•         

Всичко за YAMAHA T-MAX 500 / 530сс

Не пали

#3541 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 255

04 юни 2020 - 10:06

Хубаво е да напишеш какво си карал до сега, какъв опит имаш и какво очакваш от Т-макс.
Ще ти напиша моите впечатления, защото карам от 3-4 години първата/стартовата/ модификация.
1. Здрав е!
2.Своенравен като поведение на пътя и абсолютно бесен, когато го сръчкаш.
3. ?кономичност- не очаквай! Не е създаден да е икономичен. Разход при спокойно каране 6-7 градско. ?звън спокойно 5 и малко. Над 150-160км/ч пак към 7л./100.
4. Части има, но не са евтини. Оригиналните са безбожно скъпи. Ремонт на двигател, по-тежък-направо ревеш!
5. Претенциозен към консумативи. Не може да наливаш някакви тиняци и очакваш отплата.
6. Аз съм доволен и изпитвам удоволствие само като го видя!
7. Не е за всеки!

Това са моите впечатления, дано съм помогнал. От "Сурат тефтера" колегите ако помогнат, аз не ползвам такова нещо.
  • 1

scooterhouse.net

#3542 veno81

veno81

    Модератор

  • МОДЕРАТОР
  • 1520

04 юни 2020 - 21:01

 

Тука ще стане мнооооооооо бавно ,сиг ще излезне следващия модел докат ти отговорят така че се ориентирай се у фейса тмакс клуб бг
Чико то новия модел излезе в началото на годината, :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:. Това е дъвкано много пъти назад в темата,и затова не ми се пишеше пак на ново,да вярно Темата стана на 11год. и е малко дълга,но при желание може за 30мин. да се прегледа.А иначе не всички имат Фасебук(или както там се пише) :D :D :D, и изпускаме много,защото там има големи капацитети(особено от Пазарджик) има един които ми дължи пари за 2 комплекта ролки от една година и не си вдига телефона.А и затова почна да плюва J.Costa,защото не може да взима повече от мен.
?звинявай,че те занимавам,но Моля публикувай това във Фасебук,за да знаят всички който карат този Прекрасен скутер с какъв майстор си имат работа :P :P :scooter:.
Поздрави на всички Т Мах манияциииии.......
  • 0

#3543 T-MAX Power

T-MAX Power

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4

10 юни 2020 - 17:36

Благодаря колега, naruto. ?наче до сега не съм карал голям скутер(само 50 кубикови), Карах КТМ LC4 640сс. Не правя сравнение, защото знам че Т-макса ще е по-муден, но аз не го взимам за съзтезания, а за комфорт и удобство.

?наче съм се ориентирал към фейслифта на първия Т-макс (2004г. 500сс) или към втората генерация Т-макс (2009г. 500сс)
Можеш ли да ми кажеш какво трябва да гледам предимно, като ходя на оглед, освен да не трака веригата на докато работи на място. Например, от място като му подам газ до край, нормално ли е да е муден? ?ли като тръгва нормално ли е да притриса и разни ей такива работи.
  • 0

#3544 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 255

11 юни 2020 - 10:46

Не случайно питах за какво търсиш точно Т-макс. Писал си "комфорт и удобство". Няма да го намериш! Т-макса е стегнат, твърд мотор с неудобна пътническа седалка, ако возиш още един. За извънградско пътуване е супер, но в никакъв случай не е удобен. Сравнявам с "Бъргман" и "Гладиус" /преди бях Сузуки фен/. Относно мудността-бъркаш! 600см3 мотори ги дърпам без особен напън от светофар до светофар! Може би заради бавенето със превключване и т.н.
Относно какво да гледаш е много, много трудно! Лошото е, че ги карат типове, които навиват масурите докрай, палят гуми и подобни изващения.
Освен всичко, което знаеш да гледаш, гледай дале няма налепена гума отзад по калника. Това ще ти каже какво се е случвало с този Т-макс. Попадал съм на няколко такива. Горялата гума много трудно се маха защото се вулканизира по калника.
Успех и имай предвид, че твоят мотор, не казвам точно Т-макс, ще те срещне.
  • 0

