Към съдържанието


Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАРИЯ- ТУК


ВСИЧКО ЗА PIAGGIO BEVERLY 500


  • Please log in to reply
22 отговора на тази тема

#1 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 15 July 2020 - 21:06

Здравейте, пускам тази тема, по подобие на други такива, за да има къде да обсъждаме BEVERLY 400/500


scooterhouse.net

#2 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 15 July 2020 - 21:10

Имам Бевърли 500 2004 г. от месец, направих му около 1000 км. за този период.
Днес ми направи впечатление, че имам масло по задната гума.
Когато го купих, смених амортисьорите и нямаше ефект, явно оригиналните на 16 години още работеха. Както и да е...
Задният десен амортисьор в долната си част е в масло, гумата има омаслявания на места, някои от спиците на джантата също.
Гледах, чудих се, не мога да определя, дали чисто новият амотисьор е изпуснал или масло идва от някъде другаде. Примерно от оста на задната гума или е двигателно (върху масленият филтър също имам капки масло)

#3 mad.max

mad.max

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 909 Мнения:
  • МестонахождениеСФ
  • Скутер:Peugeot Jet force 125i compressor & Geopolis 250i

Публикувано 16 July 2020 - 08:08

При ммен на 250цц ,течеше масло от дренажа на водната помпа и цапаше джантата

#4 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 16 July 2020 - 09:42

Ще погледна после дали не е това и при мен.
А откъде идва това масло в помпата. как го оправи?

#5 mad.max

mad.max

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 909 Мнения:
  • МестонахождениеСФ
  • Скутер:Peugeot Jet force 125i compressor & Geopolis 250i

Публикувано 16 July 2020 - 11:16

Вала на помпата,който излиза от картера се върти от коляновия вал. Там има семеринг

#6 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 19 July 2020 - 19:20

Здравейте, днес спуках задна гума на Бевърли 500. Утре ще я свалям. Някой свалял ли е? Само ауспуха ли се демонтира?

#7 DimitarDDR

DimitarDDR

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 263 Мнения:
  • МестонахождениеСливен
  • Скутер:Kymco Agility 125

Публикувано 20 July 2020 - 00:51

Погледни я, и ще разбереш. Що за въпрос, то хубаво да питаме в форума, ама сега и гума как се сваля..

#8 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 20 July 2020 - 22:34

СПЕШНА ПОМОЩ. Момци, в неделя спуках задна гума на Бевърлито. Само си стигна в гаража, на припомпвания и т.н. Днес разглобих джантата, залепих гумата. Всичко точно... След  което отказа да запали. Винаги е палел нормално, без проблеми.
Акумулаторът е силен, върти яко.
Помпата я чувам при даване на контакт.
При свалянето на задната джанта, не се откачат никакви кабели.Не съм вчерашен, внимавам за такива неща.
Утре ще почна с проверка на искрата.
Ако някой има някакви идеи къде и какво да проверя, моля да пише.
Бевърлито е 500, инжекцион. Има система против кражба, с чип в ключа, същата като на всички италианки от 90те години (а може би и след това).
Всякакви съвети ще ми бъдат от полза. Благодаря предварително.
П.П. Преди това бях в едни ниви и понатрупа кал. Днес го огледах оттук-оттам няма кал по електрониката и т.н. А и си стигна само в гаража...

Този пост е редактиран от Yasho: 20 July 2020 - 22:39


#9 Atanas4y

Atanas4y

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 1325 Мнения:
  • МестонахождениеПетрич
  • Скутер:Piaggio x9 500i EVO

Публикувано 20 July 2020 - 22:48

Свали помпата и виж маркучето между самата помпа и филтърчето което  е закачено на кошницата дали не се е спукало , моя Х9 преди седмица ми направи този номер и точно пред нас загуби обороти и загасна и само леко припалваше и гаснеше , но веднага го усетих че е този маркуч  един съвет ако случайно наистина този маркуч ти се е спукал , вътрешния размер е 8 мм на маркучето , трябва да го вземеш да е устойчив на потапяне в бензин а не само вътре , защото ще се разложи , между другото  аз взех маркуч от бензинова помпа на кола (имах в гаража) и маркуча няма никакъв проблем и задължително със скоби се слага да няма ядове.

#10 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 20 July 2020 - 23:23

Преди 2 седмици разглабях там заради поплавъка. Нямаше ядове, оригинален маркуч с две скоби. Внимателно го огледах, защото и аз четох за този проблем.

Този пост е редактиран от Yasho: 20 July 2020 - 23:24


#11 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 21 July 2020 - 22:56

Запали! Ура! Не разбрах как стана. Откачих акумулатора, закачих го и 'сичко шес'
Благодаря на отзовалите се.

Малко размишления... Имал съм две Ланчии, братовчед ми имаше Fiat Coupe, сега Бевърлито. Общото между тях е имобилайзерът. Преди много години, колите ми го правиха този номер - Не щат да палят. Тогава, вече не помня откъде, разбрах че трябва да се откачи акумулаторът и пак да се закачи. В последствие и на братчеда Купето така правеше понякога... ама кой да се сети, забравил бях, това беше отдавна.
Та ако имате проблем, като моя, първо пробвайте с откачане на акумулатора.

Този пост е редактиран от Yasho: 21 July 2020 - 23:02


#12 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 21 July 2020 - 23:11

Ами гумата се сваля кофти. Първо ауспуха, после 2 болта на подкалника (като единия не се вижда, но има отвор в подкалника). Следва планката на Амортисьора. На оста се маха шплента, осигурителната капачка и се развива гайката на оста с гайковерт. Следват двата болта на големият детаил, който държи оста (горният е зад подкалника и той трябва да се измести с напъване  за да освободи място. Като тия двата болта незнайно защо са любимият ми размер - 15mm)
После се вади големият детаил от оста, където често е запекъл и се налага малко да се посъветва с гумен чук иначе 'запиня' и не ще).
Накрая се развиват болтовете на джантата (7 броя ако се не лъжа с глава 10mm! О, йе)
И най-най накрая гумата се вади със зор, като се придържа амортисьора настрани, напъва се подкалника и така...

Този пост е редактиран от Yasho: 21 July 2020 - 23:13


#13 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 28 July 2020 - 22:24

В събота му направих трип 588 км., но прибирайки се към София, почна да вали, над Софийското поле изглеждаше сякаш беше Мордор - сверкавици, буря и т.н.
Оставих го на една бензиностанция на магистралата, до Ихтиман. В неделя отидох да го взема и той не запали. Момчетата от бензиностанцията извадиха отверки, кабели за ток... не ще и не ще. Откачах акумулатора няколко пъти, давах газ, без газ... нищо. Накрая свалих капака под седалката и опипах буксите на инжекциона - запали от раз. Не разбрах дали се оправи от това. Оттогава пали без проблеми. Днес го поразглобих, измих двугателя с водоструйка, напръсках със спрей всички букси по инжекциона. Използвах случая и си почистих дросела, защото на празен ход оборотите ми бяха малко ниски. Веднага ги вдигна, сега ми се струват високи (не съм свикнал да го слушам така). Но съединителят не увлича гумата на празен ход. Може би трябва да са такива. Нямам оборотомер и не знам, колко са.
Иначе в събота София-Хасково-Кърджали-Ардино-Дяволският мост-Ардино-Смолян-Пловдив-на Ихтиман трябваше да го оставя. 588 км. Никакви грижи, само кеф. 4.9 л./100 км.

Този пост е редактиран от Yasho: 28 July 2020 - 22:25


#14 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 04 August 2020 - 21:32

Момци, здравейте. Да кажа какво ми се случи. Преди около месец спуках задна гума. Писах за това...
Та, оттогава минах 3000 км., ако не и повече. Ежедневно размотаване, София-Родопите, София-Казанлък-Шипка-Троян- Карнаре и т.н. Все тая, идеята е, че много, много км. изминати.
Като ходих до Родопите, на спускане преди Ардино, задната спирачка ми потъна. Викам си - спускане е, загряла е спирачната течност, ще се оправи като изстине. Оправи се. Следващата седмица ми потъна пак, тоя път на изкачване със завой, пак яко каране. Пак изстина и се оправи. Когато ходих до прохода Шипка, спирачката почна да ми омеква още на изкачването, при съвсем спокойно каране. И така си остана. От завой на завой, припомпвам един-два пъти и хваща. Резонно си помислих - спирачна помпа. Върнах се в Сф, разглобих и какво се оказа, хах
Гледам задните накладки - на жЕлезо. Ама нищо не е останало от тях.
Спирачният апарат не тече. Уж, 'сичко шес'
Братчеда пипна случайно задната гума, тя се клати яко...
Какво се оказа. При смяната на гумата, при спукването, не съм стегнал централната гайка и джантата хлопа в оста. Яко хлопа.
Оттам при всяко хлопване на джантата, дискът натиска накладките, те натискат буталцата на спирачния апарат, и спирачката потъва. Т.е. всичко си работи, просто с първите едно-две натискания 'обирам' свободния ход на буталцата, докато прикарат накладките до диска и спирачката се появява. И на следващия завой същото отново.
Смених накладките, сега всичко е ОК.
Пиша това, защото и на друг може да се случи...
Интересното е, че с хлопаща джанта съм карал хиляди километри и абсолютно нищо не съм усетил. Ама нищо, нито по завои, нито направо, шум... нищо...

Този пост е редактиран от Yasho: 04 August 2020 - 21:40


#15 byldera

byldera

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 241 Мнения:
  • Местонахождениепловдив
  • Скутер:Piaggio x9 500evo 2006

Публикувано 05 August 2020 - 05:24

Важното е че си жив и здрав : )))

#16 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 08 September 2020 - 23:07

Здравейте. Имам едно питане. Може ли на Бевърли 500 с вариатор с6 ролки да се монтира вариатор с 8 ролки?
Ако да, каква е разликата?

#17 mad.max

mad.max

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 909 Мнения:
  • МестонахождениеСФ
  • Скутер:Peugeot Jet force 125i compressor & Geopolis 250i

Публикувано 09 September 2020 - 17:14

Теоретично -никаква

#18 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 09 September 2020 - 19:38

Теоретично съществува. В сайта на Малоси пише, че може да се монтира, но трябва да се купи и малката шайба, която притиска ролките от другата страна. Вариаторът на Малоси се продава без тази шайба! При 6 ролковия вариатор, тази шайба е с три плъзгача, при 8 е с четири.
Аз питам дали някой е слагал, става ли и има ли ефект, щото не е евтинко...

#19 mad.max

mad.max

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 909 Мнения:
  • МестонахождениеСФ
  • Скутер:Peugeot Jet force 125i compressor & Geopolis 250i

Публикувано 10 September 2020 - 15:46

Като си убеден,защо питаш

#20 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 268 Мнения:

Публикувано 10 September 2020 - 22:41

Щото ми се пита




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни