•         

Спирачна течност.

спирачна течност накладки

#1 *HONDA*

*HONDA*

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1546

28 май 2013 - 13:55

[url="http://www.serviceauto-bg.com/useful/8-brake-fluid.html?tmpl=component&print=1&layout=default&page="][/url] Често се прави дискусия за това каква спирачна течност да използваме DOT3, DOT4, DOT5 или новата DOT5.1 в мотоциклета си. Следващата представена информация има за цел да ви помогне сами да решите каква течност би било добре да използвате. Освен това, искам да подчертая, че спирачната течност изпозвана в мотоциклетите и функционалността на спирачната система има огромно значение от гледна точна на безопасността. Ако се занимавате със спирачките си, бъдете много внимателни. Не използвайте детайли с лоши качества и наливайте спирачната течност много внимателно. [b]DOT3[/b] Спирачната течност DOT3 е традиционна и се използва в повечете превозни средства. [b]Преимущества: [/b] Не е добра спирачна течност и може да се закупи от повечето автомагазини. [b]Недостатъци: [/b] - Поврежда спирачните маркучи от есествена гума и не трябва да се използва в мотоциклети с такива маркучи; - Поврежда боята; - Доста бързо поглъща вода (хигроскопичност). - Тъй като DOT3 поглъща водата, водата може да предизвика корозия в спирачните магистрали и цилиндри. [b]DOT4[/b] Спирачната течност DOT4 се препоръчва за използване в последните модели мотоциклети. Най-известната марка е "Castol1 GT-LMA". [b]Преимущества: [/b] - Може да бъде закупена в болшинството магазини за авто-части; - Не поглъща вода толкова бързо колкото DOT3; - ?ма по-висока точка на кипене в сравнение с DOT3. Затова се използва в спирачни системи, които често прегряват. [b]Недостатъци:[/b] - DOT4 разяжда боята! Малки течове по цилиндрите разяждат боята около мястото на утечката и предпоставя появата на ръжда; - По принцип DOT4 е с около 50% по-добра от DOT3. Но тъй като и двете поглъщат вода, влагата е предпоставка за корозия в спирачните магистрали и цилиндри. [b]DOT5[/b] ?звестна е още като силиконова спирачна течност. [b]Преимущества: [/b] - Не разяжда боята; - Не поглъща вода и може да бъде използвана там където се появява проблем с абсорбцията; - Съвместима е с различни гумени части (относно това - виж недостатъците). [b]Недостатъци:[/b] - DOT5 не трябва да се смесва с DOT3 или DOT4. Повечето проблеми с DOT5 възникват вероятно от смесване с някои други видове спирачни течности. Най-добрия начин на преход към DOT5 е цялостна смяна на хидравличната система; - проблема, че DOT5 извежда от строя гумените части на спирачните системи и присъщ предимно на първите формули (композиции) на DOT5. Счита се, че този проблем е бил в следствие на несъвместими добавки използвани в течността. В последствие този проблем бива отстранен; - Тъй като DOT5 не поглъща вода, случайна влага попаднала в хидравличната система, ще остане на определено място. Това ще предизвика локална корозия с хидравличната система. За целта е необходимо щателно обезвъздушаване на спирачната система. В течността може да се оформят малки мехурчета, чийто размер се увеличава с времето. Може да се наложи отново обезвъздушаване; - DOT5 се явява малко компресионна (появява се едва забелезим "мек педал"). Точката на кипене е по ниска от тази на DOT4; - DOT5 е два пъти по-добра от DOT, но за сметка на това е трудно да се набави. Рядко се среща в авто магазините. [b]DOT5.1 [/b] Спирачната течност DOT5.1 е относително нова, и често заблуждава механиците. Това заблуждение вероятно произтича от факта, че е наречена така. Означението 5.1 навежда на мисълта, че е модификация на DOT5 на силиконова основа. По естествено би било да се нарича 4.1 или 6, тъй като е на гликонова основа, както DOT3 и DOT4, а не на силиконова. В момента Spectro разпространяват подобна нова спирачна течност, която се нарича Supreme DOT4. Що се отнася до принципния характер на спирачната течност 5.1, тя може да се определи като високо-технологична спирачна течност DOT4, за разлика от традиционната DOT5. [b]Преимущества: [/b] - DOT5.1 се характеризира с превъзходна работа, в сравнение с другите спирачни течности. Тя има най-висока точка на кипене както начална, така и крайна. Фактически крайната точка на кипене (около 275 градуса Целций) и почти такава като при всички спирачни течности (около 300 градуса Целций), но началната точка на кипене на 5.1 (около 175-200) градуса е естествено значително по-висока отколкото при другите (около 145 градуса); - Смята се, че DOT5.1 е съвместима с различни видове гумени компоненти. [b]Недостатъци: [/b] - DOT5.1 (и Spectro Supreme DOT4) - не са силиконови, следователно - поглъща водата; - DOT5.1, както и DOT3, DOT4 разяждат боята; - DOT5.1 се намира по-трудно, предимно в специализираните магазини; [b]Общи препоръки: [/b] 1. Ако вашата спирачна система няма утечки или други неизправности, не сменяйте типа на спирачната течност след като сте прочели тази статия. Ако системата ви не е повредена - по-добре не я поправяйте - за да не я повредите вместо това! 2. Правете профилактик на спирачната система на всеки две години с цел премахване на абсорбираната вода, за да не възниква корозия независимо от типа на спирачната течност, която използвате. 3. Течност DOT3 е опасно да се използва в модели с естествени гумени маркучи, следователно не е добре да се използва освен при извънредни ситуации, когато трябва да се доберете до вкъщи и преди ремонт. В такива случаи е най-добре бързо да прочистите системата и да се подготвите за смяна на всички маркучи. 4. DOT3 е подходяща за използване и в съвременните мотоциклети, въпреки че не се препоръчва. 5. DOT4, макар и не най-добрата, абсорбира слабо вода и съответно намалява риска от корозия в сравнение с DOT3. 6. DOT4 има по-висока точка на кипене спрямо DOT3, и затова за явява по-предпочитана при по-големи натоварвания. За по-голяма ефективност разгледайте прехода към DOT5.1 или на високотехнологичната версия на DOT4. 7. DOT5 е добър избор за красивия мотоциклет. Единствения недостатък е, че не абсорбира вода, и попаднала в системата, тя се среми да попадне в по-ниските точки. В този случай е възможда корозия. 8. DOT5 може да се използва, но не е задължително при спортните мотоциклети, тъй като издържа на по-високи температури при състезателни условия. Вижте трудностите при обезвъздушаването описани по-горе. 9. При замяна на една спирачна течност с друга, най-малкото трябва да се източи цялата стара спирачна течност. За най-добри резултати трябва да се сменят всички маркучи в системата. 10. Както винаги, вашия опит може да се различава от нашия... Автор: [b]Terziev[/b] [url="http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,7319.0.html"]forum.moto-zone.bg[/url] (Ровех се и се натъкнах и реших, че може да е полезна на някой)
  • 1
*HONDA*APRILIA*

scooterhouse.net

#2 kar4ooo

kar4ooo

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 312

28 май 2013 - 14:11

Благодаря много за полезната информация, колега ! :beers_02:
Смятам, че темата е доста важна и полезна за всички.
  • 0
ДА М? ЯДЕТЕ ГУМАТА :angry:

Единственият момент, в който се чувствам истински свободен е момента, в който двигателят ми е достигнал максималният си въртящ момент, каската ми е смачкана от въздушната струя, а завоят приближава застрашително към мен. Това е и моментът, в който всичко в корема ми се преобръща и осъзнавам колко скъп е човешкият живот и колко крехко е тялото ми...в този момент аз съм истински щастлив !

#3 *HONDA*

*HONDA*

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1546

28 май 2013 - 16:41

 

Благодаря много за полезната информация, колега ! :beers_02:
Смятам, че темата е доста важна и полезна за всички.
Благодаря :)
  • 0
*HONDA*APRILIA*

#4 scooterOM

scooterOM

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 71

28 май 2013 - 16:49

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • 0

#5 *HONDA*

*HONDA*

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1546

28 май 2013 - 16:58

 

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
:) :)
  • 0
*HONDA*APRILIA*

#6 rosi_9343

rosi_9343

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1138

28 май 2013 - 17:23

евала за темата :thumbup: :thumbup: :thumbup:
  • 0

#7 *HONDA*

*HONDA*

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1546

28 май 2013 - 17:29

 

евала за темата :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Мерси :)
  • 0
*HONDA*APRILIA*

#8 neel

neel

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 21

28 май 2013 - 17:50

:thumbup:
  • 0

#9 *HONDA*

*HONDA*

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1546

28 май 2013 - 17:53

 

:thumbup:
:)
  • 0
*HONDA*APRILIA*