Към съдържанието


Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАРИЯ- ТУК


Слаба искра при Кимко 150


  • Please log in to reply
42 отговора на тази тема

#1 Coldy931

Coldy931

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 3 Мнения:
  • МестонахождениеПървомай
  • Скутер:Too many

Публикувано 31 December 2019 - 10:17

От известно време притежавам Кимко Динк 150 2001г. който закупих с проблем. Проблемът беше че нямаше искра. Чисто нова свещ кабел и лула и АС Cdi,което не съм сигурен дали трябва да е АС. Както и да е искра дойде но много слаба, като я гледам като въртя на стартер. Оттам 2 дена мъки да го запаля  на стартер и нищо не се получи, дори с спрей не можа даже да обади. Това ме навява че щом не иска със спрей да запали има проблем по запалването и вероятно заради твърде слабата искра. На ритане пали от 3-4 път. Компресията е перфектна. Та въпросът ми е възможно ли е ако има проблем със статора когато въртя на стартер да не ходи достатъчно ток до свеща, а когато съм с манивелата един вид да се "изолира" стартера и да остава повече ток за запалването. Мерих и зареждането на запален двигател 13.3в. Приемам всякакви предложения и ако може да ме насочите какво да меря с мултицет за да констатирам от какво е. Също така ако Cdi-то трябва да ми е DC а аз съм сложил AC ще даде ли изобщо някаква искра.

scooterhouse.net

#2 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 31 December 2019 - 16:40

Нормално е да пали по лесно от манивела, най-вероятно акумулатора е малко паднал а и сега предполагам не го караш. Като запали остави го да поработи и ще почне да пали и от стартера. Моя така не беше пален от 3 месеца на стартер изобщо нямаше наченки но от манивела запали от 5-6 ритания. И аз съм с AC CDI а трябва да е DC и си работи отделно ако имаше ядове със CDI нямаше да можеш да го запалиш нито от манивела нито от стартер!

#3 Coldy931

Coldy931

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 3 Мнения:
  • МестонахождениеПървомай
  • Скутер:Too many

Публикувано 31 December 2019 - 22:55

Ами тези дни ще го паля и оставам да работи известно време да видя дали ще има подобрение.

#4 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1070 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 01 January 2020 - 12:07

Колко е силен акумулатора няма нищо общо с генерираната искра . Тоест има дотолкова общо , че силен акумулатор върти бързо двигателя оттам генерира по-силна искра , защото този модел Кимко е с магнетно запалване . Може да запали дори без акумулатор . Принципно този тип запалване пали по-добре на манивела защото ритването е рязко и си генерира по-добра искра . Възможните ти проблеми са :
Слаб акумулатор - върти бавно = слаба искра
Проблем в стартера - консумира много ток - върти бавно = слаба искра
Проблем в двете индукционни намотки в статора - генерират по-лаб ток = слаба искра

Невъзможно е правотоково ЦДИ да работи на променлив ток , точно така ги горят .

#5 XALIGAR

XALIGAR

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 77 Мнения:
  • Телефонен номер:0897878297
  • МестонахождениеBulgaria
  • Скутер:Honda Forza : Piaggio X9

Публикувано 15 January 2020 - 10:00

Ако пали от раз на манивела, Проблема е в батерията  ако върти мудно дори и при силен тот в батерията  проблем сус старета
Скороста е тръпка , бензина е кръв, живота е разумно каране.

#6 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 05 February 2020 - 00:18

Виж мнениетоilko397 написа на 01 January 2020 - 12:07 :

Колко е силен акумулатора няма нищо общо с генерираната искра . Тоест има дотолкова общо , че силен акумулатор върти бързо двигателя оттам генерира по-силна искра , защото този модел Кимко е с магнетно запалване . Може да запали дори без акумулатор . Принципно този тип запалване пали по-добре на манивела защото ритването е рязко и си генерира по-добра искра . Възможните ти проблеми са :
Слаб акумулатор - върти бавно = слаба искра
Проблем в стартера - консумира много ток - върти бавно = слаба искра
Проблем в двете индукционни намотки в статора - генерират по-лаб ток = слаба искра

Невъзможно е правотоково ЦДИ да работи на променлив ток , точно така ги горят .

Точно това е причината при паленето с паднал акумулатор и е възможно да работи с променливо CDI!
Просто се откача един кабел за да работи, в противен случай гърми централния бушон! Според мен автора на темата е сложил правилното CDI за модела.

Този пост е редактиран от Balabanov: 05 February 2020 - 00:29


#7 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1070 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 05 February 2020 - 08:57

Нещо си ме харесал май ?  Я пак , на магнетно запалване с променлив ток ще сложиш правотоково ЦДИ и ще работи ?

#8 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 05 February 2020 - 09:23

Не, обратното! :)

#9 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1070 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 05 February 2020 - 15:25

На правотоково запалване слагаш променливотоково ЦДИ и работи ? И как ?  Имам цяла шайга с изгорени от подобни монтажи . Променливотоковото работи на голям волтаж и малък ампераж , ти му пускаш 12 волта , но 7 или 9 ампера и светва като крушка . Имам такива със стопена смола дори . Ако бяха взаймозаменяеми що правят два вида ?

#10 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 06 February 2020 - 00:30

Както казваше Баш Майстора "абсЕлютно". На китаеца съм с AC защото такова ми пратиха, а по принцип трябваше да е DC, няма да го хвърлям, я! :D
Този път ще пропусна да разяснявам щото ще излезе, че съм те харесал, а и трябва доста на зад да се върнем за да стане ясно...
Като опрем, до дадено нещо свързано с кабели, изведнъж оставам да си пиша сам! :rolleyes:
Имаш цяла "шайга" и такива със стопени смоли защото набора след 90-те са "plug and play" без да се мисли защо и как!

Този пост е редактиран от Balabanov: 07 February 2020 - 00:36


#11 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1070 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 06 February 2020 - 08:14

Е започнах да си гриза ноктите от любопитство . Според мен си с правилното за теб ЦДИ . Как разбра ,че е АЦ ? Защото на самото ЦДИ не пише с номера ДЦ ?  То иначе включването е идентично , в малката букса 2 пина , долния е захранване , при АЦ горния е за гасене (бял с черна ивица обикновено) , голямата букса 4 пина , горе дясно бобина , ляво импулс , долу две маси . Разликата е ,че на АЦ се захранва от директно от магнета (товарна намотка ) , при ДЦ от контактен ключ 12 волта акумулатор . Има още един вариант на ДЦ който не е от акумулатор , но е по-рядък като изпълнение . Импулса е идентичен за двата вида запалване , там няма какво да буташ , изходите ( бобина и маса за бобината също ) . Много ми е чудно какво къде ще включиш , че или да изправиш тока и регулираш или да излъжеш ЦДИ-то са сработи ?

#12 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 07 February 2020 - 00:30

Една врачка ми  каза, че е AC а не DC. Като имаш щайга с изгорели, отвори и виж какво има вътре, току виж ти разреши проблема с гризането на ноктите. ;)

Този пост е редактиран от Balabanov: 07 February 2020 - 00:33


#13 Гошко2

Гошко2

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1064 Мнения:

Публикувано 07 February 2020 - 07:37

Виж мнениетоilko397 написа на 06 February 2020 - 08:14 :

Е започнах да си гриза ноктите от любопитство . Според мен си с правилното за теб ЦДИ . Как разбра ,че е АЦ ? Защото на самото ЦДИ не пише с номера ДЦ ?  То иначе включването е идентично , в малката букса 2 пина , долния е захранване , при АЦ горния е за гасене (бял с черна ивица обикновено) , голямата букса 4 пина , горе дясно бобина , ляво импулс , долу две маси . Разликата е ,че на АЦ се захранва от директно от магнета (товарна намотка ) , при ДЦ от контактен ключ 12 волта акумулатор . Има още един вариант на ДЦ който не е от акумулатор , но е по-рядък като изпълнение . Импулса е идентичен за двата вида запалване , там няма какво да буташ , изходите ( бобина и маса за бобината също ) . Много ми е чудно какво къде ще включиш , че или да изправиш тока и регулираш или да излъжеш ЦДИ-то са сработи ?

Почти винаги AC е двойно по-малко от DC.
Просто казано:
АC = кибритена кутийка
DC = цигарена кутия.

Вътре имат едно и също. С много оскъдни знания по електроника могат да се ползват и двете.

#14 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1070 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 07 February 2020 - 08:45

Балабанов , щом за подобни въпроси ходиш на врачка ........ аз нямам зачислена циганка към сервиза , а и нещо този етнос са ми нетърпими на генетично ниво . :D  Ти вервай !

Така ето снимчици на две ЦДИ-та :
Публикувано изображение

Публикувано изображение

Ако можете да вземете за отправна точка за сравнение буксата , и сравните размерите ,ще видите ,че са абсолютно еднакви .
Първото е АЦ , второто е ДЦ . Буксите са еднакви , надписи няма .
Аз купувам и двете по 8 лв. за брой , и вие ми предлагате да човъркам с часове гадната черна смола , за да правя някаква манипулация за да подкарам АЦ на ДЦ или обратното (няма значение) .  Сериозно ??! :o

#15 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 07 February 2020 - 10:34

Виж мнениетоГошко2 написа на 07 February 2020 - 07:37 :

Вътре имат едно и също. С много оскъдни знания по електроника могат да се ползват и двете.

@Гошко ти е отговорил на въпроса. И понеже бързо стопляш, чопкането на гадната черна смола не е обвързана с подкарването, а e с образователна цел. И сериозно не е е нужно да си гений, за да сложиш AC на DC!

#16 Гошко2

Гошко2

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1064 Мнения:

Публикувано 07 February 2020 - 19:54

На тези комутатори най-скъпото им е буксата и кутийката...
Вътре карантиите струват стотинки.
И понеже съм гадно копеле... заповядяйте:

http://www.motelek.n...re/cdi/?C=M;O=A


И да почерпите!

Този пост е редактиран от Гошко2: 07 February 2020 - 19:55


#17 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 08 February 2020 - 03:27

Виж мнениетоГошко2 написа на 07 February 2020 - 19:54 :

На тези комутатори най-скъпото им е буксата и кутийката...
Вътре карантиите струват стотинки.
И понеже съм гадно копеле... заповядяйте:

http://www.motelek.n...re/cdi/?C=M;O=A


И да почерпите!

Не си гадно копеле Жоре готин си ;)

П.П.
Това не е обвързано със схемите, който търси намира!

#18 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1070 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 08 February 2020 - 08:05

Виж мнениетоГошко2 написа на 07 February 2020 - 19:54 :

На тези комутатори най-скъпото им е буксата и кутийката...
Вътре карантиите струват стотинки.
И понеже съм гадно копеле... заповядяйте:

http://www.motelek.n...re/cdi/?C=M;O=A


И да почерпите!


Ъъъъ и защо ?
Пак ще пиша , не си струва , времето ми е по-скъпо от това да ровя по кутиики и да презапоявам . Това е за разни любители с много свободно време и любов към схемите . Отдавна съм приел ,че принципа " знам ,че мога да си купя готово , но аз искам да си го направя сам "   не работи .

#19 Гошко2

Гошко2

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1064 Мнения:

Публикувано 08 February 2020 - 09:38

Е, нищо.

Този пост е редактиран от Гошко2: 08 February 2020 - 09:44


#20 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 09 February 2020 - 22:20

@ilko397 времето на всички ни е скъпо, не ти се рови в разни кутии, само любителите с много свободно време го правят!
А какво правят професионалистите?
Относно принципа за който разказваш, има много неща дето не можеш да си ги купиш от магазина!

Та толкоз ли е трудно да откачиш един кабел от клемореда и въпросното AC CDI  да заработи на мястото на DC CDI?




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни