•         

Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАР?Я- ТУК
Присъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК

Въпроси за тегло на ролки, споделяне на опит за Kymco 250


#1 stf_trek

stf_trek

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 32
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Кимко Гранд Динк 250

10 октомври 2021 - 12:21

Здравейте. Карам скутерчето целия сезон. При закупуването, човека ми каза, че оригиналните ролки са били сменени с по-тежки, а той всъщност е имал избор от по-леки или по-тежки, когато е избирал. Не е имало оригиналното тегло.
След малко проучване, намерих размера и теглото на фабричните, 23-18 размер и 20 грама тегло.
До тук добре. В Скутер Хаус, магазина има 16 и 24 грама, също по-леки и дори по-тежки от това, което горе-долу отговаря на разказаното ми от предишния собственик и вероятно са тези от 24 грама.

https://scooterhouse...lki-za-variator

В друг сайт намерих 20 грамови, а и ги има през грам в плюс или минус от оргиналните.

http://www.motorbike...ct.php?id=17811

Проблема идва от това, че наистина тези ролки ми идват тежки, много бързо отваря вариатора и при всяко отпускане на газта след първоначалното ускорение и набиране до 30-40 /градско в трафика/ и веднага отваря много. След това трябва да дам много газ за да слезе и да почне пак да ускорява за да върви. Това малко или много ме дразни.
?мате ли идеи ако някой е карал модела с оригиналните 20 грамови как се държи? Много ли отваря и т.н. ? Не знам дали да взема тях (20 грамовите) или да скоча на 16 грамовите. Не е лошо да се правят експерименти и да имам и 3-те чифта, но са 30-тина лв за чифт и парите са си пари.

Ще се радвам да чуя опит за модела, а също и за подобни скутери.

п.с. Могат ли да се струговат отвътре ролките за постигане на грамаж по желание ? ?мам прецизен струг, а и това ми е професията

scooterhouse.net

#2 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1153
  • Телефонен номер:0898759770
  • МестонахождениеРусе
  • Скутер:много са

11 октомври 2021 - 07:37

Ако разгледаш вариаторната система като една везна (образно написано) ще ти е по-лесно да разбереш действието и . От едната страна на везната е масата на ролките , от другата твърдостта и динамиката на пружината на торка . При правилно работеща система двете се балансират , като стрелката на везната сочи оборотите където пика на въртящия момент на двигателя . Ако приемем ,че страната на везната с вариатора е константа (защото масата на ролките почти не се променя ) , то  тогава другата страна е много променлива . Пружината на торка омеква прогресивно с времето и работата , затова се получава ефекта , с времето системата да работи правилно с  все по-леки ролки . Ако искаш да сложиш оригинални ролки , то трябва да смениш и пружината на торка . ?ли да сложиш друга (тунинг) пружина и да започнеш по принципа проба-грешка да търсиш оптималния размер ролки . Ще забележиш в последствие , че дори с новата пружина ще иска все по-леки ролки с изминатите километри . Нормално е .

#3 stf_trek

stf_trek

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 32
  • МестонахождениеСофия
  • Скутер:Кимко Гранд Динк 250

23 октомври 2021 - 13:31

С малко закъснение пиша в отговор и резолюция на проблема.
Поръчах ролки 20 грамови, (оригиналното тегло) още преди да видя поста в отговор. Преждевременно преди да направя замяната се случи, че паднах леко със скутера на мокрото. Но нищо ми няма, само ел. огледало пострада, но ще го оправя.

Днес реших да се занимая с доста неща по него. Обезвъздуших задната спирачка и смених ролките. Наистина са доста по-тежки тези, които бяха вътре и не бяха застанали добре. Ще ги премеря на точен кантар колко са били точно, но на ръка се усещаше разлика между 2-те ролки. Като отворих капака беше хлабав и провиснал ремъка, което ми се стори странно. Развих, смених ролките, пак завих и ремъка застана без да провисва. Разходих го из квартала и съм много доволен от 20 грамовите. Проблема с рязкото падане на обороти и липсата на последващ ряз след 30-тина км/ч изчезна.

Остана само да оправя огледалото и още една пластмаса, която не беше добре закрепена поради спукване