•         

Реле регулатор


#1

  • Guests

03 май 2009 - 18:26

?нтересува ме някои с Ямаха Маджести 250сс ако може да ми каже номера не реле регулатора. Другото което ме интересува, дали генератора е трифазен, колко трябва да е напрежението при ниските обороти (1500RPM) и евентуално съпротивлението на намотките. В менуала не ги дават тези неща, дават модела на реле регулатора но не съвпада с този който е на мотора.
  • 0

scooterhouse.net

#2 RIYA_VIK

RIYA_VIK

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 631

03 май 2009 - 18:59

Най-лесно може да се разбере дали един "генератор" е трифазен или монофазен е като се погледне колко проводника излизат от него.
Ако има три еднакви по цвят проводника значи е трифазен и обратно два, монофазен.
Съпротивлението на намотките не може да се измери с обикновен уред, защото то е близко до 0 Ома.   Трябва RLC мост, който измерва съпротивления от части на Ома.

Дано съм бил полезен.
  • 0

#3

  • Guests

04 май 2009 - 07:29

Това с трите проводника е много относително, може да са три и пак да е двуфазен. По пътя на логиката си прав, но не и когато някой е преправял инсталацията, тогава не можеш да се ориентираш когато е слагал каквото е имал. За уред имам доста точен. Я кажи знаеш ли случайно някаква схема на реле регулатор, защото ако е този SH640D-12 направо ще ми изкъртят зъбите като му гледам цените в нета.
  • 0

#4 RIYA_VIK

RIYA_VIK

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 631

04 май 2009 - 07:39


Какъв регулатор ти трябва? Трифазен или монофазен?

Ето един: http://moto.com.ua/c...17/241938_4.jpg

Аз съм го направил и вече два месеца работи без проблеми.

Това е примерното му свързване:

http://moto.com.ua/c...17/241938_5.jpg


  • 0

#5

  • Guests

04 май 2009 - 11:20

Трифазен ми трябва и аз намерих една руска и една друга схема, в момента обаче никой магазин не работи и няма от къде да си набавя елементите. Все пак може и ти да дадеш някоя схема за трифазен ако имаш да преценя кое ще е по добро като изпълнение. ?наче това е схемата която намерих
http://www.zigbee.ru...cles/alternator
а ето тук е със снимки и как го е направил човека http://www.sektores....read.php?t=4628
  • 0

#6 RIYA_VIK

RIYA_VIK

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 631

04 май 2009 - 12:00


Схемата, която ти дадох по-горе става и за трифазен генератор.

Само заменяш греца с трифазен изправител (36МТ40) и добавяш още един симистор с 300 ом. резистор за третата фаза.

Аз съм много доволен от тази схема. Държи напрежението на 14.2V като куче.
Предимството е, че можеш плавно да настроиш напрежението.
Монтиран е на Китайски скутер, осветлението и ел.смукача са прехвърлени на акумулатора. Двата фара по 35W, два габарита отпред по 5W, заден габарит 5W и осветлението на таблото. Акумулатора е 7Ah и се зарежда нормално.
Симисторите са за предпочитане пред тиристорите по ред причини (няма да ги изброявам).
Точно тези BT26/600 са с изолиран корпус и могат директно та се сложат на радиатора без изолиране.

Успех.


  • 0

#7

  • Guests

04 май 2009 - 21:24

Нещо не иска да сработи схемата, каквото и да правя винаги са отпушени триаците и не зарежда. ?зхвърлих кондензатора,ценера,тримера и съпротивленията, на мястото на 15Ко съпротивление сложих един ценер за 14V а на мястото на стабилизатова едно съпротивление 300ом и започна да прави опити за регулиране но не съм го пробвал на мотора ами го лъжа с един траф. Най интересното е, че и без ценер пак се отпушват триаците но около 10V. Вече ми бръмна главата и се отказвам за днес. Утре ще го пробвам по тази схема http://www.zigbee.ru...ctifier-reg.gif само, че ще добава и 300 ом съпротивления между управляващите електроди.
  • 0

#8 RIYA_VIK

RIYA_VIK

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 631

05 май 2009 - 07:45

Ако си пуснал схемата така както е дадена без акумулатор, няма да работи.

Сложи на изхода един ел. кондензатор 22000 mF и някакъв товар и ще тръгне.

Не си играй с другата схема. Виж какво пише под нея.
  • 0

#9

  • Guests

05 май 2009 - 18:37

С акумулатор и всичко което трябва да си е в схемата и не иска да сработи. Другата схема я реализирах и пробвах, някак си не ми хареса на ниски обороти работи като климатроника на колата, увеличава и намалява оборотите според заряда, много грее самият радиатор. Другото което не ми харесва е това, че по този начин за да свали напрежението дава на късо намотките на генератора и не знам дали няма да го скапе и него. Не знам дали това е правилният начин на работа на схемата. Един колега от един друг форум ми е обещал схема по която той е изработвал и работи на 100% защото е правил доста бройки. Пък ще видя какво ще стане и с нея. ?наче не мога да си обясня защо схемата която ми даде ти не иска да работи след като всичките елементи са здрави и вързани според схемата.
EDIT: След изчитането на 85стр. в един руски форум установих, че това си е начина на работа на реле регулатора. Намотките били направени да работят почти на късно ??? Не мога да схавана каква е идеята да се товари генератора почти през цялото време на 90% и отгоре, последно реших утре да пробвам една схема при която ще сложа само един грец да изправи напрежението и след греца един полеви транзистор който да стабилизира напрежението. При този вариант ще се получи, че генератора няма да е натоварен толкова много (ако схемата заработи) Единствено ме притеснява това, че ако няма натоварване от страна на магнета, може да се отрази по някакъв начин на коляновият вал ??? но пък ако това не е проблем за работата на двигателя ще се отрази добре на вървенето и разхода на гориво ако схемата заработи.
  • 0

#10

  • Guests

11 май 2009 - 20:03

имам подобен проблем изгоря ми един реле регулатор зех друк който не враща тока (по думите на майстора) за сузуки катана 50цц монофазен трябва да е  riya_vik можеш ли да ми направиш
  • 0

#11 RIYA_VIK

RIYA_VIK

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 631

11 май 2009 - 21:20

С акумулатор и всичко което трябва да си е в схемата и не иска да сработи.

Аз съм от три месеца с този регулатор и работи перфектно.

Относно товаренето на "генератора" (имаме магнет) при него процесите са малко по-различни.
Намоткатите освен съпротивление имат и индуктивност. Така, че при даване на късо тока в намотките за сметка на индуктивността е практически нулев и няма възможност да се повредят.
Вярно е, че има недостатък, леко повишаване натоварването на двигателя (това се усеща най-вече при 4-тактов двигател).
Ако се поровиш в нета ще видиш, че във болшинството от по-големите мотори и двигатели за лодки, джетове и т.н. се  използва точно този вид регулатори (шунтиращи).

Не разбирам защо при теб не иска да работи? Виж провери отново всичко да не си допуснал някаква грешка. Мисля, че нещо бъркаш.

  • 0

#12

  • Guests

12 май 2009 - 05:52

Това е схемата на Roshljo.[URL=http://img154.imageshack.us/my.php?image=pnpthyristorregulator.jpg][/URL] [URL=http://g.imageshack.us/img154/pnpthyristorregulator.jpg/1/][/URL] - Tози извод "Монитор" е плюса за управлението. По принцип е същият като плюса от греца към акумулатора, но на практика силно препоръчвам да се направи отделен от силовия извод на регулатора, т.е. съвсем отделна жица да се пусне от акумулатора към "Монитор" Това го правя защото по принцип в клемите на регулатора има известен пад на напрежение, толкова по-голям, колкото по-голям е зарядният ток и колкото са по-мръсни/клеясали клемите и този пад  се бърка в стойността на напрежението, при което се подава сигнал към тиристорите, абе гадна работа и не знаеш кога с колко ще се промени. - Ако се ползват други тиристори трябва да се промени стойността на трите съпротивления на гейтовете им, така че при 13V токът през тях да е малко по-голям от максималният ток на отпушване на тиристора, т.е. да се гарантира отпушването винаги. - Това със зеления цвят (допълнителното усилване и кондензаторът), не е задължително, и без него ще си бачка задоволително, но с него работи схемката много по-добре, в смисъл, че поддържа по-стабилно напрежение във всички режими на работа. Кондензаторът се връзва колкото се може по-близо до греца, задължително е да е преди клемите за връзване с кабелите за акумулатора. - С червено съм оцветил диодите, с които трябва да се поиграе ПРЕД? да се капсулова схемата - сглобява се всичко с един такъв диод, пали се мотора и се гледа какво зарядно напрежение поддържа схемката. ?деалното е 13,8 - 14V. С един диод най-вероятно ще е по-ниско, затова се добавят диоди, докато се получи това 13,8 до 14V. Под 13,7V и над 14,1V не е добре. Проверява се на следните 4 режима на работа: 1. Ниски обороти (празен ход) без никакви консуматори. 2. Празен ход с включен фар на дълги и натиснат стоп 3. Високи обороти (малко над средните за мотора на който се пробва) без никакви консуматори 4. Високи обороти (малко над средните за мотора на който се пробва) с включен фар на дълги и натиснат стоп Roshljo Ето и видеото http://video.data.bg/preview/76841 как работи при мен. Това си е изцяло БГ схема, смисъл човека е взел идеята на схемата и той си я е направил-променил. Това е схемата която след изпълнението и пробата заработи на 100% единствено съм добавил още един диод за да повдигна напрежението малко. Така и не мога да си обясня защо твоята схема не тръгна ??? или по точно не работеше самият TL431 пробвах доста бройки  от него и никой не искаше да сработи. 
  • 0

#13 RIYA_VIK

RIYA_VIK

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 631

12 май 2009 - 06:25

Принципа е абсолютно същия. Шунтиращ реле-регулатор.

Относно TL431 не знам.
? на мен ми се е случвало иначе здрави елементи от дадена серия да не искат да работят.

Нямам обяснение.

Схемата може да се изпълни и така: http://moto.com.ua/c...38_2.jpg&page=3
  • 0

#14

  • Guests

12 май 2009 - 18:39

По скоро нещо друго се получаваше защото при тази схема си работи съвсем нормално TL431
[URL=http://img222.imageshack.us/my.php?image=2478641.jpg][/URL] Мислех да направя тази схема,  един грец преди схемата но много грееше транзистора. ?наче колкото си зададеш толкова си държи и не помръдва.
  • 0

#15 yakimovbg

yakimovbg

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 12

14 юни 2015 - 19:43

Здравейте.Темата е стара,но може ли някой да помогне с линковете или със снимки от нея?Благодаря предварително.
  • 0

#16 N.Kirov

N.Kirov

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 6

16 юни 2015 - 14:45

?мам проблем с реле регулатора... откъде мога да намеря такъв. Мотора е Yamaha DT 50 2004 година. Сложих същото на външен вид реле
на високите обороти зарежда много слабо- 12.4-12.5 волта.Ето го и релето което беше на мотора:
  • 0

#17 luchovr

luchovr

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2

29 март 2016 - 21:02

 


Схемата, която ти дадох по-горе става и за трифазен генератор.

Само заменяш греца с трифазен изправител (36МТ40) и добавяш още един симистор с 300 ом. резистор за третата фаза.

Аз съм много доволен от тази схема. Държи напрежението на 14.2V като куче.
Предимството е, че можеш плавно да настроиш напрежението.
Монтиран е на Китайски скутер, осветлението и ел.смукача са прехвърлени на акумулатора. Двата фара по 35W, два габарита отпред по 5W, заден габарит 5W и осветлението на таблото. Акумулатора е 7Ah и се зарежда нормално.
Симисторите са за предпочитане пред тиристорите по ред причини (няма да ги изброявам).
Точно тези BT26/600 са с изолиран корпус и могат директно та се сложат на радиатора без изолиране.

Успех.

  • 0

#18 luchovr

luchovr

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2

29 март 2016 - 21:09

?звинявам се колеги , но може ли номер на схемата на реле регулатор за yamaha majesty 250 4t 1999г.Не  ми отваря наличните линкове.Благодаря :)
  • 0