Здравейте ,
имам Гилера Нексус 500 на около 10 500 km а я карам от както е била на 7000.Като я запаля ице 4ува странен шум от така наречените вариатори ако съм им разбрал правилно името (малките гумени или пласмасови колелца) .Трябва ли да ги сменям на тез километри и ако трябва дали да не поставя уш спортни ?


Лек проблем с гилера нексус 500
Ivan.ivanov
, авг 08 2013 20:20
#1
08 август 2013 - 20:20

#2
08 август 2013 - 20:21
`чува `
извинявам се за грешката
извинявам се за грешката
#3
08 август 2013 - 20:24
Колега , незнам немога да разбера дори какво искаш да кажеш ,но вариатора не е това което мислиш.Вариатора е уреда в който се слагат ролките . -> http://www.racingpla...ge=en&shop_ID=1
#4
08 август 2013 - 20:26
Мерси,
погледах малко видеота из йътубе ,но колко често се сменят тези ролки в книгата на мотора пише на всеки 6000 км има ли нещо вярно ?
погледах малко видеота из йътубе ,но колко често се сменят тези ролки в книгата на мотора пише на всеки 6000 км има ли нещо вярно ?
#5
08 август 2013 - 20:32
Ами хубаво е да се отвори вариатора да се види дали са им излезнали ръбове.Но попринцип трябва да ги измериш и на кантарче , делиш на 6 (броят на ролките) и виждаш грамажа.Попринцип с леки ролки има по - добър старт ,но по - малка макс. скорост и обратното с по - тежки по-муден старт и повече вървеж на дълго.Попринцип има и междинен вариант (перфектния) ,но трябва да си играеш много докато ги уцелиш,а също трябва да си играеш и с централната пружина на съединителя и малките пружинки пак на съединителя
.
п.с - така седят нещата поне при 50-100 кубиковите скутерчета ,а ти с толкова голяма кубатура е по-добре да се консултираш с някой който има скутер с по - голяма кубатура или виж направо в раздела на макси скутерите

п.с - така седят нещата поне при 50-100 кубиковите скутерчета ,а ти с толкова голяма кубатура е по-добре да се консултираш с някой който има скутер с по - голяма кубатура или виж направо в раздела на макси скутерите

#6
08 август 2013 - 21:03
Благодаря за информацията .?нтересното е че докато работи се чува силен дрънкащ звук доста обезпокоителен бих казал от точно тази област -вариатор и ролки ако са износени достатъчно дали да е от тях този шум ?
#7
10 август 2013 - 08:58
Колега неискам да те плаша ама това чуване ако се чува откъм страната на вариатора (вариатора е прикрепен за коляновия вал) , си мисля да не чукат/тропат/вият лагерите ти и ако е така скоро искаш или неискаш ще задере провери всичко.Отвори вариатора виж ролките смени ги всичко. Сложи и ако пак се чува тоя звук , махни вариатора от там свали ремъка (тоест да не седи на коляновия вал) просто освободи коляновия вал да бъде сам.Пробвай да го въртиш и виж дали докато не въртиш стърже или запира много силно , дали има луфт. Най-добре е да го запалиш без вариатор само по колянов вал и да видиш дали се чува тоя звук.Ама така няма как да го караш може да видиш дали на място го прави тоя звук.То попринцип ти каза ,че като работи се чува тоест като го запалиш и не си потеглил чува ли се чукането ?
#8
10 август 2013 - 11:25
На 4Т двигател няма вариант да си отидат лагерите на вала особено на макси скутерите защото при тях всичко е измислено до последната частица проблема на стоковите вариатори при макси скутерите е че когато се карат по- екстремно изхабват ролките виждал съм ролките да са само по металната част и предполагам това е станало и при теб и за това трака и тропа не се тревожи за вал,лагери и други глупости камоли да ковне двигателя тогава трябва да е на 200 хиляди километра минимум !
#9
11 август 2013 - 17:53
аз го карам доста спокойно 3000,4000 оборота почти винаги .иначе мотоа е 6 старт има, тествах до 175 км си вдигна видими дефекти няма освен този дразнеш шум но колкото и да не искам ще се налага да го отварям май май
#10
21 август 2013 - 04:42
Колега имам Ямаха Маджести 150 и имаше същия шум като при теб за най-сигурно смених лястовичките (крилцата) и ролките защото бяха износени то е едно чукане и дрънчене смесено просто без значение от карането им идва времето виж по каталог или мануал ролките какъв размер са и колко грама са заводско или отиди в магазин за мото части и не жали пари за ролките защото таиванските загиват геройски доста бързо ще ти излезе не повече от 40 50 лева всичко защото ако и лястовичките са прекалено износени че даже пробити капачката на вариатора започва да яде ваиатора и влизаш в големите разходи те се сменят лесно и не си мисли че щом се движат се слага някаква смазка там оставяш го сух вариатора защото събира прах и се износва всичко по бързо успех
#11
21 август 2013 - 06:38
Погледни си съединителя.. На няколко мотора вече ми го прави този номер с дрънченето..