Към съдържанието


Съобщение

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Всичко за Honda SH125/150/300


  • Please log in to reply
1131 отговора на тази тема

#21 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 28 September 2014 - 12:46

Виж мнениетоzero написа на 28 September 2014 - 08:07 :

Алфа, това за паленето съм сигурен че би трябвало да можеш да си го регулираш ...

Аз мога да си го регулирам някак си, но трябва ли да се налага на чисто нова машина, струваща колкото прилична кола на старо? За това ми беше мисълта.

Ел. ключът е един, стопът светва при съвсем лек натиск.
Или ключът има две степени, или веригата на стартера се затваря от другаде, но не ми се разхвърля чисто нова машина за тази дреболия.
Предполагам, че с изхабяването на задните накладки, включването ще става по-лесно и с по-малък натиск.

И не си представяйте, че се стиска с пълна сила, не е чак толкова трудно.
Просто не става с леко стискане, трябва си сериозен натиск.


Виж мнениетоzero написа на 28 September 2014 - 08:07 :

Да добавя и още един кусур към ваще хонди, обикновено дребни но дразнещи неща, (ваще са прекалено нови при тях може и да не е така но предните модели до 2010 са така) Ако  нямаш копче за фаровете, когато палиш фара свети още при даване на контакт, тва може да е жизнено важно някои път когато акумулатора вече не е в добро здраве да не успееш да запалиш, а нямат и пачи крак, което пък ми е наи голямата екстра. Моя фар светва веднага след като заработи двигателя, кожата на седалката ми е дебела и е легнала хубаво по цялото седло.


Светлините тръгват автоматично, но преди да запали двигателя светят по-слабо.
Ако акумулаторът е толкова слаб, че те да оказват влияние на паленето, явно отдавна е трябвало да се смени.

Като стана дума за акумулаторът, знаеш, че е доста специален и рядък модел, нали?
Акумулаторите на SH лежат на едната си страна в леглото си между краката.
Много малко акумулатори са направени да работят дълго и надеждно в такова положение.
Оригиналният акумулатор на SH е от AGM тип на Yuasa и всичко различно от него или ще се повреди бързо и/или ще доведе до проблеми с ел. захранването.
Не е добре да се зарежда непрекъснато на зарядно устройство през зимата на режим "поддържащ ток".
Като се зареди веднъж, просто се оставя докато не почне да се кара скутера отново.
Ако се ползва външно зарядното устройство, то трябва да има режим за зареждане на гелови акумулатори и да е с достатъчно нисък капацитет, подходящ за малки мотоциклетни акумулатори.

Оригинален акумулатор изкарва поне пет години и държи на продължително време без заряд като има висок стартов ток, така че си струва да се инвестира в него, ако моторът е купен с различен.
За новите модели SH със старт-стоп система акумулаторът е дори още по-важен, понеже там двигателят се пали десетки пъти на ден при нормално градско каране (на почти всеки светофар и кратко спиране двигателят се самогаси и пали автоматично отново при потегляне).

Пачи крак имат новите модели, заедно с централната стойка.
Разбира се, има и ключ на пачия крак, който не позволява паленето на двигателя, когато е пуснат.

SH в Европа много отдавна са с две дискови спирачки, само в САЩ и Азия има конфигурация със задна барабанна, за да се държи цената там възможно най-ниска.



Виж мнениетоzero написа на 28 September 2014 - 08:07 :

Абе след прочетеното от тебе и след мои наблюдения над модела и няколкото теста които съм провел с него все повече се уверявам че Кимко са си свършили отлично работата когато са копрали Пипъл от Хонда и дори вече освен Sh  заглеждам и моделите  на People GT  едно че са повече коне, друго че имат заден диск спирачка, а предния е много по голям от на Хонда, и трето че таблото е много по модерно. Сега колко са им здрави моторите не знам, но като гледам моя които е уж на 12х.км и лично се съмнявам че е на бая повече по белезите на износване по мотора то нямам никви забележки към него, работи кротко и тихо не гори масло и е много икономичен за карбуратор а е само 50сс и се предполага че живота му е 3-4 пъти по малък от на 150сс. Та феновете на Хонда да ме извиняват ако пак се отклоня от марката при следващата покупка, но доста компромиси трябва да направя с нея  :)

Кимко са много добри - гледах ги.
Проблемът ми с тях е, че струват почти колкото Хонда или Ямаха, а все пак не считам че са чак на тяхното ниво все още, макар че се развиват бързо.

Виж, Sym са осезателно по-евтини и си струват парите, макар че при тях по-ниската цена води до видими компромиси в изработката и технологията, но не и в надеждността.
Просто са по-елементарни и грубо изработени работни коне.

П.С.
И отдавна минах детската възраст, вече съм към чичковците.
:D

Този пост е редактиран от Alpha1: 28 September 2014 - 13:32


scooterhouse.net

#22 zh

zh

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 364 Мнения:
  • Скутер:Honda SH150i ABS 2015

Публикувано 28 September 2014 - 14:55

Alpha1, защо не е добре акумулатора да се поддържа през зимата на "поддържащ ток"?
Моят е 3Ah и е легнал и вече три зими го свалям и включвам към зарядното от есента до пролетта. Не ми е създавал проблем. Преди всяко лято купувах нов акумулатор.
Зарядното ми е Battery Tender 400. Изход 12V / 0,4 Ампера
А за нашите хонди не си спомням къде беше (представителство на Хонда), като аксесоар предлага ето това: OptiMATE 3+ с изходен ток 0,6А.
http://www.optimate....optimate 3 .htm

П.С. Ръководството, което ти изпратиха какво е - потребителско или сервизно. На диск ли е?

Този пост е редактиран от zh: 28 September 2014 - 15:15


#23 jorko8111

jorko8111

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2322 Мнения:
  • Местонахождениепазарджик
  • Скутер:PCX 125cc 2014г MAJESTY400cc2011г

Публикувано 28 September 2014 - 21:53

Да споделя не съм с sh ама са като братя с моя :D купих го юни вече съм на около 4000км първата смяна на1000км за 10мин ми смениха маслото щеката я завиха накриво на полувин резба платих 16.50лв първата смяна е безплатна като труд и викат готов си понеже имам им доверие не погледнах и тръгнах 5км след това спрях да пикая и гледам капчици викам си ебати некадърната работа званах обясних му не ми повярва скарахме се малко и ми вика че се случва всеки греши направете си извода колко са компетентни то ако провери клапаните ще стане весело :D а мерси такъв да ми разглобява скутера

#24 jorko8111

jorko8111

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2322 Мнения:
  • Местонахождениепазарджик
  • Скутер:PCX 125cc 2014г MAJESTY400cc2011г

Публикувано 29 September 2014 - 06:40

А за това че спирачката трябва да е нтиснеш силно за да запали беше и моя така изпилих му бутончето тя е една пласмасова пишка  на ръчката за стартера отдолу мн внимателно да не си личи и сега пали с много леко натискане на спирачката иначе и мен ме дразнеше това

Този пост е редактиран от jorko8111: 29 September 2014 - 06:42


#25 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 29 September 2014 - 09:43

Виж мнениетоzh написа на 28 September 2014 - 14:55 :

Alpha1, защо не е добре акумулатора да се поддържа през зимата на "поддържащ ток"?
Моят е 3Ah и е легнал и вече три зими го свалям и включвам към зарядното от есента до пролетта. Не ми е създавал проблем. Преди всяко лято купувах нов акумулатор.
Зарядното ми е Battery Tender 400. Изход 12V / 0,4 Ампера
А за нашите хонди не си спомням къде беше (представителство на Хонда), като аксесоар предлага ето това: OptiMATE 3+ с изходен ток 0,6А.
http://www.optimate....optimate 3 .htm

П.С. Ръководството, което ти изпратиха какво е - потребителско или сервизно. На диск ли е?


Това, което написах, важи за оригиналната батерия на SH, която е тип VRLA-AGM (valve regulated lead acid -absorbent glass mat).

Дълго е за обяснение, но накратко този тип батерии са необслужваеми, запечатани и нямат течен електролит както при класическите акумулатори (електролитът е абсорбиран в гъбеста субстанция между електродите, грубо напомняща стъклена вата).

Този дизайн дава много предимства спрямо класическия, едно от които се използва и в SH - батерията няма ориентация и може да се ползва във всяко положение (освен с "главата надолу"), понеже няма течен електролит, който да се разлее или натрупа в едната страна.
VRLA дизайнът обаче изисква специална характеристика на зареждане - точен волтаж за точното време, които са различни спрямо тези за класическите батерии.

Ако батерията се напълни и зареждането продължи, почва да се образува газ и електролитът се изпарява (всъщност газ винаги се отделя, но се рекомбинира вътре в батерията, но това вече става твърде философско обяснение).
Тъй като батерията е запечатана, нов електролит не може да се влее и акумулаторът се поврежда.
Не е възможно и да се пробие или разпечата насилствено батерията и да се налее електролит - това също я убива.

Ако VLRA батерия (била тя AGM или гелова) се зарежда с обикновено зарядно за класически акумулатори има голям шанс тя да се повреди, понеже то не зарежда с правилния ток за правилното време за този тип батерии.

Новите микропроцесорни зарядни обикновено имат отделен AGM/Gel режим, който се избира при началото на зареждането, но зарядното също трябва да е с подходящ капацитет спрямо този на акумулатора.
Зареждането е оптимално при 1/10 до 1/20 от капацитета на батерията на около 14 волта, но зависи и от околната температура.

За да се остави такава батерия на постоянен поддържащ ток, то този ток трябва да е между 1/500 и 1/1000 от капацитета й.
Повечето нормални зарядни са с доста повече.

VLRA батерия може да стои дълго време без да се ползва, тъй като има много нисък саморазряд.
Доста по-опасно за нея е да се зарежда неправилно, отколкото да стои няколко месеца в зазимения мотор.

Препоръчвам обаче да се откачи от ел.системата - примерно да се развие минусовия конектор, тъй като има макар и малка паразитна консумация а и часовника на ECU-то (компютъра на мотора) също харчи малко.

Ръководството е само в ел. вариант.
За потребителя е, естествено, сервизно ръководство никога няма да ти даде официален сервиз, мисля им е и забранено.
Ще го пуснат да се продава скоро, надявам се.

Този пост е редактиран от Alpha1: 29 September 2014 - 10:51


#26 zh

zh

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 364 Мнения:
  • Скутер:Honda SH150i ABS 2015

Публикувано 29 September 2014 - 15:24

Благодаря и на двама ви!
Зарядното от линка, няма ли да върши работа?

#27 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 29 September 2014 - 16:11

Виж мнениетоzh написа на 29 September 2014 - 15:24 :

Благодаря и на двама ви!
Зарядното от линка, няма ли да върши работа?

Тендерът ти е от старите по-елементарни модели, не бих до държал включен постоянно към AGM батерията на SH.
За инцидентно зареждане става.

Оптимейта е по-функционален модел, виждам, че става и за AGM/гел батерии, но пак не бих го държал непрекъснато включен към акумулатора през зимата, но то и няма нужда да се прави това.

Аз ползвам Ctek, при това автомобилен с AGM режим, но никога не го оставям непрекъснато включен към AGM или гелова батерия.

Ако се притесняваш, че ще ти е паднала батерията след зимния сезон, то това може да стане само ако е била почти изхабена преди заземяването.
Саморазряда до от 100% до 50% при 8 градуса е за около две години, така че при нормална експлоатация е достатъчно просто да се отвие клемата на захранването през зимата.
Едно зареждане преди заземяването и едно пролетта е абсолютно достатъчна застраховка според мен.

Алтернаторът на SH e 300 ватов, общата консумация на скутера със все светлини, помпа, инжектор и другите екстри е около 100 вата, така че остават достатъчно за нормално зареждане на акумулатора при ежедневното ползване.

Този пост е редактиран от Alpha1: 29 September 2014 - 16:14


#28 zh

zh

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 364 Мнения:
  • Скутер:Honda SH150i ABS 2015

Публикувано 29 September 2014 - 18:38

ок. разбрах

#29 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 01 October 2014 - 09:18

Снощи ми свърши горивото докато карах при изминати точно 186.3 км от последното зареждане.
Добре, че имаше бензиностанция наблизо и бутането беше само няколко стотин метра.

Обикновенно зареждам при изминати малко над 200 км. и очаквах, че мога да карам още малко, но не би...
Изминавал съм 230 км друг път и още имаше останало гориво в резервоара.

Винаги зареждам по един и същ начин - на централна стойка, точно до нивоиндикатора под капачката (представлява метална пластина под и напречно на отвора за зареждане) и с една и съща скорост, така че засичането ми е вярно.
Премиум бензин, една и съща  бензиностанция (от голяма верига), едно и също гориво, но може би са били различни партиди или различни доставчици?

Сериозно обмислям да си нося в скутера резервен бензин в бутилка за туристически печки на Primus или подобни - има ги с няколко обема - 0,35-0,6-1.0-1.5 литра.
Алуминиеви са, имат подходящо покритие отвътре и са предназначени за съхраняване на гориво.

Бутането беше лесно (по равен път без наклон), скутерът е лек, светлините работеха (без централния фар, но с предните и задните габарити) та не ме отнесоха на пътя другите МПС-та.

#30 juslen

juslen

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 652 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Honda SH300i '07

Публикувано 01 October 2014 - 10:24

Първия път като почна да ми присецва и накрая изгасна и аз така мислех, но след време ще му свикнеш разхода и пробега, а и стрелката за гориво. Мойта понеже е леко накривена в полза на резервата и ме излъга...направих към 260км или повече. Това беше единствения път, когато съм сипвал 7+ литра в резервоара. От тогава сипвам винаги около 6 - към 220км градско. Това с шишето е излишно, просто се резервирай по-отдалечко с бензиностанциите, че не е добре и да го оставяш без бензин и да гасне принудително.
Публикувано изображение

#31 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 01 October 2014 - 12:27

Виж мнениетоjuslen написа на 01 October 2014 - 10:24 :

Първия път като почна да ми присецва и накрая изгасна и аз така мислех, но след време ще му свикнеш разхода и пробега, а и стрелката за гориво. Мойта понеже е леко накривена в полза на резервата и ме излъга...направих към 260км или повече. Това беше единствения път, когато съм сипвал 7+ литра в резервоара. От тогава сипвам винаги около 6 - към 220км градско. Това с шишето е излишно, просто се резервирай по-отдалечко с бензиностанциите, че не е добре и да го оставяш без бензин и да гасне принудително.


Карах до почти празен резервоар, за да мога да засичам по-точно разхода.
Обикновено държа резервоарите пълни непрекъснато - и на колите, и на моторите.
Резервоарът побира 7,5 литра по спецификация, аз успях да налея 7,36 литра, но можеше да се налее още до гърлото.

По-новите SH имат два отделни потребителски одометъра - т.е. можеш да засичаш две дистанции едновременно, освен общия километраж на мотора, така че е лесно да знаеш колко си изминал от последното зареждане.

200 километра минават доста бързо дори в града, при мен се получава да зареждам всяка седмица поне по веднъж засега.

Принудителното гаснене поради свършване на горивото не е чак такава драма, горивната помпа вярно не е добре да работи на сухо, но тя бързо изключва като стане това и е предвидена за тези случаи.
За карбуратор проблемът е още по-малък.

Бутилка ще взема и ще нося поне на извънградско, не се знае на какво гориво и колко въртяна колонка ще се попадне.

Този пост е редактиран от Alpha1: 01 October 2014 - 12:36


#32 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1897 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 01 October 2014 - 16:36

Вие всеки ден почвате да ме учудвате все повече, Алфа моите уважения ама как ще останеш със скутер без бензин?  Чак толкова ли е важно дали гори 2.6 или 2.8 че да ме остави на пътя или да си нося патронче с резервно гориво. Особено както казваш че зареждаш до гърлото и така лесно може да сметнеш разхода без да се налага критично да увиснеш в някое кръстовище. Аз знам къде опира стрелката на бензиномера, и малко преди тва има връхчето на буквата Е , стигне ли там сипвам 10 лв и така от 10 зареждания имам осрднено 2,7 на 100. Ама то аз ли да ви уча на мерене щом сте способни на такива гимнастики със засечките :)

#33 genchev_f12

genchev_f12

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2521 Мнения:
  • МестонахождениеБяла /обл.Русе
  • Скутер:x9/250/Honda f12/100/Phantom/Ciak

Публикувано 01 October 2014 - 17:45

Виж мнениетоzero написа на 01 October 2014 - 16:36 :

Вие всеки ден почвате да ме учудвате все повече, Алфа моите уважения ама как ще останеш със скутер без бензин?  Чак толкова ли е важно дали гори 2.6 или 2.8 че да ме остави на пътя или да си нося патронче с резервно гориво. Особено както казваш че зареждаш до гърлото и така лесно може да сметнеш разхода без да се налага критично да увиснеш в някое кръстовище. Аз знам къде опира стрелката на бензиномера, и малко преди тва има връхчето на буквата Е , стигне ли там сипвам 10 лв и така от 10 зареждания имам осрднено 2,7 на 100. Ама то аз ли да ви уча на мерене щом сте способни на такива гимнастики със засечките :)
всеки луд със номера си , а някой със цяла програма .. ;) :thumbup: :thumbup:

Този пост е редактиран от genchev_f12: 01 October 2014 - 17:46

image.gifimage.png image.gif

***Ако нищо друго не помага - прочети Service Manual***n010.gif

#34 Alpha1

Alpha1

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 64 Мнения:
  • МестонахождениеПо вода и у нас

Публикувано 01 October 2014 - 18:39

Усещам аз как ще спра да изнасям номера и ще оставя лудите с техните...

За нов скутер с емпирично неустановен разход и малък резервоар има значение дали пълниш всеки 20 километра или всеки 200 когато засичаш разхода му, но не ми се обяснява какво е стохастична грешка и има ли почва у нас.

#35 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1897 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 01 October 2014 - 19:00

Ти няма се обиждаш сега, ама щом го засичаш пълен пълен къв е проблема? а щом си замислил да си носиш и резерва то значи имаш намерения и друг път да го изгориш до краи за да видиш колко ще даде като разход. По скоро си сипи бензин в туба и тогава в резервоара за да знаеш точно колко си налял като количество от колкото да разчиташ на точноста на бензиноколонката.

#36 juslen

juslen

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 652 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Honda SH300i '07

Публикувано 01 October 2014 - 20:45

Най-точния разход е средния разход. :lol: :D :thumbup:

Това правило важи изключително по нашите географски ширини! :beers_02:

Този пост е редактиран от juslen: 01 October 2014 - 20:46

Публикувано изображение

#37 juslen

juslen

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 652 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Honda SH300i '07

Публикувано 02 October 2014 - 08:54

Последните седмици със захлаждането на времето почна да ми прескача съединителя при студен старт рано сутрин. Интересното е, че като се поизпили след 10-на мин. каране почва да си зацепва плавно. Самия съединител го гледах напролет, няма много феродо, но ми е интересно само това ли е причината. Лятото се беше позакрепил и не боксуваше така, а зимно-пролетния сезон по спомен пак прескачаше така отначало след студен старт.

Btw...възможно ли е да има връзка с механизма под съединителя? Не съм го разглабял, а четох в ръководството, че нещо се смазва там.

Този пост е редактиран от juslen: 02 October 2014 - 09:16

Публикувано изображение

#38 zero

zero

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1897 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 02 October 2014 - 11:07

От влагата е :) за тва му влияят сезоните, моя си има феродо ама като се застуди и в началото 2-3 тръгвания малко такъв претриса като зацепва :)
като го загрееш през деня от каране и го зарежеш вечерта камбаната се навлажнява и сутрин докато поисъхне от зацепването преплъзва , елементарно уотсън :) Инак вътре няма кои знае кво, самата ос на торка се смазва но тя играе роля за да може ремъка да влиза и излиза от торка а няма общо с зацепването на съединителя.

Този пост е редактиран от zero: 02 October 2014 - 11:18


#39 juslen

juslen

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 652 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Honda SH300i '07

Публикувано 02 October 2014 - 11:52

Е за тва пиша, да видим при всички ли е така, щото тоя ефект е малко или много неприятен, а това прескачане предполагам прецаква тампоните на двигателя.
Публикувано изображение

#40 tesko

tesko

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 245 Мнения:
  • Телефонен номер:0899044404
  • МестонахождениеГаброво
  • Скутер:Kymco Xciting 500('05) , Peogeot SV 50 ('91)

Публикувано 02 October 2014 - 17:33

Някой засичал ли е дали с по висок октан разхода на мотора пада и влияе ли на работата на двигателя (в +, -) .А за засичането на разхода от едно време съм свикнал - пълня до горе ,че да виждам бензина, минавам 100 км. градско и гледам да съм около бензиностанцията, пълня пак до същото положение и ето го разхода ми.А дали е 6 или 6.5 или 5.5 не ми е кой знае каква разлика - няма да го продам :D ще си го карам.




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни