Здравейте. Наскоро се сдобих с aprilia leonardo 125 2000г. За първи път се качвам на скутер като цяло и съм доста бос на темата. Преди да го взема уж се кара на майстор за настройване на карбуратора, смени маркучите към резервоара и го взех. Сега напоследък сутрин трудно пали по 5 минути въртя на стартер и като запали, работи едно заглъхнало , подам ли газ леко гасне, паля на ново , вече по лесно запалва и оставям да си работи така заглъхнало на място около 5- 10 минути, след това давам газ, но първите 15 пъищти като подам газ не я поема веднага а след секудни се изфорсира по яко, така е и в движение до около 40км е много муден и после на някъде отприщи.
Друго искам да питам, решил съм да му сменя маслото, защото вече нямам доверие на майсторите, взел съм мотул 5в40, лесно ли става смяната , филтър трябва ли ми, ако може да обясните по-подробно като на идиот ??
3
Помощ aprilia leonardo 125
Denislavpk
, Jun 04 2020 14:20
#1
04 June 2020 - 14:20
#2
04 June 2020 - 15:29
Днес опитах да запаля и запали веднага, но днес температурата навън беше 22 градуса, а предните дни около 10-15 , дали това е от значение
#4
05 June 2020 - 08:00
Колега , много внимавай с този скутер , доказано проблематичен е . ?май предвид , че на модела обтегача на ангренажа е хидравличен с масло и не на един обтегача е изтървал и после става мармалад в главата . Марката масло си уцелил , виж гъстотата и вискозитета са под въпрос . Ако лампичката ти за налягане на масло гасне още при въртене преди да запали може и да рискуваш с това масло , ако не , е по-добре да вдигнеш стойностите към 10W40 15W50 . Двигателя е с плъзгащи лагери и ако са износени има загуба на налягане в системата за мазане .
#5
05 June 2020 - 08:11
Доста подробно обяснение за модела за което благодаря, може ли паленето и загубата на мощност да идва от главата или по-скоро от карбуратора да идва нещо?
#6
06 June 2020 - 06:32
Както го обясняваш прилича на проблем със смукача , затова като захладнее и трудно пали , и като запали отначало го няма .
#7
29 June 2020 - 22:59
Често се прецакват клапанчетата в бензиновата помпа и от там връща бензина в резервоара. Вариантите за ремонт са два или ремонт (подмяна) на помпата или монтиране на електрически клапан да спира бензина като не си на контакт. Проверката за тоя проблем е вечерта след каране да изкараш маркуча за бензин от карбуратора. Сутринта го пъхаш обратно и пробваш да палиш.