Към съдържанието


Съобщение

СЕГА ВСИЧКИ ЧАСТИ СА НА ЗИМНА ПРОМОЦИЯ В
Публикувано изображение


www.scooterhouse.net


ВЪЗПОЛЗВАЙТЕ СЕ!


Зазимихте ли и как зазимявате?


  • Please log in to reply
32 отговора на тази тема

#1 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 128 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 20 November 2019 - 09:45

Привет колеги,
За жалост сезона го приключих. Покарах 5500км., благодарение на късмета свише безаварийно.
От студа напоследък, почнаха да ме понаболяват колената и други кокаляци. Още повече, че ми свърши и ГТП-то и това ме накара да зазимя мАторЯ.

Какво направих: Ново масло с филтър
пълен казан до ръба с бензин
източени от бензин карбуратори от пробките долу
гуми напомпани на 2.7 или нищо такова
парцал натъпкан качествено в кюнеца
акумулатор, прибран на топло
Гараж, централна стойка и чердже отгоре. Това направих и приспах жУвотното.
Вие как правите този ритуал и дали нещо друго бих направил, които пропускам за добрият сън?
Поздрави.

Този пост е редактиран от naturo: 20 November 2019 - 10:44


scooterhouse.net

#2 vladko33

vladko33

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 189 Мнения:

Публикувано 20 November 2019 - 10:30

Доста спорове има по темата за правилното зазимяване. Направих горе-долу обратното, без да твърдя че е правилно. След над 10000км този сезон, ето какво направих аз
1. Бензин на минимум. Пролетта първата работа ще е да напълня свеж догоре
2. Оставям старото масло, пролетта карам 20-тина км с него и сменям
3. Акумулатора в мазето, контролно разреждане до 10 волта и заряд  с десулфатизация. После цяла зима седи в режим на поддръжка
4. Мотора покрит с чергило, ро възможност гумите също, за да нямат досег със слънчевите лъчи.
2007 Silver Wing 600
2015 KTM EXC 450 Six Days

#3 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 820 Мнения:

Публикувано 20 November 2019 - 12:40

Аз ще чакам една лимонада напролет!!!

Бензинът на минимум не е ок. Резервоарът може да ръждяса (ако не е пластмасов).
Маслото е хубаво да се смени, тъй като на старото алкалният резерв му е отишъл. Ако е сменяно скоро - няма проблем.
Акумулаторът... най-добре е зареден дюкме и оставен НА ХЛАДНО. Така се забавят всички процеси.
Ако е литиев - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НА ХЛАДНО - между 5 и 10 градуса. Най-добре в хладилник.
Контролен разряд-заряд веднъж на два месеца. Ако е литиев - САМО заряд до Storage режим (ако зарядното го позволява).
Преди процедурата - климатизиране до стайна температура.

#4 ilko397

ilko397

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 998 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 20 November 2019 - 17:11

А окислението на маслото от картера ?  Точно заради този процес , ако двигател не е каран  дълго време , а е със сменено масло се препоръчва да се смени . Затова на пролет първата работа е да се смени .

#5 MilenDichev

MilenDichev

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 47 Мнения:
  • МестонахождениеHarmanli
  • Скутер:Няколко са

Публикувано 20 November 2019 - 19:28

Резервоара се държи пълен ако не е пластмасов иначе няма проблем и на минимум да е. Маслото се сменя винаги на пролет. Другите стъпки са ти перфектни. Аз все още не съм ги зазимил моите..използвам още топлите дни

#6 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 820 Мнения:

Публикувано 20 November 2019 - 20:31

Виж мнениетоilko397 написа на 20 November 2019 - 17:11 :

А окислението на маслото от картера ?  Точно заради този процес , ако двигател не е каран  дълго време , а е със сменено масло се препоръчва да се смени . Затова на пролет първата работа е да се смени .

