Към съдържанието


Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАРИЯ- ТУК


Не мога да открия по корпуса Регулатор за волтаж


  • Please log in to reply
55 отговора на тази тема

#21 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 188 Мнения:
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Yamaha T-max 500

Публикувано 18 June 2020 - 09:37

Balabanov, имаш проблем с писменото изразяване!
Извинявай, но не не мога да те разбера и кое не е вярно? Че електричеството има напрежение/волтаж/ и сила на тока/ампераж/?
Може да си искал да напишеш нещо сензационно, но в едното изречение не ти се е получило! Съжалявам.

scooterhouse.net

#22 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 21 June 2020 - 21:47

@naturo абсолютно не вярно! точно така. Не е това причината ,а късо съединение в конкретният случай.
@ilko397 - не знам защо съм пропуснал твоят съвет .. дори не съм го видял.
Тази вечер се поразрових в алито и гоогле и сам достигнах до този извод, че трябва да ги проверя.
Изглежда на различни мотори кабелите са с различни позции .. не знам защо е така и кому е нужно.
Тъкмо си изтеглих схеми на регулатора .. и реших да публикувам това което съм се досетил и го прочитам тук :) :) :)

Утре ще направя проверка как е при мен положението ..
Това е което намерих и ме подсети .. може да е полезно на друг. (пример)
P.S Благодаря ви на всички.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от magnate: 21 June 2020 - 21:53


#23 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 826 Мнения:

Публикувано 21 June 2020 - 23:07

Виж мнениетоnaturo написа на 18 June 2020 - 09:37 :

Balabanov, имаш проблем с писменото изразяване!
Извинявай, но не не мога да те разбера и кое не е вярно? Че електричеството има напрежение/волтаж/ и сила на тока/ампераж/?
Може да си искал да напишеш нещо сензационно, но в едното изречение не ти се е получило! Съжалявам.

Няма сензация, просто невярно!

П. П.
И в двете изречения ми се получи! Съжалявам :D

Този пост е редактиран от Balabanov: 21 June 2020 - 23:11


#24 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 22 June 2020 - 19:22

Нищо не се получи .. че не направих снимка и на старото подреждане. Свързах 'новият регулатор' може да съм го прецакал предварително заради заводската различна подредба. Реших да върна старата ... опитах по памет .. нищо не стана, може и него да съм изпекъл ...
Ще си чакам китайското и ще го сложа с горната подредба. Кофти работа.
С новият регулатор не зарежда, предната светлина свети слабо .. и за мигачи и стоп точи от акумулатора.
Пълна каша ха ха :) :) :) Заради 1 снимка, само дето купуваме скъпи телефони.

#25 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 826 Мнения:

Публикувано 22 June 2020 - 21:38

Спокойно, от третия път ще се получи, три пъти мери, един път режи. Пагубно за инсталацията е "random" да си ръчкаш ще се научиш! То човек първо трябва нещо да счупи, за да се научи! :thumbup:  
Тая техника с какъв двигател е, номера над стойката от лявата страна?

#26 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 23 June 2020 - 12:23

След като свързах всичко в този ред ... новото реле проработи.
Зарежда си акумулатора, мигачите работят .. предният дневен фар и задният стоп.
Има само един проблем ... предният фар свети 1/2 от светлината която прави като изключа регулатора.
Същото се отнася и за задният фар ...
Предните светлини и задният стоп работят и без релето .. само мигачите го използват и нивомера на таблото.
Дали е защото съм прецакал регулатора нещо ... по време на ха ха късите съединения :)

Прикачени файлове



#27 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 826 Мнения:

Публикувано 23 June 2020 - 23:14

Нормално е, така си работи както трябва, готов си не пипай нищо!  Чудя се как не си изгорил крушките :huh:
Сега ще ти обясня:
Имаш два кръга в ел. инсталацията, единия е AC другия DC и двата се регулират, от реле регулатора. Реле регулатора не е само за зареждането на акумулатора DC, регулира и волтажа на AC, без него AC може да достигне над 50v.

АC: фар, габарити, осветление на таблото.
DC: мигачи, клаксон, стоп, ниво гориво, със сигурност съм пропуснал нещо.

Имай предвид, че на тези моторетки фара свети като фас по принцип и е напълно нормално, АC е под 12V!

Този пост е редактиран от Balabanov: 23 June 2020 - 23:23


#28 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 24 June 2020 - 16:30

Виж мнениетоBalabanov написа на 23 June 2020 - 23:14 :

Нормално е, така си работи както трябва, готов си не пипай нищо!  Чудя се как не си изгорил крушките :huh:
Сега ще ти обясня:
Имаш два кръга в ел. инсталацията, единия е AC другия DC и двата се регулират, от реле регулатора. Реле регулатора не е само за зареждането на акумулатора DC, регулира и волтажа на AC, без него AC може да достигне над 50v.

АC: фар, габарити, осветление на таблото.
DC: мигачи, клаксон, стоп, ниво гориво, със сигурност съм пропуснал нещо.

Имай предвид, че на тези моторетки фара свети като фас по принцип и е напълно нормално, АC е под 12V!

Благодаря за пояснението и аз след като видях няколко схеми подразбрах.
Не изгорих нищо, поради причината, че изгорих 4 бушона :)

Определено имам проблем със светлините на предният фар и задният габарит.
Предният фар свети много прилично, а на дълги светлини .. свети още по- добре.
В момента свети на него си ... в момента в който откача буксата на регулатора и фарът свети, както си светеше и преди да започна манипулациите.
Задният габарит светеше нормално, а стопът доста силно .. сега габарита, само се вижда жичката че свети, но почти не излъчва светлина.

Ще чакам вече китайската пратка. Не знам как би се подобрило нещо, но .. може би има някаква причина.
Аз вечерно време много рядко карам по малко.
Моторетката от едната къща до другата .. до фитнеса и стадиона .. някой магазин .. за това си я ползвам.

Лошото е че не снимах позицията на кабелите с оригиналното реле .. - пълна шматка.
С него всичко работеше, само не зареждаше добре и акумулатора падаше.

Този пост е редактиран от magnate: 24 June 2020 - 16:35


#29 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 24 June 2020 - 20:19

Имам напредък .. открих след много четене, търсене и ровене .. ужасно много части за моят мотор, но много трудно точно тази букса как е наредена.
Регулаторът е:
KKraftradmarke: CPI
Kraftradtyp: Roller Herstellernummer: CQJ-98801B09F000
Teilebereich Elektrik & Zündung: Gleichrichter/Regler
* на немски е защото и моторчето е Австрийско ..
Та не знам това CPI освен производител какво е точно, но при много модели CPI буксата е подредена - точно така:
За съжаление не мога да открия точно същият регулатор под 20eur или 50лв заедно с доставката.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  131.jpg   140.67K   4 Брой сваляния

Този пост е редактиран от magnate: 24 June 2020 - 20:22


#30 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPip
  • 1079 Мнения:
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

Публикувано 25 June 2020 - 06:40

Имам едно неприятно предчувствие , че ровиш за лудо , тоест проблемът ти не е там където мислиш . Щом преди само е недозареждал , е много вероятно да имаш проблем с намотките на магнета , а не с релето . В момента щом всичко работи , а фара свети слабо и щом извадиш буксата на релето фара светва силно , значи намотката която захранва фара генерира недостатъчно ток .
Можеш да пробваш още нещо , размени кабелите от магнета на входа на релето , обикновено са жълт и бял , не пипай масата и плюса . И пиши как е .

#31 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 25 June 2020 - 21:27

Виж мнениетоilko397 написа на 25 June 2020 - 06:40 :

Имам едно неприятно предчувствие , че ровиш за лудо , тоест проблемът ти не е там където мислиш . Щом преди само е недозареждал , е много вероятно да имаш проблем с намотките на магнета , а не с релето . В момента щом всичко работи , а фара свети слабо и щом извадиш буксата на релето фара светва силно , значи намотката която захранва фара генерира недостатъчно ток .
Можеш да пробваш още нещо , размени кабелите от магнета на входа на релето , обикновено са жълт и бял , не пипай масата и плюса . И пиши как е .

Благодаря за съвета.
Хванах тънката ти мисъл ilko.
Понеже при мен няма жълт, а има черен кабел го приех за жълт при друга инсталация.
Размених ги диагонално на буксата черно с зелено - както е при мен. (както е описано за този регулатор)
Идеята е много добра да се тества, дали не съм изгорил нещо по магнет по време на бъркотията която създадох.
Направих опита и резултатът беше същият. Светлините отново бяха като църковна свещичка.
(признавам не замерих стойностите при акумулатора ..) но така или иначе няма светлини.
Наредих буксата както по- горната снимка т.е. като за моята инсталация. (stock)
Включих си старото (оригинално рела) и светлините изряха - светят си както преди - силно.
Мигачи и всичко функционира както преди.
* още преди теста се досетих, че при мен има недозареждане не защото липсва волтаж, а защото не е регулиран.
- на празен ход пада до 9V но като подам 'газ' достига до 16V - което не е никак нормално. И това с не много високи обороти .. може да ходи и на 20V в движение - поръчал съм си волтметър с кабелче :) :)

Мисля, че самите релета са конструйрани по различен начин .. не мога да си обясня защо .. или това е прецакано.
Ще си чакам китайското да тествам него и ако не стане ще поръчам от Германия.

Забелязах, че в сайтовете за части специално е обозначено "Voltage regulator for all CPI models with 50 ccm"
Явно има някаква разлика.
Compatibility: ATU Explorer-Iron 50

Този пост е редактиран от magnate: 25 June 2020 - 21:37


#32 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 833 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 25 June 2020 - 21:50

Само да те светна!С четене се получават нещата!Но треа практиката да е ок!

#33 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 826 Мнения:

Публикувано 25 June 2020 - 22:01

Виж мнениетоanto1R написа на 25 June 2020 - 21:50 :

Само да те светна!С четене се получават нещата!Но треа практиката да е ок!

Начетения с практиката не спами темата на човека, Илко много правилно го е насочил, а и автора на темата за разлика от теб вдява!

Този пост е редактиран от Balabanov: 25 June 2020 - 22:01


#34 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 833 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 25 June 2020 - 22:12

Виж мнениетоBalabanov написа на 25 June 2020 - 22:01 :



Начетения с практиката не спами темата на човека, Илко много правилно го е насочил, а и автора на темата за разлика от теб вдява!
Да ,почваш да израстваш във форума,но спама ти е взел ума!

#35 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 26 June 2020 - 12:31

Виж мнениетоanto1R написа на 25 June 2020 - 22:12 :

Да ,почваш да израстваш във форума,но спама ти е взел ума!
Няма защо да се заяждате .. но anto1R - коментарът ти не е по темата и не е уместен
Аз съм инженер магистър от Ту-София, работил съм машиностройтелен завод с машини с ЦПУ и тн.
Хобито ми са компютърните системи и технологии .. Завърших втора магистратура  КБИ
Работя като системен администратор на ISP и отделно обслужвам фирми, заводи, банкомати, кметства и тн.
Имам познания в електротехниката .. никога не отивам да ми поправят колата -каквато и да е тя .. а казвам какво да подменят или ремонтират ;) (ако е на недостъпно място и не си заслужава времето)
Карам моторчето за удоволствие не от нужда .. като дете имах и ми харесва.
Та не мисля, че трябва да се подценява всеки, който е поискал съвет .. нали това е идеята да споделяме опит и да се учим.

Този пост е редактиран от magnate: 26 June 2020 - 12:34


#36 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 26 June 2020 - 15:43

Някой ако търси "реле регулатор " волтаж-регулатор .. Да внимава какъв вид е двигателя му и тн.
За моят открих за скромните 16 лв точно като оригиналният на външен вид .. и по всякакви немски каталози отговаря на моята моторетка.
"Реле регулатор за скутери с китайски двутактов двигател 1PE40QMB, CPI или Кeeway"
Удебеленият шрифт е разликата от всички останали 'универсални' регулатори ..
Темата за мен за сега приключи.
Ако някой иска да му подаря 1 регулатор за скутер, може да пише .. ще му подаря и китайският, като пристигне, защото и без друго не ми вършат работа ;) Само доставката 4-5лв си е за негова сметка.

Този пост е редактиран от magnate: 26 June 2020 - 19:17


#37 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 826 Мнения:

Публикувано 26 June 2020 - 16:25

1PE40QMB е китайското копие на minarelli horizontal. Хубавото е, че има много части за него и някой ден ако решиш да го засилиш има голям избор, а и крайния ефект ще си заслужава!

#38 magnate

magnate

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 35 Мнения:
  • Скутер:Explorer Iron 50 2016г

Публикувано 26 June 2020 - 19:26

Виж мнениетоBalabanov написа на 26 June 2020 - 16:25 :

1PE40QMB е китайското копие на minarelli horizontal. Хубавото е, че има много части за него и някой ден ако решиш да го засилиш има голям избор, а и крайния ефект ще си заслужава!

Аз съм доволен за сега.
Само ме е яд, че не вдига повече от 50 .. а го усещам, че има възможност.
Не съм се занимавал да ровя, дали ауспуха, филтъра, задвижването или какво точно са направили за да го ограничат.
Понеже го карам на къси разстояния май се подпушва нещо ... Започва да ми задържа 'газта' въпреки, че съм я върнал. (не е от жилото). Като го покарам извънградско и след това много време не се случва тази ситуация.

Като малък имах Yamaha jog 2 мисля, че беше разграфена до 60 .. е минаваше 60 .. може би вдигаше 65-70км/ч не е до тежестта .. текущото и по надолнище .. 50км/ч :)

Този пост е редактиран от magnate: 26 June 2020 - 19:31


#39 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 826 Мнения:

Публикувано 27 June 2020 - 00:05

Ако му качиш ауспух и се заиграеш с CVT кутията, комплект жигльори за проба, ще си вдига 80км/ч със същия цилиндър, но почват да горят повечко и пазиш да не прегрее...

#40 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 833 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 27 June 2020 - 13:53

Виж мнениетоmagnate написа на 26 June 2020 - 19:26 :



Аз съм доволен за сега.
Само ме е яд, че не вдига повече от 50 .. а го усещам, че има възможност.
Не съм се занимавал да ровя, дали ауспуха, филтъра, задвижването или какво точно са направили за да го ограничат.
Понеже го карам на къси разстояния май се подпушва нещо ... Започва да ми задържа 'газта' въпреки, че съм я върнал. (не е от жилото). Като го покарам извънградско и след това много време не се случва тази ситуация.

Като малък имах Yamaha jog 2 мисля, че беше разграфена до 60 .. е минаваше 60 .. може би вдигаше 65-70км/ч не е до тежестта .. текущото и по надолнище .. 50км/ч :)
Щом ти харесва как върви не барай, карай!




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни