Към съдържанието


Китаец 139QMB


  • Please log in to reply
203 отговора на тази тема

#21 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 426 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 22:15

Това се продава за да си спокоен че има нещо в случая не работи, ако беше толкоз просто колите щеше да са без антифриз.
Мога да се обзаложа, че работната тепературата с него и без него на двигателя е почти никаква.
Това което по върши работа е да се изкара на таблото уред за работна темп. не тази на маслото и ако се качи повечко спираш и чакаш...

Този пост е редактиран от Balabanov: 24 March 2019 - 22:25


scooterhouse.net

#22 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 790 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 22:32

Разликата е между 15 и 20 градуса. Преди работната температура през лятото стигаше 110 градуса. Сега и в най-големите жеги не достига 95. Имам термосонда в двигателя. С този скутер правя често преходи от по 500км с двама. Редовно (през седмица) минаваме Беклемето с жена ми през лятото.
150сс е. Вентилаторът е с честотно управление според температурата.
Не е първият въздухар, на който монтирам такова нещо. Затова попитах дали имаш намерение да облекчиш режима, щом тунинговаш.

Този пост е редактиран от Гошко2: 24 March 2019 - 22:37


#23 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 426 Мнения:

Публикувано 24 March 2019 - 22:49

Разлика от 15/20 градуса на маслото не прави разлика от 15/20 градуса на цилиндъра това исках да намекна.
Термосондата трябва да е набита на цилиндъра.
Маслената помпа е да качва масло при главата, при буталото има няколко дупчици които са каквото си вземе то от картера за да намаже цилиндъра дебита е толкова никакъв, че няма смисъл.

Този пост е редактиран от Balabanov: 24 March 2019 - 22:54


#24 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 263 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 24 March 2019 - 22:56

Виж мнениетоГошко2 написа на 24 March 2019 - 21:34 :

Публикувано изображение

Как се наричат тези детайли и откъде могат да се набавят? Приготвил съм си датчик за налягането на маслото, но не съм го монтирал, понеже на моя скутер болтът за измерване е отдолу и не можех да го измисля как да стане. Това обаче би ми свършило идеална работа.

#25 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 790 Мнения:

Публикувано 25 March 2019 - 09:31

Виж мнениетоBalabanov написа на 24 March 2019 - 22:49 :

Разлика от 15/20 градуса на маслото не прави разлика от 15/20 градуса на цилиндъра това исках да намекна.
Термосондата трябва да е набита на цилиндъра.
Маслената помпа е да качва масло при главата, при буталото има няколко дупчици които са каквото си вземе то от картера за да намаже цилиндъра дебита е толкова никакъв, че няма смисъл.

Температурата при цилиндъра и главата не е работна температура.
Работна температура е температурата на течностите, измерена на изхода на топлоотдаващите възли или в масления резервоар (картер).
В случая маслото е това, което охлажда двигателя. Неслучайно охлаждането се нарича "въздушномаслено". Повечето въздухари имат маслен радиатор. Някой скутери (по-скъпите и по-"маркови"), с двигател gy6 имат фабрично маслен радиатор.

Имам няколко въздухара, които според конфигурацията си имат коренно различна температура при цилиндъра, но почти еднаква на маслото. Един от тях поддържа 145 градуса при цилиндъра и 85 на маслото.

#26 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 790 Мнения:

Публикувано 25 March 2019 - 10:20

Сървис и рипеър менюъл за GY6 150. За съжаление някъде съм потурчил за 50. Повечето неща са общовалидни.
Ще потърся и за 50сс.

https://dox.abv.bg/d...?id=23836dcf07# - Линк за сваляне

Едит - валиден е и за 50сс. Сега си го припомних. Вътре са всички възможни допуски и крайни стойности на износванията.

Този пост е редактиран от Гошко2: 25 March 2019 - 10:59


#27 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 426 Мнения:

Публикувано 25 March 2019 - 13:01

Направо си е с въздушно охлаждане, а как това масло стига до радиатора и се връща без допълнителна помпа за тая работа. И къде е сложена сондата която мери температурата

Този пост е редактиран от Balabanov: 25 March 2019 - 13:03


#28 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 790 Мнения:

Публикувано 25 March 2019 - 13:58

Има байпас на магистралата. Маслото тръгва от маслената помпа директно към радиатора, връща се и после продължава по магистралата.
Показал съм байпаса. Той е на мястото на цедката.
А самата цедка е заменена с хартиен филтър (истински) по пътя към радиатора.

В двигателите с въздушномаслено охлаждане, маслото освен смазваща е и охладителна течност. Ако липсва радиатор (по-малките кубатури), ролята му се поема от корпуса на двигателя. Площта му е разчетена да охлажда маслото, а то от своя страна охлажда най-горещите зони.
По-големите двигатели си имат задължително радиатор, поради невъзможността на корпуса да върши тази работа.

Много характерен пример е двигателят на Къб. Картерът толкова ефективно охлажда маслото, че цилиндърът много често е с по-ниска температура от останалите зони. По тази причина оребряването му е изключително оскъдно, а при главата е по-скоро декоративно.

Ето такъв двигател, на който съм монтирал радиатор:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Атв-то на дъщеря ми е с такъв двигател, тунингован на 110 кубика.
Там съм добавил термостат и вентилатори - на радиатора и на картера.

Забравих да кажа за сондата. Тя е интегрирана в картера. Имам общо 3 сонди и термостат. С двете следя делта-Т, основната ми показва температура на двигателя и управлява вентилатора. Термостатът включва принудително вентилатора в случай на отказ на електрониката.

Делта-Т ми трябва, тъй като този скутер ще се преправя на бигоривен инжекцион с турбокомпресор. За целта ми е важно да знам разликата, заради газовия редуктор и изхода на маслото от турбината. Редукторът ще понижава с около 5 градуса, но все още не знам с колко ще я повиши турбото.

Този пост е редактиран от Гошко2: 25 March 2019 - 16:08


#29 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 426 Мнения:

Публикувано 25 March 2019 - 17:25

Заиграл си се яко, само дето с по големи машинки а аз на дърти години се разправям с мотопед :D
Виждал съм из нета GY6 150cc чиято биела беше излезнала от страната на задната гумата а човека беше писал, че не е бил тунингован. Та с тая турбина със сигорност трябва да намериш някакъв много стабилен вал а цялото удоволствие ще се върже може би повече от един 600 кубиков 2-ра ръка.

Иначе охлаждането излиза около 100-тина лв. от алиекспрес с качество "котка в чувал". Пробката със сондата която стърчи от нея не е сложен детайл и може да се изработи от алуминий Т95. Маслоустойчиви гумени уплътнения има всякакви а радиатора от кулер на някакъв дизелов автомобил от моргата. Като идея за някой съфорумник, при мен няма смисъл не си заслужава усилието за 50cc/72cc с 10" колела а и аз изминавам по 20км. дневно в София до работата 10км. в едната посока и 10км. в другата.

Какво ще му отива при CVT-то защото сега бръмчи и не върви.
В момента е с 5 грама ролки варятора е заменен с naraku има една шайба зад него, при задната гума миналата година му сложих съединител пак naraku с червени пружини и централната също я подмених с червена.

#30 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 790 Мнения:

Публикувано 25 March 2019 - 17:45

Аз за дългите пътувания си имам големи моторетки. Скутерът е за айляшки разходки в италиански стил... Пловдив - Свищов - Пловдив...

А заигравките не са с цел тунинг и рацинг. Те са с цел техническо усъвършенстване за удоволствие. Изпипано педантично.

И още нещо по темата масло-охлаждане. По-големи ребра обичайно имат двигателите OHV, тъй като при тях циркулацията на масло е малка. Те разчитат на много площ в зоната на високи температури. По-съвършените OHC, като китаеца, нямат нужда от кой знае колко ребра. Обясних защо.
Мога да ти го демонстрирам наживо.
И аз на млади години мислех другояче, ама...

#31 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 790 Мнения:

Публикувано 25 March 2019 - 18:15

Имай предвид, че и 125 кубика да го направиш, максималните обороти няма да се повишат. Ще се увеличи само въртящият момент, тъй като ходът остава същия.
С твърди малки пружини и леки ролки няма да станат нещата. Ще ръмжи, но няма да върви. Ползвай му това, в което наливаш сила.


#32 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 426 Мнения:

Публикувано 25 March 2019 - 18:26

Аз си мислех да му взема като начало 7г. не знам дали да не са още по тежки а от зад да си останат твърди нещата тя и централната е твърда. Направих го 72cc защото при повече вече не е дългосрочен вариант.

#33 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 790 Мнения:

Публикувано 25 March 2019 - 20:01

По-добре си остави стоковите пружини. Твърдите искат оборот.

#34 sampos

sampos

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 53 Мнения:
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Honda sh 300i /2019г./ Honda CB500X /2019г./

Публикувано 25 March 2019 - 21:01

Нямам снимка на картера на последното ми Guzzi, тази е от предпоследното. Прегряване ... да бе да .
цък Публикувано изображение

#35 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 790 Мнения:

Публикувано 25 March 2019 - 21:07

Той башка няма ли радиатор?

#36 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 426 Мнения:

Публикувано 25 March 2019 - 22:18

Това е сериозна техника, тука обсъждаме нещо което е много далеч от подобен тип машина > :blush:

#37 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 426 Мнения:

Публикувано 26 March 2019 - 20:16

Някой има ли представа каква е разликата в конете между 39мм и 47мм?

#38 Ivan4oveka

Ivan4oveka

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 14 Мнения:
  • Телефонен номер:0893365277
  • МестонахождениеРадомир, област Перник
  • Скутер:Benelli 491 70cc

Публикувано 26 March 2019 - 20:51

Виж мнениетоBalabanov написа на 26 March 2019 - 20:16 :

Някой има ли представа каква е разликата в конете между 39мм и 47мм?
Може би около 1,2 коня, нещо такова.

#39 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 426 Мнения:

Публикувано 26 March 2019 - 21:30

Аз си мислех за под 1, значи в общи линии тунингован 50cc 4т върви, като стоков 2т 50cc :D образно написано.

Този пост е редактиран от Balabanov: 26 March 2019 - 21:31


#40 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 790 Мнения:

Публикувано 26 March 2019 - 21:31

Закарай го на стенд и ще си каже.




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни