Към съдържанието


Съобщение

Публикувано изображение
SCOOTER HOUSE
тел.: 0894 23 63 63

Всичко за Honda SH125/150/300


  • Please log in to reply
1199 отговора на тази тема

#1101 juslen

juslen

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 657 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Honda SH300i '07

Публикувано 05 June 2018 - 16:57

Пробвай по моргите за скутери, т.е. големите дилъри в мобиле.бг. Но те обикновено или не продават такива пластмаси, които често се чупят при падане (пазят си ги за техните бракми), или им търсят безбожни пари.Гледай обяви за някой скутер на части. Относно място в София, където имат опит с СХ - лично аз не съм чувал за такова. Нека колегите се изкажат.
Публикувано изображение

scooterhouse.net

#1102 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 29 Мнения:

Публикувано 11 October 2018 - 18:19

Здравейте и от мен :)
Иииииииии.... още един редуктор
https://www.youtube....h?v=Pk313ZMeMB0
за сега зъбните изглеждат здрави, но получих малко главозамайване с лагерите и то главно с лагера с номер 91005KPB003 по каталога на Хонда и с номер на NTN - TM6205CCS15 - 2
След едноседмично ровене открих буквите които бяха незнайни спрямо стандартните лагери, какво значат
ТМ - термична стомана (по-устойчив на температура)
6205 - е размера, това е ясно
С - по-прецизен
CS15 - CS e лагер със специфична радиалн хлабина - 15 означава, че хлабината е 15 микрона
2 ката показва с каква смазка е най-добре да се маже лагера ...което е все тая
...който е разглабял редуктора знае, ако е обърнал внимание, че всички лагери са набити в картерите външно, но влизат хлабаво по осите освен този лагер за който съм писал по-горе (той е набит и в картера и на оста) това означава че трябва да има по-голяма хлабина от нормалната което при стандартните лагери отговаря на обозначението C3, C4..., понеже лагера е CS15 което е 15 микрона хлабина = С3. По таблиците NTN го дават при вътрешен диаметър на лагера между 24 и 30мм - за С3 оптималната хлабина е между 13 и 28 микрона.
за CN (нормална хлабина) оптималната хлабина е между 5 и 20микрона в което също влиза 15 микрона, но имайки предвид, че лагерите по магазините не са с максимална прецизност "С", 20 микрона е малко в случай че камбаната на съединителя нагрее оста повече от нормалното (в задръстване)
Останалите лагери може да са със стандартна хлабина "СN" защото не са набити в осите и няма разширение на вътрешната гривна.
Иглените лагери ми се виждат малко хлабави в оста на посредния вал, но ще се види като се подменят.
Другото специфично останалите лагери в редуктора е че са от серията TMB което според брошурата на NTN спестява тегло и пари, което е така ама не баш :D. Идеята на тези лагери е че на машина  с по-голямо натоварване може да се сложат по-малко лагери от тази серия и да вършат работата на големите лагери, защото са по-яки, по-устойчиви на температури и на износване.

Относно маслото в редуктора. В Bultraco разговора протече така:
-Какво масло да сложа?
-Каквото имаш!
-Двигателно или трансмисионно?
-Все тая!
-Това е несериозно!!
-Няма значение.

В последствие открих, че вискозитетите на трансмисионните масла и на моторните са различни и 75-80 трансмисионно = 10-30 моторно
разликата е че в моторното няма добавки тип "EP - Extreme Pressure", които пък при новите коли ги премахват защото ЕР образува корозия по брозновите части (синхронизаторите), но в SH няма синхронизатори и няма за какво да се притесняваме. Друго което ми грабна вниманието е над 10-15 поста в различни форуми из различни държави в които хора които сменят масло на PCX, SH или там каквото и да е на което препоръчват маслото да е 10-30... като източат първото масло - то е гъсто и смърди на трансмисионно. Та в този ред на мисли 75W80 е най-доброто от двата свята.

...очаквайте продължение.

#1103 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1928 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 11 October 2018 - 19:28

Добре написано-поздравления и добре дошъл, да изтупаш малко прашната тема , това за гъстото масло при първо изтакане е вярно. Ние с Боян (Juslen)  след като и той прави редуктора като тебе, и много чете по чужди форуми стигнахме до извода че за там най подходящо ще да е 80W90 GL5 има по малък коефицент на триене и съдържа ЕР добавка, то е масло за дифернциали и не се ползва за скорости точно по тази причина със синхронизаторите. Мисля си че 75/80 пак ще ти идва тъничко за тоя дупотопен възел а и май е синтетика дето няма що да е там ;)

Този пост е редактиран от zero: 11 October 2018 - 19:30


#1104 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 29 Мнения:

Публикувано 11 October 2018 - 19:54

Сега ще взема някакви лагери - отговарящи що годе на оригиналните да видя дали ще млъкне редуктора щото с Бултрако грам не ми се занимава, особено откакто за едноцилиндровия ми мотор (не SH) ме посъветваха да сменя ангренажните вериги и на двата цилиндъра :huh:

#1105 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1928 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 11 October 2018 - 20:49

Ако искаш да са оригинални ще ти дам връзка с едно момче което се занимава с доставка на ОМ части, незнам от де ги взема но цените му са с поне 30-40% под бултрако, аз съм поръчвал доста неща от него. От теб се иска само да му пратиш номерата дори не изисква предварително плащане ;)

#1106 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 29 Мнения:

Публикувано 11 October 2018 - 22:19

това е екстра, само да го вдигна на крак и ще се видим да почерпя и да поръчаме това онова, защото освен лагери има и други джунджурии които са за смяна с нови :) Благодаря за предложението

#1107 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1928 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 12 October 2018 - 07:47

Ако има нещо пиши, ние тука в тая тема сме реално само двама-трима дето пишем, други идват и си отиват и следа не оставят, но сме им понатрупали опит на машинките ;)

#1108 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 305 Мнения:

Публикувано 12 October 2018 - 08:33

https://lucasoil.com...SAE-85W-140.pdf

#1109 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 29 Мнения:

Публикувано 12 October 2018 - 11:43

Имайте предвид, че принципно колкото по-дебело е маслото, толкова по-добро е смазването, но ако става въпрос за редуктор който вдига врати на някой бент.... SH300 е мощен, но е скутер - повече е на обороти, отколкото на натоварване и маслото трябва да е средно положение, количеството масло е малко, първичният вал върти с над 10000 оборота и ако маслото е много дебело - играе като клин между зъбите, което вдига разхода.
Има един тигър в Ютюб който прави експерименти с 80-90 масло и с 10-40 масло, като засича разхода на мотора на градско. Разликата е:
4.5Л/100км с 80-90
4л/100км с 10-40

затова си мисля че най-доброто би било нещо от рода на Shell Spirax S6 75W-90, което е трансмиссионно с нисък вискозитет при ниска температура.

#1110 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 305 Мнения:

Публикувано 12 October 2018 - 15:10

Ааъъъ... дебело и тънко може да е маслото върху филията...

Тук дадох пример за "широколентово" масло!

"Тънко" при студено и "дебело" кога види зор лятос.

Разходът НЕ се повлиява от маслото в дифа.

Ако беше така, моят скутер щеше да връща бензин, ако му махна маслото от дифа.

Карам с 70W-140 от 5 години. Разход под 2/100 за 150сс.

#1111 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 29 Мнения:

Публикувано 12 October 2018 - 19:01

Значи трябва да се пробва :)

#1112 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1928 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 12 October 2018 - 19:11

Разхода ми и с 10/30 и сега с 80/90 в града все ми е 3,75 закован хаха, как го праи незнам, ни повече ни по малко :) мени се само зимата, но лятото е твърд :) Жоре разход под 2 за 150 кубиков скутер .... да го теглиш с NC-то пак ще изгори повече бре :)

#1113 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 305 Мнения:

Публикувано 12 October 2018 - 21:33

Славе, течливост и мазане са две различни неща.
А вискозитет и вискозитетен диапазон са още по-различни.

Двигателното масло няма и не би трябвало да има нищо общо с редукторното.
Не, че не може да се ползва...
Може, но е просташко.

За редуктори се ползват ДРУГИ масла...

Жокер-въпрос: как ще различиш двигателно от редукторно масло САМО от една капка???
ЖОКЕР-ОТГОВОР: първото, капнато във вода, разлива мигновено филм и прави емулсия. Второто си стои на капка...

Анадънму?

Този пост е редактиран от Гошко2: 12 October 2018 - 21:34


#1114 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 243 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 12 October 2018 - 23:48

Аз не карам Хонда, но само да вметна, че в сервизното ръководство на моя скутер изрично пише в редуктора да се налива двигателно масло 10W40. И защото само на него вярвам, вече няколко смени само такова ползвам.

#1115 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 29 Мнения:

Публикувано 13 October 2018 - 10:04

Виж мнениетоzero написа на 12 October 2018 - 19:11 :

Разхода ми и с 10/30 и сега с 80/90 в града все ми е 3,75 закован хаха, как го праи незнам, ни повече ни по малко :) мени се само зимата, но лятото е твърд :) Жоре разход под 2 за 150 кубиков скутер .... да го теглиш с NC-то пак ще изгори повече бре :)

PCX150 - от София до Сандански и обратно даде под 2/100, така че е напълно възможно.

#1116 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1928 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 13 October 2018 - 10:14

Виж мнениетоГошко2 написа на 12 October 2018 - 21:33 :

Славе, течливост и мазане са две различни неща.
А вискозитет и вискозитетен диапазон са още по-различни.

Двигателното масло няма и не би трябвало да има нищо общо с редукторното.
Не, че не може да се ползва...
Може, но е просташко.

За редуктори се ползват ДРУГИ масла...

Жокер-въпрос: как ще различиш двигателно от редукторно масло САМО от една капка???
ЖОКЕР-ОТГОВОР: първото, капнато във вода, разлива мигновено филм и прави емулсия. Второто си стои на капка...

Анадънму?
Жоре ми идиотите от хонда така са писали в мануала бре, масло в редуктора- използваи хонда 4т 10/30 оил, и народа явно ползва и после прави редуктори, дали е няква копи пеист грешка при писането на мануала но едва ли, хонда и за леките коли произведени преди 90 та година си даваха масло за кутията 10/30 двигателно, след това за по новите след 90та взеха да пишат, може да използвате двигателно 10/30 но при първа възможност го заменете с МТФ на хонда. И аз някък с неухота сменях маслото в редуктора с 10/30 но след 1-2 смени реших че там трбява да си е трансмисионо масло.

#1117 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 29 Мнения:

Публикувано 13 October 2018 - 11:15

A някой обърнал ли е внимание на остатъка от характеристиката освен 10-30. Интересното е че на PCX дават маслото да е "МВ" (за скутер), на SH300 дават маслото да е "МА" за мотор с мокър съединител, което е допълнителен филм.

#1118 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 305 Мнения:

Публикувано 13 October 2018 - 14:34

Славе, много си прав!
Истината е, че в редуктор и олио да налееш, пак ще изкара 50-60-80-80к без проблем. Важното е да има нещо.
Друг е въпросът, че ако нещото е ПРАВИЛНОТО, след 50к шумът ще е същия, както е бил на 0к.
Щото редукторът и двигателят работят на съвсем различни натоварвания. Ако на някой му се чете, мога подробно да обясня разликите. Що е кавитация и кога е ок и кога не е ок да я има...

Ти чу ли как ми лопат клапаните и касетите с маслото, ПРЕПОРЪЧАНО от Хонда?
Нисък клас минералка... чакам с нетърпение да ми свърши гаранцията, че да налея ПРАВИЛНОТО.
Предполагам си ми чул моторите ми по на 20к как звучат?

А дали МА или МВ - все тая...
Истинският въпрос е кои са маслата с ГАРАНТИРАНА ЕДНАКВОСТ НА ЧАСТИЦИТЕ и що Роял Пърпъл (например) уж е "рядко", а е с едни от най-добрите мазилни свойства... и се държи като "гъсто"...

Темата е дълга, а ми се пие бира като на смок...

#1119 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 29 Мнения:

Публикувано 13 October 2018 - 16:57

Не е по темата за SH, но имам 50сс скутер Хонда който като съм го взел преди 25 години ...горе долу съм му сложил ЕР90 някакво Шел, и преди 2 години след около 30 000км го изотчих - е така да видя как е положението. В маслото нямаше никакви стружки. Сипах му 10-40 и за 3 години и 3-4000км редуктора стана по-шумен. На 50 кубиковите Хонда, на някои от валовете - осите трият направо в алуминия, няма втулка, няма лагер.
SH-a сега дето го взех, всичко е чисто ново по него, а лагерите в редуктора са мега-зле.
...и те така

#1120 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1928 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 13 October 2018 - 18:23

Виж мнениетоNakamichi написа на 13 October 2018 - 11:15 :

A някой обърнал ли е внимание на остатъка от характеристиката освен 10-30. Интересното е че на PCX дават маслото да е "МВ" (за скутер), на SH300 дават маслото да е "МА" за мотор с мокър съединител, което е допълнителен филм.
Бъркаш, МВ си му дават на нашия, аз се изкушавам с какво ли друго масло да го сменя, щото не съм фен на минералките, отделно ако бачкам и е на място дето е неудобно с кола ходя докато стане доста студено, при -5 ако е сухо ходя с него, та ми се ще някоя синтетика 5/30 примерно, но там говорим само за стандарт МА. МВ имам чувство че само хонда предлага, тук там съм срещал и на амсоил едно или ред лаин да беше ама си беше бая цифра :)




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни