4
Suzuki Burgman 250 реставрация (МНОГО СН?МК?)
Tenev
, фев 07 2016 21:21
suzuki burgman suzuki burgman an250 burgman 250
#1
07 февруари 2016 - 21:21
Здравейте,
Навих се да си пусна и аз една тема, защото съм се заел с този проект с ентузиазъм: където мога аз действам, където не умея - ходя по майстори.
2014 накрая се зарибих да си взема този мотор от един приятел, той ми го даде да го покарам без книжка и много ме изкефи. 2015-та май месец вече карах A2 категория (бях на 23, а за цялото А се иска 24....).
Юни месец 2015-та вече притежавах Burgman-a.
IMG_3770.jpg 48,63kb 28 IMG_3775.jpg 38,5kb 30 IMG_3828.jpg 34,81kb 47
Покарах си го доволно 2 месеца и по едно време взе да ми гори постоянно един бушон, дори на незапален мотор само като го сменя и веднага изгаря.
Когато си приключих с моите предположения неуспешно, го закарах на един майстор да го гледа. Той ми каза, че трябва да го разглоби целия, за да се проследят кабелите от инсталацията и така се зароди идеята за пребоядисване.
По едно време, ако помните, имаше криза за рег. табели в КАТ. Реших тогава да си го прехвърля. Това беше около октомври - ноември. Когато отидох в КАТ, се оказа, че мотора е краден от ?спания през 2005-та година, а от 2012-та някъде базата данни за крадени коли в България е синхронизирана с европейската, затова чак сега се е появило.
Взеха ми мотора и стоя 2 месеца в полицията, докато оригиналния собственик се отказа от него и ми го върнаха. Прехвърлих си го на мое име и го върнах в майстора, за да го стягаме.
IMG_3453.jpg 47,41kb 49
(това ми беше първото виждане на мотора след като ми го върнаха, както и първото виждане разглобен)
Докато мотора беше разглобен, аз си прибрах пластмасите, за да може да ги подготвя за боя.
IMG_3468.jpg 41,31kb 50 IMG_3487.jpg 48,95kb 30 IMG_3488.jpg 48,24kb 27
Харесах си YHG Suzuki цвят, който изглежда така:
AN400A_K10_YHG_E19_D_4.jpg 33,18kb 28
(почти няма разлика с моя)
? тъй като майстора си бачкаше известно време по мотора, аз започнах работата по пластмасите.
IMG_3511.jpg 49,75kb 32 IMG_3556.jpg 40,29kb 13 IMG_3556.jpg 40,29kb 13 IMG_3557.jpg 53kb 28 IMG_3558.jpg 44,91kb 22 IMG_3559.jpg 47,88kb 25
Може би не трябваше да ги шкуря толкова много в началото, защото после се осведомих, че само се минава с водна, докато се матира лака и после се обаботва по-нататък вече. Единия от детайлите го бях изшкурил до пластмаса чак, а на калника бях свалил боята и отдолу се показа някакъв друг цвят. Та затова ги пръснах с основа под формата на спрей, ще видим майстор бояджията какво ще каче (още не съм му ги показал от страх че ще ми се скара )
Проблема ми се оказа някакъв реле регулатор на зареждането на акумулатора.
Майстора ми смени и маслото и задната гума. Вече мотора е прибран при мен.
(прилича малко на чопър хаха)
https://www.youtube....h?v=kbhhVrIqP58
https://www.youtube....h?v=2VihMH-zzNU
https://www.youtube....h?v=gb_28bh1TVw
(клипчетата са за звука на мотора)
Днес оставих седалката при тапицер да ми сменят кожата с по-добра и ще я направят с обшивка, а обшивката поръчах да бъде нещо подобно:
?наче седалката си има леки забележки, поради които я оставих за претапициране:
Също така, проверих из OLX за нов стоп да си взема, но ми искат 60 лв и се чудя дали да поръчвам или да се опитам да замажа стария, който е пукнат:
(все пак е някак си грехота да пребоядисам целия мотор и да оставя пукнат стоп, ще видим...)
Това е за момента... нямам търпение да се развие още повече, защото действително времето започва да става за мотори, а пък много ми се кара, особено след драмата с КАТ и вече бившия краден мотор
11.02.2016
Съвсем лек прогрес от днес - взех някои материали за бояджията, надявам се скоро да го пребоядисаме. Очаквам и новата седалка (претапирицаната де) и с нетърпение ще я пусна като е готова.
Съвсем случаен ъпдейт от днес - минавах покрай тапицерс и го видях, че работи - почти ми е направил седалката, много съм доволен - на живо е още по-яка. Кожата е някаква специална и на светлина като променяш ъгъла леко се променя цвета - по-светъл и по-тъмен.
вечерта на 11.02.2016
Не издържах и започнах да си "ремонтирам" слюдата. Тъй като я бях прецакал преди това, изпълних заръките на колегата ghostrider1993 от тази тема и има много добър ефект за сега!
До момента съм я минал с 320, 400, 800, 1000. В събота ще отида до моите приятели автобояджиите и ще я мина с машинка с водни 1000, 2000, 3000 и накрая с 2 вида пасти 3M (жълта и зелена капачка май бяха).
Снимките са с висока резолюция, но не знам колко ще се види разликата между отделните етапи, на живо си беше осезаема.
12.02.2016
Днес си взех седалката - готова. Много съм доволен:
29.03.2016
Най-после майстора, който ми прави всичко по мотора ми звънна да си взема боя.
По случайност, цвета, който си харесах е на Peugeot - това няма значение за мен, не желая чак толков автентична реставрация че и оригиналния цвят да се гони. Предпочетох по-модерно, малко по-тъмно сиво.
Поради незнайна за мен причина, ме накара сам да си сваля буквите...
Свалих ги и му върнах пластмасите. Обеща да е бърз с боядисването. Чакам...
10.04.2016
Вижда се светлина в тунела. Започнал е да боядисва и ми харесва много. Градски, ако четеш това - истински ми харесва, нищо че не го изразих по-силно.
С майстора се разбрахме до седмица да е готов и да му закарам мотора да сглобява. Най-сетне ще покарам. Нямам търпение да го видя готов.
Снимката е на почти току що пръснат детайл без лак и стои малко като мат, също така на живо изглежда доста по-добре. Точно този цвят, които исках.
29.04.2016
Мотора най-после е готов.
Нивото на боядисване е задоволително добро.
Крайния ефект е добър. Стана може би точно както исках.
Разбира се, има места, където сме си оставили ръцете - просто не ми работят габаритите. Нито отпред, нито таблото, нито отзад вечерта се вижда нещо - само като натисна спирачката тогава. Ама майната му на това - няма да го карам вечер, сега и без това става 15 градуса вечерта и е студено. До 1 месец ще го оправя, това май е от ключето на фаровете, майстора ми мрънкаше че не е добро ами е хлабаво и може нещо да го е "ремонтирал". Не пречи - особено на фона на завършеността на проекта.
Поставките за крака за пасажера са ми прибрани, да не паднат, забравих да ги сложа за снимките.
По-нататък ще си сменя огледалата, стопа, ще изпъна ауспуха и джантите и мотора става чисто нов.
Навих се да си пусна и аз една тема, защото съм се заел с този проект с ентузиазъм: където мога аз действам, където не умея - ходя по майстори.
2014 накрая се зарибих да си взема този мотор от един приятел, той ми го даде да го покарам без книжка и много ме изкефи. 2015-та май месец вече карах A2 категория (бях на 23, а за цялото А се иска 24....).
Юни месец 2015-та вече притежавах Burgman-a.
IMG_3770.jpg 48,63kb 28 IMG_3775.jpg 38,5kb 30 IMG_3828.jpg 34,81kb 47
Покарах си го доволно 2 месеца и по едно време взе да ми гори постоянно един бушон, дори на незапален мотор само като го сменя и веднага изгаря.
Когато си приключих с моите предположения неуспешно, го закарах на един майстор да го гледа. Той ми каза, че трябва да го разглоби целия, за да се проследят кабелите от инсталацията и така се зароди идеята за пребоядисване.
По едно време, ако помните, имаше криза за рег. табели в КАТ. Реших тогава да си го прехвърля. Това беше около октомври - ноември. Когато отидох в КАТ, се оказа, че мотора е краден от ?спания през 2005-та година, а от 2012-та някъде базата данни за крадени коли в България е синхронизирана с европейската, затова чак сега се е появило.
Взеха ми мотора и стоя 2 месеца в полицията, докато оригиналния собственик се отказа от него и ми го върнаха. Прехвърлих си го на мое име и го върнах в майстора, за да го стягаме.
IMG_3453.jpg 47,41kb 49
(това ми беше първото виждане на мотора след като ми го върнаха, както и първото виждане разглобен)
Докато мотора беше разглобен, аз си прибрах пластмасите, за да може да ги подготвя за боя.
IMG_3468.jpg 41,31kb 50 IMG_3487.jpg 48,95kb 30 IMG_3488.jpg 48,24kb 27
Харесах си YHG Suzuki цвят, който изглежда така:
AN400A_K10_YHG_E19_D_4.jpg 33,18kb 28
(почти няма разлика с моя)
? тъй като майстора си бачкаше известно време по мотора, аз започнах работата по пластмасите.
IMG_3511.jpg 49,75kb 32 IMG_3556.jpg 40,29kb 13 IMG_3556.jpg 40,29kb 13 IMG_3557.jpg 53kb 28 IMG_3558.jpg 44,91kb 22 IMG_3559.jpg 47,88kb 25
Може би не трябваше да ги шкуря толкова много в началото, защото после се осведомих, че само се минава с водна, докато се матира лака и после се обаботва по-нататък вече. Единия от детайлите го бях изшкурил до пластмаса чак, а на калника бях свалил боята и отдолу се показа някакъв друг цвят. Та затова ги пръснах с основа под формата на спрей, ще видим майстор бояджията какво ще каче (още не съм му ги показал от страх че ще ми се скара )
Проблема ми се оказа някакъв реле регулатор на зареждането на акумулатора.
Майстора ми смени и маслото и задната гума. Вече мотора е прибран при мен.
(прилича малко на чопър хаха)
https://www.youtube....h?v=kbhhVrIqP58
https://www.youtube....h?v=2VihMH-zzNU
https://www.youtube....h?v=gb_28bh1TVw
(клипчетата са за звука на мотора)
Днес оставих седалката при тапицер да ми сменят кожата с по-добра и ще я направят с обшивка, а обшивката поръчах да бъде нещо подобно:
?наче седалката си има леки забележки, поради които я оставих за претапициране:
Също така, проверих из OLX за нов стоп да си взема, но ми искат 60 лв и се чудя дали да поръчвам или да се опитам да замажа стария, който е пукнат:
(все пак е някак си грехота да пребоядисам целия мотор и да оставя пукнат стоп, ще видим...)
Това е за момента... нямам търпение да се развие още повече, защото действително времето започва да става за мотори, а пък много ми се кара, особено след драмата с КАТ и вече бившия краден мотор
11.02.2016
Съвсем лек прогрес от днес - взех някои материали за бояджията, надявам се скоро да го пребоядисаме. Очаквам и новата седалка (претапирицаната де) и с нетърпение ще я пусна като е готова.
Съвсем случаен ъпдейт от днес - минавах покрай тапицерс и го видях, че работи - почти ми е направил седалката, много съм доволен - на живо е още по-яка. Кожата е някаква специална и на светлина като променяш ъгъла леко се променя цвета - по-светъл и по-тъмен.
вечерта на 11.02.2016
Не издържах и започнах да си "ремонтирам" слюдата. Тъй като я бях прецакал преди това, изпълних заръките на колегата ghostrider1993 от тази тема и има много добър ефект за сега!
До момента съм я минал с 320, 400, 800, 1000. В събота ще отида до моите приятели автобояджиите и ще я мина с машинка с водни 1000, 2000, 3000 и накрая с 2 вида пасти 3M (жълта и зелена капачка май бяха).
Снимките са с висока резолюция, но не знам колко ще се види разликата между отделните етапи, на живо си беше осезаема.
12.02.2016
Днес си взех седалката - готова. Много съм доволен:
29.03.2016
Най-после майстора, който ми прави всичко по мотора ми звънна да си взема боя.
По случайност, цвета, който си харесах е на Peugeot - това няма значение за мен, не желая чак толков автентична реставрация че и оригиналния цвят да се гони. Предпочетох по-модерно, малко по-тъмно сиво.
Поради незнайна за мен причина, ме накара сам да си сваля буквите...
Свалих ги и му върнах пластмасите. Обеща да е бърз с боядисването. Чакам...
10.04.2016
Вижда се светлина в тунела. Започнал е да боядисва и ми харесва много. Градски, ако четеш това - истински ми харесва, нищо че не го изразих по-силно.
С майстора се разбрахме до седмица да е готов и да му закарам мотора да сглобява. Най-сетне ще покарам. Нямам търпение да го видя готов.
Снимката е на почти току що пръснат детайл без лак и стои малко като мат, също така на живо изглежда доста по-добре. Точно този цвят, които исках.
29.04.2016
Мотора най-после е готов.
Нивото на боядисване е задоволително добро.
Крайния ефект е добър. Стана може би точно както исках.
Разбира се, има места, където сме си оставили ръцете - просто не ми работят габаритите. Нито отпред, нито таблото, нито отзад вечерта се вижда нещо - само като натисна спирачката тогава. Ама майната му на това - няма да го карам вечер, сега и без това става 15 градуса вечерта и е студено. До 1 месец ще го оправя, това май е от ключето на фаровете, майстора ми мрънкаше че не е добро ами е хлабаво и може нещо да го е "ремонтирал". Не пречи - особено на фона на завършеността на проекта.
Поставките за крака за пасажера са ми прибрани, да не паднат, забравих да ги сложа за снимките.
По-нататък ще си сменя огледалата, стопа, ще изпъна ауспуха и джантите и мотора става чисто нов.
#2
07 февруари 2016 - 21:26
Много хубав мотор Успех за напред
*HONDA*APRILIA*
#3
07 февруари 2016 - 21:55
С интерес следим!!!
Sent from my SM-G531F using Tapatalk
Sent from my SM-G531F using Tapatalk
#4
07 февруари 2016 - 23:20
Моторът е супер!!!Следя с интерес!!!
#5
08 февруари 2016 - 00:20
Благодаря ви за проявения интерес, веднага щом има развитие ще обновявам темата.
Преди малко гледах фара и се чудя дали не мога да го полирам някак си, да стане по-нов. Мислих и върху рефлектора на стопа - сигурно има някакви спрейове за подновяване, трябва да потърся.
Edit: мдаа, хората са открили топлата вода.
Преди малко гледах фара и се чудя дали не мога да го полирам някак си, да стане по-нов. Мислих и върху рефлектора на стопа - сигурно има някакви спрейове за подновяване, трябва да потърся.
Edit: мдаа, хората са открили топлата вода.
#6
08 февруари 2016 - 13:46
стопа може да го възтановиш по същия начин по който се възтановява слюдата пукнатините и надраното се запълва с двукомпонентно лепило водят го за мдф но става за всичко втърдителя е на спрей запълваш с него вземаш виброто и гладиш гледаш да не дълбаеш много процедурата до 1500 водна после лак препоръчително е да го тонираш леко за да не се вижда разликата в основата и после полираш лака
#10
11 февруари 2016 - 23:04
Не издържах и започнах да си "ремонтирам" слюдата. Тъй като я бях прецакал преди това, изпълних заръките на колегата ghostrider1993 от тази тема и има много добър ефект за сега!
До момента съм я минал с 320, 400, 800, 1000. В събота ще отида до моите приятели автобояджиите и ще я мина с машинка с водни 1000, 2000, 3000 и накрая с 2 вида пасти 3M (жълта и зелена капачка май бяха).
Снимките са с висока резолюция, но не знам колко ще се види разликата между отделните етапи, на живо си беше осезаема.
Мисля като я довърша с полирането, да я закарам да ми сложат фолио за леееееко затъмнение и да я пръсна с лак.
До момента съм я минал с 320, 400, 800, 1000. В събота ще отида до моите приятели автобояджиите и ще я мина с машинка с водни 1000, 2000, 3000 и накрая с 2 вида пасти 3M (жълта и зелена капачка май бяха).
Снимките са с висока резолюция, но не знам колко ще се види разликата между отделните етапи, на живо си беше осезаема.
Мисля като я довърша с полирането, да я закарам да ми сложат фолио за леееееко затъмнение и да я пръсна с лак.
#11
12 февруари 2016 - 00:24
Не издържах и започнах да си "ремонтирам" слюдата. Тъй като я бях прецакал преди това, изпълних заръките на колегата ghostrider1993 от тази тема и има много добър ефект за сега!
До момента съм я минал с 320, 400, 800, 1000. В събота ще отида до моите приятели автобояджиите и ще я мина с машинка с водни 1000, 2000, 3000 и накрая с 2 вида пасти 3M (жълта и зелена капачка май бяха).
Снимките са с висока резолюция, но не знам колко ще се види разликата между отделните етапи, на живо си беше осезаема.
Мисля като я довърша с полирането, да я закарам да ми сложат фолио за леееееко затъмнение и да я пръсна с лак.
До момента съм я минал с 320, 400, 800, 1000. В събота ще отида до моите приятели автобояджиите и ще я мина с машинка с водни 1000, 2000, 3000 и накрая с 2 вида пасти 3M (жълта и зелена капачка май бяха).
Снимките са с висока резолюция, но не знам колко ще се види разликата между отделните етапи, на живо си беше осезаема.
Мисля като я довърша с полирането, да я закарам да ми сложат фолио за леееееко затъмнение и да я пръсна с лак.
#13
13 февруари 2016 - 22:57
Ако ще я лакираш не я полирай защото ще стане мн гладко и лакът ще започне да се люпи, а ако само я полираш ефекта е кратък!
#15
15 февруари 2016 - 15:31
Tenev и аз пребоядисвах маджестито тази зима,но ме е яд че не направих снимки. Предварително си взех шкурки 80 , 150 ,240 ,400, 800, 1000 , 1500 , 2000 и 2500, грунд за пластмаса в спрей, лак прозрачен безцветен пак в спрей и си поръчах 4 спрея с боя по номера на оригиналният цвят. В началото реших само леко да зашкуря с 1000 пластмасите и да грундирам и да боядисвам ....но излезе проблем. Когато започнах да минавам с боята , забелязах че новата боя разтваря старата на местата където имаше дълбоки надирания и всичко шупваше в тези области. Разбира се бях ядосан защото вече бях изразходвал един грунд и един спрей с боя....а трябваше да започна отначало. Та после вече всички детайли им свалих всичко до пластмаса и започнах отново грундиране , боядисване и лакиране.Бях си взел и паста на Farecla за полиране.Преди полирането използвах шкурките от 1500 нагоре за премахването на портокаловата кора после с полир пастата.Стана перфектно с изключение на факта че боята ми я докараха малко по-различна (идиотите). Все пак когато пребоядисваш всичко това не те бърка. Лошото е че един ден ако пак искам да ми бъркат боя вече оригиналния код на цвета не важи и трябва някакси да го докарват само със сравняване. Само да спомена че видях зор докато сваля старата боя....ако използваш прекалено финна шкурка става бавно а ако използваш по-едра пък надира пластмасата и драскотините трябва да ги заличаваш или с кит или отново с по-финни шкурки. Другото което мога да кажа е че ако ще си поръчвате боя на спрей е желателно винаги да си поръчате малко повече защото ако не ви стигне и ви се наложи да ви бъркат още веднъж боя едва ли ще ви я докарат същата. На мен не ми е за първи път когато не успяват да я докарат два пъти еднаква.
#17
18 февруари 2016 - 12:23
Все пак го боядисвах тази зима и е добре за сега. Пък и не виждам какво може да и стане. Запечатана е добре отгоре с лака. Него както споменах го полирах и стана стъкло гладко. След полирането ползвах и паста за блясък. Цаката му е да се поръча повечко боя наведнъж за да не се стига до второ бъркане защото най-вероятно ще се осере пеезажа.Като е решено че ще се пребоядисва всичко поне да се направи добре. Ако ще пребоядисвате със спрей ви трябват поне 5 броя × 400гр. А за начинаещите повече. .Също така е желателно да се ползват спрейове с въртяща се широкоъгълна дюза която имитира почти напълно качеството на професионалните пистолети .Казват че със спрей не ставало хубаво, но не съм съгласен. Специално за пластмасите на моторите става супер , виж колите са друга работа. Въпреки че си пребоядисвах и една от вратите на колата и пак се получи. Късмет че уцелих поне цвета на 100 %. Забравих да спомена, че си претапицирах и седалката. Намерих си черна кожа ( изкуствена ) и по оригиналният модел стана много добре. Мислех да ползвам естествена кожа , но всички скутери излизат от завода с имитация на кожа. Другото което свърших е да възтановя местата където пластмасите се хващат с видии към рамата , че имаше доста счупени щипки( образно казано ).
#18
18 февруари 2016 - 13:47
Tenev аз си поръчвах боята сам, защото ще го боядисвам аз....при твоя случай защо не оставиш майстора да си поръча боята ,че поне да носи отговорност и за цвета и за качеството на полагането на боята (тоест за всичко )... после да не стане ама аз това...аз онова
#19
18 февруари 2016 - 13:59
Ха намерих малко снимки от реставрацията. ..
#20
31 март 2016 - 23:20
Най-после раздвижване! Ако зависеше всичко от мен, вече да го карам! Виждам постоянно мотористи с всякакви мотори и много ми се иска моя да е готов.
29.03.2016
Най-после майстора, който ми прави всичко по мотора ми звънна да си взема боя.
По случайност, цвета, който си харесах е на Peugeot - това няма значение за мен, не желая чак толков автентична реставрация че и оригиналния цвят да се гони. Предпочетох по-модерно, малко по-тъмно сиво.
Поради незнайна за мен причина, ме накара сам да си сваля буквите...
Свалих ги и му върнах пластмасите. Обеща да е бърз с боядисването. Чакам...
29.03.2016
Най-после майстора, който ми прави всичко по мотора ми звънна да си взема боя.
По случайност, цвета, който си харесах е на Peugeot - това няма значение за мен, не желая чак толков автентична реставрация че и оригиналния цвят да се гони. Предпочетох по-модерно, малко по-тъмно сиво.
Поради незнайна за мен причина, ме накара сам да си сваля буквите...
Свалих ги и му върнах пластмасите. Обеща да е бърз с боядисването. Чакам...
РЕМОНТ? ? ТУН?НГ →
Ремонти →
Suzuki Sixteen 150... масло и вода26 юли 2019 suzuki, sixteen, injection, 150 |
|
|
||
Общ Форум →
Шоурум →
Kymco →
Дайте съвет11 юни 2019 honda, suzuki, kymco |
|
|
||
Общ Форум →
Макси скутери →
Suzuki Burgman 250 спира на 80 км и 7к оборота16 апр 2018 suzuki, burgman, 250, прексъва |
|
|
||
www.scooterclub.bg →
Кошче →
Много скутери на части - Yamaha T-max, Honda Pcx, Kymco, Suzuki burgman и много други !03 яну 2018 HondaYamaha, Suzuki, Kymco |
|
|
||
Търговия →
Продава-скутери →
Пребоядисан, обслужен Suzuki Burgman 250cc 99' 1499лв29 юли 2016 suzuki, burgman, продава се |
|
|