Здравейте! Наскоро си купих аерокс 2004г внос от Австрия. Разглобих го основно за да го обслужа и да ремонтирам, ако има нещо счупено. Когато свалих радиатора да го измия от стария антифриз смесен с ситна ръжда от цилиндъра ми направи впечатление че като държа радиатора в положението от снимката и чрез маркуч и фуния наливам бавно вода тя се стича през другия отвор. Според мен това не е нормално защото така водата не минава пълноценно през питата за да се охлади. Нали затова е поставена преграда (на снимката в зелено) в единия резервоар на радиатора, за да може водата да мине през половината пита в другия резервоар и след това през другата половина и оттам навън. ?нтересува ме дали това е така и при вас, или моя радиатор има повреда или заводски брак. Светих с една лампичка вътре, вижда се преградата, но в ъгъла й има отвор през който съответно преминава водата. Мотора не съм го карал за да разбера дали прегрява, защото е студено, а и няма още регистрация. Направих следния експеримент, защото продавача ме убеждаваше да не поставям кабела на датчика за температурата(с лампичка на таблото е) защото ,,ВС?ЧК? датчици лъжат и лампичката за прегряване ще светва понякога,, . Датчика уж го проверявах- в кипяща вода не се включва, трябваше да го нагрявам значително с запалка за да се активира. Моля ако някой има мнение по въпроса да сподели. Скутера е ПЪЛЕН СТОК!
http://prikachi.com/...41/9242641S.jpg
1
Въпрос за радиатор на yamaha aerox
scooter 97
, Jan 10 2018 20:22
#1
10 January 2018 - 20:22
#2
11 January 2018 - 22:55
Според мен радиаторът едва ли има проблем или дефект и не си струва да го мислиш. Обаче датчика на лампата трябва да се разследва. ? ако има датчик на перката също. Трябва да намериш мануал. Мога да предположа че датчика за лампата вклочва примерно на 110 или 115 градуса. Намираш термометър и го вариш но не във вода защото водата като кипне на 100 гр. и температурата спира да се покачва. Може би варене в масло или олио ще ти позволи да измериш кога щрака тоя датчик. Трябва да си сигурен също кога включва перката и какво става с температурата след включването. Абе съветът ми е да се намери и присади един електронен термометър до 120 градуса. Ще си отговориш на много въпроси. Тая лампа е кьоава работа. Мисля че ако сондата на термометъра се прикрепи към главата на двигателя дори да не е в антифриза вътре ще показва доста реално и ще избегнеш изненади......
#3
12 January 2018 - 12:23
На датчика пише че се включва при 115+-3градуса. ?деята да го варя в масло е добра, но смятам направо да купя нов датчик. Вентилатор за принудително охлаждане и датчик към него няма фабрично. Термостата е свален. Просто нямам възможност да експериментирам с термометри и т.н поради липса на време, затова питах ако някой в момента разглобява охладителната система на аерокса си, или има свален РАБОТЕЩ радиатор да направи експеримента от снимката, за да разбера далирадиатора ми е наред. Експеримента отнема 5мин.
#4
18 January 2018 - 12:27
Други мнения? Никои ли няма свален аероксов радиатор да провери дали и неговия прави като моя??? Просто нямам време и възможност да експериментирам дали ще прегрява, или не.
#5
19 January 2018 - 10:24
Дебита на водната ти помпа дори на средни обороти е значително по-голям от това което можеш да налееш с фунията . Не се притеснявай , няма нищо дефектно , преградата си върши работата при голям дебит ще отклони потока нагоре и ще постигне пълно топлоотдаване на радиатора . Принципно Роксовете не страдат от прегряване затова и нямат вентилатор на радиатора . Показателно е , че същата водна помпа е монтирана на Ямаха/МБК Маджести/Скайлайнер 125/150/180 , и се върти от разпред вала , но там вече системата е на границата и моделите са известни с прегряването си .
#6
19 January 2018 - 16:38
Знам че помпата на аерокса е с голям дебит, но исках все пак за успокоение да разбера дали и при другите има отвор в преградата на радиатора. Защото мотора е с неизвестна история. Ще го сглобя в ваканцията след сесията като се прибирам вкъщи и за лятото трябва да е готов, а не да се случи така че да прегрява, и като минимум пак излишно разглобяване и 15лв на вятъра за оригинален антифриз.
Между другото да питам дали литър разреден антифриз ще стигне. По книга го дават литър и 200мл. Защото преди съм сменял на други аерокси и там литър стигаше. Охладителната ми система е напълно празна и изсушена.
Между другото да питам дали литър разреден антифриз ще стигне. По книга го дават литър и 200мл. Защото преди съм сменял на други аерокси и там литър стигаше. Охладителната ми система е напълно празна и изсушена.