Маслото НЕ се окислява. Това е невъзможно. То е слабо алкално. Нарича се "алкален резерв". Функцията на тази алкалност е да неутрализира киселинните остатъци от процеса на горене. Това означава, че маслото неутрализира въпросните остатъци до соли и пречи на формирането на хидроокиси (ръжда, корозия). Когато се осоли прекомерно, започват процеси на сепариране.
Затова освен по пробег се сменя и по интервал.

По книжка се сменя преди и след зазимяване.

НО ако е сменено малко преди зазимяването, алкалният резерв е предостатъчен.
Също така ако зазимяването е било 3-4 месеца, в сух и топъл гараж, смяната напролет е абсолютно безсмислена. При ниски температури процесите са много по-бавни. По-притеснително е стоенето с месеци на топло и влажно, отколкото на студено и сухо.
Също така трябва да се има предвид и точно колко е "влажно". Терминът е "относителна влажност" и колкото и да е странно, зимъс тя е по-ниска.

#7 ilko397

ilko397

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 998 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 21 November 2019 - 08:51

Така да е , за да не ходим да мерим с термометри и влагомери на пролет хвърляме черното масло и новичко . Иначе двоен разход с недоказани ползи .

#8 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 820 Мнения:

Публикувано 21 November 2019 - 13:16

Исках да кажа, че от зазимяване до зазимяване има огромна разлика. Два напълно еднакви мотора могат да се консервират до пролетта по тотално различен начин и това зависи от условията, в които ще зимува.
Например един от моторите ми стои вкъщи като стаен експонат вече 3 години. Той не е зазимяван и в резервоара му няма и капка бензин. За сметка на това предварително съм го обмазал.


#9 dimitar1234

dimitar1234

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1454 Мнения:
  • Скутер:Honda NH50,Honda FES125,Honda NSS250,Yamaha YP400

Публикувано 21 November 2019 - 15:19

Прави сте наистина от зазимяване да зазимяване има разлика при мен зазимяването приключи, заредих акумулатора, сложих зимните гуми, покривалото за краката да не забравим и подплатата на екипа....

Този пост е редактиран от dimitar1234: 21 November 2019 - 15:52


#10 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 128 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 21 November 2019 - 16:28

Виж мнениетоdimitar1234 написа на 21 November 2019 - 15:19 :

Прави сте наистина от зазимяване да зазимяване има разлика при мен зазимяването приключи, заредих акумулатора, сложих зимните гуми, покривалото за краката да не забравим и подплатата на екипа....
Ти ми приличаш на един колега истински маниак в София. Преди време/ защото работих там/ през цялата зима, в сняг, в дъжд сутрин и вечер минаваше с мотор с кош по бул."Климент Охридски". Мотора беше нещо фащистко такова, старо, зелено, но абсолютно маняшко. Пак пиша с кош! Понякога имаше и хора в коша, пак маняци явно. Дано още да си се вози човека, щом го кефи и през зимата. :scooter: :scooter: :scooter:

#11 mad.max

mad.max

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 838 Мнения:
  • МестонахождениеСФ
  • Скутер:Peugeot Jet force 125i compressor & Geopolis 250i

Публикувано 21 November 2019 - 21:24

Само свалям ,зареждам и прибирам на топло алумулатора. За 3 месеца некаране няма смисъл от друго. Пробвано е многократно.

#12 DimitarDDR

DimitarDDR

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 194 Мнения:
  • МестонахождениеСливен
  • Скутер:Kymco Agility 125

Публикувано 21 November 2019 - 23:23

Виж мнениетоmad.max написа на 21 November 2019 - 21:24 :

Само свалям ,зареждам и прибирам на топло алумулатора. За 3 месеца некаране няма смисъл от друго. Пробвано е многократно.
И аз съм така, даже не свалям акумулатора, а го припалвам от време на време. Ходя си и до магазинчето, естествено като не вали и не духа силно.

#13 Мит

Мит

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 39 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Honda SH150i

Публикувано 22 November 2019 - 00:19

Виж мнениетоdimitar1234 написа на 21 November 2019 - 15:19 :

Прави сте наистина от зазимяване да зазимяване има разлика при мен зазимяването приключи, заредих акумулатора, сложих зимните гуми, покривалото за краката да не забравим и подплатата на екипа....

