4
#1
06 август 2019 - 20:32
Здравейте колеги, моля за помощ! Преди месец закупих скутерчето, намерих го в една плевня с документи и не беше палено от 5-6 години. Отворих карбуратора изчисти го смених вакуум канчето за бензина и запали. Мотора е сравнително запарен, беше много мръсен, но му свалих пластмасите и го измих основно. Доби приятен външен вид, но ми останаха 2 проблема на които се надявам да ми помогнете. Понеже моторчето е на село и като не го паля 1 седмица след това не иска да запали, пали само с въртене на дрелката в гайката на охладителната пека и след това никакъв проблем, пали от четвърт.
Втория ми проблем е свързването на акумулатора. Явно някой е гризал кабелите и незнам ка да ги свържа. Прилагам снимка и някой може да ми помогне как да свържа акумулатора и бушона на този матор . Благодаря ви предварително.
Втория ми проблем е свързването на акумулатора. Явно някой е гризал кабелите и незнам ка да ги свържа. Прилагам снимка и някой може да ми помогне как да свържа акумулатора и бушона на този матор . Благодаря ви предварително.
#2
06 август 2019 - 22:47
Трябват ти и стартовото реле някой го е отрязал с буксата и част от другите кабели.
#3
07 август 2019 - 08:47
Благодаря за отговора! ще закупя всичко което е нужно, само моля за помощ за свързването.
#4
07 август 2019 - 16:27
Колега пращам ти един клип от ютуб https://www.youtube....cIoHwsg Гледай след 7 минута Не знам как си с руския.
Накратко относно студеното палане. Говори се за констуктивна неплътност и деформация на леглото на пластинчатия клапан. Най вероятно трябва да прегледаш клапана. Първото палене се прави наистина с дрелка. ? после проблемът изчезва до изстиване на двигателя. ?мам съсед с такова скутерче и често наблюдавам сутрешното безкрайно ритане на манивела докато тръгне.. дано съм бил полезен.
Накратко относно студеното палане. Говори се за констуктивна неплътност и деформация на леглото на пластинчатия клапан. Най вероятно трябва да прегледаш клапана. Първото палене се прави наистина с дрелка. ? после проблемът изчезва до изстиване на двигателя. ?мам съсед с такова скутерче и често наблюдавам сутрешното безкрайно ритане на манивела докато тръгне.. дано съм бил полезен.
#5
07 август 2019 - 21:54
Беше много полезен колега, ще погледна клапана и видеото беше много поучително. Но странното е, че ако мотора се пали всеки ден няма проблем, всмисъл, паля го, карам, нощува една вечер и изстива напълно, на сутринта ритам и пали от първия път, но ако седи повече време не пали!!!??
#6
08 август 2019 - 00:11
Моето обяснение е в изпаряването на поплавъковата камера. В тия жеги предполагам са достатъчни 3 дни за това. При следващо палене на мотора му се налага бързо да произведе вакуум за да си отвори бензиновия кран. Некоректната работа на пластинчатия клапан или някаква друга неплътност в смукателния колектор( о-пръстен, гарнитури или спукан маншон на карбуратора) изисква повече обороти на стартер или повече ритане на манивела. Предполагам че това важи за всички моторетки с вакуумен кран на горивото.
Моя Бъргман ими импулсна подкачваща помпа и наистина след три дни престой в двора я чувам още на контакт как пълни карбуратора.
Моя Бъргман ими импулсна подкачваща помпа и наистина след три дни престой в двора я чувам още на контакт как пълни карбуратора.
#7
08 август 2019 - 11:34
Благодаря, задължително ще го проверя! А нещо за тези огризани кабели?
#8
08 август 2019 - 14:24
Там колегите по-горе изразиха желание да помогнат
#9
01 септември 2019 - 12:42
Здравейте, проекта е на 95% завършен, остава само проблема със свързването на акумулатора.
До сега сменени:
Бензинов филтър,вакуум кранче, жило километраж, реле мигачи, ремък /с 1,5мм по широк от оригиналния - по бавно набира до 10км/ч, но макса се вдигна ~68км/ч по GPS/, ролки /6,5гр./, нова свещ /някаква чешка 3,00лв/бр но мисля да я сменя с иридиева/, мембранен клапан, изчистен и настроен карбуратор, смазване на всички жила и движещи се части, полиране и възстановяване всички пластмаси, всички гарнитури направени от клингерит. Свеща е с киремиден чвят, разхода е 4,5 литра/100км с много газ. Сменени и двете вътрешни гуми. Нови крушки. Почистени и възстановени фар, мигачи, стоп.Смяна масло на редуктор с MOTUL. Почистен възд. филтър и филтърна кутия.
снимки:
До сега сменени:
Бензинов филтър,вакуум кранче, жило километраж, реле мигачи, ремък /с 1,5мм по широк от оригиналния - по бавно набира до 10км/ч, но макса се вдигна ~68км/ч по GPS/, ролки /6,5гр./, нова свещ /някаква чешка 3,00лв/бр но мисля да я сменя с иридиева/, мембранен клапан, изчистен и настроен карбуратор, смазване на всички жила и движещи се части, полиране и възстановяване всички пластмаси, всички гарнитури направени от клингерит. Свеща е с киремиден чвят, разхода е 4,5 литра/100км с много газ. Сменени и двете вътрешни гуми. Нови крушки. Почистени и възстановени фар, мигачи, стоп.Смяна масло на редуктор с MOTUL. Почистен възд. филтър и филтърна кутия.
снимки:
#10
01 септември 2019 - 15:07
Много добре изглежда .
#11
01 септември 2019 - 15:42
Браво за мерака и вида в който си го възстановил.
Nunquam petrorsum, semper ingrediendum!
#14
02 септември 2019 - 07:31
Първият ми скутер купен точно 98-ма . Да не те отчайвам колега , но е доста слаб като здравина . За 6 години - 6 бутала и 3 колянови вала съответно с комплекти лагери и семерини . Всяка есен двигател се отваряше , цяло лято жега и на есен отново . Вярно ,че го бях тунинговал , портван цилиндър , сгъстен , истински резонатор , комутатор Дайтона ...... . За сравнение на жена ми Дио-то същите години = 0 ремонта . ? в сервиза поправях основно Сузукита , Сепия /Адрес , за 7 мин свалях двигател .
#15
02 септември 2019 - 11:16
Първият ми скутер купен точно 98-ма . Да не те отчайвам колега , но е доста слаб като здравина . За 6 години - 6 бутала и 3 колянови вала съответно с комплекти лагери и семерини . Всяка есен двигател се отваряше , цяло лято жега и на есен отново . Вярно ,че го бях тунинговал , портван цилиндър , сгъстен , истински резонатор , комутатор Дайтона ...... . За сравнение на жена ми Дио-то същите години = 0 ремонта . ? в сервиза поправях основно Сузукита , Сепия /Адрес , за 7 мин свалях двигател .
Хаха, колега, изобщо не се отчайвам, имам чисто нов скутер за града, а този го купих за да имам с какво да се занимавам през свободното време на село няма да се кара много така че до дето издържи. В интерес на истината докато го карам интензивно от 1 месец, му навъртях 500км. и все още е пушка, километража му е превъртяван защото беше на ~1750км. в момента е на 2300км.
#18
02 септември 2019 - 20:05
Въпрос - с какво масло да го карам тоз звер сега съм взел 2Т за бензинови резачки 10лв/л ОК ли е?
#19
02 септември 2019 - 23:10
Nunquam petrorsum, semper ingrediendum!