Здравейте,
Обмислям да си купя скутер 50 кубика, та ме интересува подходящ ли е за човек тежащ около 100 кг.? Ходих до няколко магазина продаващи втора употреба и ми предлагат от 150 кубика нагоре, но нямам къде да го държа толкова голям. Гледам по улиците петдесетките ги карат и по пълни хора и си се движат прилично, а не едвам едвам. ?нтересува ме и дали ще мога да возя някой с тегло около 60 кг?
3
Скутер 50 кубика?
CountZero
, авг 17 2018 09:36
#1
17 август 2018 - 09:36
#2
17 август 2018 - 13:13
Забрави да возиш някого, пробвали сме с приятелката ми (161 кг. сме общо) - така клекна и едва се движеше, че умряхме от страх, добре, че беше за 6-700 метра.
50-ките са много слаби и горят колкото 150 4т. Също така се движат прилично на градско, но само на равно. Аз умирах от страх по булевардите - все ме натискат, а на баира беше още по-страшно. Ако си на 16 или нямаш време за курс за категория - ОК.
Външните габарити на 50-125-150 кубика са приблизително еднакви. ?ма и 250-ки, които са малки.
Моят съвет е да си изкараш поне А1 (125 кубика) и да се качиш на четиритактов скутер - здрави, икономични, достатъчно силни за да се движат прилично ( с пътник към 60 кила и по баир ще му е малко трудно, но ще върви), достатъчно слаби за да не изплашат нов моторист при рязко навиване на газта... За мен перфектната градска машина е 125-250 кубика, големи гуми, водно, малка и лека.
50-ките са много слаби и горят колкото 150 4т. Също така се движат прилично на градско, но само на равно. Аз умирах от страх по булевардите - все ме натискат, а на баира беше още по-страшно. Ако си на 16 или нямаш време за курс за категория - ОК.
Външните габарити на 50-125-150 кубика са приблизително еднакви. ?ма и 250-ки, които са малки.
Моят съвет е да си изкараш поне А1 (125 кубика) и да се качиш на четиритактов скутер - здрави, икономични, достатъчно силни за да се движат прилично ( с пътник към 60 кила и по баир ще му е малко трудно, но ще върви), достатъчно слаби за да не изплашат нов моторист при рязко навиване на газта... За мен перфектната градска машина е 125-250 кубика, големи гуми, водно, малка и лека.
#3
17 август 2018 - 17:37
Всичко е до това какво търсиш в един мотор и закакво ще го използваш, аз лично сам 140кг 195висок. ? съм върл фен на 50тките, от 15-6 години карам и предимно 50тки. Аз лично съм возил доста пъти някои 50-60кг г/д не е проблем возил сим и един два пъти едно момче 100кг . мале мотора се измъчи и го карах пеша ходи .Абе за сам човек си е , аз като се возех по байр 50-60 надоло яко наравно г/д. Ср-ката не е практична под седалката местото е за някаква мини каска а жапката пред седалката е наи много ключовете от вкъчи сложиш. Баша ми е фен на макси скутерите и кара Yamaha Velocity 300, аз като го карам предпочитам слизам и пеша хода тва нещо тежи 3 тона БУКВАЛНО , освен тва е мудно седалките са ми супер неудобни. ?наче е практична до магазина место има стъкло голямо нете духа ( ако те кефи тва ) и така . Та според мен зависи какво търсиш аз лично искам като се кача на Ср-ката да ми настрахнат космите и да ми заври кравта , баща ми иска му е удобно и с и си ходи до магазина. Колегата горе е казал че габирите 50-250 са еднакви на габарити може ма на тегло със сигорност неса 100%.
Така че качи се на няколко 50-тки пробваи , пробваи и по голямо нещо и накрая земи тва каде ти е харесало най-много и отговаря на това каде търсиш ти.
Така че качи се на няколко 50-тки пробваи , пробваи и по голямо нещо и накрая земи тва каде ти е харесало най-много и отговаря на това каде търсиш ти.
#4
17 август 2018 - 17:53
Каква кръв ще ти заври с 5-6-7 двутактови коня??? Втория ми скутер беше SR50 с водно и пак е смях. Гори 3.5 + масло, има място за отворена каска, духа те на него и позата е кенефната. Сегашния ми скутер е 20 коня, гори 4, опъваш си краката, облягаш се, вятър няма, място под седалката бол... Разликата в килограмите се усеща като го буташ само!!!
Velocity не е макси скутер, а е среден по размер. ?звинявай, ама като ти гледам писанията, си на 15-16 години, не да си карал 50-ка 15-16 години.
Колега, качи се и покарай 50 и поне 125 и ще разбереш колко голяма е разликата.
Velocity не е макси скутер, а е среден по размер. ?звинявай, ама като ти гледам писанията, си на 15-16 години, не да си карал 50-ка 15-16 години.
Колега, качи се и покарай 50 и поне 125 и ще разбереш колко голяма е разликата.
#5
17 август 2018 - 18:08
За правописа ми си прав извинявам се свикнал сам на латиница и на англиски от работата. ?звинявам се ма несъм на 15-6 а съм на 26 почти 27. ? съм карал Yamaha Mint (да тия умрелите с верига ) от 10-12 годишен по ливадите. Колега ти изброи само негативите на двутактовите бе гори масло да гори и бензинче доволно но двигателя е около 30% по лек защото съдържа по малко части от 4-тактов , следователно по-малко се чупи а и начина по които доставя конето е много по различен от 4 тактовия. Тва се едно сравняваш оса и колордски брамбър и двете се бубулечки ма различни. А за това че няма адреналин много грешиш имам си тука един планински техничен път 10 тина километри като съм в настроени го зимам с хронометър и като слеза на финала и съм подобрил времето с 1 секунда се чуствам като Rossi, но един път се случи се надцених малко в един остър завои задната гума подскочи половин платно не че ми завря кравта а ми изтрапнаха бузите.
Ако се качвам на наще по големи единствено бих искал пробвам 180цц 2тактов Gillera Runner ако не нещо Sport / Naked 600cc но не и на голям скутер щом Velocityto е среден праи сметка колко тежи един махи, по добре си карам колата.
П.С като те слушам аз теб ми се струва че ние сме типичен пример за човек които търси различни неща в скутера си. Ти искаш да не те духа да се излегнеш и си караш, аз искам газта до ламарина колената стиснали седалката и гумите на ръба на сцеплението си докато вятара ме разхлажда от цялото тва напрежене
Ако се качвам на наще по големи единствено бих искал пробвам 180цц 2тактов Gillera Runner ако не нещо Sport / Naked 600cc но не и на голям скутер щом Velocityto е среден праи сметка колко тежи един махи, по добре си карам колата.
П.С като те слушам аз теб ми се струва че ние сме типичен пример за човек които търси различни неща в скутера си. Ти искаш да не те духа да се излегнеш и си караш, аз искам газта до ламарина колената стиснали седалката и гумите на ръба на сцеплението си докато вятара ме разхлажда от цялото тва напрежене
#6
17 август 2018 - 18:33
Определено търсим различни неща - на мен скутера ми е ежедневно и целогодишно превозно средство, с 15 километра в посока до работното място. Като завали и не ми се мокри и трябва да ходя с колата, се чувствам като наказан. Търся комфорт и скорост - има участъци, в които карам с над 100 и 50-ката няма шанс там, както и на дълъг баир. 170 килограма тежи с горивото моя, Velocity ще е към 145, 50-ката е към 105, а 125ка - към 115.
Двутактовия е рязък, но без сила в ниските. Четиритактовия развърта плавно, но на всички обороти има тяга. Аз не бих карал повече двутактов, а на теб май едно супермото 250 два такта ще ти приляга, Stealshot. Знай, че с малък по размери скутер се пада много по-лесно, отколкото с мотор с големи гуми, който ти е между краката. Та, замисли се за сняма на типа машина, по-скоро.
CuontZero - какво търсиш в скутера, освен да вози определени килограми? Как ще се ползва?
Двутактовия е рязък, но без сила в ниските. Четиритактовия развърта плавно, но на всички обороти има тяга. Аз не бих карал повече двутактов, а на теб май едно супермото 250 два такта ще ти приляга, Stealshot. Знай, че с малък по размери скутер се пада много по-лесно, отколкото с мотор с големи гуми, който ти е между краката. Та, замисли се за сняма на типа машина, по-скоро.
CuontZero - какво търсиш в скутера, освен да вози определени килограми? Как ще се ползва?
#7
18 август 2018 - 15:42
На мен ми трябва за градско в София, разнасям си пратки чат пат. А относно возенето е да разходя гаджето до центъра примерно. Проблема ми е, че няма къде да държа мотор с по-големи габарити а такъв мога да си го държа на етажа, трябва само да го кача по една релса 6-7 стъпала. Ако е голям мотора няма да мога да го избутам, иначе съм съгласен, че по-голям е по-комфортен, но съм възпрепятстван от размерите им. Наскоро на едно кръстовище питах едно момче около 80-85 кг с китайски скутер 50ка, марката беше нещо е три букви, каза че не му прави проблем с тръгването даже возил приятели и пак набирало добре, та това ме обнадежди, но явно ще трябва първо да си намеря гараж, за да взема по-голям.
#8
18 август 2018 - 16:19
Щом собственото тегло на машината е определящо, и за кратки разходки с пътник, търсиш 125 с въздушно охлаждане. Разликата с 50-ката е 10 кг, не си струва да се тормозиш да караш 50-ка.
Бих ти препоръчал Kymco Agility 125 - 107 кг, 9,5 коня и най-важното - големи и дебели гуми (спира, стабилен по завои и друса малко). В Малта 90% от скутерите под наем са такива, има и много доволни собственици на лични такива. Марката е тайванска и има представителство в БГ, но части има и в нета и са по-евтини от японските и италианските.
Бих ти препоръчал Kymco Agility 125 - 107 кг, 9,5 коня и най-важното - големи и дебели гуми (спира, стабилен по завои и друса малко). В Малта 90% от скутерите под наем са такива, има и много доволни собственици на лични такива. Марката е тайванска и има представителство в БГ, но части има и в нета и са по-евтини от японските и италианските.
#9
20 август 2018 - 15:00
?мам и друга препоръка,но не е скутер - Yamaha Crypton, Honda Innova и производните тайвански и малайзийски машини. 4 скорости, полуавтомат, без съединител. Също така е тясно (удобно за бутане и за трафика) и с високи гуми. Тези машинки са неубиваеми и горят твърдо под 2/100. Резервоара е 4 литра и прави 250 км с него. Няма ремък да се износва. Теглото на Криптона е 102 кг с горивото.
Да ви кажа как се карат в Малта - тук всички пощальони са с Криптон 110, при това са доста старички. Това нещо е с 3 големи куфара, а както знаем - хартията тежи. Лятото температурата е висока, пощальоните спират на 20-30 метра и не го гасят. Не прегрява и се кара с такова натоварване по 5 часа на ден. Да не говорим, че дупки не се избягват и ако може да се стигне до пощенската кутия с мотора - всеки тротоар се качва. Няма милост, няма и убиване!
Ако теглото беше определящ фактор за мен (примерно да го кача на платформа на кемпер и да знам, че ще се кара и по черни пътища по къмпингите), без колебание бих купил точно такава машина. ?наче не е красив, но и няма по-здрава и икономична машина от това.
Да ви кажа как се карат в Малта - тук всички пощальони са с Криптон 110, при това са доста старички. Това нещо е с 3 големи куфара, а както знаем - хартията тежи. Лятото температурата е висока, пощальоните спират на 20-30 метра и не го гасят. Не прегрява и се кара с такова натоварване по 5 часа на ден. Да не говорим, че дупки не се избягват и ако може да се стигне до пощенската кутия с мотора - всеки тротоар се качва. Няма милост, няма и убиване!
Ако теглото беше определящ фактор за мен (примерно да го кача на платформа на кемпер и да знам, че ще се кара и по черни пътища по къмпингите), без колебание бих купил точно такава машина. ?наче не е красив, но и няма по-здрава и икономична машина от това.