Ха, ха, що се касае до скутера и аз така го зазимих-чисто нови зимни гуми и покривало за крака. Якенцето е във форма, изкарах бонето и съм приготвил модуларна каска вместо половинката, да е готова като застудее. Само не си намирам зимните ръкавици, ама падне ли температурата, ще изскочат от някъде
Мотора също не го зазимявам, просто го изкарвам от време на време и няма проблеми, акумулаторът е жив и здрав, но машинката е в гараж и не виждам какво може да и стане на сухо и относително топло място.


#14 steppenwolf

steppenwolf

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 101 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:X Max

Публикувано 22 November 2019 - 09:52

Виж мнениетоnaturo написа на 21 November 2019 - 16:28 :

Ти ми приличаш на един колега истински маниак в София. Преди време/ защото работих там/ през цялата зима, в сняг, в дъжд сутрин и вечер минаваше с мотор с кош по бул."Климент Охридски". Мотора беше нещо фащистко такова, старо, зелено, но абсолютно маняшко. Пак пиша с кош! Понякога имаше и хора в коша, пак маняци явно. Дано още да си се вози човека, щом го кефи и през зимата. :scooter: :scooter: :scooter:

Този пич го виждам всяка сутрин от Раковата болница, посока дианабат. Много му се кефя!

#15 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 4122 Мнения:
  • МестонахождениеБанкя
  • Скутер:Нямам.

Публикувано 22 November 2019 - 12:24

Резервара до горе. Добавен стабилизатор. Маслото на пролет ще се сменя. На Централна стоика. Гуми напомпани според изискванията за каране. Батерията не я свалям. Седи на зарядно което я тренира. Завит с покривало в топъл и сух гараж
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#16 zero

zero

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2068 Мнения:
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Honda Sh300i

Публикувано 23 November 2019 - 16:38

Абре що въобще ги зазимявате да питам аз :) макар че аз с тва каране тои моя и лятоске е зазимен хаха. Само му прибирам акумулатора горе в хладната стая и чат пат го дозареждам контролно, ни бензина му мисля ни маслото му сменям. Ако не го карам 2-3 месеца зимата, на пролет му сменям маслото преди сезона, на бензина нищи му няма пали от раз все едно вчера е загасен.

#17 relaxxx

relaxxx

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 109 Мнения:
  • Скутер:Paiggio Beverly 350

Публикувано 23 November 2019 - 21:16

На моя в книжката пише 1 път на месец да го паля за по 15 мин, да не му падне акумолатора... така и смятам да направя иначе в гаража, на топло, до пролетта завит и това е.

#18 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 820 Мнения:

Публикувано 23 November 2019 - 21:23

Бензинът се разваля, особено в малки количества.  Стабилизаторите са само търговски трик... Те не опазват бензина. Опазват криво-ляво резервоара от вредното въздействие на стар бензин. Същото прави и малко количество смес от масло и газ.
Най-сигурното е пълненето догоре!
След 6 месеца престой, бензинът е негоден. Да, пали и работи, но..........

#19 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 4122 Мнения:
  • МестонахождениеБанкя
  • Скутер:Нямам.

Публикувано 24 November 2019 - 11:28

Кажи го следващия път на тия от хонда. Те дори предлагат стабилизатор за техните мотори.
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#20 Гошко2

Гошко2

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 820 Мнения:

Публикувано 24 November 2019 - 12:50

Да, знам че предлагат. Те предлагат и много други стоки и аксесоари, които човек би си купил "по инерция". Все пак целта им е да спечелят пари.
Нищо лошо не казвам за стабилизаторите за бензин. Казвам само, че те НЕ запазват качествата на бензина като гориво, а го правят по-безопасен за резервоара за по-дълъг период от време.
Не знам дали си виждал какво остава в един резервоар след престой на бензин в него над половин година, когато бензинът е бил малко.
Идеята на стабилизаторите е ако "забравиш" мотора над този период, после просто да излееш стария бензин без да чистиш резервоар.




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни