•         

Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАР?Я- ТУК
Присъединете се в групата само за покупка и продажба на скутери и части във FACEBOOK - ТУК

Каране в мъгла - по-добре да го избягваме!


#1

  • Guests

29 October 2009 - 03:40


На всички ни се е случвало да караме в мъгла. Било то след някой мотосъбор или среща с приятели, когато времето не пита кога ще се прибираме.

Ако не виждаме две секунди пред нас, то направо да слезем от мотора. Разбира се, има мотористи, които няма да се съгласят. ? все пак, точно това е средата, в която се очаква да се случи инцидент, поради намалена видимост.

Освен всичко, което разбираме като риск (минаваме през нещо, което не виждаме, или някой минава през нас, поради същата причина), предполагаме, че най-вероятния проблем, който може да възникне е да изпуснеме мотоциклета – и то привидно без логична причина.

Всъщност има смисъл. При ограничена видимост, не може да видим хоризонта. Когато минаваме покрай дървета, имаме някаква представа за вертикала, но тя не винаги е надеждна. Ако сме в завой и се наложи да спрем внезапно, няма как да знаем дали моторът е вертикално изправен, когато спираме! Преди да се усетим, машината ще е започнала да пада, а ние няма как да я спрем. Всичко, защото не сме видели хоризонта (ние го забелязваме подсъзнателно, за да запазим правилна позиция и стойка).

Преценка – следете километража

Друг интересен феномен е, че несъзнателно ездачите ускоряват, докато карат в мъгла. Това има логично обяснение. С големия опит, който всички твърдим че имаме, доста рядко поглеждаме към километража, понеже преценяваме приблизително точно с каква скорост се движим по отминаването на околната среда. В моменти, когато караме в мъгла, тази преценка не е надеждна.

Мъглата е противник от тежка категория. Есента осезаемо чука на вратата. Даваме ви няколко съвета как да намалим дискомфорта и опасността при каране в мъгла.

•    Визьорът трябва да е отворен, за да не се запотява вътрешната част на каската.

•    Препоръчително е да имате водоустойчиви ръкавици – те са нашите кърпичики за предпазното стъкло.

•     „Намали” е думата, която моментално да излиза в главите ни.

•     Дори след 5 минути каране в мъгла, може да излезем изцяло мокри. Нужна е топла, водоустойчива екипировка, за да не се разконцентрираме заради студа.

•     Ако температурите не са близки до замръзване, сцеплението не е толкова голям проблем. Обикновено то е  добро в дъжд.

•    Задължително е фаровете да са пуснати, за да могат останалите участници в движението да ни видят. (Проверявайте техническата изправност на мотора преди всяко пътуване!)






scooterhouse.net