Към съдържанието


Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАРИЯ- ТУК


Ролки и пружини


  • Please log in to reply
16 отговора на тази тема

#1 Umbrella

Umbrella

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 6 Мнения:
  • Скутер:Yamaha Neo's

Публикувано 16 June 2020 - 03:11

Здравейте колеги, някой може ли да ми разясни като цяло за ролките(грамажи т.н.) и пружините(централна, на съединителя. меки, твърди и кои са за предпочитане и т.н.).,защото обмислям да ги сменям за по -добро представяне на скутера. Повече ряз в старта и топ спийд. Двигателя е стоков mineralli horizontal 50cc. Скутера е Yamaha Neo's. Благодаря предварително. :)

Този пост е редактиран от Umbrella: 16 June 2020 - 03:49


scooterhouse.net

#2 Yammie

Yammie

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 5 Мнения:
  • Телефонен номер:0887448133
  • МестонахождениеДупница
  • Скутер:Yamaha majesty 125

Публикувано 22 June 2020 - 18:26

За ролките само мога да кажа, че си е играчка докато оцелиш точния грамаж. Някой ще кажат, че с по-леки ролки задължително ще имаш по-добро ускорение и с по-тежки ролки по-голяма максимална скорост... Трябва да нацелиш точния грамаж ролки, за да върви на тези определени обороти, при които мощността е най-голяма

#3 Umbrella

Umbrella

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 6 Мнения:
  • Скутер:Yamaha Neo's

Публикувано 23 June 2020 - 07:11

Ами аз не съм отварял да гледам колко грама са ми ролките, но мисля, че са стоковите на Neo's. Благодаря все пак, а за пружините централна на съединителя и малките пружинки

#4 Yammie

Yammie

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 5 Мнения:
  • Телефонен номер:0887448133
  • МестонахождениеДупница
  • Скутер:Yamaha majesty 125

Публикувано 23 June 2020 - 22:23

Пружините определят на какви обороти отцепва съединителя

#5 Yammie

Yammie

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 5 Мнения:
  • Телефонен номер:0887448133
  • МестонахождениеДупница
  • Скутер:Yamaha majesty 125

Публикувано 23 June 2020 - 22:23

Пружините определят на какви обороти отцепва съединителя

#6 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 717 Мнения:

Публикувано 23 June 2020 - 23:36

Това са тези на центробежния съединител, по-твърди потегля при високи обороти, по-меки тръгва в ниски обороти, а централната пружина, колкото е по твърда толкова повече обороти са необходими за да може торка да отлепи за да смени редукцията на ремъка от зад след като си потеглил вече.

#7 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 232 Мнения:

Публикувано 27 June 2020 - 22:50

В скутера има 3 основни групи, които влияят на поведението му:
1. Ролки. Колкото по-леки са ролките, толкова на по-високи обороти работи двигателя.
Леки ролки - по-добър старт!
Тежки ролки - макс спийд!
Прекалено леки или прекалено тежки ролки - нито едно от двете!
2. Централна пружина. Централната пружина има отношение към "превключването на скоростите". Меката пружина позволява на торк-а да се отваря по-бързо, съответно по-бързо "превключва" скоростите, образно казано, щото тука няма скорости.Твърдата пружина задържа ремъка и не му позволява да се вдигне бързо.
Прекалено мека или твърда пружина -лоши резултати.
П.П. Според мен най-лошо е да се кара с прекалено твърда пружина.
3. Малките пружини на Съединителя!
Те единствено участват, като определят при какви обороти на двигателя, да зацепва съединителят.
Меки прижини - плавен и мек старт в ниски обороти.
Твърди пружини - Старт при високи обороти. Съответно старт при по-голяма мощност на двигателя, но недостатъкът е, че при всяко тръгване скутерът звучи, като пред избухване, хах. Отделно трудно се кара на ниски обороти, когато примерно леко подаваш газ, по неравен път и т.н.
П.П. Не съм капацитет. Това е само според мен!!!
На сток скутер, като твоя, само ролките можеш да намалиш, другото няма смисъл.
ЧУДЕСА НЕ ОЧАКВАЙ! Нищо няма да се случи и да литне. Не вярвай, тука на глупостите изписани по целия форум, че сток скутер, с леки ролки вдига 100.100 ще вдигнеш след 1500 лева тунинг части! Запомни това.
Някъде във форума, един пич беше написал, че "холи тринитито" на вървежа са: Цилиндър, ауспух и карбуратор.
Аз на 100% подкрепям това. Това с ролките е ала-бала...
Успех

Този пост е редактиран от Yasho: 27 June 2020 - 22:56


#8 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 798 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 29 June 2020 - 20:11

Виж мнениетоYasho написа на 27 June 2020 - 22:50 :

В скутера има 3 основни групи, които влияят на поведението му:
1. Ролки. Колкото по-леки са ролките, толкова на по-високи обороти работи двигателя.
Леки ролки - по-добър старт!
Тежки ролки - макс спийд!
Прекалено леки или прекалено тежки ролки - нито едно от двете!
2. Централна пружина. Централната пружина има отношение към "превключването на скоростите". Меката пружина позволява на торк-а да се отваря по-бързо, съответно по-бързо "превключва" скоростите, образно казано, щото тука няма скорости.Твърдата пружина задържа ремъка и не му позволява да се вдигне бързо.
Прекалено мека или твърда пружина -лоши резултати.
П.П. Според мен най-лошо е да се кара с прекалено твърда пружина.
3. Малките пружини на Съединителя!
Те единствено участват, като определят при какви обороти на двигателя, да зацепва съединителят.
Меки прижини - плавен и мек старт в ниски обороти.
Твърди пружини - Старт при високи обороти. Съответно старт при по-голяма мощност на двигателя, но недостатъкът е, че при всяко тръгване скутерът звучи, като пред избухване, хах. Отделно трудно се кара на ниски обороти, когато примерно леко подаваш газ, по неравен път и т.н.
П.П. Не съм капацитет. Това е само според мен!!!
На сток скутер, като твоя, само ролките можеш да намалиш, другото няма смисъл.
ЧУДЕСА НЕ ОЧАКВАЙ! Нищо няма да се случи и да литне. Не вярвай, тука на глупостите изписани по целия форум, че сток скутер, с леки ролки вдига 100.100 ще вдигнеш след 1500 лева тунинг части! Запомни това.
Някъде във форума, един пич беше написал, че "холи тринитито" на вървежа са: Цилиндър, ауспух и карбуратор.
Аз на 100% подкрепям това. Това с ролките е ала-бала...
Успех
Това което си се потрудил и написъл е така!Но се постигат резултати и със сток цилиндър!Като се смени гърне, варятор, ролки,централна пружина,по голям жигльор!

Този пост е редактиран от anto1R: 29 June 2020 - 20:13


#9 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 717 Мнения:

Публикувано 29 June 2020 - 21:38

Постига се резултат когато двигателчето започне да има ресурс, а той няма да се достигне с гърне и жигльор!

#10 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 798 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 30 June 2020 - 22:00

Виж мнениетоBalabanov написа на 29 June 2020 - 21:38 :

Постига се резултат когато двигателчето започне да има ресурс, а той няма да се достигне с гърне и жигльор!
Ресурса е ясен 50сс!Който иска си слага по-голям цилиндър!

#11 Umbrella

Umbrella

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 6 Мнения:
  • Скутер:Yamaha Neo's

Публикувано 03 July 2020 - 01:38

Виж мнениетоYasho написа на 27 June 2020 - 22:50 :

В скутера има 3 основни групи, които влияят на поведението му:
1. Ролки. Колкото по-леки са ролките, толкова на по-високи обороти работи двигателя.
Леки ролки - по-добър старт!
Тежки ролки - макс спийд!
Прекалено леки или прекалено тежки ролки - нито едно от двете!
2. Централна пружина. Централната пружина има отношение към "превключването на скоростите". Меката пружина позволява на торк-а да се отваря по-бързо, съответно по-бързо "превключва" скоростите, образно казано, щото тука няма скорости.Твърдата пружина задържа ремъка и не му позволява да се вдигне бързо.
Прекалено мека или твърда пружина -лоши резултати.
П.П. Според мен най-лошо е да се кара с прекалено твърда пружина.
3. Малките пружини на Съединителя!
Те единствено участват, като определят при какви обороти на двигателя, да зацепва съединителят.
Меки прижини - плавен и мек старт в ниски обороти.
Твърди пружини - Старт при високи обороти. Съответно старт при по-голяма мощност на двигателя, но недостатъкът е, че при всяко тръгване скутерът звучи, като пред избухване, хах. Отделно трудно се кара на ниски обороти, когато примерно леко подаваш газ, по неравен път и т.н.
П.П. Не съм капацитет. Това е само според мен!!!
На сток скутер, като твоя, само ролките можеш да намалиш, другото няма смисъл.
ЧУДЕСА НЕ ОЧАКВАЙ! Нищо няма да се случи и да литне. Не вярвай, тука на глупостите изписани по целия форум, че сток скутер, с леки ролки вдига 100.100 ще вдигнеш след 1500 лева тунинг части! Запомни това.
Някъде във форума, един пич беше написал, че "холи тринитито" на вървежа са: Цилиндър, ауспух и карбуратор.
Аз на 100% подкрепям това. Това с ролките е ала-бала...
Успех
Благодаря, колега!

#12 Umbrella

Umbrella

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 6 Мнения:
  • Скутер:Yamaha Neo's

Публикувано 03 July 2020 - 02:06

забелязал съм в старта се изфорсирва хубаво до 30 км/ч после му падат много оборотите и почва бавно да набира до 50 км/ч след това започва пак да ги вдига оборотите и започва да се засилва като хората (90-95км/ч е топ спийда) не искам да го има това падане на оборотите, а постоянно да си ги държи от старта до топ-а примерно..ще кажеш умира :D не мога да го разбера.. това ролките ли са? гледах буталото(ок е), цилиндъра(ок е).. смених сегментите с нови и така... не се оправи това падане на оборотите след старта. Мисля си че е централната пружина след като колегата ми обясни, но не знам... затова питам попринцип..

Този пост е редактиран от Umbrella: 03 July 2020 - 02:20


#13 kappo

kappo

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 5574 Мнения:
  • Скутер:GSX-R750

Публикувано 03 July 2020 - 08:42

Сложи,една идея по-твърда централна от тязи,с която си в момента!!
Nunquam petrorsum, semper ingrediendum!

#14 Umbrella

Umbrella

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 6 Мнения:
  • Скутер:Yamaha Neo's

Публикувано 03 July 2020 - 20:07

Виж мнениетоkappo написа на 03 July 2020 - 08:42 :

Сложи,една идея по-твърда централна от тязи,с която си в момента!!
И ще се оправи това след старта да падат оборотите?

#15 kappo

kappo

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 5574 Мнения:
  • Скутер:GSX-R750

Публикувано 03 July 2020 - 22:04

Да ,би трябвало да няма "дупка" в ускорението.Трябва да тестваш с питане няма да го оправиш!Успех.
Nunquam petrorsum, semper ingrediendum!

#16 Umbrella

Umbrella

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 6 Мнения:
  • Скутер:Yamaha Neo's

Публикувано 04 July 2020 - 11:43

Виж мнениетоkappo написа на 03 July 2020 - 22:04 :

Да ,би трябвало да няма "дупка" в ускорението.Трябва да тестваш с питане няма да го оправиш!Успех.
Добре, благодаря.

#17 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 232 Мнения:

Публикувано Вчера, 20:50

На мен тая "дупка" ме насочва към ролките. Да не са станали "на зарчета"?
Отделно виж дали на вариатора или шайбата няма вдлъбнатина (износване от ремъка). Сложи нещо право, примерно шублер по радиуса на шайбата и виж дали има голям "просвет".
Успех




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни