Към съдържанието


Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАРИЯ- ТУК


Не мога да открия по корпуса Регулатор за волтаж


  • Please log in to reply
55 отговора на тази тема

#1 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 08 June 2020 - 10:53

Колеги в чудо се видях ...
Не мога да открия регулаторът за напрежение по моторетката.
Т.е. търся позицията по корпуса, къде е захванат.
Къде ли не гледах .. няма и няма.
Моят мотор е точно като този, но 2017година.
Iron Explorer 50cc от Австрия.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  $_571.JPG   57.98K   8 Брой сваляния
  • Прикачен файл  s-l16001.jpg   39.84K   6 Брой сваляния

Този пост е редактиран от magnate: 08 June 2020 - 12:06


scooterhouse.net

#2 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 188 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 08 June 2020 - 11:29

Има един пич в мото форума. Хвалят го много, аз не съм го ползвал. Предполагам,че може да ти налепи регулаторче. Не взима евтино, но ти дава гаранция.

#3 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 08 June 2020 - 12:04

Аз регулатор ще си купя нов. Просто не мога да го намеря, къде по корпуса на моторчето се намира :)
Това ми е проблемът ...
Извадих коша със седалката .. видях синусоида. ел.запалване .. бубината .. така и не откривам къде е този регулатор :)
Някъде край акумулатора ли .. къде се крие :)
Остава да разглобя предната част под фара ... никъде го няма този регулатор.

Извинявам се за объркващият пост по- горе ..

Този пост е редактиран от magnate: 08 June 2020 - 12:58


#4 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 188 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 08 June 2020 - 17:12

Търси по-близо до магнета. Залепено е на рамата със сигурност, защото му трабва маса. Метално с ребра за охлаждане /тоест ти му имаш снимката/. Да не свален изобщо и сега да го търсиш? Тръгни от магнета или "звезда" ако имаш, но ме съмнава. Търси по-скоро назад! Не помагам много, защото нямам представа. Налучквам.

#5 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 833 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 08 June 2020 - 20:04

Да, пробвай в предната част към фара!

#6 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 08 June 2020 - 20:58

Утре преди обяд ще разглобя отпред.
Няма как да е свалено, моторчето е купено ново от магазина :)
Повярвайте ми от задната гума до курмилото всичко съм огледал.
Аз също предполагах, че ще е захванато някъде в задната част по- бизо до динамото, но от клипчетата на скутери който гледам в тубата на няколко беше отпред. След като го открия утре ще пиша ..

Акумулаторчето ми пада въпреки, че паля от манивелата и карам. (след като е било заредено) - чисто ново .. аз му налях киселината (заредих с smart ел.зарядно 2ч).
Явно ще е този регулатор .. на празен ход дава 9V като подам малко газ 16V -не съм пробвал в движение (това не е нормално)
Като го заредя със зарядното .. изкарва 5-7 излизания за по 10мин.
Нарочно сложих копче да прекъсвам фазата на акумулаторчето и пак пада :) т.е. не е утечка.

#7 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 826 Мнения:

Публикувано 08 June 2020 - 22:09

Регулатора е под предната маска, утечка се хваща като замериш консумацията с мултицет на акумулатора, когато скутера е загасен, не трябва да е повече от 10/15mA

#8 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 188 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 09 June 2020 - 08:22

Виж мнениетоmagnate написа на 08 June 2020 - 20:58 :



Акумулаторчето ми пада въпреки, че паля от манивелата и карам. (след като е било заредено) - чисто ново .. аз му налях киселината (заредих с smart ел.зарядно 2ч).
Явно ще е този регулатор .. на празен ход дава 9V като подам малко газ 16V -не съм пробвал в движение (това не е нормално)
Като го заредя със зарядното .. изкарва 5-7 излизания за по 10мин.
Нарочно сложих копче да прекъсвам фазата на акумулаторчето и пак пада :) т.е. не е утечка.

Акумулатора какъв е? Нищо, че е нов. Имах подобен боклук! Беше в гаранция и имах разправии при връщането. За скутерче с магнет волтаж 16V e добре! Трябва да зарежда. Най-добре вземи акумулатор друг за проба. Ново моторче с нов реле- регулатор, не виждам защо да прави такива проблеми. Моят съвет е акумулатора да видиш. Виж му и ток на заряд при по-високите обороти на 16V.

#9 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 09 June 2020 - 11:06

И аз съм на същото мнение, но ... Понеже старото - оригинално си умря или постоянно започна да е разредено от един момент. Купих друго но нарочно оловноцинково .. да не е суха батерия.
Без акумулатор си върви добре, докато реши че като карам по- бързо и върна ръчката ... все едно задържа газта.
Като имам добре зареден акумулатор, това не се случва. И това също ме навежда на мисълта, че регулатора не се справя с тока.
На празен ход 9V мисля, че са малко .. ако моторчето има нужда от 12 .. все едно тогава няма динамо. (така разсъждавам)
Моторчето си има и предна дневна светлина, която свети постоянно ..

Акумулатора е Италиански .. мисля, че е добър. Старият оригинален беше 3Ah и си работеше около година.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от magnate: 09 June 2020 - 11:07


#10 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 10 June 2020 - 15:08

Днес смених "скутер реле за зареждане" че ще видим какъв ще е резултатът. Ще пиша след някоя седмица :)

#11 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 10 June 2020 - 17:48

Нов проблем след смяна на релето за зареждане.
Излязох с моторчето и изненада ...няма мигачи.
Всичко останало работи ...
Все бива късмет ... Явно тези релета ще имат общо с мигачите.

#12 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 826 Мнения:

Публикувано 10 June 2020 - 21:26

Клаксон и стоп работят ли, мери ли какво се случва в правотоковия кръг?

#13 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 10 June 2020 - 21:45

Върнах старото реле-регулатор и запалих от манивелата .. активира се нивото за горивото, както и мигачите засветиха, горе долу.
Имам звук при мигането на мигачите, който се чуваше странно .. - той е да предупреждава незрящи хора.
Загасих и пробвах да запаля със стартер и греда ... отворих кутията и видях, че бушонът - който е на фазата е изгорял.
Подмених го с резервният и всичко си работи както преди .. с това че акумулатора пак е паднал - само за светлини става.

С това реле, което създаде тези проблеми .. мотора работеше доста по- равномерно.
Явно и моето не работи съвсем коректно, а това "новото" или не е за скутера или не знам и аз.
http://www.motorbike...ct.php?id=11763 -това не ми свърши работа.
Утре ще го заменя за това:
http://www.motorbike...uct.php?id=8510

#14 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1079 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 11 June 2020 - 07:10

Разликата в двата реле-регулатори е в подвързването към инсталацията , иначе и двата стават .
И зумерът на мигачите не е за слепите , а за теб да не си забравиш мигача включен , идеята е да си гледаш пътя , а не таблото .

#15 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 12 June 2020 - 21:08

За мигачите .. може. Чувал съм много светофари така да предупреждават в чужбина.
Взех по скъпото реле и се оказа, че изобщо не работи.
Бях си заредил акумулаторчето и с моето реле си палеше от стартер.
Сложих новото покарах известно време и направо ми свали акумулатора на 11V
Реших да замеря какво се случва като работи моторетката и вместо да зарежда, направо черпи ток от акумулаторчето ..
Падна до 9V и загасих моторчето. Върнах го вчера и очаквам утре или понеделник да получа следващият регулатор.
Същевременно поръчах от китай още един .. от продавач с 90% положителни отзиви от няколко хиляди ..
Заредих си акумулаторчето и си карам 2 дни с моето реле и не е паднал акумулатора .. но след още 4-5 излизания и ще падне .. ако нямам работещ регулатор.
До колкото четох и търсих в ali...press рядко има над 60-70% положителни коментари, често закупени 2-3 V-регулатора и нито един не работи коректно :)
Явно тук е направо на късмет :) :) :)

* извинявам се но какво означава "подвързването "

Този пост е редактиран от magnate: 12 June 2020 - 21:11


#16 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1079 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 14 June 2020 - 08:27

"Подвързване " на жаргон на електротехниците означава свързването на електроуред към инсталация .
Това ,че ти изтощава акумулатора е признак че точно не е свързано както трябва релето .
Буксата за свързване е с четири клеми и съвпада като вид с тази на двете релета , но това не означава ,че и местата на клемите в буксата са еднакви и за двете релета . Тоест може на едното реле горните две да са плюс и маса , а долните две силна и слаба намотка от магнета , а на другото реле да са по съвсем различен ред . За да свържеш правилно трябва да знаеш точно за какъв модел е релето и реда на клемите в буксата .

#17 Гошко2

Гошко2

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1067 Мнения:

Публикувано 14 June 2020 - 09:39

Тая работа не се прави на приципа "проба-грешка".

Колега, виж какво излиза от генератора и после си провери инсталацията. Виж какъв точно вид е и кое къде отива.
Направи измерванията и веднага ще разбереш какво се случва. Твърде възможно е проблемът изобщо да не е там, където си мислиш.
Работата е точно 1 час...

#18 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 17 June 2020 - 11:54

Днес пристигна новото реле-регулатор.
Сложих го и замервам 8-9V изходящо напрежение до акумулаторчето.
Върнах моето и замервам 9-17 волта изходящо напрежение.
Явно с тези регулатори е на късмет .. отказвам се да се занимавам.
Ще си чакам поръчаното от Китай.

И не разбирам защо веднага ми изгоря бушончето при толкова нисък волтаж на тока ..
8А е бушончето ...

Този пост е редактиран от magnate: 17 June 2020 - 13:44


#19 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 188 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 17 June 2020 - 16:59

Тока няма волтаж! Има ампераж тока/сила на тока!/ Ти мериш напрежение-волтаж.
При 8-9 V не значи, че нямаш много силен ампераж, щом ти гори бушона!
Най-вероятно имаш и друг проблем. Най-добре го води на спец. някакъв. Не е нормално това.

#20 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 826 Мнения:

Публикувано 17 June 2020 - 19:32

Виж мнениетоmagnate написа на 17 June 2020 - 11:54 :

Днес пристигна новото реле-регулатор.
Сложих го и замервам 8-9V изходящо напрежение до акумулаторчето.
Върнах моето и замервам 9-17 волта изходящо напрежение.
Явно с тези регулатори е на късмет .. отказвам се да се занимавам.
Ще си чакам поръчаното от Китай.

И не разбирам защо веднага ми изгоря бушончето при толкова нисък волтаж на тока ..
8А е бушончето ...

Илко ти е писал защо @naturo абсолютно не вярно!




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни