•         

Всичко за YAMAHA T-MAX 500 / 530сс

Не пали

#3481 Lancer4o

Lancer4o

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 3727

25 юли 2019 - 08:50

Би трябвало някъде да има реле, което да управлява помпата. ?мах мотор със същия проблем. При мен се появяваше и изчезваше проблема без видима причина. Просто като не включваше помпата, връщаш и давах пак на контакт няколко пъти и се оправяше.
  • 0

scooterhouse.net

#3482 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

26 юли 2019 - 20:48

Здравейте, пресъединявам се в групата. Закупих си Тмакс 500 2002г. Та по този случай, днес ми направи проблем с паленето, обикновенно при даване на контакт чувам помпата за гориво, а днес при опит за палене не се чуваше съответно и върти без да запали. Освен възможността да е изгоряла нещо друго да проверя преди да я сваля ?
Виж дали има искра на свещите
  • 0

#3483 yamahatmaxsunnybeach

yamahatmaxsunnybeach

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2

27 юли 2019 - 08:25

Проблем ли е да карам с разтегната ангренажна верига??ма леко претракване при първонпалене.
  • 0

#3484 svjokera

svjokera

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 21

28 юли 2019 - 20:25

Да проблем е!!! Няма да разбереш колко бързо всичко ще стане на салата. Спри го и го направи докато е време ,защото няма да ти стигнат 500 лв. само за клапаните в последствие!
  • 0

#3485 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 255

29 юли 2019 - 09:08

Проблем ли е да карам с разтегната ангренажна верига??ма леко претракване при първонпалене.
За това нещо е виновен опъвача на веригата! Самата верига не е разтегнала ако не е над 100к.км.
Това е един от малкото проблеми на първият Т-макс. Руснаците даже препоръчват да се сменя обтегача  даже и да няма трополене на веригата. От Ямаха явно са коригирали проблема, защото е променена конструкцията на този обтегач и при смяна проблема изчезва! Струва 66 евро  в "Мега зип", но ако прескочи веригата тези 120 лв. ще  се струват като лека закачка, сравнено ако надробиш клапани, може водачи и бутала да прецакаш.
Аз само не знам как се регулира силата на опън на веригата, защото има болт за регулиране. След края на сезона мисля и аз да сменя тая част. Някой ако знае и го е правил да каже. Колко се натяга този обтегач.

P.S- колега, защо не пробваш да го натегнеш тоя чарк? Намира се отгоре малко зад резервоара отлявата страна на двигателя, но може да се каже, че е към центъра, около стартера гледай. Трябва да се свали седалка и доста пластмаси. Навива се средният винт.
  • 0

#3486 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

02 август 2019 - 07:46

За това нещо е виновен опъвача на веригата! Самата верига не е разтегнала ако не е над 100к.км.
Това е един от малкото проблеми на първият Т-макс. Руснаците даже препоръчват да се сменя обтегача  даже и да няма трополене на веригата. От Ямаха явно са коригирали проблема, защото е променена конструкцията на този обтегач и при смяна проблема изчезва! Струва 66 евро  в "Мега зип", но ако прескочи веригата тези 120 лв. ще  се струват като лека закачка, сравнено ако надробиш клапани, може водачи и бутала да прецакаш.
Аз само не знам как се регулира силата на опън на веригата, защото има болт за регулиране. След края на сезона мисля и аз да сменя тая част. Някой ако знае и го е правил да каже. Колко се натяга този обтегач.

P.S- колега, защо не пробваш да го натегнеш тоя чарк? Намира се отгоре малко зад резервоара отлявата страна на двигателя, но може да се каже, че е към центъра, около стартера гледай. Трябва да се свали седалка и доста пластмаси. Навива се средният винт.
Няма какво да навиваш,силата на опън се определя от пружина в опъвачката.Веригата на 50к-60к е с 3мм е по-дълга което предполага и разфазиране на валовете сменяй ,към 90 кинта е оригинална регулирай си и клапаните
  • 0

#3487 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 255

05 август 2019 - 09:02

pljoko66 ти как регулираш клапаните? Това измерване на веригата, че е с 3 мм. по-дълга от тебе го чувам! Три милиметра за трисегментна верига с дължина около 90см е много! Чел към за изкривени  колянови валове, задрали балансьори/третото мъртво бутало/, строшени торкдрайвове, и пак прецакани валове след недъгаво слагане и затягане на вариатора, но такова нещо не! Двигателите на Т-Макса са супер здрави и дуракоустойчиви.
Питам неслучайно как регулираш клапаните, защото трябва да имаш много пулове за да прецениш кой ти трябва. Специално един французин беше писал, че на 70к.км е сменил пуловете на изходящите клапани от 1.40мм на 1.35мм  тоест -0.05 мм., което е нищо.
  • 0

#3488 Twezzy

Twezzy

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2

06 август 2019 - 17:01

Колеги здравейте,
Нов съм в групата и съм собственик на Тмакс от близо 2 месеца. Смених вариатора с Дж Коста останах доста доволен. Като цяло проблемите са ми два. При некаране на мотора 2 3 дни след това пали трудно, модела е 2003г края карбуратор, това е едното. Другото е че при запален мотор има много странно щракане което при високи обороти изчезва. Някой да даде идея от какво може да е. Мотора съм го обслужил преди 2 седмици масла филтри всичко както си трябва.

? за край на въпросите - търся си фар здрав за Тмакс 2003г. хаха
  • 0

#3489 naturo

naturo

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 255

06 август 2019 - 22:59

?мам я идеята и сега ти я пиша. Пъррво маншоните на карбураторите- напукани са  като на стар циганин петите. Дърпа въздух от там, тоест са спукани. Сменяй, не лепи с глупости, защото не държи нищо! Скъпи са, но забвавяш за 7-8 години, което е доста. Другото е веригата, тоест опъвачката за веригата. Ако не ти гори масло си ЧУК!
Слагаш добри консумативи, наблюдаваш и няма да те предаде. Това е!
  • 0

#3490 DimitarDDR

DimitarDDR

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 266

06 август 2019 - 23:35

Здравейте, възможно ли е да се прочете грешка на тмакс 500 инжекцион. На приятел му светва чека, и нещо е подочул за комбинация да изпише грешка и аз не знам точно какво...
  • 0

#3491 Twezzy

Twezzy

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2

07 август 2019 - 08:40

Ами масло не гори грам. Само това което казах са проблемите. Скоро ще го вкарвам за боя и ще пусна снимки като е готов.
  • 0

#3492 veno81

veno81

    Модератор

  • МОДЕРАТОР
  • 1520

07 август 2019 - 09:51

Здравейте, възможно ли е да се прочете грешка на тмакс 500 инжекцион. На приятел му светва чека, и нещо е подочул за комбинация да изпише грешка и аз не знам точно какво...



01 : Throttle position - must be from 15-17 (closed) to 97-100 (opened)
02 : Atmospheric pressure given in mmHg (normal is 760 - average weather)
03 : Differential pressure between air and intake pipe
05 : Air intake temperature (in Cecilius)
06 : Cooling liquid temperature (in Cecilius)
07 : Absolute speed (must be 000 in garage). Check with rear wheel.
08 : Lean angle safety switch control - must be from 0.4-1.4 (upright) to 3.8-4.2 (horizontal). DISMOUNT THE SWITCH FOR CHECKING !!!
09 : Battery voltage - must be above 12.0
20 : Side stand switch - displays ON or OFF
21 : Neutral gear switch - displays ON or OFF

Part 11

60 : EEPROM error code presence - 00 means no default, 01 or 02 means default on corresponding cylinder (blinks if both cylinders).
61 : Error Code memory log - Displays 00 if no error code in memory, displays the Error Code if any (11 to 50). Display changes every two seconds if more than one Error Code in memory, then start again from first.
62 : Displays the number of Error Code in memory. To clear the memory, switch the Engine Run Switch to ON position (no backup).
70 : Check Code number, display from 0 to 255

Part III : Activators - To activate, turn Engine Run switch from OFF to ON - Engine check light is activated too.

30 : Coil 1 is activated 5 times per second.
31 : Coil 2 is activated 5 times per second.
36 : Injector 1 solenoid is activated 5 times per second.
37 : Injector 2 solenoid is activated 5 times per second.
48 : Air duct solenoid is activated 5 times per second.
49 : Air intake solenoid is activated 5 times per second.
50 : Fuel injection relay is activated 5 times per second.
51 : Cooler fan is activated every 5 seconds.
52 : Headlight relay is activated every 5 seconds (2 seconds ON, 3 seconds OFF) - 2003+ model only.

Error Codes

Error Number 11 : Cylinder identification sensor error - DIAG mode (none)
Error Number 12 : Crankshaft position sensor error - DIAG mode (none)
Error Number 13 : Air intake pressure sensor error - DIAG mode 03
Error Number 14 : Air intake duct error - DIAG mode 03
Error Number 15 : Throttle position sensor error - DIAG mode 01
Error Number 19 : Sidestand sensor error - DIAG mode 20
Error Number 20 : Air pressure sensors error - DIAG mode (none)
Error Number 21 : Coolant temperature sensor error - DIAG mode 06
Error Number 22 : Air intake temperature sensor error - DIAG mode 05
Error Number 23 : Ambient air pressure sensor error - DIAG mode 02
Error Number 24 : O2 (lambda) sensor error - DIAG mode (none)
Error Number 30 : The bike went down - DIAG mode 08
Error Number 33 : Coil 1 open circuit - DIAG mode 30
Error Number 34 : Coil 2 open circuit - DIAG mode 31
Error Number 41 : Tilt sensor error - DIAG mode 08
Error Number 42 : Speed sensor error / Neutral sensor in short-circuit - DIAG mode 07-21
Error Number 43 : Battery voltage control error - DIAG mode (none)
Error Number 44 : EEPROM read/write error - DIAG mode 60
Error Number 50 : ECU memory error - DIAG mode (none)
Error Er-1 : ECU link error
Error Er-2 : ECU link error
Error Er-3 : ECU link error
Error Er-4 : ECU link error

Following ERROR codes DO NOT allow engine to run :
11-12-19-30-41-50 and Er-1 to Er-4
Error code 11 allow engine to continue running only if fault appears after engine start.

Following ERROR codes DO allow engine to run but need immediate check because default values are taken by the ECU: 13-14-20-21-22-23-24-24-42-43-44
  • 0

#3493 DimitarDDR

DimitarDDR

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 266

07 август 2019 - 17:35



[/background][/size][/font][/background][/font][/color]
[ [/background]

Аз го мернах този клип, но това е по-новият Тмакс, на колегата е от тея фейслифтовите 2005г. някъде. Дали е същото ще го попитам.
  • 0

#3494 veno81

veno81

    Модератор

  • МОДЕРАТОР
  • 1520

07 август 2019 - 21:04

Да всичко е същото!
  • 0

#3495 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

09 август 2019 - 19:00

pljoko66 ти как регулираш клапаните? Това измерване на веригата, че е с 3 мм. по-дълга от тебе го чувам! Три милиметра за трисегментна верига с дължина около 90см е много! Чел към за изкривени  колянови валове, задрали балансьори/третото мъртво бутало/, строшени торкдрайвове, и пак прецакани валове след недъгаво слагане и затягане на вариатора, но такова нещо не! Двигателите на Т-Макса са супер здрави и дуракоустойчиви.
Питам неслучайно как регулираш клапаните, защото трябва да имаш много пулове за да прецениш кой ти трябва. Специално един французин беше писал, че на 70к.км е сменил пуловете на изходящите клапани от 1.40мм на 1.35мм  тоест -0.05 мм., което е нищо.
Регулирам с комплект 'пулчета' през 5 стотни,а за веригата с 3 мм е нормално за 70-80к км и яко се разфазират валовете.? заеби четенето ,ако мога да дам съвет или да помагам с удоволствие
П.П.найстина .05 е нищо, за това има граници на реглажа
  • 0

#3496 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

09 август 2019 - 19:05

Колеги здравейте,
Нов съм в групата и съм собственик на Тмакс от близо 2 месеца. Смених вариатора с Дж Коста останах доста доволен. Като цяло проблемите са ми два. При некаране на мотора 2 3 дни след това пали трудно, модела е 2003г края карбуратор, това е едното. Другото е че при запален мотор има много странно щракане което при високи обороти изчезва. Някой да даде идея от какво може да е. Мотора съм го обслужил преди 2 седмици масла филтри всичко както си трябва.

? за край на въпросите - търся си фар здрав за Тмакс 2003г. хаха
Като начало трябва да се почистят карбураторите и синхронизират ,да се огледат и сменят маншоните ,а за щракането трябва да го чуя
  • 0

#3497 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

09 август 2019 - 19:30

Регулирам с комплект 'пулчета' през 5 стотни,а за веригата с 3 мм е нормално за 70-80к км и яко се разфазират валовете.? заеби четенето ,ако мога да дам съвет или да помагам с удоволствие
П.П.найстина .05 е нищо, за това има граници на реглажа
Даже има начин за реглаж със старите 'пулчета' ама тайна :P
  • 1

#3498 DimitarDDR

DimitarDDR

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 266

15 август 2019 - 23:12

Здравейте,имам няколко грешки на Тмакс 500 инжекцион. 12;30;33;46. По-горе в мненията намирам някои, но последната не. Някакви мнения къде точно може да е проблема в тези грешки, какви са.. Благодаря
  • 0

#3499 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

16 август 2019 - 20:55

Провери си зареждането
  • 0

#3500 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

16 август 2019 - 20:58

мнооо тегаво е качването тука звънни на тел
  • 0