Към съдържанието


Всичко за Honda SH125/150/300


  • Please log in to reply
1413 отговора на тази тема

#1381 galinikos

galinikos

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 14 Мнения:
  • МестонахождениеAthens
  • Скутер:sh150, '17

Публикувано 18 June 2019 - 23:22

Аз пък като видях поста на SLX за спеклия сегмент, ми хрумна една идея,да жертвам един почивен ден,да разглобя двигателя,да разчовъркам сегментите и пак да го сглобя,ей така от любопитство,пък и за икономия. Как мислите,по-зле едва ли ще стане. В моето ръководство пише смяна на масло на всеки 6 000,и на 6 000 светва "oil change" на таблото. Като го закарах в сервиза за първи и единствен път на 1000км.за първата смяна на масло питах кога да дойда за следващата,ми каза майстора - да ти е по лесно да помниш идвай на 5000,10000,15000. А масово всички които познавам тук с го сменят на 2-3000. Забравих да ви покажа и маслото ipone което слагам сега доста ми го похвалиха.

Прикачени файлове



scooterhouse.net

#1382 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 114 Мнения:
  • Скутер:12' SH300i, 86' EVE PAX

Публикувано 19 June 2019 - 07:16

1L да се сменя на 8000км е същата тъпня като при колите които с 3.5L карат по 30 000км
SH300, поне събира 1.5L и има маслен филтър - там 5000км са си екстра горе-долу, но при 125/150сс които събират под литър и нямат филтър - мисля че повече от 2/3000км не трябва да се кара.

#1383 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 648 Мнения:

Публикувано 19 June 2019 - 07:41

Преди години имаше проблем (според мен) с разтълкуването на една таблица при 125сс Хонда. Там интересното беше, смяната на масло можеше да се разчете по два начина.
Я дайте една таблица, ако имате под ръка.

#1384 galinikos

galinikos

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 14 Мнения:
  • МестонахождениеAthens
  • Скутер:sh150, '17

Публикувано 19 June 2019 - 11:20

В моята книжка пише така:R- смяна  ,  I- проверка,и при нужда смяна,настройка, смазване

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от galinikos: 19 June 2019 - 11:20


#1385 zero

zero

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2042 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 19 June 2019 - 16:10

Тоя Ипон или както му е там името изглежда наи истинско от всички други дето показа , пък и синтетика :) Аз също не бих карал 5 к с едно масло в скутер, производителя няма никва фаида да ти пази живота на двигателя, затова трябва да си го пазиш ти, на твое място и с карането което правиш предимно градско с много чести гасенета и палене бих сменял масло на 3к макс. То може и затова да ти го гори, скапва се след 2-3-4к и става на чорба манджа и почва да го яде :) Не си ли обърнал внимание че като го смениш в началото държи и като минат 2-3к и изведнъж позва да чезне. Нивото ти в радиатора не е били критично ниско не си прегрял мотора по никъв начин, тая причина можеш окончателно да я махнеш от евентуалните заподозрени. Просто дългия интервал на смяна можеби е поизносил повече сегментите, но пробваи както ти казах, смени маслото и караи да видим за 1000км ще израходили някво количество и колко. Аааа и още една забележка, бе как караш 50к с един въздушен филтър бре :) ми тои като вземе да изпуска прашоляк пре него към мотора знаиш ква хубава шлаифпаста става за цилиндъра и сегментите :)

#1386 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 114 Мнения:
  • Скутер:12' SH300i, 86' EVE PAX

Публикувано 19 June 2019 - 20:22

То ако изпуска прах ще е по-добрия вариант, проблема на стария филтър е, че не пуска нищо и двигателя прави яко вакум във филтърната кутия, а от там и в картера през маркуча за картерните газове.

#1387 galinikos

galinikos

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 14 Мнения:
  • МестонахождениеAthens
  • Скутер:sh150, '17

Публикувано 20 June 2019 - 00:09

Мммдаа явно съм му помогнал и аз да се прецака,а тоя Ипон май наистина е по-добър от останалите. Продавача ми каза че е полусинтетика,като на Хонда(което всъщност било agip) ,и наистина отзад на шишето пише semi-sinthetic,и , че на този скутер по-добре било да му слагам полусинтетика а не синтетично.А колкото до горенето, наистина в началото през първите 1000км. след смяна изгаряше по-малко отколкото през последните 1000,и през последните ми се струваше че повече вървеше,някак си по-лесно се развърташе,но може и да си въобразявам,сега гори еднакво и през първите и през последните.Благодаря за съветите като го ремонтирам ще ги имам в предвид. Сега го сменям на 5к нали все му доливам би трябвало да се опреснява

Прикачени файлове



#1388 zero

zero

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2042 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 20 June 2019 - 04:59

Пиши ква си я свършил накрая :)

#1389 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 114 Мнения:
  • Скутер:12' SH300i, 86' EVE PAX

Публикувано 20 June 2019 - 06:37

Като доливаш масло - маслото не се опреснява!!!
...защото: В маслото се разтварят саждите от двигателя и така се замърсява и става неефективно, като намалее нивото и долееш още масло, то количеството сажди си остава същото и новото долято масло става кенеф веднага.
Като отвиеш пробката обаче, заедно с маслото изтичат сажди, вода, бензин, стружки, всичко и когато налееш ново масло си е друго.

Този пост е редактиран от Nakamichi: 20 June 2019 - 07:24


#1390 galinikos

galinikos

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 14 Мнения:
  • МестонахождениеAthens
  • Скутер:sh150, '17

Публикувано 20 June 2019 - 08:10

Ще пиша, сигурно през август ще стане,мерси nakamichi и един гърчоля тука ми го разправя това ама не му вярвах. Отивам да го сменям,че е на точно 5130км. Айде лек ден на всички.

#1391 sampos

sampos

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 48 Мнения:
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Honda sh 300i /2019г./

Публикувано 20 June 2019 - 21:52

Моето Sh300 стана бързо на 2900км за няма 2 месеца заради двудневно /1000+км./ до Гърция. За последните 1900км. след първата смяна в сервиза е похарчило 0.220л. масло, отдавам го на използваната скорост /обороти/.

пп: R- смяна в ръководството /2019г./ е 1000 и последващи на 12000км.

#1392 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 114 Мнения:
  • Скутер:12' SH300i, 86' EVE PAX

Публикувано 20 June 2019 - 22:33

12000км майкооооо!

#1393 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 648 Мнения:

Публикувано 20 June 2019 - 23:15

Не е нормално да издумка толкова масло за толкова малко километри!
И на мойта й дават интервал 12к, но събира 4 кила и кусур.
За 5к не беше пипнала и грам! А е карана, не е галена...

#1394 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 114 Мнения:
  • Скутер:12' SH300i, 86' EVE PAX

Публикувано 21 June 2019 - 06:01

...e да ама 4L си е 4! Има какво и да събере лайната, и какво да загрява и да охлажда, а с 1L кое да е по-напред..

#1395 galinikos

galinikos

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 14 Мнения:
  • МестонахождениеAthens
  • Скутер:sh150, '17

Публикувано 21 June 2019 - 12:00

Знам за един случай тука ,с чисто ново sh300,2019 още при разработването първите 1000км. изгори 150мл.и момчето го продаде не му се отразявало добре на психиката,иначе бил супер ама... Друг майстор ми е казвал ,че ВСИЧКИ sh300 горят над 60-70 мл.на1000км., просто са си така направени.

#1396 zero

zero

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2042 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 21 June 2019 - 19:03

Горят горят, споко, ама не ни пречи, а тея с интервал от 12к за смяна явно искат да им съкратят живота на под 30к :) Самопос съветвам те да не спазваш тая препоръка с такъв интервал за смяна :)

#1397 galinikos

galinikos

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 14 Мнения:
  • МестонахождениеAthens
  • Скутер:sh150, '17

Публикувано 22 June 2019 - 07:13

А то е ясно че не пречи,даже и аз смятам за следващото лято живот и здраве да се оглеждам за един от първата генерация да си седи в България за летните отпуски.Имам поглед върху 3 броя Piaggio Beverly и трите горяха по 250 мл./ 2000км. от чисто нови,до на по няколко стотин хиляди км.Така че едни 150/1000 ми се виждат нормални за sh300,ама за италианките никой не се оплаква,а това нали е Хонда,видиш ли трябва да е перфектно,ако не гореше масло ,щяха да реват сигурно, че много лесно му прашясват огледалата. ,😃

#1398 Nakamichi

Nakamichi

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 114 Мнения:
  • Скутер:12' SH300i, 86' EVE PAX

Публикувано 22 June 2019 - 07:36

Може SHa да е с бутало от Fireblade хахах.
Един приятел кара и продава мотори, по едно време беше взел 2009 1000RR и ми разправя "Тая хилядарка яено си е направена да гори масло. Е я, чисто нова е и миналата седмица на пенсионерско каране с други мотори до морето, там се возих и обратно - за 1000км изгоря 300мл масло... Обаче ако я карам 1ва, 2ра, 3та и пак 2ра гори над 500мл/1000км".

На моя SH съм му долял 100тина мл. за около 2000км което е нищо.

#1399 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 648 Мнения:

Публикувано 22 June 2019 - 22:54

Абе хора, спрете се малко! Това горене на масло НЕ Е НОРМАЛНО!

Един двутактов трайал мотор ползва масло в съотнишение 1:100. Това, съотнесено с разход 3/100 си е баш толкова... е къде е смисъла да се карат 4-тактови мотори?

Моите що не горят???

Нормално е 20-50 милилитра на 1000км, ама 200-300 и нагоре НЕ!
Все пак доста от тия машинки са с катализатори... толкова масло да мине през питата за толкова малко километри е убийство.

#1400 sampos

sampos

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 48 Мнения:
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Honda sh 300i /2019г./

Публикувано 24 June 2019 - 07:38

За протокола: първите 1000км. до смяната на маслото максималната скорост бях решил да е 90км/ч. и разхода беше 0 милилитра.
При продължително /няколко часа/ поддържане на 110 км./ч. палачинката се обърна.




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни