•         

Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАР?Я- ТУК
Присъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК

Априлия СР50 Фактори към карбуратор

sr 50 ditech to carb конверсия conversion

#1 chirenski

chirenski

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1
  • Скутер:honda

24 август 2020 - 18:03

Здравейте! Първа теми във форума ми е и става въпрос за първи скутер. Пускам темата с цел да помогна на хората, които имат грижи с инжекциона при тези моторчета.

Скутера е Aprilia SR50 Factory (Piaggio двигател инжекцион)

На кратко за мен механик съм (автомобили) и за първи път се сблъсквам с 2т скутер. Купих го не палещ за смешна сума и реших да го ремонтирам.

Първо проблем с компресия (около 5бара) отоврих цилидър оказа се един счупен сегмент и втори заклинил в задрало бутало. После оказа се ,че въздушния компресор за инжекцията прави само 2бара, сложиш друг и той правеше 1бар. Накрая ми писна и реших ,че ще става карбуратор и 70цц :)


Накратко цилидър 70цц компект с глава - тайвански
Карбуратор 17.5 копие на нещо си (предлолагам кейхин)
Вакуумен кран за бензина (взех си с цедка и е навит в маркуча на резервоара( на 5см от него става заводски :) )
Свещ(различен отвор на главата) NGK B8ES (19mm дължина на резбата)
Температурен датчик (оригиналния е 12мм, отвора на главата е 10мм) използвах този от VW 026906161 буксата и стойностите му са идентични с оригиналния.
50см прозрачен маркуч, някой друга скоба, вакумен маркуч
Маслене помпа развита и запушен маслен съд ( пълен с масло да не свети лампата му)
Моя съвет е да се премине на ръчно смесване (помпата не маже достатъчно за карбуратор) има вариант да се друга помпа от оригинално карб. двигател ... но реших ,че не ми се занимава и ми е по лесно да си го смесвам аз.

Малко тънкости при монтажа, въздъшния компресор се сваля и му се маха колелцето, после щуцера се запушва (аз го развих и завих болт със същата резба залепен с лепило за резби)
Запушвате щуцера за масло от дясно на въздшушния компресор (от там впръсква оригиналната маслена помпа).
Термостат махнах изцяло. Сега интересната част и дроселовата клапа оставяте я отворена малко след 1/2. (мен не ми харесва присъствието и на скутера , може да я замените с 2бр съпротивления по 1.4-1.6кОм(както ви харесва работата на скутера). Въздушния и бензиновия инжектор ги няма физически, на тяхно място съм сложил съпротивления по 10Ом 5вата(това задължително защото иначе греят много).Безиновата помпа я няма и на нейно място съм свързал автоматичния смукач на новия карбуратор.
При така изпълнена схема имам перфектно пащеш и добре вървящ(още го разработвам) скутер с просто и работещо устройство, без светещи лампи по таблото и т.н.
?мам да донастроя карбуратора от към жигльори (в момента е с 75 главен) и иглата е на най ниската позиция.

Някой ако има въпроси и/или забележки ще се радвам да споделите.

scooterhouse.net

#2 Balabanov

Balabanov

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1099

25 август 2020 - 00:03

?маш един палец от мен, само ще добавя, че премахването на термостат не се състои просто в това да се изхвърли, може да добавиш защо и какво се прави ;)