Към съдържанието


Всичко за Honda SH125/150/300


  • Please log in to reply
1299 отговора на тази тема

#1221 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 375 Мнения:

Публикувано 06 February 2019 - 19:06

Виж мнениетоsampos написа на 06 February 2019 - 15:55 :

Като купих скутера смених и маслото в редуктора с това от снимките, беше ми останало от Moto Guzzi - то за диференциала, такова според инструкцията за експлоатация.
Оригиналното което източих от Хондата беше пикня, вероятно двигателно.
При високите обороти в редуктора маслото е изхвърлено в страни от зъбите поради центробежната сила и по гъстото масло едва ли затормозява двигателя. Слиза на дъното само на светофарите.

Публикувано изображение  Публикувано изображение

За туй говорим!

scooterhouse.net

#1222 viktor.1300

viktor.1300

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 3 Мнения:
  • МестонахождениеLukovit
  • Скутер:Honda Dylan

Публикувано 07 February 2019 - 13:36

Имам кит Stage 6 153 cc, Кевларен Ремък дайко, Ролки Malossi 10,5 грама, сменени пружини на съединител :)

#1223 viktor.1300

viktor.1300

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 3 Мнения:
  • МестонахождениеLukovit
  • Скутер:Honda Dylan

Публикувано 07 February 2019 - 13:36

Не виждам причина да не ги вдигне, но не знам примерно малко по-големи жигльори може би?

#1224 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 61 Мнения:

Публикувано 08 February 2019 - 12:43

ливнах му е такова и ще пиша.

Публикувано изображение

температурата на редуктора я държи около 45-60С при външна температура 20С и нормално каране.
Освен, че на място задната гума има повече инерция като я завъртя, сравнено с 80W90, друга разлика няма.

Този пост е редактиран от Nakamichi: 08 February 2019 - 12:47


#1225 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1993 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 08 February 2019 - 18:24

Ти пък, сериозно ли усещаш разлика в инерцията за задната гума с двете масла?

#1226 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 61 Мнения:

Публикувано 08 February 2019 - 20:30

само като я засиля на ръка, иначе това е скутер - то си няма инерция

#1227 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1993 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 08 February 2019 - 22:15

Та да де, аз за тва се учудвам че намираш разлика като я засилваш на ръка :) в шума разлика намираш ли, шуми ли като я въртиш, моята си шуми но като карам не се чуват шумове от там, даже като загре е по шумна маи :)

#1228 kolev87

kolev87

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 20 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Honda SH300i

Публикувано 10 February 2019 - 17:41

Здравейте, бях задавал същия въпрос и миналата година, но никой не даде насока, та пак да питам. Има едно притрисане да го нарека при тръгване, аз мисля, че нещо свързано със съединителя, но бих се радвал и вие дадете своето мнение. Забелязъл съм, че когато се налага по-често спиране и съответно тръгване, когато се движа в задръстване, това притрисане се увеличава.

Така и не намерих майстор, ако може да ме насочите към някого, на когото може да се разчита в рамките на София. :)

#1229 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1993 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 10 February 2019 - 20:56

При мен на кимкото така претрисаше при тръгване и особено в валжно време, проблема беше от накладките на съединителя седяха едни такива запекани, малко ги тръкнах с една шкурка и спря да го прави, сигурно е въпрос на време пак да почне но поне докато беше мои не почна. Та ако си оправен отвори и виж на къв хал е съединителя и камбаната, да не би да е много износена, тя и накладките, да не са поизпекани и прочие.

#1230 sampos

sampos

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 36 Мнения:
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Honda sh 300 /2013г./

Публикувано 10 February 2019 - 22:55

Виж мнениетоkolev87 написа на 10 February 2019 - 17:41 :

Здравейте, бях задавал същия въпрос и миналата година, но никой не даде насока, та пак да питам. Има едно притрисане да го нарека при тръгване, аз мисля, че нещо свързано със съединителя, но бих се радвал и вие дадете своето мнение. Забелязъл съм, че когато се налага по-често спиране и съответно тръгване, когато се движа в задръстване, това притрисане се увеличава.
Така и не намерих майстор, ако може да ме насочите към някого, на когото може да се разчита в рамките на София. :)
Колега, нищо подробно не си казал и за това и нищо не си получил.

zero е дал хипотеза от практиката си сходна с твоята.

Моята е че проблема е в мобилната част на вариатора и в износване на ремъка над нормата.
Във вътрешният диаметър на тази шайба има набита гумичка вършеща работата на семеринг. С времето при по дърти машини се скокарушва /удървя/ :) и пречи на движението на шайбата по втулката да се върне в начално с-ние, тоест ремъка да е на минималния си диаметър. Ако и ремъка е износен той ще застава на по голям диаметър отпред. В комбинация от двете при потегляне съединителя  зацепва на много по ниски обороти на двигателя и за това ти втриса. Малко вероятно според мен е във филма да са намесени ролките.
Не стана ясно от поста ти нивото на техническа грамотност и ухват, имаш ли специалния инструмент за развиване на две важни гайки под капака, отварял ли си го, коя година е моторетката и предполагаем пробег и т.н.
За да няма ненужни покупки на части е добре първо да се види състоянието на заподозрените възли, демек разглобяване до дупка на вариатора. Къде домува скутера и има ли възможност за безопасен престой до доставянето на частите. Мога да помогна безплатно до 25.02 и след 15.03, пенсионер по възраст съм/68г./ :)

Майстори може да намериш във форума или гугъл, не си търсил настоятелно.

пп: на zero ще пиша някога по късно за sh300 и x-city, не е забравен и не му е спешно :P .

#1231 kolev87

kolev87

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 20 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Honda SH300i

Публикувано 11 February 2019 - 09:45

Виж мнениетоsampos написа на 10 February 2019 - 22:55 :

Колега, нищо подробно не си казал и за това и нищо не си получил.

zero е дал хипотеза от практиката си сходна с твоята.

Моята е че проблема е в мобилната част на вариатора и в износване на ремъка над нормата.
Във вътрешният диаметър на тази шайба има набита гумичка вършеща работата на семеринг. С времето при по дърти машини се скокарушва /удървя/ :) и пречи на движението на шайбата по втулката да се върне в начално с-ние, тоест ремъка да е на минималния си диаметър. Ако и ремъка е износен той ще застава на по голям диаметър отпред. В комбинация от двете при потегляне съединителя  зацепва на много по ниски обороти на двигателя и за това ти втриса. Малко вероятно според мен е във филма да са намесени ролките.
Не стана ясно от поста ти нивото на техническа грамотност и ухват, имаш ли специалния инструмент за развиване на две важни гайки под капака, отварял ли си го, коя година е моторетката и предполагаем пробег и т.н.
За да няма ненужни покупки на части е добре първо да се види състоянието на заподозрените възли, демек разглобяване до дупка на вариатора. Къде домува скутера и има ли възможност за безопасен престой до доставянето на частите. Мога да помогна безплатно до 25.02 и след 15.03, пенсионер по възраст съм/68г./ :)

Майстори може да намериш във форума или гугъл, не си търсил настоятелно.

пп: на zero ще пиша някога по късно за sh300 и x-city, не е забравен и не му е спешно :P .

Благодаря за изчерпателния отговор и допълнителните въпроси.

Предисторията е, че скутера съм го закупил на 28 000 км., в момента е на ~31 000 км. (2007 г.) Предходния собственик беше махнал две от ролките и ги беше оставил под седалката, за да "имал по-добър старт скутера..." - негов цитат. Купих аз мотора и отидох при един майстор, който уж сложи нов комплект ролки (имам разни подозрения към майстора, затова казвам уж), защото не смятах за правилно мотора да се движи с две ролки по-малко. Това не реши проблема, който описвам. После за мое спокойствие реших да сменя и ремъка с чисто нов, тъй като знаех, че не е сменян от стария собственик, но отново проблема с тресенето остана.

Нямам специалния инструмент за развиване на тези гайки, които визирате. Мотора е в гараж, в който спокойно може да се разглобява и да чака за части и каквото е необходимо.

Майстори има много в Google, но не знам на кого мога да разчитам. Питам тук с очакването някой да препоръча такъв, а не да "стрелям на посоки". :) (Последно ходих при Родригез. Отзивчив е човека, смени ремъка, обаче ми каза, че избягва да прави скутери. Понеже бях изпратен там от негов приятел не ми е отказал...)

Този пост е редактиран от kolev87: 11 February 2019 - 09:50


#1232 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 61 Мнения:

Публикувано 11 February 2019 - 11:02

Виж мнениетоzero написа на 08 February 2019 - 22:15 :

:) в шума разлика намираш ли, шуми ли като я въртиш, моята си шуми но като карам не се чуват шумове от там, даже като загре е по шумна маи :)

в шума няма никаква разлика между 80-90 и 10-40, на място си шуми както си шуми всеки скутер, като се движи не се чува нищо.

Имаше шум от игления лагер на вариатора, обаче го изчистих и гресирах и заспа.

...по въпроса с придръпването при потегляне - при мен се получава същата работа, особено като тръгна няколко пъти в малък период и съединителя загрее. Като разковах видях, че накладките на съединителя са под предела ( 1мм ) и сега поръчах нови от Хойда (175лв) + гумичките под накладките ( нещо около 15тина лева ). Пружините прецених че не са за смяна защото под 12-15км/ч съединитея отпуска, което значи че не са грохнали.

Търсих Shell Alvania грес както я дават по ръководство за смазване на разни лагери и лагерченца, обаче се оказа че няма - спряна е и е заместена от някаква друга на Shell. Затова ще взема Bardahl Poly S2 която е със същият вискозитет като препоръчаната: 100 мм2/s при 40С, 12,3мм2/s при 100С, но с по-висока температура на кипене и прокапване и е синтетична вместо минерална (което значи, че по-трудно ще се вдърви с времето).

Като сменя съединителя, ремъка, ролките, водачите на вариатора и гресирам всичко - ще пиша как е.


Поръчах гуми от гуми7 и ми пратиха задна DOT 2213 :rolleyes: , върнах я и поръчах oт друго място Митас МС28 да видя как са. (150лв) чифт с нов DOT. - и за тях ще пиша.
Имам наблюдение над гумите за мотори които са екстра, за скотера ще видим как са.

Този пост е редактиран от Nakamichi: 11 February 2019 - 11:02


#1233 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 61 Мнения:

Публикувано 11 February 2019 - 11:09

Виж мнениетоkolev87 написа на 11 February 2019 - 09:45 :

Благодаря за изчерпателния отговор и допълнителните въпроси.

Предисторията е, че скутера съм го закупил на 28 000 км., в момента е на ~31 000 км. (2007 г.) Предходния собственик беше махнал две от ролките и ги беше оставил под седалката, за да "имал по-добър старт скутера..." - негов цитат. Купих аз мотора и отидох при един майстор, който уж сложи нов комплект ролки (имам разни подозрения към майстора, затова казвам уж), защото не смятах за правилно мотора да се движи с две ролки по-малко. Това не реши проблема, който описвам. После за мое спокойствие реших да сменя и ремъка с чисто нов, тъй като знаех, че не е сменян от стария собственик, но отново проблема с тресенето остана.

Нямам специалния инструмент за развиване на тези гайки, които визирате. Мотора е в гараж, в който спокойно може да се разглобява и да чака за части и каквото е необходимо.

Майстори има много в Google, но не знам на кого мога да разчитам. Питам тук с очакването някой да препоръча такъв, а не да "стрелям на посоки". :) (Последно ходих при Родригез. Отзивчив е човека, смени ремъка, обаче ми каза, че избягва да прави скутери. Понеже бях изпратен там от негов приятел не ми е отказал...)

Най-добре си купи един комплект инструменти и си свали ръководство за ремонт - четеш и сменяш. За консумативите няма да ти трябват гранд-знания, просто трябва внимателно да четеш и да правиш както е. Щом знаеш че има ролки в скутера и че с 2 по-малко не е нормално да се движи - значи си готов да си го обслужиш сам.

#1234 kolev87

kolev87

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 20 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Honda SH300i

Публикувано 11 February 2019 - 18:15

Виж мнениетоNakamichi написа на 11 February 2019 - 11:02 :

...по въпроса с придръпването при потегляне - при мен се получава същата работа, особено като тръгна няколко пъти в малък период и съединителя загрее. Като разковах видях, че накладките на съединителя са под предела ( 1мм ) и сега поръчах нови от Хойда (175лв) + гумичките под накладките ( нещо около 15тина лева ). Пружините прецених че не са за смяна защото под 12-15км/ч съединитея отпуска, което значи че не са грохнали.

Абсолютното същото и аз забелязах, няколко тръгвания в кратък период и симптомите се засилват. Относно частите аз ги поръчвам от един гръцки магазин M*kina Parts и са на далеч по-ниски цени от тези в Б*лтрако.

Виж мнениетоNakamichi написа на 11 February 2019 - 11:09 :

Най-добре си купи един комплект инструменти и си свали ръководство за ремонт - четеш и сменяш. За консумативите няма да ти трябват гранд-знания, просто трябва внимателно да четеш и да правиш както е. Щом знаеш че има ролки в скутера и че с 2 по-малко не е нормално да се движи - значи си готов да си го обслужиш сам.

Аз имам сервизна книжка, но не обичам да се захващам с нещо, което не ми е силата. :)

#1235 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 61 Мнения:

Публикувано 12 February 2019 - 18:20

Отивам да си взема частите днес от Хойда и получавам:
3 накладки за съединителя
3 слайдера за вариатора
...и 1 гумичка за съединителя
-Защо е 1
-Ами защото е поръчана 1
-А защо?
-Еми, толко ....ааа те трябвало да са три, ееее сега ще поръчам и другите
-Не!
...няма спасение

#1236 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 375 Мнения:

Публикувано 12 February 2019 - 20:13

Че ти не участваш ли в поръчката? Не я ли правиш лично ти артикул по артикул?
След като поръчваш части, а не услуга, не е редно да виниш дилъра, че е направил грешка. Приемащият заявката няма как да знае наизуст устройството на всички мотоциклети с тази марка...

#1237 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 61 Мнения:

Публикувано 12 February 2019 - 21:10

Аз поръчвам комплект накладки за съединител, комплект тампони за съединител и комплект слайдери за вариатор.
трябват ми за смяна от всичките по 1 комплект
от всичко получавам комплект от 3бр., само тампоните за съединителя които трябва да са 3 - получавам 1 защото всичко в системата му е комплект, а тампоните били на брой...

Иначе за XL600R ме посъветваха преди 3г да сменя ангренажните вериги и на двата цилиндъра защото така е редно, нищо че е едноцилиндров.

Този пост е редактиран от Nakamichi: 12 February 2019 - 21:12


#1238 Гошко2

Гошко2

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 375 Мнения:

Публикувано 12 February 2019 - 21:19

Според мен има(ш) някакъв проблем с комуникацията с Бултрако.
Когато поръчвам нещо, питам какво и кога ще дойде.
В мой интерес е, а не в нечий чужд.

#1239 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 61 Мнения:

Публикувано 12 February 2019 - 21:30

Виж мнениетоГошко2 написа на 12 February 2019 - 21:19 :

Според мен има(ш) някакъв проблем с комуникацията с Бултрако.
Когато поръчвам нещо, питам какво и кога ще дойде.
В мой интерес е, а не в нечий чужд.

...и според мен има(т) някакъв проблем с комуникацията в Бултрако, затова мисля да не се занимавам с тях повече, освен ако не е да си купя масло - то поне е налично там.

#1240 pljoko66

pljoko66

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 637 Мнения:
  • Телефонен номер:0889387287
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:T-max'05

Публикувано 14 February 2019 - 18:18

Здравейте,дали някой е монтирал ръкохватки с подгрев да подскаже има ли плюс и минус за ползване около таблото -плюс след контакт ,Става дума за sh150 ps150

Този пост е редактиран от pljoko66: 14 February 2019 - 18:19





1 потребител(и) четат тази тема

1 потребители, 0 гости, 0 анонимни


    johnson59