Към съдържанието


Съобщение

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Всичко за Honda SH125/150/300


  • Please log in to reply
1131 отговора на тази тема

#1121 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 272 Мнения:

Публикувано Вчера, 08:53

 Nakamichi написа на 13 October 2018 - 16:57 :

Не е по темата за SH, но имам 50сс скутер Хонда който като съм го взел преди 25 години ...горе долу съм му сложил ЕР90 някакво Шел, и преди 2 години след около 30 000км го изотчих - е така да видя как е положението. В маслото нямаше никакви стружки. Сипах му 10-40 и за 3 години и 3-4000км редуктора стана по-шумен. На 50 кубиковите Хонда, на някои от валовете - осите трият направо в алуминия, няма втулка, няма лагер.
SH-a сега дето го взех, всичко е чисто ново по него, а лагерите в редуктора са мега-зле.
...и те така

Причината за поява на шум е в това, че двигателното масло осигурява филм, който е устойчив на скорост при плъзгане, докато редукторните масла осигуряват филм, който е устойчив на натиск.
В редукторите няма високи скорости на плъзгане. Затова там моторните масла работят по-зле.
Моторното масло иска СКОРОСТ, за да си върши работата.
Редукторното - НЕ. То работи по-добре при ниски скорости на плъзгане и по-зле при високи, поради прекалено дебелия кавитационен слой.

По отношение на лагеруването на стомана в алуминий - в конкретния случай това е правилно решение. Стоманените оси лагеруват идеално в на пръв поглед мекия алуминий, а в комбинация с правилното масло - възелът е на практика вечен.

Да не забравяме, че биелните и основните лагери на големите двигатели разчитат на тънък слой калай... и малко антимон.
Уж меки материали, а издържат огромни натоварвания.

scooterhouse.net

#1122 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 272 Мнения:

Публикувано Вчера, 08:59

 default_pz написа на 12 October 2018 - 23:48 :

Аз не карам Хонда, но само да вметна, че в сервизното ръководство на моя скутер изрично пише в редуктора да се налива двигателно масло 10W40. И защото само на него вярвам, вече няколко смени само такова ползвам.

Поради горния ми пост, много зависи КАКЪВ скутер караш.
Щото, вярвам, се сещаш, че редукторът на един скутер с 13 цолова джанта е доста по-различен от редуктора на скутер с 16 или 17 цолова джанта.

Разликите са в... сещаш се - скоростта на плъзгане (въртене).

Затова в различните менюъли пише различни неща.

Лично аз се стремя да спазвам написаното, освен ако не се натъкна на очевидни несъответствия. Рядко, но се срещат...

#1123 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1897 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано Вчера, 10:14

Да, както и за размера на ремъка и лимита му, пише New- 26,5/ сервиз лимит 25мм (по спомен) но се оказва че чисто новите оригинални ремъци са си 25,1мм още като нови :) Та малко с едно на ум вече чета мануала ;)

#1124 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 272 Мнения:

Публикувано Вчера, 10:35

При ремъците има тънкости. Невинаги "оригиналните" са оригинални.

#1125 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 272 Мнения:

Публикувано Вчера, 10:41

И тук мога да го обясня с живи факти, ама е бая дълго.
Кратката версия:
За моторите, големите производители на ремъци правят къстъм размери по заявка на производителя, много близки до конфекцията им. Разликата в цената стига до няколкостотин пъти. Лани се сблъсках с този феномен, търсейки ремък за на Коко BMW-то. Разликата между къстъм и конфекцията беше 1 зъб... разликата в цената - 10 лева срещу 800 лева...

Гаранция ти давам, че някой по веригата се е изкушил да снабдява с конфекция...

Ремъкът ТРЯБВА да е с точния размер.

Съветвам те да го върнеш на търговеца.

#1126 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1897 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано Вчера, 13:30

Жоре ми то и ремъка дето ми е на мотора е с размера като новия, е малко по износен де, но съм сигурен че ремък 26,5 както пише в книгата не може да се намери, еи го Боян купи нов оригинален от тайвански или (индонезийски беше) магазин на хонда, пак беше 25,2 в тубата попаднах на клип на грък които сменя ремък пак оригинален хонда, и го мери преди монтажа, пак беше 25,2, моя ремък които купих е Бандо ( бандо произвежда и оригиналните на хонда) та го купих от Италия и тои е 25,2мм, този в мотора ми е 25.0 за тва още си правя оглушки и не го сменям, може би на пролет за сезона че тои като години остаря, инак живот има, дават му 3г май, моя е на 3 само в мен а преди мен на колко е незнам :) Но до сега не съм открил ремък дето да е 26,5. Дори варианта на дайко дето нали вече е афтърмаркет също е 25,2 като нов, за тва си мисля че тея нещо са погрешили в тоя мануал. Вътре по шаибите си ляга точно както си трябва, не е по ниско не е по високо от зад на торка.

#1127 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 272 Мнения:

Публикувано Вчера, 21:00

Ремъкът има 3 размера - диаметър (според вида има 3 начина на измерване), широчина и ъгъл на контакт.
Няма логика в менюъла да има грешка.
Виж по-нови менюъли. Възможно е размерите дя са променени в годините.

#1128 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 9 Мнения:

Публикувано Вчера, 21:45

ако се мери ремъка свален, не става. В ръководството е показано как да се премери монтиран на задната шайба - тогава може да дойде ширината в лимит.

#1129 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1897 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано Днес, 08:14

Я дай една снимка от ръководството да го видя. Иначе ето когато съм мерил моя новия  http://prntscr.com/l661ru не виждам къв друг начин има да го измериш :)
Ето ръководството: http://prntscr.com/l662e0
и никъде в раздела не показват как се мери, та я покажи да видим какво ръководство имаш ти :)

Този пост е редактиран от zero: Днес, 08:19


#1130 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 272 Мнения:

Публикувано Днес, 10:27

http://media.snimka....8785655.jpg?r=0

#1131 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 272 Мнения:

Публикувано Днес, 10:33

Както диаметъра се мери по 3 разлипни начина (указани от производителя) - външен, вътрешен или по усреднен профил (което е невъзможно да бъде измерено, но може да бъде сметнато), така и дебелината на клиновидните ремъци се мери с различни техники.

Не е задължително в горната част да отговаря на написаното! Важното е в теоретичната височина, сключена чрез ъгъла на клина нещата да излязат.

Обяснявам:
Взимаш ремъка и четеш колко трябва да е висок. С две линии хващаш основата на 0 и мериш широчината там, където БИ трябвало да е максималната височина.

#1132 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 272 Мнения:

Публикувано Днес, 10:52

И това е само единият метод...
Но щом производителят на ремъка е дал размера на опаковката, значи е този.

За моя скутер се предлагат много марки ремъци, сред които и Бандо. Но всички, с изключение на Gates са много високи. Пак са си в размер, но заради екстра дебелината са адски корави...
Затова взимам Гейтс. Доста по-мек и гъвкав. Оригиналният беше такъв. Досега съм сменил 4 ремъка и всички са неразличими от нови. На практика нямат износване, но ги сменям заедно с ролките на около 5к.




3 потребител(и) четат тази тема

1 потребители, 2 гости, 0 анонимни


    juslen