#3545 T-MAX Power

T-MAX Power

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4

15 юни 2020 - 01:57

Ясно, благодаря колега. ?наче гледах и Бъргман 650сс с фул екстри, но нещо не ми харесва, много е голям, не изглежда толкова спортно. А иначе благодаря за съвета, ще гледам за полепнала гума.
  • 0

#3546 лисо

лисо

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 34

29 юли 2020 - 08:31

Здрасти, колеги помагайте притежавам X max 400 но се заглеждам по T max  та ако може малко мнения пък ако има и някой с впечатления и от двата модела  ще съм благодарен да сподели.
1. Факт е че X max на ниски обороти има вибрации  как е при  T max нали е с 2 или 3 бутала.
2.Колко е максималната скорост на сток . На Х е 150-160км/
3.Централната стойка на какво разстояние  
4.Обема под седалката по голям ли е от на Х max , Т max мисля , че е по голям на габарити.
5. Може ли да се регулира кърмата (да я  дръпна към мен) и да се завъртят ръчките .
6.На каква цена вървят от 2014г. В мобиле и карс  реални цени ли са.
  • 0

#3547 steppenwolf

steppenwolf

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 124

29 юли 2020 - 08:45

?мах две поколения Т Макс. - 2008, а след това 530-2014. Сега взех Х Макс 300, почти нов. Поради неясни за мен, измислени причини... те моторите са краста и искаш да сменяваш. Та, Т Макса няма нищо общо като поведение, усещане. Х макса си е едно обикновенно скутерче, Т Макса е спортен, много приятен за каране, двуцилиндров!!! Спирачките-това адски ме изуми първоначално. Ми Х макса не спира, другият кове! В завой-пак нищо общо. Окачването на Т макса е отлично. Т макса има място само за една каска-двигателят е по голям. Но можеш спокойно да си заключваш каската отвън.
  • 1

#3548 лисо

лисо

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 34

29 юли 2020 - 08:56

Ок, мерси ами ясно ще се дават още пари за Т ? можеш ли година на препоръчаш.
  • 0

#3549 steppenwolf

steppenwolf

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 124

29 юли 2020 - 10:51

Ако имаш възможност, силно ти препоръчвам поколението 530! Много по балансиран.
  • 0

#3550 лисо

лисо

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 34

29 юли 2020 - 12:14

А за максималната скорост можеш ли да кажеш нещо а също и на Х Макс 300
За спирачките направо  приятно ме изненада моят е ABS и си мислех, че  добре спира сравнявам го с предишните ми скутери .
Трудно ще направя компромис с обема под седалката и ако скоростта е почти същата (затова питам няколко пъти )  ще си остана с Х.
  • 0

#3551 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 255

29 юли 2020 - 12:30

Т-макса е дуго чувство, болест и особено осещане. Някои него харесват! Различен и своенравен е. Карал съм пистови до 800 см3, дребосъци и 250-300 см3 скутери. ?мам предвид карал по 2-3 сезона. С настоящият ми Т-маск съм 4 сезон и не си и помислям да го сменям. При това е от първата генерация. Опасно животно!
  • 0

#3552 steppenwolf

steppenwolf

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 124

29 юли 2020 - 13:09

Tmax 530 можеш да вдигнеш 160.км. По километраж. Мисля, че там му е ограничителя. С куфар и селектиран багаж двама човека сме обикаляли Адриатика, ?талия и т.н. без никакви лишения! С екипировка-якета, каски и панталони, който са главният проблем. Каските ги заключвам отвън, якетата и панталоните-под покривалото. Никакъв проблем не съм имал никога.
  • 0

#3553 batsawa

batsawa

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 40

19 август 2020 - 20:34

Колеги, от днес съм собственик вече на Т-МАХ 500 , 2006 година
?мам няколко въпроса

с какви размери е задния спирачен диск, откъде да го купя, накладки какви...
Забелязах, че  на  двата  фара  има  различни  крушки-H4 и H7. Като  светна със светкавицата  светят  и  двата,  инае  на  дълги  само  този единия. Нормално  ли е  това?

  • 0
Honda SH 300 2008г.

#3554 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 255

20 август 2020 - 08:35

Честито,
Задният диск в момента не мога да ти кажа с какъв размер е. Пробвай RMS, който естествено не е оригиналният но става. ?наче е над 250лв. в "Мотодинамикс". Купи си нормални накладки-органични ли се казваха на помня. Синтированите са странни, защото им трябва време да загреят, а още повече дърпат стружка на диска направо. Пробвал съм и ги изхвърлих. Моите ги сменях преди доста време и не помня марка. Гредай да имот повечко медни стружчици и да са марка все пак.
Крушките така си светят. Палиш и светва дясната /къси/ когато си на мотора. При дълги се сменят, но винаги свети само едната оригинално. Може нещо да ги "кръстиш", но няма да имаш кой знае какъв ефект и ще заслепяваш.
Смени трите въздушни филтъра+масло+маслен филтър. Не е лошо да видиш каиша в какво състояние е и да изчистиш при него. Виждал съм нешо страшно от стружки и прах от ремъци в тази кутия където е вариатора и торка. Ще имаш игра до като го "ресетнаш", но кефа е стабилен. Внимавай защото частите са безумно скъпи! Оригиналните. Каране с гадни консумативи и липса на елементарна поддръжка, излиза много скъпо. Успех и внимавай в началото да не се "ушиеш" някъде. ?мат малко своенравно поведение понякога и са бесни тези мотори. Подготви се и за двоен разход на гориво сравнено с Хондичката.
Успех.
  • 0

#3555 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 332

20 август 2020 - 14:52

Заден диск има в ДианаМото 140 лв.
Накладки виж в Скутер хаус.
Купи си най-хубавите, които имат.
Свали си manual за твоя модел, там има всичко по обслужването.
Сменяй маслото според интервала в менюъла, а не според некой 'майстор'

Успех и честито за покупката...
  • 0

#3556 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 332

20 август 2020 - 20:36

T-max-ът е готин, но не е като другите скутери. Технологията е доста по-различна. ?ма повече части от 'стандартните' скутери. Буталата са 2 и изобщо трансмисията е усложнена (имам наблюдения върху следващата генерация 2010 г., но подозирам и че при теб е така.) На следващата генерация маслото се сменя на 5000 км. има борд компютър, който е с много богати възможмости. Включително отчита грешка, ако моторът е падал. Свали си менюъл и виж как е при твоя модел.?наче машината е хубава, здрава, красива (въпрос на вкус). Но определено, това е, най-най скутерът в сравнение с другите от същото поколение...
Винаги нова гума отзад! Смени спирачната течност. Ако никога не е сменяна, ще се изненадаш, от това, което ще излезне отвътре - нещо с цвят на оцет балсамико, хах...
? само газ! Сега се кара, зимата се правят подобренията. Забавлявай се!
  • 0

#3557 batsawa

batsawa

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 40

23 август 2020 - 19:26

 

Честито,
Задният диск в момента не мога да ти кажа с какъв размер е. Пробвай RMS, който естествено не е оригиналният но става. ?наче е над 250лв. в "Мотодинамикс". Купи си нормални накладки-органични ли се казваха на помня. Синтированите са странни, защото им трябва време да загреят, а още повече дърпат стружка на диска направо. Пробвал съм и ги изхвърлих. Моите ги сменях преди доста време и не помня марка. Гредай да имот повечко медни стружчици и да са марка все пак.
Крушките така си светят. Палиш и светва дясната /къси/ когато си на мотора. При дълги се сменят, но винаги свети само едната оригинално. Може нещо да ги "кръстиш", но няма да имаш кой знае какъв ефект и ще заслепяваш.
Смени трите въздушни филтъра+масло+маслен филтър. Не е лошо да видиш каиша в какво състояние е и да изчистиш при него. Виждал съм нешо страшно от стружки и прах от ремъци в тази кутия където е вариатора и торка. Ще имаш игра до като го "ресетнаш", но кефа е стабилен. Внимавай защото частите са безумно скъпи! Оригиналните. Каране с гадни консумативи и липса на елементарна поддръжка, излиза много скъпо. Успех и внимавай в началото да не се "ушиеш" някъде. ?мат малко своенравно поведение понякога и са бесни тези мотори. Подготви се и за двоен разход на гориво сравнено с Хондичката.
Успех.
Колега,  много  благодаря за отговора. Вече  смених маслото и  филтрите,  без  този  на  вариатора,  че го  нямаше, ама  във вторник  ще  дойде,  както  и  маслото за кутията.
Свещите  гледам са NGK CR7E,  нали така?
Май  малко  гадно  се сменята, ама  ще  се  пробвам.
?нтересно  при  смяна на  маслото,  като  го купих  мотора,  цялото  прозорче  на  маслото беше  пълно  догоре. Гледах в  менюала, че трябва да  еоколо  2.9 с  филтъра
Налях около 2,7 л и  тпрозорчето за маслото се  напълни  пак  догоре. Запалих  за  около  минута  и  пак  така  беше
Направих  10  км пробег  и   като  проверих,  беше  на средата  маслото
Нали  трябва  да  е  на  средата  на  прозорчето?
Благодаря  предварително на  отзовалите  се. Страхотни  машини  са :)
  • 0
Honda SH 300 2008г.

#3558 batsawa

batsawa

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 40

23 август 2020 - 19:29

 

Заден диск има в ДианаМото 140 лв.
Накладки виж в Скутер хаус.
Купи си най-хубавите, които имат.
Свали си manual за твоя модел, там има всичко по обслужването.
Сменяй маслото според интервала в менюъла, а не според некой 'майстор'

Успех и честито за покупката...
Много  ти  благодаря колега,  купих  диск на Феродо  и  накладки
Маслото на YAMALUBE пълна  синтетика и  така.
Понеже  не  съм  карал  голям скутер,  а  този  си е  направо  мотор, ми  прави  впечатление,  че   някак си  по особено  завива,  особено  на дясно...
Не  знам  дали  има  проблем  или  аз  си внушавам
  • 0
Honda SH 300 2008г.

#3559 batsawa

batsawa

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 40

23 август 2020 - 19:30

 

T-max-ът е готин, но не е като другите скутери. Технологията е доста по-различна. ?ма повече части от 'стандартните' скутери. Буталата са 2 и изобщо трансмисията е усложнена (имам наблюдения върху следващата генерация 2010 г., но подозирам и че при теб е така.) На следващата генерация маслото се сменя на 5000 км. има борд компютър, който е с много богати възможмости. Включително отчита грешка, ако моторът е падал. Свали си менюъл и виж как е при твоя модел.?наче машината е хубава, здрава, красива (въпрос на вкус). Но определено, това е, най-най скутерът в сравнение с другите от същото поколение...
Винаги нова гума отзад! Смени спирачната течност. Ако никога не е сменяна, ще се изненадаш, от това, което ще излезне отвътре - нещо с цвят на оцет балсамико, хах...
? само газ! Сега се кара, зимата се правят подобренията. Забавлявай се!
Мерси  :)
  • 0
Honda SH 300 2008г.

#3560 Yasho

Yasho

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 332

23 август 2020 - 23:36

Пусни волана и виж дали сам завива надясно. Ако е така има няколко възможности:
1.Неравномерно износени гуми
2.Различно количество масло в коловете. Това няма как да го провериш, освен ако не ги разглобиш и не го смениш. В менюъла трябва да пише колко и какво масло се сипва в тях.
3. Прецакан/презатегнат лагер на трипътника. Кормилото трябва да се движи наляво-надясно с много малко усилие, когато скутера е на централна стойка. Ще трябва да го натиснеш отзад за да вдигне гумата във въздуха.
4. Крив трипътник
5. Крива рама. Това е най-малко вероятното, но е непоправимо в повечето случаи. Накарай някой да кара след теб и тогава веднага си личи дали задната гума не е кривнала нанякъде.
6. Провери накрайниците на кормилото дали са с еднакъв грамаж. Ако е падал и единия се е надрал, може да са го сменили с какъвто има и да са с различна тежест. От това по-скоро ще ти тресе при пускане на кормилото, но за всеки случай ги премери.
7. Скъсан тампон двигател-рама (малко вероятно).


Ако скутера дърпа нанякъде, то след по-продължително каране едната ръка ще започне да се изморява и да те боли повече от другата.
  • 0