•         

Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАР?Я- ТУК
Присъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК

ПОЛЕЗНО - Най - честите ограничители при 50 кубиковите скутери.

ограничители шайба вариатор цди макс скорост полезно помощ

#1 TheBeastOriginal

TheBeastOriginal

    Модератор

  • МОДЕРАТОР
  • 1869
  • МестонахождениеOn Da' Street
  • Скутер:MZ Mastiff 660

27 февруари 2016 - 21:29

Тъй като срещам по форума доста въпроси относно това - къде обикновено са ограничителите, които не позволяват скутера да се "развихри" максимално. Реших да направя една тема, в която ще обясня къде точно се намират най-често. Надявам се да Ви е от полза! :thumbup:

Шайба във вариатора. (Втулка)
90% от скутерите са ограничени точно там. 50 кубиковите вдигат максимална скорост от 50-55км/ч, вдигат бързо километрите, но винаги се спират там. Предимно има - шайба, която не позволява ремъка да се качи до горе.





ВАЖНО!
Шайбата стои на втулката, нито преди нея, нито след. Трябва да се внимава да не премахнете някоя друга шайба, която може да е важна. Ето къде се намира всъщност върху втулката.




Гърне.
Ограничители може да се намерят и в гърнето на скутера.

Ето какво представляват ограничителите в гърнето.
1. По принцип е шайба, заварена на входа на ауспуха (изхода от цилиндъра).
2. На изхода на ауспуха, преди заглушителя.
3. Също е възможно самия заглушител да е скопен.

При по-новите скутери понякога има отклонение (допълнителна тръба) на самия ауспух, която се маха.<p>



Ако е шайба не можеш да я пропуснеш - просто виждаш как стеснява входа на ауспуха. Ако тръгнеш да я разпробиваш - трябва да действаш много внимателно. Стените на ауспуха са много тънки. Най-добре да я минеш с пневматична фрезичка или голяма бургия.
Не позволява газовете да излезнат лесно, един вид скутера не може да си "поеме дъх", ако премахнете този ограничител правите услуга и на себе си и на двигателя на скутера. :scooter:


Комутатор (CDI)
Неговата цел е да ограничи оборотите на скутера и да направи максималната скорост само 45/50км/ч. Ако карате китайски скутер е 95% сигурно да е ограничен там.
Всъщност това е закона и в България, "скутер, който са кара с категория (АМ) не трябва да развива скорост над 45км/ч".

Представлява кабел, който трябва да бъде срязан, изглежда предимно така ----->

Можете и да закупите спортен комутатор, като не се занимавате с Вашия, защото на почти всеки скутер е на индивидуално място този кабел.

Надявам се темата да Ви е била полезна!


Един съвет от мен, не барникайте на своя отговорност по скутера си, ако е нов и ако все още не е минал заветните 700-1000км, които са от ключово значение за правилната разработка на двигателя.


Поздрави!
@TheBeastOriginal :scooter:

scooterhouse.net

#2 SpeedRox

SpeedRox

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 196

27 февруари 2016 - 21:36

Много полезна тема!
Браво за труда, ще е от полза на много новобранци! :thumbup:

#3 TheBeastOriginal

TheBeastOriginal

    Модератор

  • МОДЕРАТОР
  • 1869
  • МестонахождениеOn Da' Street
  • Скутер:MZ Mastiff 660

27 февруари 2016 - 21:38

Благодаря! :thumbup:

#4 kappo

kappo

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 5917
  • Скутер:GSX-R750

27 февруари 2016 - 22:51

Поздравления!Обяснил си в детайли за незапознатите колеги.
Nunquam petrorsum, semper ingrediendum!

#5 Kum4oVul4o

Kum4oVul4o

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 12
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:... not yet...

17 юли 2017 - 21:59

Един въпрос за ограничителя в вариатора. Как блокирате вариатора да не се върти за да отвиете гайката? Модела ми е Спийдфайт 3, не виждам нищо на което мога да хвана контра.

#6 kappo

kappo

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 5917
  • Скутер:GSX-R750

26 юли 2017 - 12:18

Един въпрос за ограничителя в вариатора. Как блокирате вариатора да не се върти за да отвиете гайката? Модела ми е Спийдфайт 3, не виждам нищо на което мога да хвана контра.
Продават се специални ключове(скоба) за блокировка.
Nunquam petrorsum, semper ingrediendum!

#7 santuco

santuco

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 41
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Gilera Runner 70 DR EVO - Tunning

26 юли 2017 - 15:33

Аз на същия скутер с триъгълна пила застопорявам на зъбното колело където зацепва стартера и отвивам. Става без проблем, но трябва внимателно все пак....

#8 mb0y

mb0y

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 161
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Хонда NSS250X

28 август 2017 - 15:53

Аз също имам въпрос.
Един приятел си купи китаец QBT29YT 50цц но повече от 35 не иска.При комутатора всичко е наред,днес отворох вариатора и там има нещо като шайба но но е отделен сетаил а е заедно с втулката.Ре мъка ми си струва доста хлабав а освен това не се е качвал на повече от половината на вариатора иначе нов ми се вижда.Как трябво да процедирам в случая

#9 kappo

kappo

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 5917
  • Скутер:GSX-R750

28 август 2017 - 16:05

Аз също имам въпрос.
Един приятел си купи китаец QBT29YT 50цц но повече от 35 не иска.При комутатора всичко е наред,днес отворох вариатора и там има нещо като шайба но но е отделен сетаил а е заедно с втулката.Ре мъка ми си струва доста хлабав а освен това не се е качвал на повече от половината на вариатора иначе нов ми се вижда.Как трябво да процедирам в случая
Щом ремъка не се качва повече от половината на вариатора,по-добре да започнеш от него!
Nunquam petrorsum, semper ingrediendum!

#10 mb0y

mb0y

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 161
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Хонда NSS250X

28 август 2017 - 16:22

А бе аз мисля даже че е голям,че нали казвам много хлабав ми се вижда....
http://prikachi.com/...51/9171251g.jpg
http://prikachi.com/...52/9171252x.jpg ето така изглеждат

#11 kappo

kappo

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 5917
  • Скутер:GSX-R750

28 август 2017 - 16:49

А бе аз мисля даже че е голям,че нали казвам много хлабав ми се вижда....
http://prikachi.com/...51/9171251g.jpg
http://prikachi.com/...52/9171252x.jpg ето така изглеждат
Снимай двигателя със свален капак,да го видя.
Като го поставиш на трансмисията го превърти на ръка и трябва да се опъне,ако не значи е дълъг.
Nunquam petrorsum, semper ingrediendum!

#12 mb0y

mb0y

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 161
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Хонда NSS250X

29 август 2017 - 19:13

След като направих това което ме посъветва и направих снимки но не ги погледнах а кочествжто се оказа направо....Видях че ремъка доста се опъна,при съединителя наи високо а при вариатора наи ниско.С сила едва успях да мръдна по см и половина отгоре и долу посредата.Реших да зглобя,капаците и ритнах манивелата но нищо.?наче преди си палеще без проблем а аз нищо др не съм пипал,само при ремъка?А Дали има друга причина ремъка да не се качва по нагоре?

#13 kappo

kappo

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 5917
  • Скутер:GSX-R750

29 август 2017 - 20:26

След като направих това което ме посъветва и направих снимки но не ги погледнах а кочествжто се оказа направо....Видях че ремъка доста се опъна,при съединителя наи високо а при вариатора наи ниско.С сила едва успях да мръдна по см и половина отгоре и долу посредата.Реших да зглобя,капаците и ритнах манивелата но нищо.?наче преди си палеще без проблем а аз нищо др не съм пипал,само при ремъка?А Дали има друга причина ремъка да не се качва по нагоре?

Запали мотора на стойка с отворен капак  дай газ и следи дали ремъка от зад от както е в горно положение,се премества надолу
Nunquam petrorsum, semper ingrediendum!

#14 Велизар Марек

Велизар Марек

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 451
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:HONDA SILVER WING 600

29 август 2017 - 20:59

Един въпрос за ограничителя в вариатора. Как блокирате вариатора да не се върти за да отвиете гайката? Модела ми е Спийдфайт 3, не виждам нищо на което мога да хвана контра.
?ли пистолет на въздух. (гайковерт).

#15 mb0y

mb0y

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 161
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Хонда NSS250X

30 август 2017 - 15:22

А бе аз хубаво да го запаля ама кано не ще.Няма акумулатор.Ще пробвам да му дам ток от другаде.А дали има някаква точна настройка на манивелата т.е зъбчатката коята е зад вариятора,щото я въртях напред назад?

#16 agression

agression

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4
  • Телефонен номер:0879636409
  • МестонахождениеЛом
  • Скутер:DERBI HUNTER 50

11 септември 2019 - 20:21

Колега снимките ги няма. Ще съм благодарен ако може да ги оправите отново. Благодаря предварително.

#17 TheBeastOriginal

TheBeastOriginal

    Модератор

  • МОДЕРАТОР
  • 1869
  • МестонахождениеOn Da' Street
  • Скутер:MZ Mastiff 660

11 септември 2019 - 21:53

Колега снимките ги няма. Ще съм благодарен ако може да ги оправите отново. Благодаря предварително.


Проблема със снимките е оправен! :thumbup: :scooter:
Поздрави!

#18 agression

agression

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4
  • Телефонен номер:0879636409
  • МестонахождениеЛом
  • Скутер:DERBI HUNTER 50

01 октомври 2019 - 19:44

Колега TheBeastOriginal от скоро имам Generic bn0t 4s инфо за него така и не намерих за други модели да но за този не.. Питането ми е към теб като гледам разбираш а аз не но съм технически грамотен... Въпроса ми е следния по горе си написал за въпросното CDI с номер 40ii-2235 няма такъв кабел   който трябва да се премахне.. предполагам че има шайба на вариатора. Кажи ми на друго място къде да гледам за тези ограничители... Когато набере скорост до 45км. стрелката започва да трепере и нито 1км на горе до 45км и това е. Казаха ми че гърнето имал катализатор оригинален е мисля че го водят Евро 2 не съм сигурен.. Ще помоля и другите колеги да споделят за този проблем. Благодаря предварително.