.net

#2 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1928 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 20 September 2014 - 20:48

Вчера случаино пред комшиите доиде едно момче с сх125i 2006 г, първата такава хонда която съм тествал и няма вибрации от мотора по шасито, а си мислех че всички са така щото съм пробвал поне 7-8 и всички вибрират  в шасито и наи вече се усеща като държиш кормилото.

#3 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 20 September 2014 - 22:40

Някои вибрират доста от чисто нови, други не толкова, май е до финна настройка на двигателя.

Моят SH150 2014 има съвсем леки вибрации при празен ход на място, нищо над обичайното за едноцилиндров скутер.
Като се даде газ, вибрациите изчезват и на практика не се усещат при движение.

#4 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 20 September 2014 - 22:50

Резервоарът на SH e пластмасов, както и горивната помпа, която е с вграден горивен филтър, който ако се задръсти с боклуци...

Актуална цена за помпата - 350 EUR, само филтъра - 110 EUR, капачката на резевоара - 50 EUR (с клапан за въздух е, не става да се затапи резервоара както и да е).

Та, сипвайте качествен бензин, колеги.

#5 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 20 September 2014 - 22:56

Ето го и Негово Величество eSP 125/150 двигателя:


Публикувано изображение



Дали този миксер ще оправдае очакванията предстои да се види след още няколко години и няколко десетки хиляди километра.

Двигателят има софтуерно ограничение на максималните обороти в компютъра му, за което още не ми е известно да има хак.

Вече има и доста тунинг за него като 150 кубиковия двигател може да се направи до към 210 кубика, със съответните ъпдейти и на вариатора и крайната предавка, но освен няколко хиляди лева за части, много часове труд и оборудван сервиз, си трябва и добър механик, който разбира какво прави.

Резултатът е около 20-30 км/ч повишение на максималната скорост и по-добро ускорение до нея.

В крайна сметка, който го влече към повече мощност и скорост, по-добре да се ориентира към SH300 - по-евтино ще му излезе и ще е по-надежден за експлоатация.

Този пост е редактиран от Alpha1: 20 September 2014 - 23:05


#6 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1928 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 21 September 2014 - 07:05

350E помпа..... сигурен съм че ще му заспи и някоя за 80-90 лева от лека кола :)

#7 musster

musster

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 722 Мнения:
  • МестонахождениеВарна
  • Скутер:Kymco xciting 500 carburetor

Публикувано 21 September 2014 - 07:12

Ето и магазин за тунинг http://rzracing.nl/h...tuning.html?p=1

#8 zh

zh

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 364 Мнения:
  • Скутер:Honda SH150i ABS 2015

Публикувано 21 September 2014 - 09:20

 zero написа на 20 September 2014 - 20:48 :

Вчера случаино пред комшиите доиде едно момче с сх125i 2006 г, първата такава хонда която съм тествал и няма вибрации от мотора по шасито, а си мислех че всички са така щото съм пробвал поне 7-8 и всички вибрират  в шасито и наи вече се усеща като държиш кормилото.
Май това е характерно явление за SH, защото съм чел и в чужди форуми за него

#9 juslen

juslen

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 657 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Honda SH300i '07

Публикувано 21 September 2014 - 11:49

Изглежда чакаме да се появи някой с машина от преди 7-8г., който да се похвали, че неговата НЕ вибрира. :)

Не знам, чудя се дали не е от спечени тампони (вид фабричен дефект). Някой пробвал ли е нещо по въпроса?

Този пост е редактиран от juslen: 21 September 2014 - 11:51

Публикувано изображение

#10 mad.max

mad.max

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 757 Мнения:
  • МестонахождениеСФ
  • Скутер:Peugeot Jet force 125i compressor & Geopolis 250i

Публикувано 21 September 2014 - 11:56

Ако си мислите че имате вибрации елате да видите моя трактор какво прави ;)

#11 zh

zh

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 364 Мнения:
  • Скутер:Honda SH150i ABS 2015

Публикувано 21 September 2014 - 19:27

Колега Alpha1, били ми казал как се води модификацията при теб. ABS-a и на двете колела ли е? При мен в договора е SH150ADD-5E. Продавача ме увери, че ще е ABS Combained. Да не се окаже,че АБС е само на предното колело, а задното да е само комбинирано без АБС. Ей това ме жегна сега. Kато чета в хонда испания дават цените на следните модификации http://www.honda-mon...SH125&precio=si. А моя пък ще бъде модел за 2015.
Твоят с какви гуми е IRC или DUNLOP

Този пост е редактиран от zh: 22 September 2014 - 14:01


#12 genchev_f12

genchev_f12

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2521 Мнения:
  • МестонахождениеБяла /обл.Русе
  • Скутер:x9/250/Honda f12/100/Phantom/Ciak

Публикувано 21 September 2014 - 19:41

 mad.max написа на 21 September 2014 - 11:56 :

Ако си мислите че имате вибрации елате да видите моя трактор какво прави ;)
наскоро не му ли сменя тампоните .. :)
image.gifimage.png image.gif

***Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual***n010.gif

#13 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 21 September 2014 - 20:25

 zh написа на 21 September 2014 - 19:27 :

Колега Alpha1, били ми казал как се води модификацията при теб. ABS-a и на двете колела ли е? При мен в договора е SH159ADD-5E. Продавача ме увери, че ще е ABS Combained. Да не се окаже,че АБС е само на предното колело, а задното да е само комбинирано без АБС. Ей това ме жегна сега. Kато чета в хонда испания дават цените на следните модификации http://www.honda-mon...SH125&precio=si. А моя пък ще бъде модел за 2015.
Твоят с какви гуми е IRC или DUNLOP


ADD е модификацията, но точния код не мога да кажа сега, че не са в мен документите.

Няма страшно, ABS-ът е двуканален, когато го има, няма начин да нямаш и на двете колела.
Пробвах го доста пъти на хлъзгав терен и ABS-ът доста подобрява спирането и намаля занасянето, особено ако натиснеш рязко спирачките в завой.

IRC са галошите и ги усещам ужасно нестабилни при опит за лягане в завой - просто си поднасят.
Ще видим дали ще се "разработят" или ще правя преждевременна смяна с нещо по-сносно.

#14 jorko8111

jorko8111

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2322 Мнения:
  • Местонахождениепазарджик
  • Скутер:PCX 125cc 2014г MAJESTY400cc2011г

Публикувано 22 September 2014 - 07:03

А за гумите като стана върос за американския пазар са с дънлоп за европейския с irc.Irc наистина доста поднасят корава гума направена да изкара повечко км иначе в завой си лягам няма ядове но на сухо на мокро е страшно и на пътната маркировка е като се едно преминаваш през заледен участак

Този пост е редактиран от jorko8111: 22 September 2014 - 07:04


#15 zh

zh

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 364 Мнения:
  • Скутер:Honda SH150i ABS 2015

Публикувано 26 September 2014 - 17:51

Колега Alpha1, как се представя хондата със всеки изминат километър. Някакви недостатъци забелязваш ли? Сподели нещо за разход, возене и т.н. Ако си минал първото сервизиране - цени на консумативи, труд, Какво и как се проверява. Все пак имаш преки наблюдения върху машината.

#16 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 28 September 2014 - 00:45

Добре е машината, напоследък я карам и в големите дъждове, че още не ми се качва на колата.

Дразни ме фактът, че има много пластмасови панели по скутера, които са закрепени един към друг и към рамата с всевъзможни болтове, клипсове, щифтове и други подобни и достъпа до основните елементи за сервизиране е затруднен донякъде.
Отделно, обикновено за да свалиш един панел, трябва да откачиш и няколко съседни поне отчасти.
За смяна на крушка на предния фар се разглобяват повечето предни панели и се маха слюдата и протекторите за ръцете.

От друга страна всички панели са напаснати добре, не скърцат и създават впечатление за монолитна конструкция.

Куфарът отзад е интересен - може да се маха и сваля с едно движение от стойката си, но щифтът, който го освобождава е много лесно да се активира случайно докато се отключва куфара и съответно той може да падне на земята докато се слага багаж в него.
Използвах индустриално двойнолепящо тиксо, за да го залепя за едно по-постоянно фиксиране, въпреки че при нужда лесно може да се освободи.
В горната част на куфара има декоративни сребристи прозрачни елементи, който са отделен детайл закрепен върху капака.
При дъжд влага влиза между тях и капака и образува конденз.
Технически не е проблем, а само естетично и то докато не се изпари, но не би трябвало да става така на толкова скъп скутер.

Задния калник е отвратително малък вероятно за по-добра естетика, но поради това голяма част от прахта, калта и влагата от пътя отива назад към двигателя и към задните амортисьори.

В панела зад предния калник има отвори, в чиято цел не ми е известна.
Там вече няма радиатор при последните модели, който да охлаждат, обаче отворите си стоят и ефективно насочват прах и кал от пътя навътре към панелите под рамата.

Седалката е тапицирана с изключително тънък и деликатен изкуствен плат, който дори не е плътно прилепнал по нея в предната й част.
Стори ми се много странно тапицерията да не следва предната извивка на седалката, а да е буквално опъната над нея.
Това не влияе върху комфорта на седене и не създава други проблеми засега, но бих предпочел много по-плътна, дебела и здрава дамаска, плътно по контура на седалката.

За да се запали скутера трябва да е натисната задната спирачка (предната не върши работа).
Силата на натиск обаче е доста голяма - не е достатъчно леко стискане, а си трябва много сериозно такова, за да се затвори веригата на стартера.
Това не е комфортно и се хващам, че първо завъртам ключа и после стискам доколкото трябва спирачката, а така не е правилно, понеже се получава искрене и износване на ел. пъпките на спирачката, които затварят веригата.

Скутера няма сигнална лампа за ниско ниво на горивото и трябва да обръщаш внимание на стрелката на горивото докъде е стигнал.
Изглежда елементарно, но в забързаното градко каране усещам как забравям да гледам докъде е горивото, а същевременно съм изминал не малко киломентри.
Една лампа би била от полза.

Няма 12V извод за запалка, в който да включиш някакъв аксесоар - примерно зарядно за ГСМ или GPS устройство.

Предната кука за багаж под кормилото първо е твърде ниско, за да закачиш почти всяка торба на нея, второ се сгъва и отваря неудобно и трето може да носи само 1.5 кг.
В редките случаи, когато съм я ползвал, закачените на нея торби просто си стоят между краката ми (вместо да висят на нея поне частично), без тя да има какъвто и да е ефект върху тях.

Окачването е доста твърдо дори и на най-мека степен, най-удобно вози с двама души, но това може да се очаква от всеки скутер.

Още съм под 1000 км и не е дошло време за първата смяна на масло, засега не се усещат проблеми с двигателя или ходовата част.
Принципно, при тази смяна на маслото трябва да се провери и хлабината на клапаните, което е важно, за да се види дали няма някаква промяна след заводското асемблиране.
Последващите проверки на клапаните са по-несъществени и могат да бъдат пропуснати (въпреки, че не е желателно) с по-малък шанс за разместване извън допуските.
Не съм сигурен обаче, дали повечето сервизи наистина мерят хлабината или само я фактурират, особено ако няма симптоми за проблем.
Лошото е, че дойдат ли симптомите, обикновено е късно за корекция, а често и без симптоми вече има щети по двигателя.

В книжката си пише кое на колко км. се проверява или заменя, има подробен план на техническото обслужване, както и при другите скутери.

Разходът до момента продължава да гравитира около 3,5л/100 км премиум бензин (т.е. от скъпия).
Почти само градско, често с втори пасажер, винаги с включен idling stop (старт - стоп системата)

Засега това се сещам.
Не е много и повечето от нещата са на практика дребни забележки или лични предпочитания.
Изработката е отлична като за скутер, боята е на стандартно автомобилно ниво, всичко е сглобено и напаснато добре и работи безпроблемно за момента.
Използваните материали създават усещане за качество, дори стил, особено като се сравят с грозните и евтини пластмаси, изобилни в почти всички други скутери от този клас.

Този пост е редактиран от Alpha1: 28 September 2014 - 01:01


#17 zh

zh

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 364 Мнения:
  • Скутер:Honda SH150i ABS 2015

Публикувано 28 September 2014 - 06:26

Благодаря колега за изчерпателния отговор!
И аз като теб се съмнявам за проверката на хлабините на клапаните. Ще кажат, че двигателчето работи перфектно и няма нужда да се пипа. Вероятно от мързел, защото това изисква повече време от смяна на маслото. Даже се съмнявам дали разполагат с необходимото сервизно ръководство и инструменти. То зависи как им се плаща. В други държави го правят, но там механикът си има някаква почасова ставка за всяка процедура и си взема паричките.
Дано не съм прав. Ти ще кажеш, като ти дойде времето, а и аз догодина. А към моторчето има ли някакво ръководство за потребителя?

#18 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1928 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 28 September 2014 - 08:07

Алфа, това за паленето съм сигурен че би трябвало да можеш да си го регулираш, явно ключа дето затваря веригата на стартера иска да се пипне, предполагам има вариант за реглаж а и да няма ще можеш да измислиш как да стане. Не е нормално да стискаш толкова задната спирачка за да пали. Обърнал ли си внимание къв натиск трябва на същата за да светне задната светлина на стопа? ако е същия значи се управлява от един и същи ключ ако е по малка значи ключа за стартера е отделен. Ти си умно дЯте ще се оправиш :) Да добавя и още един кусур към ваще хонди, обикновено дребни но дразнещи неща, (ваще са прекалено нови при тях може и да не е така но предните модели до 2010 са така) Ако  нямаш копче за фаровете, когато палиш фара свети още при даване на контакт, тва може да е жизнено важно някои път когато акомулатора вече не е в добро здраве да не успееш да запалиш, а нямат и пачи крак, което пък ми е наи голямата екстра. Моя фар светва веднага след като заработи двигателя, кожата на седалката ми е дебела и е легнала хубаво по цялото седло. Абе след прочетеното от тебе и след мои наблюдения над модела и няколкото теста които съм провел с него все повече се уверявам че Кимко са си свършили отлично работата когато са копрали Пипъл от Хонда и дори вече освен Sh  заглеждам и моделите  на People GT  едно че са повече коне, друго че имат заден диск спирачка, а предния е много по голям от на Хонда, и трето че таблото е много по модерно. Сега колко са им здрави моторите не знам, но като гледам моя които е уж на 12х.км и лично се съмнявам че е на бая повече по белезите на износване по мотора то нямам никви забележки към него, работи кротко и тихо не гори масло и е много икономичен за карбуратор а е само 50сс и се предполага че живота му е 3-4 пъти по малък от на 150сс. Та феновете на Хонда да ме извиняват ако пак се отклоня от марката при следващата покупка, но доста компромиси трябва да направя с нея  :)

#19 ilko397

ilko397

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 925 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 28 September 2014 - 08:24

За един сезон карах Пиипъл 200 и , разхода съм го засичал доста пъти ,извънградско задължително под 3/100 (но не трябва да се достигат 100км/ч , имаше си степенка "пачи крак" със датчик и гасеше двигателя , седалката беше с онази нова грапава материя която мокра не се пързаля ,перфектно и здраво залепена за дунапрена под нея . Под седалката си има багажно пространство макар и не голямо . Палеше и с двете спирачки , но контролна лампичка за гориво нямаше и то . Никога не е имал проблеми с тракащи пластмаси . Дори момчето на което го продадох   се бухна в една лелка с баварец ,   след оправянето на предницата , закърпването на всички пластмаси отпред и боядисването пак не скърцаше .

#20 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 28 September 2014 - 12:22

 zh написа на 28 September 2014 - 06:26 :

Благодаря колега за изчерпателния отговор!
И аз като теб се съмнявам за проверката на хлабините на клапаните. Ще кажат, че двигателчето работи перфектно и няма нужда да се пипа. Вероятно от мързел, защото това изисква повече време от смяна на маслото. Даже се съмнявам дали разполагат с необходимото сервизно ръководство и инструменти. То зависи как им се плаща. В други държави го правят, но там механикът си има някаква почасова ставка за всяка процедура и си взема паричките.
Дано не съм прав. Ти ще кажеш, като ти дойде времето, а и аз догодина. А към моторчето има ли някакво ръководство за потребителя?


Проверката и реглажа на клапаните е около час работа за опитен механик.
Самият реглаж на хлабината е от най-лесния тип - с гайка и става лесно, след като всичко е свалено.
За PCX се изсисква повече време, че там се разглобява половината мотор докато се открие двигателя и се свали капака.

В крайна сметка трябва да се стигне до този момент:

Публикувано изображение


Смяната на маслото обаче става за 5 минути и сравнен с него реглажът на клапаните е тежка процедура, така че нищо чудно да се пропусне докато не почне да пали трудно или да "чука" двигателя, когато вече може да е късно за реглаж.

И в други държави реглажът се пропуска или само се фактурира, без да е извършен.
Добър сервиз (включително и от фирмените на марката) е труден за намиране навсякъде, независимо колко е тарифата му.

Към моторчето не ми дадоха първоначално никакво ръководство, после ми пратиха по имейл ръководствто на стария модел и най-накрая се свързаха с дистрибутора за Европа и ми пратиха правилното ръководство, та сега поне него имам (само в ел. вариант).

И понеже от някои мой постове вероятно може да се остане с впечатление, че не съм доволен от дилъра на Хонда да заявя, че това не е така.
Момчетата бяха много любезни и компетентни, свършиха някои неща, които не бяха длъжни да правят и имаше и малък материален бонус при получаването на мотора.
Авто салонът е чудесен - голям, модерен и с много налични модели.
Беше забавно да пробвам (само качване и разглеждане) на почти всичко налично на две колела.
За сравнение, салоните да други конкурентни бяха с размерите на среден хол и с 5 модела на кръст в тях.
Та в заключение - доволен съм, но винаги може повече, за да са пред конкуренцията.

Този пост е редактиран от Alpha1: 28 September 2014 - 13:07





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни