Към съдържанието


Съобщение


Ежегодната разходка до гр. Копривщица - 09.06.2019г: линк

Ремък за 50cc GY6


  • Please log in to reply
72 отговора на тази тема

#1 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 14 May 2019 - 11:18

Здравейте колеги зачистих с късането на ремъци 50cc 4T 139QMB машинката е малко засилена и вече почвам да си мисля, че и в това е проблема. Първия ремък беше уж подсилен не е евтин NARAKU 669x18x30 изкара 1800км втория, EU китайска мечта 80км минах и специално той се разпадна на парчета. Къде в БГ предлагат Gates Powerlink 669x18x30 не мога да намеря никъде, предлагат се само някакви 20-левови боклуци...

scooterhouse.net

#2 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 261 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 14 May 2019 - 13:08

Не ти е проблема с ремъците. Като карах китаец, купувах ремъци по 5-6лв от алито и не съм имал проблеми с тях. Ремъците почват да св късат при луфтове в централните втулки на вариатора или на съединителя. Трябва да ги разглобиш за проверка, допуските за износване са неголеми. По-често (на около 15 хил.) си отива вариатора. Добър вариант е от хонда дио. Централната втулка също е от значение да е добра, с полирана повърхност. Моя 139QMB също беше усилен (фабрично) и всичко беше наред, за 50 хил. км. не съм имал някакви драми с това.

#3 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 14 May 2019 - 13:45

Съединител и вариатор са нови,  хванах от къде идва проблема, има голям аксиален луфт на коляновия вал интересното е че при каране няма вибрации или някакви шумове. Сега се рова да намеря как се ограничава аксиално вала все трябва да има някаква подложка или нещо, но като гледам май си е просто сдал багажа :blink:

#4 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 14 May 2019 - 14:14

Бях публикувал линк към сервизно ръководство. Там ума точните луфтове и хлабини, както и граничните стойности.

Проблемът 100% не е в ремъка. Аз мога да ти доставя ремък Gates. Имам налични на склад.
Освен, че е по-тънък и гъвкав, други предимства няма. Не е по-здрав от другите.
Валът не трябва да има никакъв аксиален луфт. Огледай си лагерите, леглата им и връзката на вала към периферията.

Виж дали по вътрешна или външна гривна е, че да знаеш кое е сдало багажа.

Този пост е редактиран от Гошко2: 14 May 2019 - 16:15


#5 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 14 May 2019 - 15:01

Изключително добър ефект има, ако втулката на вариатора се обмаже съвсем леко (символично) с медна паста
Вариаторът започва да работи супер "мазно" и плавно. Ефектът се запазва до следваща профилактика (смяна на ролки) и най-вече - щади се втулката.
Медната паста не полепва боклуци и се "втрива" в бронзовата втулка.

#6 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 261 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 14 May 2019 - 19:38

Щом си сменил вариатора пък, се отваря и една вероятна възможност да е неправилен за този ремък. В този случай, при високи обороти ремъкът се качва над външния ръб на вариатора, като може да започне и да закача в бендикса и бързо става на конци. Дали проблемът е започнал след смяната? Не вярвам луфт в коляновия вал да къса ремъка. Попадал съм на менте вариатори с живот няколкостотин км., затова от опит ти препоръчам от Дио.

#7 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 14 May 2019 - 19:46

Валът не трябва да има аксиален луфт. Доста неща са му накичени. За вариатора това е смърт...
От друга страна този размер също е странен.
Балабанов, дай снимка на вариатора да видим докъде се качва ремъка.

#8 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 14 May 2019 - 22:28

В "manual" книжките, които имам единственото което е оказано е че вала не трябва да бие повече от 0.1мм моя си е екстра в това отношен, другото което се мери е между биелата и вала но това ще пропусна да го проверя. :D
Няма оказано нищо относно хлабини при основните лагери и по ред на мисли не виждам проблем в това че има аксиален луфт, със сигурност не е добре но той може да си изкара бая километри преди да разбие радиално и да текне масло и да се изкриви. При автомобилите аксиалния луфт е 0.05мм като трябва да си го има а при мене си хлопа стабилно.

Това което ми направи впечатление че съм забравил да кача шайбата 8 но не мисля че има отношение. Но на практика от както я няма започна дилемата с ремъците.
Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Не ми се вярва да се е качил чак до бендикса но износването се вижда.

Този пост е редактиран от Balabanov: 14 May 2019 - 22:30


#9 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 05:29

Баш шайбата 8 май е причината.
Тя не е ли опорна? Като стегнеш гайката на вариатора въпросната шайба не е ли дистанционна втулка, която обира аксиакния луфт и "спъва" вала???
Гайката стяга ремъчната шайба към основната втулка, а основната втулка чрез тази шайба заключва вала аксиално.
В момента си обрал резбата и няма какво да спъне вала.

Валът трябва да има нищожна аксиална хлабина в някой от опорните лагери (описана е в менюъла, ако не е активен, ще го кача пак) , но НЕ ТРЯБВА да мърда аксиално дори стотна.


#10 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 09:49

То вала няма как да го спънеш там, все ще си го има тоя луфт той е от проблем при лагерите. Шайбата просто притиска втулката и вариатора върху оста, за да се спъне аксиално трябва нещо което контактува с лагера, няма такова нещо. Този вариатор се отличава от оригиналния има много остър ръб, на който се вижда, че е трило имаше гняс от ремъка полепнала върху ръба, и другото което ме навява на тая мисъл е че ремъка е доста изхабен от едната страна, само там където е контактувал с вариатора. Ще си върна стария вариатор с едно ново подсилено ремъче и времето ще покаже.

#11 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 10:12

Е, как да не се спъва там? Какво държи вала да не се плъзга аксиално във вътрешната гривна на лагера??? Нали все някъде трябва да има опора. В случая като нарушиш конструкцията, губиш опората и валът не ти е фиксиран.
Нали точно затова има аксиална хлабина - да валът да не натоварва аксиално лагерите при температурните разширения. Логично е спънката да е от страната на предаване на мощността, именно за да няма аксиален луфт при вариатора. Вариаторните ремъци НЕ понасят липса на съосие в никоя от осите!!!
Ангренажните ремъци търпят, но вариаторните имат съвсем друг принцип на зацепване...

Другаде има ли гайка? Под вариатора?
Ако няма - проблемът ти е именно в липсата на тая шайба. Защо не е монтирана? Тя трябва да бъде с точен размер и да е твърдичка.
Тя е опората на вала.

А лагерите трябва да имат строго определена аксиална хлабина и тя е в рамките на стотни. Даже лагерът да е С3 или С4, което рядко се среща при 4т валове.

Този пост е редактиран от Гошко2: 15 May 2019 - 10:18


#12 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 10:30

Ето го вала с основните лагери върху него, целия хлопа аксиално върху лагерите, шайбата се слага там където е стругован към по-малък диаметър с вариатора и останалите неща с които пак аксиално ще си хлопа.
Публикувано изображение

Този пост е редактиран от Balabanov: 15 May 2019 - 10:32


#13 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 10:47

Съосието на ремъка идва от торка и вариатора, които се движат в противоположни посоки и това е направено за да има съосие при разлики в предавателно число.

Този пост е редактиран от Balabanov: 15 May 2019 - 10:48


#14 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 11:47

Ремъкът ВИНАГИ трябва да е под прав ъгъл с осите и да не мърда!
Вариаторът и торка работят така, че да осигурят съосие. Затова на вариатора се мести вътрешната шайба, а на торка външната.
Хм... не е нормално валът да лопа. Колко лопа?

#15 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 13:55

Точно така!
Ми много, стабилно си хлопа, но само аксиално, радиално е супер, така ще си го карам докато не се предаде. Няма шумове при работа, при гасене също, няма вибрации и течове няма. Аз не знам как е при другите колеги със 139qmb за мене това си е дефект, но след като огледах внимателно няма нищо дето да го спъва аксиално, а си и работи добре двигателчето! :o

#16 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 15:51

Толкова ли е или повече?

https://youtu.be/lPiSTQNvtdM

Тук са заминали леглата... но има лек!

#17 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 16:20

Да толкова точно, същата работа! :)
Не е лагер това от клипа, ясно се вижда че лагера заедно с вала си играе в блока, като се загледаш!
Както бях писал по-горе няма нищо което да го спъва аксиално. :)

Този пост е редактиран от Balabanov: 15 May 2019 - 16:23


#18 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 16:50

Проблемът не е в лагера, а в леглото на лагера. Лагерът НЕ ТРЯБВА да плува в леглото си.
Оправя се по два начина, според луфта.
1. При малки луфтове - с лепило за лагери, но щом се движи свободно, ти трябва вариант 2:
2. С калайдисване на външната гривна на лагера. Този метод е изключително ефективен и 100% сигурен. Не поврежда допълнително леглото и гарантира застопоряването на лагера. Технологията е много лесна, но е тънка работа... покритието става около 2-5 стотни и понеже калаят е аморфен, лагерът не мърда. За разлика от лепилата, избиването след процедурата не е проблем.
Ако имаш интерес, ще ти демонстрирам как се прави.

#19 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 17:18

3. Качвам блока на фрезата фрезовам и набивам ризи.
4. Срещу 120лв. се купува целият блок нов за 139qmb
Знам ги тия неща и мога да ги направя но машинката не си заслужава труда!

Този пост е редактиран от Balabanov: 15 May 2019 - 17:19


#20 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 18:20

3 е най-доброто решение, защото 4 не дава гаранция, че след някое прегряване леглата няма пак да превъртят.
Но 3 е близо по цена до 4, тъй като трудът е половин ден, а надницата върви.
Освен това не се знае колко материал е оставило хюмнето и дали има мегдан за стъргане. Два еднакви блока от един производител... единият 8mm дебело легло, другият 3mm. Китайска работа.
2 се прави за 10 минути и решава проблема завинаги.




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни