Към съдържанието


Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАРИЯ- ТУК


2т или 4т при 50 кс скутери?

двигател скутер 50кс двигател избор

  • Please log in to reply
20 отговора на тази тема

#1 cameraman

cameraman

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 283 Мнения:
  • МестонахождениеВарна
  • Скутер:Sym Fiddle II 50

Публикувано 08 July 2020 - 09:21

Колебая се при покупка на нов скутер. гледам, че всички вече произвеждат и 2т и 4т модели. Става дума за машинка след 2010г.

scooterhouse.net

#2 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 08 July 2020 - 10:27

И двата си имат предимства, зависи какво търсиш 4Т, по-дълъг живот на ДВГ сравнение с 2Т, също така по-нисък разход на гориво при 4Т, но 2Т е доста по жив като усещане, върви повече от 4Т.

#3 valentyno

valentyno

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 99 Мнения:
  • Телефонен номер:+359896726037
  • МестонахождениеСливен
  • Скутер:Yamaha Majesty

Публикувано 14 July 2020 - 21:12

Аз бих заложил на 4т, колегата по-горе е описал част от предимствата, които не са никак за подценяване. За мен 2т е по-ориентиран към тунинг, а и хлапетата ги предпочитат. Тук вече е важно да прецениш за какво ще ти е нужен, успех в избора.

#4 mad.max

mad.max

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 902 Мнения:
  • МестонахождениеСФ
  • Скутер:Peugeot Jet force 125i compressor & Geopolis 250i

Публикувано 15 July 2020 - 14:35

3T

#5 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 828 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 15 July 2020 - 19:03

Ако ти се кара спокоен мотор и да е имономичен 4 такта

#6 marvel

marvel

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 81 Мнения:
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Yamaha XMAX 300

Публикувано 15 July 2020 - 23:20

Колегите много точно са ти описали предимствата и недостатъците. Наистина както казва valentino, най-важно е да си дадеш сметка за какво ти трябва скутера и от там да започнеш да търсиш скутер. Аз бих ти препоръчал да не те мързи а да отидеш да си изкараш една книжка която да ти даде възможност да караш и по-голяма кубатура и да си вземеш нещо от сорта на 125 - 150 к.с. 4 такта и така ще получиш нещо което със сигурност ще ти влезе в употреба и ще ти доставя удоволствие, защото ще има и мощност и ще бъде надеждно от към двигател и е перфектно като съотношение. А и да ти призная цените са горе долу еднакви така че единствено ще похарчиш малко пари повече за курса и документа, но ще спечелиш доста повече и за дълъг период от време. Все пак всеки си знае и решава сам.

#7 DimitarDDR

DimitarDDR

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 259 Мнения:
  • МестонахождениеСливен
  • Скутер:Kymco Agility 125

Публикувано 17 July 2020 - 01:03

Мда, 125 кубика, 4 такта е идеален. Върви прилично с 1 или 2-ма без значение. Здрав, за 10 години никакви проблеми.

#8 marvel

marvel

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 81 Мнения:
  • МестонахождениеSofia
  • Скутер:Yamaha XMAX 300

Публикувано 17 July 2020 - 16:39

Въпреки че Мечо Пух е казъл : Колкото повече, толкова повече
И това се отнася за всяко едно превозно средство и винаги е така. Не че ще му ползваш капацитета напълно , но винаги е гот да имаш няколко кончета отгоре!
Само се майтапя! :D

Този пост е редактиран от marvel: 31 July 2020 - 00:26


#9 братушка

братушка

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 2 Мнения:

Публикувано 21 July 2020 - 12:11

Чудя се откъде ли идват заблуди, че 2Т е по-жив или повече става за тюнинг....
2Т никога няма да стигне 4Т нито по мощност, нито по разход, по нищо. По природата си не може.
Единствен недостатък на 4Т спрямо 2Т е наличие на клапани и съответно нужда да бъдат обслужвани от време на време. Съответно 2Т повече носи на немърливо отношение.

Иначе тук закона е добър: купуваш китайско 4Т 50cc (серия двигатели 1р139fmb), регистрираш като мотопед до 50сс. След това срещу 100лв му вдигаш сс-та (поне 72сс - 5к.с. Иначе до 125сс става). И никой не те търси за нищо...


PS: по-скоро мисли дали да е със скорости или с вариатор. С вариатор е мързеливо, но не ефикасно. Със скорости ще сложиш в малкия си джоб всеки вариатор, но изисква умения и навици.

Този пост е редактиран от братушка: 21 July 2020 - 12:21


#10 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 28 July 2020 - 18:15

Не вярна информация!
4Т 139qmb 49cc може да му се сложи 52,4 mm цилиндър, който е най-големия вариант за този двигател, точно 89.28cc при ход на буталото 41,4 mm. Там вече може и да достигнеш великите 5/6 коня при разход малко над 3/100. За справка китайският 4Т 157qmj, който е 150cc е около 8 коня по спомени.
Всеизвестният и много предпочитан двигател при младежите minarelli horizontal който е 2т 49cc наскоро бях гледал тестове на тунингован такъв в тубата и резултатите бяха 21hp на 55nM на задната гума, разхода на гориво ще е като на автомобил, което за 4Т агрегат монтиран на техника, която се нарича мотопед е абсолютно невъзможно.

Толкоз относно разликите между мощността на 2Т и 4Т маломерни агрегати при тунинг.

Въпроса е следния, колко време и какъв пробег въпросната тунингована техника ще се движи безпроблемно и колко средства трябва да отделиш за да достигнеш до резултат?

Този пост е редактиран от Balabanov: 28 July 2020 - 18:53


#11 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 828 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 28 July 2020 - 20:25

Значи, само за тунинг разбирачите може да се сложи и по-голямо бутало на 139qmb над 58мм само трябва да се намери точния цилиндър или да се преправи!Но това го споменавам само за тези, който им е ясно ако искат да правят нещо!

#12 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 828 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 28 July 2020 - 20:32

Хихи, почна се!

Този пост е редактиран от anto1R: 28 July 2020 - 20:33


#13 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 28 July 2020 - 20:54

Има тунинг разбирачи, има  и хора дето не им се налага да са тунинг разбирачи!
На пазара 2-ра употреба колкото щеш 125cc, 250cc, 300cc, 400cc и т. н. не се занимаваш, като ти умалее не сменяш цилиндъра а мотоциклета!
Обслужваш си ги и си ги поддържаш, нищо повече!

#14 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 828 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 29 July 2020 - 23:33

Всеки си знае за себе си каво иска!Като те чета,не си у тунинг разбирачите,само се правиш че разбираш!Като ти умалее,взимай 300сс!

#15 yanko78

yanko78

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 94 Мнения:

Публикувано 30 July 2020 - 14:03

Аз си купих 2Т Хонда Дио, като, имам и вече на 3 години Кавазаки 125-ца. Хондичката взех да е карам повече от новия скутер. Всеки път когато е подкарам, ми доставя върховно удоволствие и ме кара да се усмихвам. Новият ми 4Т скутер, е супер рафиниран и с нищо особенно не впечатлява. Да, върви, всичко е ново, на няма чара на 2Т моторчето.

Този пост е редактиран от yanko78: 30 July 2020 - 14:03


#16 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 30 July 2020 - 16:55

Виж мнениетоanto1R написа на 29 July 2020 - 23:33 :

Всеки си знае за себе си каво иска!Като те чета,не си у тунинг разбирачите,само се правиш че разбираш!Като ти умалее,взимай 300сс!
Повечето мнения писани от младежи във форума относно мощностите на скутерите до 49cc влизащи в графата мотопед се доближават до твоите разбирания и проблем е липсата на категория "А1, А2, А" и желанието въпросната техниката да има мощност!
Мотопед е двуколесно МПС с максимален обем от 49cc и максимална скорост от 45км/ч, аз лично предпочитам 2Т, като усещане са по-живи от 4Т. Всяко МПС може да се тунингова, но за да се достигнат резултати трябва да се вложат не малко средства, да се отдели много време, резултатите няма да са дългосрочни и всеки сам си решава дали това си заслужава!

Относно силовия тунинг ето ти един прост пример, тунинговано BMW Е60 535D е по-бързо от стоково BMW E60 M5. Разликата обаче е, че след тестовете на пистата този с дизеловото е в сервиза а другия на кафето, а и двете са бързи! :D

#17 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 828 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 30 July 2020 - 20:14

Едно е да разбираш,друго е да можеш!Бъркаш се постоянно!В бмв форума ли ги четеш тези работи с тунингованото?Не че нещо, но бмв са слабички!Освен ако нямат турбо на скания и да е бензиново!

#18 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 759 Мнения:

Публикувано 30 July 2020 - 20:50

Марката не е от значение, но така е по-удобно, като направиш годините за категория рязко ще ти се смени начина на мислене...

Този пост е редактиран от Balabanov: 30 July 2020 - 20:52


#19 anto1R

anto1R

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 828 Мнения:
  • МестонахождениеYambol
  • Скутер:Aprilia sr 50 Factory

Публикувано 31 July 2020 - 09:30

Виж мнениетоBalabanov написа на 30 July 2020 - 20:50 :

Марката не е от значение, но така е по-удобно, като направиш годините за категория рязко ще ти се смени начина на мислене...
Нямам а категория!Годинките отдавна съм ги направил ,но скутера си ми е ок!Карал съм доста мотори на приятели от 125 до 1000куб.Скутера ми е за забавление и да си върша някой неща!А тунига на коли и мотори ми е хоби!
С малко туниг и Сузукито може да ти доставя усмивка на лицето!

#20 MilenDichev

MilenDichev

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 71 Мнения:
  • МестонахождениеHarmanli
  • Скутер:Сузуки Катана 50

Публикувано 31 July 2020 - 13:25

За 50сс е най-добре 2Т  4т са много слаби в този клас ,а и разликата в разхода няма да е голяма.





Теми съдържащи: двигател скутер, 50кс, двигател, 2т, 4т, избор

1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни