Jump to content


Съобщение

Присъединете се в официалната FACEBOOK група на СКУТЕР КЛУБ БЪЛГАРИЯ- ТУК

Всичко за Piaggio X9


  • Please log in to reply
1860 replies to this topic

#1821 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 430 posts
  • МестонахождениеПЛОВДИВ
  • Скутер:PIAGGIO X9 200

Posted 06 July 2020 - 20:33

Да ви се похваля  , смених ремъка и ролките на вариатора  . Разглобих почистих от старата грес съединителя и сложих нова и  сега на 5800 оборота се движа с 90км/ч .За сравнение преди ремонта на 6000оборота едва стигаше 80км/ч .  На 6500об. съм почти на 100км/ч .   Скутера е Х9 200 .   Днес обаче ми се появи друг проблем ,резервоара ми е пълен повече от половината и стрелката падна и лампата светна  . изгасих го и пак запалих и пак същото  . По някое време стрелката се изправи почти на средата и след малко пак падна . Някой да имал подобен проблем  ? Предполагам проблема е в нивомера (сондата) в резервоара   . Дали се продава като отделна част  ?

scooterhouse.net

#1822 Atanas4y

Atanas4y

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 1,329 posts
  • МестонахождениеПетрич
  • Скутер:Piaggio x9 500i EVO

Posted 06 July 2020 - 22:04

Виж мнениетоmaxuel82 написа на 06 July 2020 - 20:33 :

Да ви се похваля  , смених ремъка и ролките на вариатора  . Разглобих почистих от старата грес съединителя и сложих нова и  сега на 5800 оборота се движа с 90км/ч .За сравнение преди ремонта на 6000оборота едва стигаше 80км/ч .  На 6500об. съм почти на 100км/ч .   Скутера е Х9 200 .   Днес обаче ми се появи друг проблем ,резервоара ми е пълен повече от половината и стрелката падна и лампата светна  . изгасих го и пак запалих и пак същото  . По някое време стрелката се изправи почти на средата и след малко пак падна . Някой да имал подобен проблем  ? Предполагам проблема е в нивомера (сондата) в резервоара   . Дали се продава като отделна част  ?

Моя го купих със развален нивомер , свалях горивната помпа с нивомера оказа се че пластинката дето опира във потенциометъра беше пречупена , запоих я със поялника и стана бетон и уж заработи 2 дена докато пак почна прави мизерии ,качваше се сваляше се когато си поиска, пак свалях и накрая се оказа черния кабел(масата) имаше студена спойка , препоих го на ново и сега работи без проблем.

#1823 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 430 posts
  • МестонахождениеПЛОВДИВ
  • Скутер:PIAGGIO X9 200

Posted 06 July 2020 - 22:21

Черния кабел ,които влиза в буксата на самия нивомер ?

#1824 Atanas4y

Atanas4y

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 1,329 posts
  • МестонахождениеПетрич
  • Скутер:Piaggio x9 500i EVO

Posted 07 July 2020 - 07:00

Би трябвало да е той не загледах къде отива , кабела беше запоен точно за платката където е потенциометъра.

#1825 Atanas4y

Atanas4y

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 1,329 posts
  • МестонахождениеПетрич
  • Скутер:Piaggio x9 500i EVO

Posted 14 July 2020 - 22:39

Здравейте , на някой случвало ли му  се е на Piaggio x9 500 evo  таблото ми е забивало със всички стрелки до край , например паля го и горивото и температурата отиват до край а километража и обортомера са завъртени почти до край и във това положение не работят , все едно прави тест на таблото ама забива , гася го паля и няма проблем  и не знам от какво  се получава това , в рамките на една година ми го е правило 5-6 пъти,не е болка за умиране но ми е интересно защо прави така , някой да е имал подобен проблем и да го  е решил?

#1826 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 271 posts

Posted 15 July 2020 - 21:03

и аз на Бевърли 500 имам проблем с нивомерът за горивото. Играе много подобно ма описаното по-горе. Смених поплавък и табло - нищо... Ще пробвам да прегледам спойките на масата...

#1827 Atanas4y

Atanas4y

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 1,329 posts
  • МестонахождениеПетрич
  • Скутер:Piaggio x9 500i EVO

Posted 16 July 2020 - 21:44

Днес направих една модификация , когато върти стартера тока към фаровете се прекъсва със реле , това се наложи  да го направя след като монтирах ксенона на късите при почти всяко палене крушката загасваше и  трябваше да превключвам между дълги и къси  за да може да се запали ксеноновата крушка и това само защото стартера комсумира много ток докато върти и "запалката" на ксенона не и достига ток , монтирах реле с 4 крачета , 2та кабела дето са от него са постоянно включени един към друг докато не се поддане ток на другите 2 кабела и тогава веригата се прекъсва , вързах го да прекъсва плюса на късите светлини, това ще рече че плюса минава през релето , минус за другия  кабел взех от самия минус на крушката за късите а плюс взех от шалтера на стартера , единия кабел който влиза във него при натискането на копчето за стартера към него отива плюс и след като се пусне копчето плюса спира , релето се изключва и веригата се затваря и фара светва , след тази манипулация ксенона пали винаги и не гасне защото когато му  се поддаде ток на него мотора вече работи  а стартера не консумира ток , при това положение всичкия ток отива към стартера а не да захранва и фара така не се товари акумулатора излишно.

#1828 Atanas4y

Atanas4y

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 1,329 posts
  • МестонахождениеПетрич
  • Скутер:Piaggio x9 500i EVO

Posted 28 July 2020 - 22:41

Здравейте група , няма много  раздвижване  в нашата тема ,за това пак аз ще се разпиша.Остана ми само да освежа предните колчета на амортисьорите защото боята им беше излющена и много ми  се набиваха в очите , ударих им хубаво една шкурка 1500 водна , имах спрей за джанти който е със много хубава едра перла ,чак удря на хром, пръснах ги после лак на Боди и  станаха повече от перфектни ,сега скутера лъщи от всякъде , ето и малко снимки..

Attached Files



#1829 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 271 posts

Posted 28 July 2020 - 23:39

Супер са станали...
Хич ме няма с тоците. И аз искам да направя така, че когато паля, да не свери фара. Случайно да си от Сф?


#1830 Atanas4y

Atanas4y

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 1,329 posts
  • МестонахождениеПетрич
  • Скутер:Piaggio x9 500i EVO

Posted 29 July 2020 - 10:03

Виж мнениетоYasho написа на 28 July 2020 - 23:39 :

Супер са станали...
Хич ме няма с тоците. И аз искам да направя така, че когато паля, да не свери фара. Случайно да си от Сф?


Не съм от София от Петрич съм колега, но впоследствие махнах това реле и самия ксенон ,защото ксеноновата крушка взе да се ебава нещо нали знаете китайски работи и проблема който стана след като вързах релето стана така че когато натисна червеното копче за гасене(кил суич бутона) или пък пуснех страничната стойка мотора не гаснеше а само светеше червения Х на таблото , явно плюса дето бях взел от стартерното реле нещо прехвърляше ток , както и да е махнах реле , ксенон всичко , имах резервен фар взех му инсталацията защото моята бях прерязвал жици  за да вържа релето и сега всичко си е заводско ,сложих крушки Osram cool blue intense 4200k и на късите и дългите , светят повече от перфектно.

#1831 genchev_f12

genchev_f12

    СУПЕР ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • PipPipPipPip
  • 2,545 posts
  • МестонахождениеБяла /обл.Русе
  • Скутер:x9/250/Honda f12/100/Phantom/Ciak

Posted 29 August 2020 - 18:36

...Имам почти чисто нов останал неупотребяван  възд. филтър K&N+тубичката със смазка към него , за Хондовият модел 250 .Някой ако има интерес да пише на лично , за цената-ще се разберем ...🤓👍
image.gifimage.png image.gif

#1832 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 430 posts
  • МестонахождениеПЛОВДИВ
  • Скутер:PIAGGIO X9 200

Posted 20 September 2020 - 19:14

Абе ,от известно време почна да гасне на ниски обороти . Вдигам ги от карбуратора когато двигателя е загрял ,но пък когато е студен и включва смукача оборотите скачат над 4000 и се мъчи да тръгва  . Забелязвам и лека наравномерна работа на двигателя на празен ход . Оборотите се стремя да ги наглася на около 1500 до 1600 на загрял двигател  .  въздушния филтър е чист ,маслото е сменено преди 500 км  с такова https://motoboom.bg/...ooter-4t.html   . Карам 100 октана бензин или от  Шел или от Лукойл . До сега не съм имал подобен проблем  . Някакви идеи от къде може да е проблема ???

#1833 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 912 posts

Posted 21 September 2020 - 14:41

Почни от почистване на карбуратора и според мен ще заспи! Моя така правеше ядове на празен ход и още щом свалих иглата за празния ход имаше не малко мърсотия по върха и в жигльора също.

#1834 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 912 posts

Posted 21 September 2020 - 22:06

Виж мнениетоAtanas4y написа на 28 July 2020 - 22:41 :

Здравейте група , няма много  раздвижване  в нашата тема ,за това пак аз ще се разпиша.Остана ми само да освежа предните колчета на амортисьорите защото боята им беше излющена и много ми  се набиваха в очите , ударих им хубаво една шкурка 1500 водна , имах спрей за джанти който е със много хубава едра перла ,чак удря на хром, пръснах ги после лак на Боди и  станаха повече от перфектни ,сега скутера лъщи от всякъде , ето и малко снимки..

Браво много хубаво се е получило, но понеже съм брал ядове с боите във флакон ще добавя следното.
Лак във флакон не е много удачно. Времето в което лака втвърдява е много дълго, от там всичкия прах полепва, когато се пръска в домашни условия, без камера, за това идеята би следвало да е да се нанесе дебел слой, за да можем после да полираме, демек да отнемем, от него, но пак не става защото стича и буквално не съхнене, отделно никога не се постига перфектен гланцов ефект и не втвърдява както професионалните, демек лесно се драска.

За това аз ползвам двукомпонентен, лак, втвърдител и разредител, като има оказано пропорции за смесване от производителя, пръска се с пищов и компресор. Не спазвам оказаните пропорции от производителя защото пръскам в домашни условия с голяма дюза, сипвам повече втвърдител и не го разреждам много за да е гъст, с цел да намаля времето в което се втвърдява и слоя да е дебел без да разтече. След пръскане на подобен тип лак изчаквам 24ч. ако се наложи на водна 2000 и после полирам с 1-ви и 2-ри номер паста на 3М и ефекта е брутален, става стъкло, отделно самия лак е много твърд и трудно се драска за разлика от този във флакон!

Edited by Balabanov, 21 September 2020 - 22:08.


#1835 Atanas4y

Atanas4y

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 1,329 posts
  • МестонахождениеПетрич
  • Скутер:Piaggio x9 500i EVO

Posted 22 September 2020 - 10:03

Виж мнениетоBalabanov написа на 21 September 2020 - 22:06 :



Браво много хубаво се е получило, но понеже съм брал ядове с боите във флакон ще добавя следното.
Лак във флакон не е много удачно. Времето в което лака втвърдява е много дълго, от там всичкия прах полепва, когато се пръска в домашни условия, без камера, за това идеята би следвало да е да се нанесе дебел слой, за да можем после да полираме, демек да отнемем, от него, но пак не става защото стича и буквално не съхнене, отделно никога не се постига перфектен гланцов ефект и не втвърдява както професионалните, демек лесно се драска.

За това аз ползвам двукомпонентен, лак, втвърдител и разредител, като има оказано пропорции за смесване от производителя, пръска се с пищов и компресор. Не спазвам оказаните пропорции от производителя защото пръскам в домашни условия с голяма дюза, сипвам повече втвърдител и не го разреждам много за да е гъст, с цел да намаля времето в което се втвърдява и слоя да е дебел без да разтече. След пръскане на подобен тип лак изчаквам 24ч. ако се наложи на водна 2000 и после полирам с 1-ви и 2-ри номер паста на 3М и ефекта е брутален, става стъкло, отделно самия лак е много твърд и трудно се драска за разлика от този във флакон!

Имам и пистолет и компресор , нямам време да мия пистолети след боядисване след като имах лак и боя под ръка , този лак съм го ползвам много пъти и е хубав , колчетата нито са надраскани нито  са матирали , и да твърт е лака , със същия лак си направих и слюдата на този скутер и е много добре .

#1836 Balabanov

Balabanov

    НАЧИНАЕЩ

  • Активни
  • PipPip
  • 912 posts

Posted 22 September 2020 - 10:42

Може да са подобрили качеството, от много години съм на пищов и си пазарувам от авто колористи. Хубавото като отидеш в такъв магазин е че хората са доста добре запознати и дават съвети след като им обясниш какво искаш да направиш.
Ако за един сезон не се начукат и обелят значи си се справил чудесно, времето ще покаже! :thumbup:

#1837 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 430 posts
  • МестонахождениеПЛОВДИВ
  • Скутер:PIAGGIO X9 200

Posted 28 September 2020 - 20:54

Днес претърпях  ПТП с мотора . Кола излизаща от път без предимство ме засече и се ударих в нея  .Ударът беше с около 25-30км/ч но щетите са доста  . Извикахме КАТ и написаха протоколи за ПТП и т.н .  Счупи се предния спойлер и фаровете  . пластмасата с жабката и малките кутийки оттгоре ,коловете така се изкривиха ,че кормилото стои като заварено . Джантата е леко крива  . Щетите са доста и се чудя дали си заслужава да го правя и от къде мога да си купя нови колове и пластмаси втора употреба  ??? Иначе  пали и работи и двигателя му е перфектен и не ми се хвърля моторетката  . Х9 200 (от снимката на профила)  . Нещо да ме посъветвате?

#1838 Atanas4y

Atanas4y

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБИТЕЛ

  • МОДЕРАТОР
  • 1,329 posts
  • МестонахождениеПетрич
  • Скутер:Piaggio x9 500i EVO

Posted 28 September 2020 - 21:14

Виж мнениетоmaxuel82 написа на 28 September 2020 - 20:54 :

Днес претърпях  ПТП с мотора . Кола излизаща от път без предимство ме засече и се ударих в нея  .Ударът беше с около 25-30км/ч но щетите са доста  . Извикахме КАТ и написаха протоколи за ПТП и т.н .  Счупи се предния спойлер и фаровете  . пластмасата с жабката и малките кутийки оттгоре ,коловете така се изкривиха ,че кормилото стои като заварено . Джантата е леко крива  . Щетите са доста и се чудя дали си заслужава да го правя и от къде мога да си купя нови колове и пластмаси втора употреба  ??? Иначе  пали и работи и двигателя му е перфектен и не ми се хвърля моторетката  . Х9 200 (от снимката на профила)  . Нещо да ме посъветвате?

Много лошо колега , важното  е че не си се ударил , и мен много пъти  са ме засичали глупаци които не гледат но добре че аз винаги се оглеждам на 4 очи и ги избягвам или спирам , както и да е според мен не си струва да го правиш , ако ти го платят като тотал щета може и да вземеш едни 1000 лв , но не знам все пак не съм си имал такава работа и неща да имам , но ако все пак ти платят горе долу такива пари додай още малко и от тебе и взимай направи 500 цц ево , аз съм много доволен от този двигател , понавървява си особено след като си поиграх с ролките и пружините ускорява доста добре и си прави 170км , е вярно гори ми от 4 до 6 на 100 зависи как го карам ,но аз съм винаги с 2ма така че твърдо надълго ми  е 5 а в града 6 на 100 ама вървежа не може да го сравняваме с 200цц  , ти решаваш какво да правиш, но аз не бих го правил .

#1839 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 430 posts
  • МестонахождениеПЛОВДИВ
  • Скутер:PIAGGIO X9 200

Posted 28 September 2020 - 21:43

Да ,благодаря  . Не знам изобщо колко ще платят  . Абе доста съм натъртен и ожулен и още кръв тече от колената ми и явно при удара с колената съм поломил и жабката която е пред краката . Със сигурност ще трябва нов фар ,предния спойлер ,пластмасата с жабките , пластмасата на таблото и коловете с кормилото (трипитника) ,както и джанта и като го разглобя още неща ще изскочат . Бая удар си беше  .

#1840 Assembly11

Assembly11

    НОВ ПОТРЕБИТЕЛ

  • Активни
  • Pip
  • 3 posts
  • Телефонен номер:0893591056
  • МестонахождениеПловдив
  • Скутер:Piaggio x9 250cc evolution

Posted 28 September 2020 - 22:28

От две седмици карам 250 evo, притежавам още няколко мотора, по-малки и големи. Макси скутер не бях карал преди но съм приятно изненадан. Максималната скорост обаче не ми харесва (122 км/ч) ,само веднъж достигнах 126км/ч.При потегляне почти веднага достига 8000rpm и така ги поддържа до максимална скорост, има ли възможност да се бутне до 10 000 rpm(да се ползва, когато се наложи). Иначе моторетката е поддържана изключително добре с изключение на гумите(бяха 6г.), Веднага след покупката ги смених с Пирели и съм доволен от резултата,влиза в завой с колкото си пожелаеш,проблема обаче е, че в гумаджийницата нямаха баланс за мотори.Врътнах му малко над 1000 км. и се чудя дали да го обслужва преди зазимяване, или на пролет.




0 user(s) are reading this topic