Към съдържанието


Китаец 139QMB


  • Please log in to reply
102 отговора на тази тема

#1 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 353 Мнения:

Публикувано 19 March 2019 - 00:45

Здравейте колеги имам едно Пежо с двигател 139QMB късия вариант с 10" гуми. Карах го един сезон врътнах му 1500км  закупен е на старо и след зимата се появиха доста неща за правене. Днес реших, че ще е мащабно правенето и го разглобих на съставни части, двигателя вече е на масата. Мисля да му сложа КИТ въпроса ми е какъв да е спрял съм се на 47мм от "SCOOTER HOUSE"  понеже по глвата имаше нагара там дето не трябва да има съм решил и нея да заменя, под главата рапределителния вал и всичко друго изглеждащо добре ще си е стоковото.
Търся съвет Балгодаря предварително!

scooterhouse.net

#2 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 658 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 21 March 2019 - 19:27

Здравей,най добрия вариант за твоето скутерче е глава и цилиндър 52мм 90сс и спортен варятор!После ще се учудиш,все едно си взел друг мотор!

#3 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 353 Мнения:

Публикувано 21 March 2019 - 20:11

Късно е пазарувах вече. 47мм цилиндър и бутало, главата ще си оставя оригиналната, като качество ми се видя по добра. Снощи извадих клапаните, скутера е на 5000км. и са бая захабени, купил съм си нови.
Въпроса ми е къде в София правят припасване на клапани на тези главички, отказаха ми на няколко места защото клапаните са много малки и нямали възможност.

За който прави подобен ремонт ще споделя, че припасване на клапани е много важно да се направи от човек който разбира. Клапана трябва да контактува с главата буквално на "косъмче" демек да не ляга на голяма площ защото иначе ще му съкратите живота драстично особено при положение че кубатурата е вдигната.

#4 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 353 Мнения:

Публикувано 22 March 2019 - 22:50

И се почва от тук, като начало смяна на всички тампони:

Публикувано изображение

Тампоните ги избих с тази скоба:
Публикувано изображение

Публикувано изображение

А това са новите 47мм цилиндър и бутало спрямо 39мм стокови:
Публикувано изображение

Най на края намерих майстор, който ми обърна внимание за главата и разказа досто подробно какво и как се прави кое е грешно и т. н. но ще споделя в някой друг пост. Има ли някакъв интерес или съм си сам? Мога да продължа с качването на снимки поетапно и инфо по въпроса!

Този пост е редактиран от Balabanov: 22 March 2019 - 22:51


#5 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 81 Мнения:

Публикувано 23 March 2019 - 06:46

Следя...

#6 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 353 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 00:02

На пръв поглед разликите в горивната камеар и клапаните на стоковата глава и тази която си закупих:

Публикувано изображение

Всички говорят из нета че при 52мм кит се купува глава с по-големи клапани но никой не споменава нищо за горивната камера и компресията. Както се вижда от снимката горивната камера на главата с по-големите клапани е доста по-голяма от стоковата.
С 47мм цилиндър и бутало може да се сложи и стоковата глава, но поради малката горивна камера на стоковата главата двигателчето става много компресирано. От снимите в предишния ми пост се вижда че 47мм бутало е вдлъбнато а стоковото изпъкнало това е направено от производитела с цел компенсация, която според мен не е достатъчна.

Когато има голяма компресия:
1. Има повече тяга при ниски обороти.
2. Трудно се достигат максимални обороти.
3. Клапаните се изхабяват по-бързо.
4. По висока работна температура.

В общи линии не е дългосрочен вариант.

#7 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 353 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 00:23

За това което трябва да се внимава:
Сегментите се завъртат под определен градус оказан от производитела, при компресионите този, който е обозначен с буквичката Т е най-горе за маслените мисля, че на всички е ясно. Завъртат се спрямо указанията преди да се нахлузи цилиндъра. Друго, за което трябва да се внимава е да не забравите водачите, които се виждат долу при гарнитурата нахлузени на шпилките. А преди поставянето на сегментите на буталото компресионите се слагат в цилиндъра подравняват се с буталото и се мери да имат хлабина от 0.2мм при дияметър от 47мм. ако не се запилват с фина пила.
Публикувано изображение

При нахлузването на цилиндъра го намажете с масло.
Публикувано изображение

За зацеването на разпределителния вал завъртате магнета долу да ви е на чертичката до буквата Т и слагате разпределителния вал с големия отвор на горе има и гравирани две черти на венеца кото трябва да са на равно с главата ако не местите с по едно зъбче докато се получат нещата. Центровката се прави с пластини пежду чукчето и клапана аз го направих на 0.1мм и на двата клапана. Трябва да се внимава, при центровка правите го на 0.1мм след което завъртате на ръка маховика няколко оборота и мерите пак.
Публикувано изображение

Този пост е редактиран от Balabanov: 24 March 2019 - 00:36


#8 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 353 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 00:40

Момента за маслата:

Публикувано изображение

Много хора точат маслото през филтъра аз го правя от другата страна за да видя после какво е останало в него.

Публикувано изображение

И не е лошо от време на време да се смени и това при редуктора на задната гума.
Публикувано изображение

Хубаво е на пробките да се навие малко тефлонова лента и да не се пренатягат поне аз така го направих.

Този пост е редактиран от Balabanov: 24 March 2019 - 00:43


#9 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 353 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 00:57

Ето го и крайния резултат в линка долу.
Не ми остана време за да го събера целия и да го покарам, но брутален респонс при подаване на газ спрямо преди!
А преди запалване въртите на стартер без да го палите за да качи масло. След като го запалите и поработи малко гасите чакате да се охладо и това се повтаря. Следва разработка лекичко в следващите мин. 100-тина км. с подаването на газ докато улегнат сегментите.

https://www.youtube....h?v=lOgWwFJ33RY

Този пост е редактиран от Balabanov: 24 March 2019 - 01:04


#10 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 685 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 09:03

Един съвет:
Тефлон на пробките НЕ се навива, защото ако дори малко от него попадне в маслените пътища, резултатът е много лош.

Използват се дихтунги, които се подменят всеки път. Има и с гумен уплътнител (като на автомобилите), които са точно за тази цел - да не се пренатяга, а и струват стотинки.

Срещу пренатягане много помага и динамометричен инструмент. Особено за описаната процедура е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН!
Ако желаеш, ще ти пратя ПЪЛЕН сървис-менюъл за GY6 всички кубатури. Има всички стойности на стягане за абсолютно всички болтове и винтове. Няколкостотин страници е.

#11 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 353 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 09:30

Супер ще го пуснеш ли на l.bal@abv.bg
Няма опасност, маслото разгражда тефлона той не е маслоустойчив. Аз слагам малко на края на резбата от маслото той става "лигав" и върши чудесна работа ако си намерите дихтонги най-добре.
Аз имам някакъв менуал за 139qmb, който е на Пежо там са оказани нютонметрите но не съм вадил динамометричния. За тия 4 болта М8 на главата не трябва да се навиват повече от 20 нютона и за това на ръка на усет. А който не е работил с динамометричен и няма представа какво е усилието вече е хубаво да го направи.

#12 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 685 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 09:59

Задължително е!
Особено за лагерите на разпределителния вал. Там може да има проблем от неравномерен натяг. Казвам го от личен опит с няколко такива вала на колеги. Адски са чувствителни и по-точно лагерът откъм ангренажното колело.
Направих специален инструмент, за да мога да подменям въпросния лагер чрез разглобяване на пресовата сглобка.
Хубаво е да огледаш дали версията на вала има канал за мазане на същия този лагер. Някои нямат и продължителната работа на високи обороти скапва лагера. Остава без мазане.
Бъг на китайците...
Утре ще ъплоудна менюъла. Ако успея, още днес.

Този пост е редактиран от Гошко2: 24 March 2019 - 09:59


#13 kappo

kappo

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 5108 Мнения:
  • Скутер:GSX-R750

Публикувано 24 March 2019 - 10:17

Колега "Гошко2" ,моля ако не ти е проблем качи менюъла  в dox.bg (примерно) и постни линк в темата.
Предварително благодаря!
Nunquam petrorsum, semper ingrediendum!

#14 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 353 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 12:05

То масления канал е от другата страна а маслото се връща в картера точно през този лагер за който говориш. Отделно ако пренатегнеш няма опасност да деформираш лагерното легло единствено може да не се затегне достатъчно. Съгласен съм за динамометричен но когато има повече от един цилиндър в случая стягаш на кръст до колкото позволява. Аз съм си оставил стоковия вал само главата и цилиндъра са други. За 5000км изглеждаше като нов без никакви забележки.

Този пост е редактиран от Balabanov: 24 March 2019 - 12:12


#15 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 685 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 18:49

Е, как така? Маслото не минава ли през осите на кобилиците???


#16 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 353 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 18:56

Да, явно не си ме разбрал.

#17 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 353 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 19:14

Гарнитурата между цилиндъра и двигателчето отвежда маслото по една от шпилките.
Публикувано изображение

Като се качи маслото горе под капака на клапаните излиза от този канал долу в ляво.
Публикувано изображение

И после от другата страна при веригата се връща обратно в картера и на практика няма как да остане сухо там освен ако нещо не се е запушило по маслените канали до главата.

#18 hristo1

hristo1

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 4605 Мнения:
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Gilera runner vxr

Публикувано 24 March 2019 - 21:08

браво за труда и отделеното време :) и аз се занимавах с такъв . Бях сложил и мултивар вариатор и гърне лео винчи

#19 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 353 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 21:30

Мерси аз съм сложил Naraku вариатор, съединител и камбаната на съединителя. Да питам само колко тежки ролки да сложа?
В момента мисля че е с 5 грама днес му свих един кръг а все още избягвам да задържам високи обороти за по-дълаг период от време и едвам се влачи.

#20 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 685 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 21:34

За този канал съм съгласен. Но въпреки това някои валове са така кьопаво направени, че лагерът остава сух.
Както и да е, ще го илюстрирам на л.с. да не спамя темата.
Утре имаш обещания менюъл.

Мислил ли си за маслен радиатор?

На моето скутерче лани поставих този:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Този пост е редактиран от Гошко2: 24 March 2019 - 21:39





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни