Към съдържанието


Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАРИЯ- ТУК


Слаба искра при Кимко 150


  • Please log in to reply
42 отговора на тази тема

#21 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1069 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 10 February 2020 - 08:16

Професионалистите сменят !  И то с ново . Иначе каква гаранция да дам на клиента за това което съм сменил ? Как го виждаш да човъркам с часове кутиика за 8лв. и да кажа на клиента " абе беше ти изгоряло ЦДИ-то , ама аз го омагьосах и сега ще работи " . Докога ?
Сменяш с ново , старото под седалката да види човека къде е бил проблема , и че е подменено . Така се прави . Ако пак изгори доставчика го подменя за негова сметка . Нищо ново не е измислено , цял свят така работи , не е случайно .

scooterhouse.net

#22 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 10 February 2020 - 22:51

Това важи за официалните сервизи, които масово работят на проба/грешка за сметка на клиента с подмяна на нови модули и без никакви модификации различни от оригиналните, защото могат да си го позволят!

Въпроса е принципен, не oпира само до тъпото CDI, ако знаеш какво правиш няма да ти е проблем да дадеш гаранция. Ел. инсталацията по тази техника е изключително елементарна!

Ако утре дойде клиент да му сложиш LED фар на мотопед какво правим, завързваме го към променливия кръг и го убеждаваме че си е купил кофти крушка светеща като фас защото е на 10/11v. А другия вариант е да му кажеш, че не е възможен подобен монтаж! А третия вариант е да сметнеш максималната консумация на DC кръга, провериш каква е консумацията на крушката, след което да я подпреш с някой друг електролитен кондензатор, за да не му премигва като чукне мигач и отделиш с примерно един диод да не връща по веригата.
Гореспоменатото е тъп пример, без никаква конкретика!

Ако си отделил време да човъркаш кутийки за по "8лв", което не е от значение, щеше да знаеш как работят, а когато знаеш как работят вече влизаш в графата професионалист! Иначе е типичен принцип на всеки един квартален сервиз в стил, напълних ти багажника с не работещи части и имаш гаранция, Франция!

Този пост е редактиран от Balabanov: 10 February 2020 - 22:53


#23 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1069 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 11 February 2020 - 09:16

Да , бил съм официален сервиз и то точно на китайците ( Джонвей, Сукида, Вонджан......) но от доста време развалихме договорите с вносителите и продължавам да си работя именно със смяна на дефектиралата част с нова , а не с типичните БГ-псевдомайсторски ровеници- уйдурми .
Балабанов , аз работя тази работа от 1994-та година , и не като хоби , а храня семейство с 5 члена от това . Ти къде беше 94-та да попитам моето момче? Айде лекичко с генерализациите , работи ти толкова и тогава ще се изказваш по въпроса .
Колкото преправяници съм правил навремето , ти толкова мотори не си виждал през живота си . Просто нямаше части .
Точно ти си ми леко улево да ме категоризираш дали съм профи или не .

#24 Гошко2

Гошко2

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1064 Мнения:

Публикувано 11 February 2020 - 12:33

В конкретния случай нещата не опират до това дали една част (възел) е допустимо да се замени с алтернативна или не. Проблемът е много по-сложен, отколкото изглежда.

На първо място искам да кажа, че когато чуя изказване от сорта на: "Ти на мен не ми давай акъл! Аз с това си вадя хляба от Х-години!", започвам да се изприщвам. В бедната ни рОдина е пълно с неквалифицирани "специалисти", чийто единствен аргумент е дължината на трудовия стаж. Комшията ми многократно е казвал същото. Работи от 20 години във ВиК-сектора и ме е наводнявал многократно.
За да си РЕАЛЕН и ДОКАЗАН специалист, трябва да имаш три неща - СПЕЦИФИКАЦИИ, ПРОЦЕДУРИ и УСЛОВИЯ за да ги изпълняваш.

Връщам се към конкретния случай. Илко е прав, когато казва, че даден възел е най-добре да се подмени с нов. Аз бих добавил едно условие - с НОВ и ОРИГИНАЛЕН. Запалванията не се делят САМО на AC и DC. В линка, който публикувах има почти всички масово използвани (а и някои бутикови) схеми на различни видове запалвания ЗА СКУТЕРИ. Те сами по себе си не значат нищо, но идеята ми беше следната:
Илко сам казва, че има "една щайга" изгорели и новите не са обозначени. Да, ама тук става дума за ПРИНЦИП НА РАБОТА на целия двигател, а не само на запалването. От схемите в линка се вижда, че съществуват страшно много видове "логики" и начини за създаване на една "проста" искра. Някои от запалванията имат закъснение, което СЕ ПРОМЕНЯ с нарастване на оборотите и това е същинското разковниче на въпроса.

Да, разбира се, че едно правотоково може да работи на променливотокова система и обратно. Ако знаеш, че даден тип запалване е ТОЧНО за този скутер (двигател), но не разполагаш със съответното, би било голяма грешка да монтираш друго запалване с други характеристики. Повечето китайчета НЯМАТ корекция на предварението. Затова е и трудно да се "тунинговат". Има, обаче, и такива, които са с малко по-"интелигентни" запалвания фабрично. Илко, какво пречи да предложиш в сервиза си запалване, което е с по-добри качества от стандартното? Безлимитно, например? Или с корекция на аванса? Или с логика???

Ок, какво правим, ако е невъзможно да се достави ОРИГИНАЛНО запалване? Вариант А - слагаме типово такова. Вариант Б (ако имаме съмнение, че е по-бамбашка) - сваляме смолата и виждаме вида на запалването. Правим справка със схемите и научаваме ТОЧНО КАКВО може да се използва. На пазара е пълно с нонейм и нобренд изпълнения. Някои работят безотказно и сигурно, а други изискват точно определени условия.

Как бих постъпил аз, ако менажирах сервиз и запалванията са проблем? Много просто - бих аутсорснал направлението. Първо си сондирам видовете, които използвам най-често и тяхната регулярност. После проектирам и създавам прототип, който тествам, докато се уверя, че качествата му надхвърлят тези на нонейм боклуците. После намирам изпълнител, комуто възлагам изработката по точно определени СПЕЦИФИКАЦИИ, които ЗНАМ, че ще издържат във времето. Цената не я коментирам - тя винаги може да бъде обоснована пред потребителя. И накрая, когато ми дойде скутерчето за ремонт, предлагам СВОЕТО ИЗДЕЛИЕ на потребителя със съответната ГАРАНЦИЯ.
Ако ми стиска, имам топки и работя НАИСТИНА КАЧЕСТВЕНО, потребителят ще доведе със себе си много други потребители. Ако се окендезам - само ще дрънкам колко ми е трудовия опит...
Впоследствие (а защо не и паралелно с това) бих си разработил бренд и бих запазил изделието чрез типов патент. А после какво ми пречи да го предложа на търговците?

Само за да илюстрирам нещата, ще споделя, че тук, във Филибето, има един човек, който изработва регулатори. Човекът не е открил топлата вода, но се е специализирал в материята и ЗНАЕ как да реализира изделията си и те да устояват на времето. Регулаторите имат един-единствен проблем и това е топлината. Ако тя бъде овладяна кадърно, какъв е проблемът регулатора да надживее мотора? Най-често фабричните регулатори дават фира след няколко години. Това са и най-често срещаните "проблеми" сред моторджиите - регулатори (реле за зареждане) и запалвания... Е какъв е проблема на този човек? Отговарям - според зависи!!! Проблемът му е, че работи часно, в сивия сектор, не декларира доходи и съответно няма ресурса и нолиджа да си направи бизнес от това. Кадърен е, изделието му е изключително, но... не е мениджър. Прост изпълнител (работник) е, а може да печели от това доста добре. Вместо да чопли стари телевизори и печки... но за тая работа или си мениджър, или работник.

Преди 20 години в едно друго мое хоби попаднах на един проблем - хардуер, който върши една "тънка" работа, но е адски скъп. Тънката работа е един компютърен симулатор, който "върви" с определен хардуер. Ете тоя пуст хардуер се продаваше по 150 лева и хората просто не можеха да си го позволят. Малкото тарикати, които знаеха какво има вътре, спекулираха жестоко. Ако тези симулатори се ползваха от повече от 100 човека в рОдината ни, щях да постъпя точно както написах по-горе. Само че потребителите... са изключително малко...
Какво направих? Започнах да произвеждам въпросното изделие и да го ПОДАРЯВАМ на всеки, който пожелае. Създадох специален форум, в който публикувах с подробности как да се изработи въпросното изделие за тези, които искат сами да си го направят. Разбира се, изделията, които правех сам, бяха с качество на изработката, което е по-добро и от фабричното. То струваше под един лев и даже поемах куриерските разходи. Даже си наех човек да ги изработва вместо мен. По този начин прекратих спекулата и некоректността на търгашите. До ден днешен моите изделия работят и се радват на популярност, а аз не спирам да подарявам на който пожелае. Нещо като благотворителност, но в супер-минимален мащаб. Ако един-единствен човек се беше наел да произвежда тези симулатори по легалния и законен начин - да си плаща данъците и да издава документ, аз никога нямаше да постъпя така.


Мисълта ми беше: и двамата сте прави. Обаче ако едно нещо се познава задълбочено, тогава човек може да избира между различни възможности за решаване на един проблем. Разликата между едното и другото е само в жаждата за знание.

Илко, не го приемай като заяждане или критика, но Балабанов е по-възрастен от теб, че и от мен. Може да не е виждал толкова мотори, колкото теб, но определено има доста повече житейски опит!

#25 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 11 February 2020 - 18:01

Виж мнениетоilko397 написа на 11 February 2020 - 09:16 :

Да , бил съм официален сервиз и то точно на китайците ( Джонвей, Сукида, Вонджан......) но от доста време развалихме договорите с вносителите и продължавам да си работя именно със смяна на дефектиралата част с нова , а не с типичните БГ-псевдомайсторски ровеници- уйдурми .
Балабанов , аз работя тази работа от 1994-та година , и не като хоби , а храня семейство с 5 члена от това . Ти къде беше 94-та да попитам моето момче? Айде лекичко с генерализациите , работи ти толкова и тогава ще се изказваш по въпроса .
Колкото преправяници съм правил навремето , ти толкова мотори не си виждал през живота си . Просто нямаше части .
Точно ти си ми леко улево да ме категоризираш дали съм профи или не .

94-та съм бил в Софийска област. Просто вниквам в един неоспорим факт, който гласи следното:
За да бъдеш добър в дадено нещо независимо дали ти е хоби или работа, би следвало много добре да го познаваш!

Аз съм много далеч от това да квалифицирам и категоризирам, това с мотопедите не ми е нито хоби нито работа а средство за предвижване, което от време на време се нуждае от ремонт. Съжалявам ако съм те обидел по някакъв начин но сам си си виновен! Старите хора казват, че по някога е по-добре да си замълчиш от колкото да казваш нещо, вади си изводите сам!

П.П.
Браво @Гошко2! :thumbup:

Този пост е редактиран от Balabanov: 11 February 2020 - 18:06


#26 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1069 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 11 February 2020 - 18:52

Типовете запалване съм си ги разгадал отпреди години . Освен шайгата с изгорели (която защо държа и аз не знам ) имам още една която е с тестови ЦДИ-та . Там има от всички видове с които съм се сблъсквал през годините . Диагностиката и определяне на типа запалване не са ми проблем . Предварение имат само 4-тактовите и то не всички . Единствен проблем могат да създадат 4-такови с инжекцион и вграден  имобилаизер . Най-лесно е оригинално , има , доставят ги . Но често цената е на половината скутер . Идва манго-гастарбайтера , домъкнал Пежо 125 джет-стар купено за 300-400 евро , и по никой начин не иска да даде повече от половината цена за гръмналото ЕКУ .
Аз поне не познавам никой да иска да произвежда ЦДИ-та или ЕКУ-та , а да ги докара до цена 8-10 лв за брой е абсурд .
От Пловдив не познавам майстор на релерегулатори , но познавам Ангел Николов , той произвежда всички модели и всички типове с подобрени схеми и охлаждане . Но честно казано ,ако не е екзотика , пак се купува китайски/тайвански аналог и се кара с него .
Всички имат интернет и колкото и да уверяваш даден клиент ,че с реле на Ангел ще "векува" , човека ти казва " ама то ново е толкова лева " и излиза ,че искам да го мамя и да го товаря в цената . Българинът търси преди всичко по критерии ЦЕНА !!!!
За почти всички видове двутактови скутери има три вида ремонтни бутала по държава производител , китайски , тайвански и италиански (които напоследък се произвеждат пак в Тайван ,но по италиански контрол на качество ) .  А познай кой е най-монтираният вид .
Навремето в сервизната дейност се работеше " това каза майсторът"  от доста време се превърнах освен в сервизен специалист и в психолог/ връзки с клиента ....... не помня вече от колко време не е идвал някой и да каже "оправи всичко" .
Слабо ме интересува житейския опит на Балабанов , тук не спорим кой на колко години е и колко години брак и деца има .  Става въпрос за професионална квалификация , и продължавам да изисквам поне равен или по-голям стаж от моя за да приема оценка или квалификация по мой адрес .

Този пост е редактиран от ilko397: 11 February 2020 - 18:54


#27 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 11 February 2020 - 21:00

Самочувствието е голяма работа!
Аз не твърдя, че имам някакъв опит, за да ме разбереш правилно, аз нямам никакъв опит! Не те квалифицирам и не пиша нищо за личния си живот, семейно положение, възраст и т. н.
Единственото, което твърдя е че AC CDI работи на мястото на DC CDI, коректно без да се преправя схемотехника на модулите в дадения случай и толкоз. Няма нищо общо с инжекционите и ЕКУ-тата, там нещата не са толкоз опростени!
Другото, което твърдя, е че според мен трябва, да не кажа е задължително да ги знаеш тия неща щом се занимаваш професионално и имаш сервиз. Защото сменям изгорели кутийки за по 8лв "в тази тема" и изгоряха ти всички крушки щото в AC кръга няма баланс "в друга тема" звучи НЕСЕРИОЗНО!

Не зависимо от статуса човек се учи докато е жив приятелю!
Вариантите са два, единия е да продължаваш да доказваш колко скутера си направил и продал, а другия е да разбереш защо това за което пиша аз е така и работи, но като гледам май хич не те интересува!

Този пост е редактиран от Balabanov: 11 February 2020 - 21:10


#28 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1069 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 12 February 2020 - 08:30

Да , имам самочувствие и е заслужено !
Като нямаш опит що се обаждаш ?
Като за теб ще потертя , нямам време да ровя в кутиики за 8 лв . Никой който се занимава професионално няма .
Точно от теб нямам какво да науча!
Участието ти във форума показва едно  -две .  Взе да пишеш във форума съвсем неотдавна и много искаш да се докажеш като някакъв авторитет  , първоначално се заяде с Гощко , грубичко те върнаха към реалността , сега му се мазниш ,  пробваш другаде . Това показва дълбока персонална неудоволетвореност и тежки комплекси . Има си места за разрешване на подобни проблеми . Тук се знимаваме с друго .

#29 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 12 February 2020 - 17:17

Единственото, което мога да добавя е добре че не си хирург! :thumbup:

#30 Гошко2

Гошко2

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1064 Мнения:

Публикувано 12 February 2020 - 17:27

В един друг моторджийски форум съм модератор, няколко други модерирам и/или администрирам,но тук съм г-н Никой. Въпреки това ще си позволя да направя едно нещо, което обичайно практикувам по други места:

Ще се обърна към двамата и се надявам да "се разберем".

Илко, моля те да не приемаш казаното от мен или от Балабанов като лична обида. Той не те квалифицира, нито те обижда. Той изказва мнение на база своя собствен опит. Ако двамата седнете да си мерите опитите, няма да стигнете до никъде, заради една проста причина - НЯМА АРШИН. Аршинът е това, което на днешен език се нарича СТАНДАРТИ.
Бях седнал да пиша един дълъг пост, но в края на писането не го публикувах, защото щеше да се разтълкува погрешно. С този пост исках да кажа, че опитът е нищо, когато няма стандартизирана норма, която да е крайната цел. Сега ще дам един личен и горчив пример, който ми струваше колкото един чисто нов луксозен автомобил. В конкретния случай цената има ясно измерение и аз правя сравнението с луксозния автомобил, защото заради един скутер на стойност 2 400 лева, платих около 60 000 за оборудване...

Като младеж имах една много голяма мечта - да имам скутер. Бях карал какви ли не мотори, но скутерите бяха току-що появили се у нас и веднага ми грабнаха акъла. Говоря за далечната 1989-та. Правих, струвах, така и не успях да си купя скутер. Дори веднъж за едната бройка да разменя кросов мотор за... удушен Минт (едновремешен). Както и да е, през 2010-та си купих първия скутер. Цял сезон не слязох от него. Тъкмо се беше родила дъщеря ми и аз си измислях всякакви оправдания, за да изляза да покарам - я за памперси, я за прах (до съседния град), я до Джъмбо, я до Метро. Дори през работно време използвах скутера като служебен транспорт. За един месец му навих 3 000 километра. Не спирах да говоря колко съм доволен и щастлив. Разбира се, имах възможност да си купя далеч по-марков и мощен, но аз си бях харесал точно този по сантиментални причини. Колкото и да ме убеждаваха приятелите, че съм си купил боклук, аз си карах скутера и бях щастлив.
Дойде зимата.
Спомних си юношеските години и зимните измръзвания на мотор и реших да не карам до новия сезон. Той дойде скоро. Реших да обслужа скутера основно (не само обичайното масло и филтри) и отидох в сервиза на дилъра. Желанието ми беше "ВСИЧКО" - да се провери всичко и ако има нещо износено - да стане като ново. За пари обелих дума колкото да се поинтересувам какъв разход ме чака.
И се почна...
Такова натриване на нос не бях срещал. Реплики от рода на "Ти за тия пари какво очакваш" и "Ми то сме в България, знаеш как е..." и т.н., и т.н. и аз през цялото време не разбирах защо тези "хора" ми говорят тези неща. Опитват се нещо да спестят ли? Или нещо да МИ спестят... така и не разбрах. Разбрах само, че такива като мен не са добре дошли в подобни сервизи и освен задължението да си платя, нямам и не бива и да си помислям за някакви други неща.

Както и да е, не искам да влизам в подробности, но за да илюстрирам колко унижен бях, платих като поп и се отказах от гаранцията. Първата ми работа беше да си направя списък и... да си оборудвам свой собствен сервиз. Похарчих колкото за един луксозен автомобил. Няколко години по-късно притежавах напълно оборудван сервиз, който да обслужва САМО моите лични МПС-та, които НЯМАТ оторизирани от представителства на марката. Всички останали, които имат представителства (оторизирани) наблизо, посещават въпросните сервизи за ремонти и обслужвания. По преценка понякога влизат в "моя" сервиз. Тъй като възможностите на сервиза многократно надхвърлят моите нужди, много често правя услуги на приятели, които имат някаква нужда. Разбира се - напълно безвъзмездно.
Защо се впуснах в тази авантюра ли? Защото се наслушах на приказки от рода на "Ти знаеш ли аз колко време го работя това"?

Както много пъти съм споменавал (но не желая да афиширам, въпреки че всеки ме упреква в това), аз нямам проблеми от финансов характер. Всеки ден, постоянно слушам как всички около мен се оплакват от финансовото си състояние. Все не стигало за това, за онова... гледат да спестят, да минат евтино... е, аз не съм такъв тип човек. Никога не се оплаквам и като се замисля, "пазаренето" го правя само в служебен план. Вероятно веднъж-два пъти през целия си съзнателен живот съм се опитал да "спазаря" нещо и за себе си, но това е огромно изключение и е правено заради някаква определена цел. В този ред на мисли е абсолютно невъзможно да бъда упрекнат, че в някой сервиз съм искал "да мина тънко". Това е абсурд. Това би ме обидило дори само отсрещната страна да си помисли, че аз бих си го помислил...

По едно стечение на обстоятелствата ежедневието ми е свързано с множество доставчици  на технически изпълнителски услуги. От автосервизи през механични работилници, та до компании, тясно специализирани в роботика и мехатроника. Ежедневно се сблъсквам с типично български феномен, а той е същия като този, дето се разиграва в момента в тази тема:

- Българинът е по-майстор и от майсторите! Майсторите са маскари!!! - това от една страна.

- Майсторът знае по-добре какво иска потребителя и не ще и да чуе неговата дума! Потребителите са стиснати отрепки!!! - това от друга...

Сами разбирате омагьосания кръг, нали?
И двамата сте прави, но всеки от своята камбанария.

От този кръг се излиза само по един начин - чрез доверие, непрекъснат контрол и огромно количество ДИНАМИЧНИ знания. Казвам ДИНАМИЧНИ, тъй като нолиджа (ако мога да използвам тази дума) не е динозавър. Знанието е жив "организъм" и постоянно се обогатява и променя.

Балабанов, многократно съм те наричал "твърда глава". Това не е обида и не искам да го възприемаш като обида. Забелязал съм, че държиш на своето до последно и дори на инат. Понякога променяш мнението си (тихомълком), но за теб е въпрос на чест да го отстояваш, дори сам да разбираш, че е разклатено. Това е качество, което всъщност е достойно за уважение, тъй като много малко хора са способни да устояват на провокации. Аз те разбирам отлично и дори когато те наричам "твърдоглав", знам, че всяка новат провокация ти се е отразила по някакъв начин и ти си загубил от времето си да я осмислиш и анализираш. Това си личи в дългосрочен план.
Обаче има нещо, което ми се струва, че е време да започнеш да правиш по-често, а то е... да даваш път на младежта и нейния порив. Дори да е погрешен. Младежта е нашето бъдеще. Това са нашите деца. Те трябва да минат по своя път и няма как да бъдат научени на всичко. Те сами трябва да се опарят, а повечето от тях дори няма да оцелеят (разбирай в преносен смисъл) на провокациите на живота. Уви, това е природата.

Надявам се с това да сложим край на този "спор"?
Съгласни ли сте?

#31 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1069 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 12 February 2020 - 19:53

Гошко , разбирам какво искаш да направиш , да тушираш напрежението . От моя страна напрежение няма , има леко раздразнение .  
Авторът на темата зададе въпрос , аз му отговорих за възможните причини  въпреки ,че не съм длъжен и като "майстор" ми е против интереса . Много често пренебрегвам правилото "изяснен проблем-загубен клиент" . Майната му (не на човека ) . Балабанов се включи с твърдението ,че двата типа ЦДИ са почти идентични и с малка интервенция може да се ползват и на двата вида запалване .......да не преразказвам има си хронология . Ами оказа се, че не е чак толкова малка , човъркал съм навремето достатъчно кутиики с черна смола .
Че се помъчи да ме охарактеризира "какъв съм майстор  , щото не съм правил подобно " , помъчи се .  Как да е , но поне да беше за нещо по-сложно и по-стойностно , например колко наносекунди преди искрата да пуснем импулса за инжектора , и това с твърдо предварение или променливо и от какво да се променя . А то за просто ЦДИ на китайче за 8 лв . :D

#32 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 12 February 2020 - 22:17

@Гошко много добре си написал последния си пост, и съм напълно съгласен с теб +1!
@ilko397 недей да се ядосваш, просто имаш пропуск относно работата на разни модули и недей да изкривяваш написаното от мен, има хронология! Щом се занимаваш професионално вземи вникни в материята, имаш необходимите контакти и техника да се случи това остава само желанието, а има ли желание намира се време...

Този пост е редактиран от Balabanov: 12 February 2020 - 22:18


#33 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1069 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 13 February 2020 - 07:48

Щом така пишеш ,имам бе . :D  Аз тез за 8 лв . ще ги пропусна  ще се съсредоточа за онези за по 250-400 . Като закъсам за китайските -теб ще питам ! ;) :D

#34 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 13 February 2020 - 16:20

Стига с тия суми! Тез, онез 8лв, 250лв, 400лв, картинки на разни кутийки с букси сигурно по 7.50лв бройката, топ цена за краен клиенти... То си стана забатчен битак. :rolleyes:
Тафтология и изкривяване, "нямам време да човъркам, човъркал съм много". "Балабанов каза, че нямало разлика а то се оказа, че имало при това голяма разлика, е разбира се че има разлика ма чак голяма" :D

Гошко качи схеми, които можеше да обсъдим, вместо това ти реши да си покажеш авторитета в целя си блясък! "Див човек и силен ветър нищо не мо ги запре!" :D   Аз съм до тук, ти обясни каква е разликата между 400лв и 8лв, според мен е 392лв но нямаш дребни да ми върнеш :D

Този пост е редактиран от Balabanov: 13 February 2020 - 16:20


#35 Гошко2

Гошко2

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1064 Мнения:

Публикувано 13 February 2020 - 16:35

Ай стига се ръфахте де!
Така и така темата отиде, ама някой ползвал ли е Pulstar Iridium свещи от вас?

#36 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 13 February 2020 - 19:16

Аз не съм, но идеята им е интересна.
Преди време си взех 3бр. такива:
https://www.amazon.c...r/dp/B07J6N95CK
от китайците но вида им е такъв, че не съм ги качвал. Карам киатаеца с NGK както си го дават по книжка!

#37 Гошко2

Гошко2

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1064 Мнения:

Публикувано 13 February 2020 - 20:39

Преди няколко години пробвах на един от старите си мотори. Свещта се държеше изключително добре, но я карах само 3 000 километра. За този пробег не мръдна. Новият собственик май още кара с нея.

https://youtu.be/P6Q-N8Huxoc

https://youtu.be/wEQK_WwBH3Q


#38 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 13 February 2020 - 22:27

Е тука е новичка, но и другата е в добър вид, включително и на цвят. При теб си заслужава защото караш сериозни машини и пробега ти е голям, аз минавам около 2000 км. на сезон, при това мотопед и NGK-то си е екстра.

Този пост е редактиран от Balabanov: 14 February 2020 - 06:29


#39 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1069 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 14 February 2020 - 10:21

Ползвам главно NGK , попадало ми е и някое Денсо , с други марки не съм пробвал . Купувам с кутиите Иридиум защото китайчетата не са се научили да ги дялат още , но сигурно скоро и това ще стане . Много голям проблем последните години е точно да се купи свястна свещ , а особено при едноцилиндровите ,ако искрата ти не е сигурна нищо нататък няма смисъл .
Има тук в околията един битак който е доста посещаем особено топлите месеци , там се мъкне всичко и само от Европа , братята гастарбайтери носят с бусовете от пиле мляко и редовно ходя ей така ,но съм попадал и на находки .
Ето една находка от миналата година :

https://prikachi.net...14-094712.LhstW
https://prikachi.net...14-094649.LhncE

На една камара гледам сложени едни странни свещи , човека разбира се гледа да продаде " Много убаво свеш ,много купили и никой не връща " . Взех 2 само за проба , оказаха се за ванкелов двигател , но на каквото да съм сложил работи безпроблемно , най-интересно е ,че не се влияят от удавяне , тотално разцентрован карбуратор - пали без проблем и работи , Слагам обикновена свещ , зацапва се на момента . Оставих ги за тестови , съжалявам ,че не взех повече .

#40 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 14 February 2020 - 15:34

Понякога има попадения изглежда стабилно. Взех си преди години 3 бр китайски. Вида им е такъв, че не стигнаха до тест, както си писал не са ги издялали:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

А от трите броя тази е единствената дето има що годе някакъв вид! :D




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни