Към съдържанието


Съобщение

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Всичко за Suzuki Burgman 400 2007+


  • Please log in to reply
22 отговора на тази тема

#1 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 235 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 12 May 2018 - 23:54

Все повече такива модели се появяват по улиците и е време да се направи една тема и за тях.
Тук да записваме впечатления, да се обсъждат проблеми, ремонти и т.н.
Започвам пръв:

Кратка спецификация за Suzuki Burgman 400 K7

Обем: 400сс
Макс. мощност: 34 к.с.(25kW) при 7300об/мин
Макс. въртящ момент: 36.3Nm при 5800об/мин
Макс. скорост: 151км/ч
Предна гума: 120/80-14M/C 58S
Задна гума: 150/70-13M/C 64S
Акумулатор: 12V / 9Ah
Дължина: 2270мм
Широчина: 760мм
Междуосие: 1585мм
Клиренс: 125мм
Суха маса: 199кг.
Резервоар: 13.5л. вкл. резервата, която е 4л.
Масло за двигател и редуктор: 10W40, API SF/SG или SH/SJ с JASO MA
Смяна на двигателно масло
  без филтър:   1.2л
  с филтър:   1.3л.
  след ремонт:  1.5л.
Смяна на масло редуктор
  0.18л.
  след ремонт:  0.19л.
Антифриз: 1.7л., смес 50/50 от етилен гликол и дестилирана вода (+250мл за казанчето)


Повече подробности могат да се видят в сервизното ръководство http://dox.bg/files/dw?a=32e848ebbb

Малко впечатления
Тежък, голям, удобен, идеален за дълги преходи, много място за багаж. Относително безпроблемен, ако го сравнявам с някои други, над които имам наблюдения. В американски форум за Бъргман-ите има теми с коментари на хора с пробег от 100х.+ , 200х.+ мили, без особени драми. Обаче си имат и своите слаби места. Ето какво научих за тях.
1. Съединител
   Скърцане, тресене, вибрации при потегляне. Най-често - кофти материал на накладките. Леко изтъркване с фина шкурка оправя проблема за известно време. Някои споделят, че при правилна обработка проблемът се тушира за около 10-15х. км.
2. Резервоар
   Ръжда и боклуци запушват филтрите в резервоара. Филтрите са два. Проблемът е в този, който не можете да видите веднага. Задръстването му води до намалена мощност, спад в максималната скорост.
3. TPS
   В дросела има две клапи и положението им се следи от компютъра чрез два TPS-a (Throttle Position Sensor). Те са доста корави и трудно се износват, но не са вечни. Проблемите с тях говорят за доста километри. Освен ако просто не искат настройка. Симптомите - намалена мощност, индикация за повреда.
4. Заден спирачен апарат
   Проблемен си е. Потропва, поскърцва, затяга. Заради ръчната спирачка, отвътре е по-сложен, отколкото изглежда. Има си чалъми за смяна на накладките, трябва да се внимава и за лява-дясна. Ръководството трябва да се чете, че става скъпо. Има ремонтни комплекти.
5. Предни лагери
   Скутерът си тежи, не им е лесно на тези лагери. Смяната им заедно със семерингите е фасулска работа и не е скъпо.
6. Muffler connector
   Става въпрос за малка мека втулка в снадката м/у тръбите на изпускателната система. Прецака ли се, започва да издиша оттам и се чува. Трябва да се внимава да не се нарани при демонтаж и монтаж на гърнето. Би трябвало да се сменя всеки път при монтажа, обаче е към 25лв., дразнещо ми е, нищо и никаква си втулчица...при всяко сваляне на гумата, спирачния апарат...
7. Пластмасите и чупливите им щипки хич не са върха на сладоледа.

Самодиагностика
Под таблото с километража има една лайсна, маха се с дърпане. Вдясно има две (или три бяха?) букси, невключени никъде, търсената е бяла 6-пинова. Погледнато откъм дупките й (кабелите да са зад буксата), щипката да е нагоре, двата десни пина се дават накъсо с кабел и се завърта ключа "на контакт". Ако всичко е наред, на дисплея на таблото се изписва "-С00", като тирето трябва да е на средата, не горе или долу. При проблем, цифрата 00 ще бъде друга - това е кодът на грешката. Значението е в сервизното ръководство.

Диагностика
Прави се с компютър, изисква се диагностичен софтуер и кабел. За разлика от самодиагностиката, тук може да се вижда историята с повредите, които не съществуват в момента, което е полезно за непостоянни проблеми. Може да се правят настройки, като напр. оборотите на покой, да се гледат "живи" данни от сензорите, графики и т.н.

Заглавието 2007+ е провокирано от такъв раздел в чужд форум, което с времето ще стане некоректно. Обаче разликите с моделите преди 2007 са съществени и затова е добре засега да се разграничат така.

Могат още много неща да се напишат, но ще е във времето нататък в темата. Ако съм допуснал някакви грешки ще ги коригирам. Пропуските ще допълним.

Този пост е редактиран от default_pz: 13 May 2018 - 17:03


scooterhouse.net

#2 krasiwd

krasiwd

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 9 Мнения:
  • Скутер:kymco

Публикувано 13 May 2018 - 11:34

Само една корекция, няма двуцилиндров Бъргман 400, дори и новия модел 2017 е един цилиндър. Два цилиндъра е Бъргман 650.

#3 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 235 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 13 May 2018 - 17:02

Визирах 2018-та, обаче сега като погледнах и той е едноцилиндров, поправям се, някъде съм се заплеснал. Между другото това не е лошо, така ще се запази ниския разход. При мен се е затвърдил на 3.2л/100км извънградско при скорости в диапазона на 80-120км/ч, основно около 100км/ч и стига до към 4/100 в града, но може и да е повече, зависи от града.

#4 Gelimachev

Gelimachev

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 9 Мнения:
  • МестонахождениеМомчилград
  • Скутер:Suzuki Burgman 400 AN 07

Публикувано 25 May 2018 - 07:01

Колеги имам burgman an 400 k7 от една година. По принцип съм доволен, но имам проблем:след покупката смених ремък който беше страхотно износен. Минал съм 7000 км. ремъка отново е износен до неузнаваемост. Дайте съвет, моля.

#5 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 235 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 25 May 2018 - 09:21

Трябва да провериш хлабините на вариатора и съединителя. Има външни, вътрешни диаметри, които се мерят, допуските им са в ръководството. Виж контактуващата с ремъка повърхност на вариатора: износва се на концентрични неравности. Имаше някъде в тубата клипове на руснаци как ги изправят и заглаждат. Ако при огледа всичко е наред, може пък ремъка да е некачествен. Ама едва ли. Мисля, че ще излезе нещо по тези шайби.

#6 Gelimachev

Gelimachev

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 9 Мнения:
  • МестонахождениеМомчилград
  • Скутер:Suzuki Burgman 400 AN 07

Публикувано 25 May 2018 - 11:26

default_pz Благодаря ти колега, ще проверя.

#7 Gelimachev

Gelimachev

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 9 Мнения:
  • МестонахождениеМомчилград
  • Скутер:Suzuki Burgman 400 AN 07

Публикувано 28 May 2018 - 16:44

Колеги, някой знае ли размера и грамажа на оригиналните ролки на вариатора за 400 07+ /моите са 26х13 18гр./ дали са кръгли или друга форма? Благодаря предварително.

#8 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 235 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 28 May 2018 - 22:53

Погледнах си в записките, че когато съм отварял вариатора за профилактика, съм ги измерил: кръгли, ф26мм, 20гр. Не съм съвсем сигурен дали са оригинални, но поведението на скутера ми е стандартно: 6000 оборота при 100км/ч.

Този пост е редактиран от default_pz: 28 May 2018 - 22:53


#9 Gelimachev

Gelimachev

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 9 Мнения:
  • МестонахождениеМомчилград
  • Скутер:Suzuki Burgman 400 AN 07

Публикувано 30 May 2018 - 20:48

Поправям се ролките ми са 28 грама. Купих нови 21 гр. каквито са по мануала. Някой знае ли какви са кечетата на вариатора?

#10 Ali baba

Ali baba

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 5 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Burgman400

Публикувано 06 June 2018 - 17:17

Имах проблеми със запушения филтър но се оправи с добавка Редекс в бензина.Вдигаше 130, а след два резервоара вече 145 км в час

#11 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 235 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 07 June 2018 - 08:25

Мисля си, че ще е добре, ако намериш време, да направиш каквото правят другите: изтърбушване на филтъра и поставяне на външен такъв. Не знам доколко е удачно да се разтварят боклуците и да се прекарват през дюзата, може и да не е проблем. А пък и по километраж трябва да вдигне докъм 170км/ч.

#12 Gelimachev

Gelimachev

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 9 Мнения:
  • МестонахождениеМомчилград
  • Скутер:Suzuki Burgman 400 AN 07

Публикувано 01 July 2018 - 09:26

Колеги, може въпроса ми да е тъп, но ще попитам :по добре ли е ако ролките на вариатора се смажат?

#13 dimitar1234

dimitar1234

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1414 Мнения:
  • Скутер:Honda NH50,Honda FES125,Honda NSS250,Yamaha YP400

Публикувано 01 July 2018 - 11:55

Толкова е  дъвчено по тази тема. Зависи от това какъв тип ти е вариатора затворен или отворен.Смазва се само затвореният тип. При другият ролките трябва да са идеално СУХИ тъй като при омасляване всичкият прахоляк се залепя за роклите и се получава ефекта на шкурката.
затворен тип вариатор
http://scooterclub-b...ки-и-вариатори/
отворен тип вариатор
https://www.google.c...bhLMwYK8G5I6_M:

Този пост е редактиран от dimitar1234: 01 July 2018 - 12:37


#14 Gelimachev

Gelimachev

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 9 Мнения:
  • МестонахождениеМомчилград
  • Скутер:Suzuki Burgman 400 AN 07

Публикувано 02 July 2018 - 04:49

Тук пишем за Бъргман 400 2007+. Не знам дали е затворен тип, но на такъв изглежда.

#15 Gelimachev

Gelimachev

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 9 Мнения:
  • МестонахождениеМомчилград
  • Скутер:Suzuki Burgman 400 AN 07

Публикувано 02 July 2018 - 04:59

По принцип са сухи, но в някой руски сайт срещнах нещо за смазване.

Този пост е редактиран от Gelimachev: 02 July 2018 - 05:05


#16 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 235 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 02 July 2018 - 14:19

Вярно, сухи са по принцип, така ги дават. Мисля си, че най-доброто е да ги почистваш заедно със всичко останало вътре отвреме-навреме, примерно веднъж в сезона и толкова. Избягвай да издухваш с въздух или го прави на открито и се пази от прахоляка, че хич не е полезен :) .  Поддържай и филтъра чист, той е най-често обслужваемият елемент в скутера - на всеки 3000км.

Този пост е редактиран от default_pz: 02 July 2018 - 14:25


#17 Gelimachev

Gelimachev

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 9 Мнения:
  • МестонахождениеМомчилград
  • Скутер:Suzuki Burgman 400 AN 07

Публикувано 02 July 2018 - 16:25

Бих искал да попитам нормално ли е вибрация на ремъка при ускоряване или забавяне. Ще опитам да кача клип.

#18 dimitar1234

dimitar1234

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1414 Мнения:
  • Скутер:Honda NH50,Honda FES125,Honda NSS250,Yamaha YP400

Публикувано 03 July 2018 - 15:40

Без вибрации ако е нов иначе няма как ще ги има например ако мотора е студен.

#19 -aleks-

-aleks-

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 6 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Suzuki Burgman 400i 2010

Публикувано 05 August 2018 - 13:32

Виж мнениетоGelimachev написа на 30 May 2018 - 20:48 :

Поправям се ролките ми са 28 грама. Купих нови 21 гр. каквито са по мануала. Някой знае ли какви са кечетата на вариатора?

От къде и на колко пари ги купи? Че намирам само по 8 евро едната ролка.Демек около 120лв всичките. И в нета и в Сузуки Пловдив все тази цена намирам.

Този пост е редактиран от -aleks-: 05 August 2018 - 13:32


#20 ннннннннн

ннннннннн

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 5 Мнения:
  • Местонахождениеkazanlak

Публикувано 08 August 2018 - 06:04

сложих dr Pulley ....от никомотор ги взех ...перфектни са ....19 гр .....95 лева




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни