Към съдържанието


Съобщение


Ежегодната разходка до гр. Копривщица - 09.06.2019г: линк

Ремък за 50cc GY6


  • Please log in to reply
72 отговора на тази тема

#21 hristo1

hristo1

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 4590 Мнения:
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Gilera runner vxr

Публикувано 15 May 2019 - 18:28

Аз имах такъв проблем и като смених торк се оправи . Малко на бързо прочетох темата ама никъде не видях да се споменава торк драйв, което смятам за грешка . Свали съединителя от торка и го провери как е

scooterhouse.net

#22 hristo1

hristo1

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 4590 Мнения:
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Gilera runner vxr

Публикувано 15 May 2019 - 18:29

Виж мнениетоГошко2 написа на 15 May 2019 - 16:50 :

Проблемът не е в лагера, а в леглото на лагера. Лагерът НЕ ТРЯБВА да плува в леглото си.
Оправя се по два начина, според луфта.
1. При малки луфтове - с лепило за лагери, но щом се движи свободно, ти трябва вариант 2:
2. С калайдисване на външната гривна на лагера. Този метод е изключително ефективен и 100% сигурен. Не поврежда допълнително леглото и гарантира застопоряването на лагера. Технологията е много лесна, но е тънка работа... покритието става около 2-5 стотни и понеже калаят е аморфен, лагерът не мърда. За разлика от лепилата, избиването след процедурата не е проблем.
Ако имаш интерес, ще ти демонстрирам как се прави.
По втория начин мисля ,че може да не нацелиш центъра на лагера . Т.е да има повече калай от едната му страна

#23 hristo1

hristo1

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 4590 Мнения:
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Gilera runner vxr

Публикувано 15 May 2019 - 18:32

Виж мнениетоГошко2 написа на 14 May 2019 - 15:01 :

Изключително добър ефект има, ако втулката на вариатора се обмаже съвсем леко (символично) с медна паста
Вариаторът започва да работи супер "мазно" и плавно. Ефектът се запазва до следваща профилактика (смяна на ролки) и най-вече - щади се втулката.
Медната паста не полепва боклуци и се "втрива" в бронзовата втулка.
Мажеш каквото и да е било (и то по-точно каквото е записано в ръководството ) само ако е написано в ръководството за конкретния вариатор . В бронзовата втулка може да има графит или нещо друго , което да реагира с определен тип масла или грес/и

#24 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 18:56

Центърът гарантирано остава същия. Не съществува вероятност да се промени.
Гарантирано и доказано при третиране на винтови двойки на безмаслени винтови компресори. Там често се случва легло да превърти и двойката да удари. Хлабината е... нищожна. Нищо друго не може да спаси корпуса.
Последният, който правих е 75 киловатов. След процедурата има вече 6 000 часа.

Втулките на вариатора на gy6 не се мажат с нищо. Разчитат на импрегнираното масло, ако има такова. Медната паста не може да предизвика какъвто и да е проблем, тъй като медта се "разбира" идеално със стоманата и е част от бронза. Медната паста има изключително високи антифрикционни свойства и съм виждал с очите си тази процедура именно в завод, където сглобяват gy6. Не съм открил сам топлата вода...
Слага се много малко количество, разнася се и... се избърсва. Това е достатъчно за целия живот на вариатора.
В същата фабрика сглобяват доста техника с бренда Daewoo

Този пост е редактиран от Гошко2: 15 May 2019 - 18:58


#25 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 20:42

Виж мнениетоhristo1 написа на 15 May 2019 - 18:28 :

Аз имах такъв проблем и като смених торк се оправи . Малко на бързо прочетох темата ама никъде не видях да се споменава торк драйв, което смятам за грешка . Свали съединителя от торка и го провери как е

Аз при смяната на съединител и камбаната го отварях, почистих го и го смазах движи се перфектно. Не знам дали централната пружина, която е червена не му идва повечко, че доста стегнато стана с нея, но машинката си върви добре.

#26 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 20:58

Това е другият заподозрян за късането на ремъка.

#27 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 15 May 2019 - 21:45

Ако заклинва да, но пиновете и каналите не му бяха износени и не би трябвало. Медна паста и аз ползвам то тя си е универсална като WD-то самоче каквото и да мажеш там файда никаква, преди време съм ползвал това:
Публикувано изображение

Но както е написал колегата щом не е описано от производитела... Важното е да е чисто при CVT може малко грес на игления лагер при съединителя и толкоз

Този пост е редактиран от Balabanov: 15 May 2019 - 21:47


#28 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 620 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 16 May 2019 - 17:39

Проблема е във крив торк,сменяш с нов и се оправя!При тези скутери като скъсаш ремък кривят Торка!Даже най добре всичко ново и няма да късаш ремък!

#29 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 16 May 2019 - 20:53

Какво ще рече крив торк?

Това е моят торк, който беше спрял да връща като загрее:

Публикувано изображение

Въпреки това, в този вид съм минал с него над 5 000км, а ремъците ги сменям по презумпция с ролките веднъж годишно напролет без оглед на километрите. Вадя ги в състояние все едно сега са купени.

#30 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 620 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 16 May 2019 - 21:03

Значи, скъсаш ли ремък на китайски скутер в движение ,вече е крив Торка!И най скъпия ремък да сложиш ,след някой километър е скъсан!Затова се сменя целия торкдрайф с нов!

#31 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 16 May 2019 - 21:43

Но защо и как се изкривява торкът? Поясни, моля!

#32 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 16 May 2019 - 22:15

Утре ще го погледна дали е крив. Понеже времето не позволява съм разглобил всичко. Търсих из нета да си закупя нов торк но вървят със съединител и даже камбана, аз си имам 2 съединитела и 2 камбани и вече много ще ми дойдат. Имате ли представа от къде може да се намери само торка?

#33 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 16 May 2019 - 22:20

Виж мнениетоГошко2 написа на 16 May 2019 - 20:53 :

Какво ще рече крив торк?

Това е моят торк, който беше спрял да връща като загрее:

Публикувано изображение

Въпреки това, в този вид съм минал с него над 5 000км, а ремъците ги сменям по презумпция с ролките веднъж годишно напролет без оглед на километрите. Вадя ги в състояние все едно сега са купени.

При теб водача направо се е отбелязал на капачката то той как се е движел изобщо!
Това няма отваряне :o

#34 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 261 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 16 May 2019 - 23:26

Виж мнениетоanto1R написа на 16 May 2019 - 21:03 :

Значи, скъсаш ли ремък на китайски скутер в движение ,вече е крив Торка!

Абсолютно невярно. Скъсал съм една торба с ремъци - заради износени вариатори, ментета вариатори, шупли в алумииния им или износване на ремъците - никога не ми се е кривил торка. Сменям вариатора и/или ремъка и всичко заспива. Такива смени напосоки... не се прави така. Има си ръководство, вътре си пише допустимите износвания и се сменя само каквото трябва. Два пъти съм сменял торк заради износване на вътрешния и външния диаметър вътре. Получава се луфт, семерингите изхвърлят греста и купонът приключва. Първия го смених на около 20хил., втория на около 40хил. км. и не е имало нищо криво, а междувременно съм скъсал доста ремъци, в движение. Ако за 50-те хил. км., които му направих на тоя скутер трябваше да сменям и торк с всеки ремък, щях да се обеся!

#35 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 16 May 2019 - 23:57

На около колко км. сменяш ремък?
Как така 50 000 км. :o Някъде около 2005г. да е закупен нов ако е от първите. От 2005г до 2019г. има 14г. трябва да си минавал по 3 500 км. годишно. Аз миналата година не съм слизал от него и му врътнах 1 800 км, ми се струваше много за мотопед! :unsure:

Този пост е редактиран от Balabanov: 17 May 2019 - 00:18


#36 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 541 Мнения:

Публикувано 17 May 2019 - 06:28

Много ли?
2015-та си купих два мотопеда. Не можех да преценя кой от тях да бъде и... взех единия пролетта, а другия август.
За една година и двата имаха по над 2000км. - общо 5к. При това без да пострадат пътуванията ми с големите мотори.
Даже има тема в другия форум - от размислите преди закупуването та до всички ъпгрейди.

 default_pz написа на 16 May 2019 - 23:26 :



Абсолютно невярно. Скъсал съм една торба с ремъци - заради износени вариатори, ментета вариатори, шупли в алумииния им или износване на ремъците - никога не ми се е кривил торка. Сменям вариатора и/или ремъка и всичко заспива. Такива смени напосоки... не се прави така. Има си ръководство, вътре си пише допустимите износвания и се сменя само каквото трябва. Два пъти съм сменял торк заради износване на вътрешния и външния диаметър вътре. Получава се луфт, семерингите изхвърлят греста и купонът приключва. Първия го смених на около 20хил., втория на около 40хил. км. и не е имало нищо криво, а междувременно съм скъсал доста ремъци, в движение. Ако за 50-те хил. км., които му направих на тоя скутер трябваше да сменям и торк с всеки ремък, щях да се обеся!

Напълно подкрепям!
При мен торкът си отиде от износване на около 20к+. Първите години бях доста тежък (150кг) и не слизах от скутера. Първата година навих към 5-6к... все с багажи, торби...
Разбрах, че ролките се износват по-бързо от свръхтегло.
Сега съм 60кг. Обслужване правя всяка пролет - сменям ролки и ремък без да имат и следа оъ износване. За 30-40 лева, какво ми струва спокойствието?
Въпреки, че торкът се беше пръснал, скутерът вървеше нормално и аномалия имаше само на върха на някое сериозно планинско изкачване.

Пазя си всички ремъци. Сменях ги ей-тъй, колкото да са нови. Първите години имах фобия да не се скъса на път. После осъзнах, че късането не става току-тъй.
Довечера ще ги снимам. Най-износеният е изтънял с по-малко от 2 десети.

Този пост е редактиран от Гошко2: 17 May 2019 - 06:30


#37 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 261 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 17 May 2019 - 08:21

Средно на около 4-5хил. сменях ремък. По ръководство му даваха 8хил., имал съм и такива случаи, но това при идеални вариатор и торк, а аз ги оставях повечко да се износят, все пак ремъците ги взимах на кило за по 5-6 кинта, та не ги жалех, пък и при дефектен или менте вариатор късането започва след няколкостотин км. После се научих да познавам ментетата още в магазина. 2010 го взех този слутер и го карах 6 години - по 8хил. на сезон и 10хил. последната година. На снимките от продажбата му километража показваше 51 и нещо хил. Интетрсното е, че нямаше никакъв ремонт по двигателя, дори и свещта смених едва накрая, ей така, защото имах две резервни чисто нови. Фабрично беше направен с по-голяма кубатура и вдигаше 80. Много вярна машина, винаги се е прибирала на ход в гаража.

#38 Balabanov

Balabanov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 200 Мнения:

Публикувано 17 May 2019 - 10:45

Аз съм виждал такива на двигатела пише 147qmb и си е 72cc но това вече не приспада към графата мотопед. Вдигат 80 защото редуктора при задната гума е с друго предавателно число. Моя също е 72cc но вдига малко над 60км.

#39 default_pz

default_pz

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 261 Мнения:
  • МестонахождениеPA
  • Скутер:Burgman 400 K7

Публикувано 17 May 2019 - 11:08

139QMB беше и си го пишеше и на двигателя. Предавателното число на редуктора мисля, че е въпрос на търкалца вътре, а отвън си изглежда по същия начин. Гърнето беше по-голямо. EMEISHAN EMS-50, най-обикновения, най-разпространен модел скутер тогава, едно към едно с Пежо v-click.

#40 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 620 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 17 May 2019 - 11:18

Виж мнениетоdefault_pz написа на 16 May 2019 - 23:26 :



Абсолютно невярно. Скъсал съм една торба с ремъци - заради износени вариатори, ментета вариатори, шупли в алумииния им или износване на ремъците - никога не ми се е кривил торка. Сменям вариатора и/или ремъка и всичко заспива. Такива смени напосоки... не се прави така. Има си ръководство, вътре си пише допустимите износвания и се сменя само каквото трябва. Два пъти съм сменял торк заради износване на вътрешния и външния диаметър вътре. Получава се луфт, семерингите изхвърлят греста и купонът приключва. Първия го смених на около 20хил., втория на около 40хил. км. и не е имало нищо криво, а междувременно съм скъсал доста ремъци, в движение. Ако за 50-те хил. км., които му направих на тоя скутер трябваше да сменям и торк с всеки ремък, щях да се обеся!

Да поясня ,че говоря за тунингован двигател 90сс фул тунинг




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни