Към съдържанието


Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАРИЯ- ТУК
Присъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК

Ямаха Х МАХ 250 ЗАГРЯВА.


  • Please log in to reply
43 отговора на тази тема

#21 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 936 Мнения:

Публикувано 30 September 2020 - 20:30

Капачката на термостата, там където влиза тънкия маркуч, над него имаш болт, той е за обезвъздушаване. В клипа човека просто дръпна маркуча, което на практика е същото, не за друго, дават, че след като го развиеш трябва да му смениш дифтунга, "шайбата" с нова, медна е играе ролята на гарнитура в случая и може да протече, ако върнеш същата.

В техническата документация всичко това е описано, не ми се мисли как сте му сменили цилиндъра щом това е пропуснато...

Този пост е редактиран от Balabanov: 30 September 2020 - 20:30


scooterhouse.net

#22 mtiholov

mtiholov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 53 Мнения:

Публикувано 30 September 2020 - 21:23

Виж мнениетоVilqka26 написа на 30 September 2020 - 20:18 :

Не не обезвъздушавах като клипа. Ако го бях намерил по рано щях хаха.
Метода ти е същия ,така ли

Този пост е редактиран от mtiholov: 30 September 2020 - 21:27


#23 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 936 Мнения:

Публикувано 02 October 2020 - 00:06

Явно не четеш, метода прегрява...

Има правилен метод описан от производителя в техническата документация, с изключение на техниките които Илко спомена аз с тях не съм имал допирна точка, а той е бая в час.

Вариантите едно, имаш познания и техническа документация, съответно правиш си го сам.

Вариант две нямаш познания, имаш техническа документация, отиваш в сервиза на Илко, примерно и си караш.

А масовия вариант е пипаме там дето нямаме познания и техническа документация и ефекта е на лице, което е в плюс на хора като Илко. Щото освен, че ще ти смени антифриза ще направи и основен ремонт! :D

Илко нищо лично, просто пример!

Този пост е редактиран от Balabanov: 02 October 2020 - 00:09


#24 Vilqka26

Vilqka26

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 21 Мнения:
  • Скутер:Yamaha X max 250R

Публикувано 04 October 2020 - 15:20

Всичко е гледано и е направено както трябва просто е обезвъздушаван от там където е дифтунгата, а не от маркуча. В момента е без термостат, харесах си нов на 70 градуса понеже стария беше на 90 градуса о правеше бели + въздух в системата = на греене.

#25 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 936 Мнения:

Публикувано 04 October 2020 - 22:38

То все едно дали ще е от маркуча или от болтчето, там където е дифтунга!
За термостата отиди си в Yamaha Part No:1C0-E2411-00 (THERMOSTAT) Не виждам да има оригинални за модела с различна температура се си е един за X-MAX 250 от съответната година...

Този пост е редактиран от Balabanov: 04 October 2020 - 22:41


#26 Vilqka26

Vilqka26

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 21 Мнения:
  • Скутер:Yamaha X max 250R

Публикувано 06 October 2020 - 08:44

Грешката ми беше, че не можах да намеря за модела или за маджести (тогава) и поръчах на размери и градусите просто се паднаха 88. Сега намерих за маджести и за х макс, който отваря на 72 и смятам да го поръчам.

#27 MasterBoy

MasterBoy

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 8 Мнения:
  • МестонахождениеПазарджик
  • Скутер:2006 Honda @150; 2008 Yamaha X-Max 250

Публикувано 06 October 2020 - 17:12

При мен се случва нещо интересно. Моторът е 2008 X-MAX 250. Малко след като го купих забелязах че стрелката стига на 3/4, проверих антифриза беше на мин и долях около 50 мл. Щом спра на място, перката не работи, но като изгася и пак дам на контакт се включва и тогава става интересното. За около 30 сек изгасен и с работеща перка стрелката отива чак до червеното.

#28 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 936 Мнения:

Публикувано 06 October 2020 - 20:23

Идея над 3/4 включи перката, отива до червено след като го загасиш и включиш на контакт защото е кипнал и помпата не върти. Разглоби там където е акумулатора и виж дали има антифриз до горе в радиатора, ако няма доливаш и след това обезвъздушаваш от болта при термостата.

#29 mtiholov

mtiholov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 53 Мнения:

Публикувано 15 October 2020 - 02:46

Накрая се наканих и смених антифриза ,но не съм отварял термостата . Литър и малко източих и толкова и събра Преди това промих системата с около два литра вода. Карах го доста засега всичко е нормално .Струва ми се обача ,че бавно загрява и когато го запаля радиатора доста бързо се затопля и това ме навежда на мисълта ,че може и да го няма термостата 😁. При вас така ли е? Сега съм решил да сменя и маслото в редуктора обаче не знам какво е точно дават това Yamalube Scooter GEAR OIL GL4 10W40 ,но дали ще е това?

Този пост е редактиран от mtiholov: 15 October 2020 - 02:49


#30 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 936 Мнения:

Публикувано 16 October 2020 - 22:28

SAE10W30 трансмисионно, събира 0.25 L, така го водят по книжка. На пробката за източване се сменя дифтонга с нов, аз смених и гумения опръстен на пластмасовата капачка от където се пълни, защото беше леко омаслено и стария опръстен се беше вкаменил.
Сипах това:
Публикувано изображение

#31 mtiholov

mtiholov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 53 Мнения:

Публикувано 17 October 2020 - 15:44

Виж мнениетоBalabanov написа на 16 October 2020 - 22:28 :

SAE10W30 трансмисионно, събира 0.25 L, така го водят по книжка. На пробката за източване се сменя дифтонга с нов, аз смених и гумения опръстен на пластмасовата капачка от където се пълни, защото беше леко омаслено и стария опръстен се беше вкаменил.
Сипах това:
Публикувано изображение
Благодаря колега и аз ще сложа от него 😀

#32 mtiholov

mtiholov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 53 Мнения:

Публикувано 26 October 2020 - 12:46

Виж мнениетоBalabanov написа на 16 October 2020 - 22:28 :

SAE10W30 трансмисионно, събира 0.25 L, така го водят по книжка. На пробката за източване се сменя дифтонга с нов, аз смених и гумения опръстен на пластмасовата капачка от където се пълни, защото беше леко омаслено и стария опръстен се беше вкаменил.
Сипах това:
Публикувано изображение
Колега пише за мокър съединител при нас какъв е ? Представа си нямам .....😁

Този пост е редактиран от mtiholov: 26 October 2020 - 12:46


#33 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 936 Мнения:

Публикувано 26 October 2020 - 17:39

Това не е от значение, ще го наливаш в редуктора там няма съединител :D
Иначе съединителя ни е сух, центробежен, както на моторните резачки и тримерите за косене, намира се пред редуктора и там е сухо няма масло :D

#34 mtiholov

mtiholov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 53 Мнения:

Публикувано 26 October 2020 - 20:26

И аз така си мислех 😁 ,но като го прочетох и ми стана чудно и затова реших да питам .Имах Пежо джетфорс и целия съм го разглобявал наясно съм ,но.. и резачка имам ,и тример и тях съм ги разглобявал 😀😀😀 То и маслото вече е налято така че 😁😁😁..

Този пост е редактиран от mtiholov: 26 October 2020 - 20:30


#35 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 936 Мнения:

Публикувано 27 October 2020 - 16:20

Хората са го написали защото има масла с добавки, които не стават за мокър съединител, JASO MA/MB едното става другото не, в случая наливаш  някакво трансмисионно масло по стандарт SAE “Society of Automotive Engineering” 10W30, както се води по книжка и нищо повече, събира 0.250 л.

Този пост е редактиран от Balabanov: 27 October 2020 - 16:21


#36 mtiholov

mtiholov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 53 Мнения:

Публикувано 08 January 2021 - 17:32

Виж мнениетоBalabanov написа на 27 October 2020 - 16:20 :

Хората са го написали защото има масла с добавки, които не стават за мокър съединител, JASO MA/MB едното става другото не, в случая наливаш  някакво трансмисионно масло по стандарт SAE “Society of Automotive Engineering” 10W30, както се води по книжка и нищо повече, събира 0.250 л.
За двигателя какво масло ползваш?

#37 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 936 Мнения:

Публикувано 08 January 2021 - 21:45

Това:
Публикувано изображение

Пробката за източване е от лявата страна на мотоциклета, масово го източват от картера, където е цедката. Ако за пръв път сменяте масло е хубаво да се източи от пробката, за да видите какво се е утаило в картера. При пробката има дифтунг, който се заменя с нов. Важно е мотоциклета да е загрял преди да източите маслото и след смяната има ревизия за проверка на налягането, намира се от дясната страна при цилиндъра горе, развива се болта след подмяна на маслото, скутера се пали и трябва от там да потече масло...
Така го водят по книжка...

Този пост е редактиран от Balabanov: 08 January 2021 - 21:57


#38 mtiholov

mtiholov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 53 Мнения:

Публикувано 09 January 2021 - 23:42

Сменял съм го ,но не знам какъв е този болт за налягането ще погледна . Никога не съм го развивал .Доста клипове изгледах и никъде не я видях тази процедура, ако можех качи някой снимка да не объркам нещо 🙂. Благодаря за обяснението.

Този пост е редактиран от mtiholov: 09 January 2021 - 23:47


#39 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 936 Мнения:

Публикувано 10 January 2021 - 11:24

Публикувано изображение

#40 mtiholov

mtiholov

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 53 Мнения:

Публикувано 10 January 2021 - 16:00

Благодаря .Ще го погледна ,но като гледам може и да не го намеря 🙂 . В момента съм с масло Моторекс 15w50 . Гледахго в каталог и го даваха ,че става ама май 10w40 трябваше да сложа. Според теб дали ще е проблем




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни