#3621
16 ноември 2021 - 21:23


#3622
17 ноември 2021 - 21:27


#3623
30 март 2022 - 21:37
Бях при майстор за смяна на масла , филтри , антфриз и обслужване на предница. По време на смяната на тези неща ми каза , че е забелязал леко омасляване при вариатора. Няма теч или масло по ремък и т.н. , но думите бяха - има леко омасляване при вариатора. Това е видяно без да се разглобява там.
Тъй като е много зает , ще се наложи да го закарам за проверка след поне месец , като ме увери , че не е проблем да се повозя и така. Не планувам дълги трипове така или иначе скоро.
Някой дали се е сблъсквал с това нещо или поне да знае от къде може да е този теч(то май вариантите освен семеринг на колянов вал не са много) и дали наистина не е проблем да се покара и така.
Благодаря предварително за инфото

#3624
31 март 2022 - 12:26

#3625
31 март 2022 - 13:03
Благодарско за инфото

Ще потърся някой клип в тубата да видя как точно става разглобяването , правил съм го на 50-тка ама там е елементарно.
Все пак ако се окаже семеринг на колянов вал , колко сложна и скъпа е г/д процедурата?
#3626
04 април 2022 - 09:18
Най-добре е измий с обезмаслител вътре. Реално сега е пълно с тиня-масло, парчета от ремъка и сажди. ?зчисти добре и наблюдавай. Според мен е семеринга, защото идват проблеми от там.
Покарай и ако почне да ти свири ремъка го давай за ремонт. Ако не го смениш, почва да буксува и пуши.Гадна работа. Отделно свиренето, което е много тъпо. Моят съвет е да не правиш експерименти в които не си уверен, защото Макса е идиотоустойчив, но ако нещо прецакш е много, много скъпо!
Аз съм имал няколко такива home made експерименти и после влачене на мотора на репатраци и т.н. Добре, че намерих добър истински майстор, защото повечето в София, нямат никаква идея как работи и още повече как се поправя този мотор.
#3627
04 април 2022 - 10:19
Най-добре е измий с обезмаслител вътре. Реално сега е пълно с тиня-масло, парчета от ремъка и сажди. ?зчисти добре и наблюдавай. Според мен е семеринга, защото идват проблеми от там.
Покарай и ако почне да ти свири ремъка го давай за ремонт. Ако не го смениш, почва да буксува и пуши.Гадна работа. Отделно свиренето, което е много тъпо. Моят съвет е да не правиш експерименти в които не си уверен, защото Макса е идиотоустойчив, но ако нещо прецакш е много, много скъпо!
Аз съм имал няколко такива home made експерименти и после влачене на мотора на репатраци и т.н. Добре, че намерих добър истински майстор, защото повечето в София, нямат никаква идея как работи и още повече как се поправя този мотор.
Здравей колега. Благодаря за споделения опит. ?мах предвид да погледна от къде и как се сваля капака за да стигна до ремъка и просто да погледна какво е вътре състоянието. Много съм далече от мисълта да чопля по вариатор и т.н. , тъй като и аз съм имал опит с тези неща , но бяха на 50-тка ,където нещата са доста опростени. Опитах се да намеря видео стъпка по стъпка кое се разглобява за да сваля капака и да видя вътре как е , точно само за да почистя, но нещо не успях да намеря. ?злизат клипове на следващите модели , а там не знам дали е същото разглобяване?
Ако можеш да съдействаш да дадеш линк към някое видео , за да видя как става

#3628
04 април 2022 - 10:35
Лошото е, че съм зает много и няма как да ти пратя линкове. Елементарно е с капака. Десетина болта са с глава 8. ?маше и едни капачета, но е елементарно. Няма да ти трябва видео да се обучаваш. Още повече, че капака е свялян скоро няма да имаш проблем с "разлепването"
Моят съвет е да не затягаш силно! Много внимавай, защото алуминиевите резби имат свойството да запичат и дърпат стружка при развиване, ако е презатегнат болта. А освен рамката на тоя мотор всичко е алуминий!
Ще се справиш и ако нещо те тревожи драсни ЛС. Пак пиша, ако не си сигурен не прави нещо по мотора. Аз така свалих обтегача на веригата и щях да помеля целият двигател. Добре, че предварително проверих и разбрах, че всички валове са се разцентровали. Зацепват се по много странен начин от двама човека. Почти невъзможен за такива като нас "пишман механици".
#3629
04 април 2022 - 12:13
Лошото е, че съм зает много и няма как да ти пратя линкове. Елементарно е с капака. Десетина болта са с глава 8. ?маше и едни капачета, но е елементарно. Няма да ти трябва видео да се обучаваш. Още повече, че капака е свялян скоро няма да имаш проблем с "разлепването"
Моят съвет е да не затягаш силно! Много внимавай, защото алуминиевите резби имат свойството да запичат и дърпат стружка при развиване, ако е презатегнат болта. А освен рамката на тоя мотор всичко е алуминий!
Ще се справиш и ако нещо те тревожи драсни ЛС. Пак пиша, ако не си сигурен не прави нещо по мотора. Аз така свалих обтегача на веригата и щях да помеля целият двигател. Добре, че предварително проверих и разбрах, че всички валове са се разцентровали. Зацепват се по много странен начин от двама човека. Почти невъзможен за такива като нас "пишман механици".
Благодаря колега , май ще пропусна разглобяването и направо след месец , два ще го закарам при майстора , заедно със смяна на ремък и ролки да оправи и евентуалния теч

#3630
05 април 2022 - 09:06
Аз преди 10 г. карах 125см3, след това 300 и от 4г. може би съм с Макса. Първият ден като го взех и щях да направя high side падане. Дадох му газ и задницата почна да ме изпреварва. Внимавай, защото са бесни и със странно поведение тези мотори при мокър или студен асфалт.
Аз още не го карам, защото е студено. Почне ли да ми "сее" отзад, много внимавам. А гумите ми са втори сезон....тоест ще бъдат трети.
#3631
05 април 2022 - 13:34
Е, колко па да са бесни едни 40 умрели магарета на тея 200 кила?!
Стига го шашка чиляка. Тя Неволята ще го научи. Да се мята и да кара. Като се окоти, ще си има котЯнца...
Ей, друже, още си чакам лимонадата за онези "палещи свещи"!
Да знаеш.



#3632
05 април 2022 - 14:21
Реших го проблема с източването на карбураторите. Сега пали като пич.
Не съм очаквал, че престоя с гориво във ваните на карбураторите ще има такъв кофти ефект. Това го прилагам и на един генаратор Хонда и там всичко е ОК. ?наче сваляне на свещи, псуване, дърпане...
Та! За човек качващ се от миксер на 200 кг. мотор не е малка крачка. Едно изтърваване и насукване на масура и хайде в дребака.
Жорка, ти Т-Макс карал ли си? Защото приятели родени на мотори казват, че не им се кара такава лудница. Не че обичам да го давам да се пробва, но такива са отзивите. Аз си го харесвам и тача.
Хайде със здраве!
#3633
05 април 2022 - 14:35


#3634
07 април 2022 - 23:18
#3635
27 април 2022 - 14:26
Направихме поръчка на оригинален ремък , ролки , водачи(лястовици) и на въпросните семеринги за подмяна. Когато пристигнат ще го закарам за подмяна , тъй като след днешните дни возене , клекнах и видях , че наистина има масло при болтовете и под капака на възела с вариатора. Надявам се да се окажат въпросните семеринги и да не е нещо по-сложно.
?зчетох целия форум от първия пост до сега и виждам , че май е доста рискова играта с оптегача на веригата и почвам да се чудя дали да не мисля за евентуална смяна. Въпроса е , сложна ли е много процедурата , има ли вариант да се направи без да се разглоби половината мотор и каква е г/д цената на оригинален , тъй като предпочитам да слагам оригинални части. Тъй като това ми е 1 сезон с мотора , мисля да го покарам , да се накефя , защото минах над 500км вече и кефа става само по-голям и по-голям и да помисля за оптегача към края на сезона?
Другото малко странно при мен е , че мотора когато седи без да го карам , първото палене е направо от половин натискане, без никакво забавяне и след като го покарам, всички последващи запалвания са доста по мудни и с доста повече въртене. Някакви идеи и насоки?
#3636
03 май 2022 - 10:54
Та, верно старият вариан обтегачи страдат от блокаж на стъблото. Аз моят го свалих за проба и си беше супер. ?маше ход още около 10мм, което си е супер. Без задържане или следа от корозия, която е причината. Реално е доста странно как би се получила корозия в двигател пълен смаслена пара, но уви!
До тук добре със свалянето. ?грата е в поставянето обратно, което е невъзможно. Всичко отива по дяволите. Няма белези, няма синхронизиране на валовете. ?грах си два дни и мислих, че е ок. Добре,че превъртях двигателят на ръка без да го паля и видах, че не е ОК. Ако бях врътнал стартера, щях да почвам да рева. Та, мотора на репатрак при личният му лекар и на другият ден беше готов. Пееше.
С две думи, поправай симптоматично. Не се вкарвай в разходи без причина. Слушай го и ако почне да бачка като ермомелка значи има проблем. Трябва много да си го сбозил яко за да ти превърти веригата.
#3637
09 май 2022 - 09:34
Та, верно старият вариан обтегачи страдат от блокаж на стъблото. Аз моят го свалих за проба и си беше супер. ?маше ход още около 10мм, което си е супер. Без задържане или следа от корозия, която е причината. Реално е доста странно как би се получила корозия в двигател пълен смаслена пара, но уви!
До тук добре със свалянето. ?грата е в поставянето обратно, което е невъзможно. Всичко отива по дяволите. Няма белези, няма синхронизиране на валовете. ?грах си два дни и мислих, че е ок. Добре,че превъртях двигателят на ръка без да го паля и видах, че не е ОК. Ако бях врътнал стартера, щях да почвам да рева. Та, мотора на репатрак при личният му лекар и на другият ден беше готов. Пееше.
С две думи, поправай симптоматично. Не се вкарвай в разходи без причина. Слушай го и ако почне да бачка като ермомелка значи има проблем. Трябва много да си го сбозил яко за да ти превърти веригата.
Благодаря ти за отговора

Относно :
Другото малко странно при мен е , че мотора когато седи без да го карам , първото палене е направо от половин натискане, без никакво забавяне и след като го покарам, всички последващи запалвания са доста по мудни и с доста повече въртене. Някакви идеи и насоки?
#3638
09 май 2022 - 10:36
При мен е карбуратори и нащата са лесни и прости. ?нижеционите имат подробности с дюзи и т.н., които са ми далечни.
Странно е, че топъл не пали добре. Може и да е помпата, защото има на нея една клапа-възвратен клапан. Ако не бачка връща обратно и дюзите остават сухи. Реално може да са много неща.
Съвет, който мога само да ти дам е да не даваш на разни леваци да се учат на мотора ти. Специфични са нащата и доста хора не искат да ги пипат, което в същност е по-добре от колкото нещо да ти прецакат. Скоро говорих с един колега, който беше сменил коляновият вал, след като някакъв специалист не монтира добре вариатора и превърта резбите на вала. Познайте дали не беше дал повече от 2 хилки за ремонт с вал втора употреба.
#3639
09 май 2022 - 10:47
При мен е карбуратори и нащата са лесни и прости. ?нижеционите имат подробности с дюзи и т.н., които са ми далечни.
Странно е, че топъл не пали добре. Може и да е помпата, защото има на нея една клапа-възвратен клапан. Ако не бачка връща обратно и дюзите остават сухи. Реално може да са много неща.
Съвет, който мога само да ти дам е да не даваш на разни леваци да се учат на мотора ти. Специфични са нащата и доста хора не искат да ги пипат, което в същност е по-добре от колкото нещо да ти прецакат. Скоро говорих с един колега, който беше сменил коляновият вал, след като някакъв специалист не монтира добре вариатора и превърта резбите на вала. Познайте дали не беше дал повече от 2 хилки за ремонт с вал втора употреба.
? моят е карбуратор и това е странното , че съм изчел доста и те имат проблем с първо палене след по-дълъг престой, а при мен е точно обратното - на загрял въртя повече ,за да запаля. Не ми е голяма драма и за сега ще е така

#3640
19 май 2022 - 20:16
![]() Yamaha Aerox 70cc Не пали.07 юни 2017 ![]() |
|
![]()
|