•         

Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАР?Я- ТУК
Присъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК

Обслужване - какво и как?


#1 scootBG

scootBG

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 27
  • Местонахождениегр. Пловдив

06 март 2020 - 12:21

Здравейте,
Утре ми предстои покупката на първия ми скутер. Все още всичко свързано с скутерите ми е много бегло и общо взето си нямам никакво понятие кое и как да направя. Като за начало искам да го обслужа, за да съм спокоен. Скутерът е Kymco zh 50 2t. За маслото знам, че е може би най-важното, но съм сигурен, че има още нещо. С две думи искам да знам какво и как да направя и на колко километра да се прави, а и ако може да ми дадете някакъв ориентировъчен бюджет, който да си подготвя?
Благодаря Ви предварително!

scooterhouse.net

#2 anto1R

anto1R

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 910
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

16 март 2020 - 16:45

Погледни си ремъка,смени свеща,маслата и антифриза и газ!

#3 marvel

marvel

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 99
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Yamaha XMAX 300

16 март 2020 - 23:26

Щом ще купуваш 2 т скутер няма какво да му гледаш маслото. Би трябвало да имаш резервоарче някъде до гърлото на резервоара в което се налива масло и то после се смесва с бензина и така се смазва скутера ти. Така че просто през известно време наглеждай резервоатчето и му сипвай масло там , не го оставяй празно. Свеща е хубаво да я провериш , накладките също да и ремъка го виж в какво състояние е. Може да видиш и каква е спирачната течност или направо да я смениш защото почти сигурно никой преди теб не я е сменял. Виж гумите в какво състояние са на колко години са и колко са изтъркани. Ако са на повече от 6 години дори и да имат грайфер, би било хубаво да ги смениш. От стари гуми и такива които вече не стават поведението на скутера се променя драстично.Но и това удоволствие не е малко пари. Виж и акумулатора. Би било добре да е в добро състояние. Хубавото на двутактовите скутери е че имат манивела и дори да нямаш акумулатор можеш да запалиш винаги с манивелата. Всичките неща които ти казах без гумите не са скъпи. Предполагам че моя скутер е доста по скъп за поддръжка от твоя и въпреки това казвам моите неща колко струват за да се ориентираш. Твоите ще са по евтини. А и провери въздушния филтър . Него задължително смени ако имаш. Ето ти примерни цени които знам от моя скутер. Въздушен филър 7,50лв. свещ 14 лв. накладки комплект предни 17 лв, задни 15 лв. виж гумите двете са ми 270 лв и монтаж и демонтаж 60 лв. Сещам се че при двутактовите повечето модели са с въздушно охлаждане , но ти разбери дали е така и ако си с водно не знам дали има такива смени антифриза задължително. Колкото до карбуратора ако си работи добре по-добре не го пипай. Един карбуратор работи ли добре няма смисъл да се пипа. Можеш да му пипнеш оборотите ако не ти харесват ,но ако си е добре не го пипай. Качвай се карай и се радвай на скутера.

#4 marvel

marvel

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 99
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Yamaha XMAX 300

16 март 2020 - 23:27

Сетих се две неща да ти кажа още. Когато си купуваш масло не купувай някакво неизвестно. Купи си някоя позната доказана фирма и не спестявай от качеството на маслото. Един литър стига за доста каране и да спестиш 5-10 лева не си заслужава. Може да направиш куп пакости с някое гадно масло. ? почти същото се отнася за ремъка. На 4тактов скутер ремъка издържа 15-20 000 км. За двутактовите не знам колко би трябвало да издържат но предполагам че е нещо близко,няма логика да е по-различно. Та за ремъка също. Отиди и си купи един ремък от представителството на твоята марка скутер. Да със сигурност ще струва поне 50 % повече от колкото някой друг но определено си заслужава. При мен случая беше че можех да взема за 70-80 лв Дайко а оригинален струваше 142 лв, но не съжалявам че си взех скъпия и не вярвам да съжалявам и за предстоящите километри, които имам да го карам. Не знам какви са ти финансовите възможности, за това ти споделям моето мнение, като не мога да преценя ти как да постъпиш. От твоя гледна точка си прецени сам. Отделно за всичко ще ти трябват и пари за труд за майстора, който ще го прави понеже предполагам, че сам няма да успееш да се оправиш.
Кажи купи ли скутера и как го намираш ?

#5 anto1R

anto1R

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 910
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

17 март 2020 - 06:20

?ма масло в редуктора и то се сменя!

#6 scootBG

scootBG

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 27
  • Местонахождениегр. Пловдив

17 март 2020 - 17:34

Купих скутера и върви доста добре като за 50цц. Набира бързо, вози двама човека без проблем. Максималната му скорост е около 80км/ч. Поддържа 70 с двама без да го измъчвам. Като цяло съм доволен имайки впредвид парите, за които го закупих. Единствено ми се наложи да му сменям свещта. Не знам дали аз не съм некадърен, но ми се наложи да разглобя половината скутер, докато стигна до нея.

#7 scootBG

scootBG

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 27
  • Местонахождениегр. Пловдив

17 март 2020 - 17:39

Вмомента е на майстор, тъй като ми трябваше чупещ се ключ, за да отвъртя свещта, а нямам. Надявам се да е от нея, а не например да няма компресия. Причината за ремонтчето е, че не искаше да запали. Както си палеше на предния ден, на следващия не поиска, затова предположих, че ще иска свещ.

#8 Гошко2

Гошко2

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1192

17 март 2020 - 20:33

Ми то... от каране с двама със 70 тъй става обикновено.
Красив край - без да се измъчва.

#9 marvel

marvel

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 99
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Yamaha XMAX 300

17 март 2020 - 20:53

Ами честито и да му навъртиш безаварийно много км. !