•         

Honda SH150i - покупка на старо

honda sh150i

#1 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

17 ноември 2013 - 11:47

Здравейте,

Назря момента да си взема първия мотор. :scooter: От доста време точа лиги по SH150i, варианта с инжекцион. До седмица-две почвам огледите.

Защо се насочих към него? ?зходните условия са следните:
- приложение - трябва ми за максимално икономично ежедневно придвижване в градски условия, но и с възможност за извънградско каране от време на време (качване на магистрала), добри динамични показатели (добър старт) за изпреварване на трафика;
- качество/надеждност (поддръжка?) - доколкото знам Honda предлага най-доброто в това отношение (поправете ме ако греша);
- стойка/габарити/гуми - големите гуми и съответно компактните габарити (възможността да се вреш между колите) ми се виждат идеални за борба с градския трафик и задръстванията;
- разход - информацията ми е за 3л/100км градско - дали е така ще кажат хората, които го имат;
- цена - 1500-2000лв., т.е.говорим за машина до към 2008-ма година (по възможност с пълно оборудване - куфар и слюда).

Това са на пръв поглед причините, поради които съм се ориентирал към SH150i. Като конфигурация също ми допада - 4Т двигател с инжекция и водно охлаждане, предна дискова спирачка (чудя се защо и задната не е такава?), добра максимална скорост...друго не ми трябва.
Понеже най-вероятно ще карам и в хладно/мокро време, си мисля, че конфигурацията на скутера ще е по-добра за такова време, спрямо тази на стандартен мотор - плътния преден калник ще спира водата от предната гума да отива директно върху обувките, пък и пръските вода от околното движение..

Не открих друг аналог, който да отговаря на изискванията и възможностите ми. Ако някой се сеща за друго, да пише. :thumbup:

Най-лошото, както казах по-горе, е, че ще ми е първи мотор, т.е. нямам никакъв опит с огледите, характерните проблеми и т.н. Затова ще се радвам да споделите на какво да обърна внимание при този модел, кое се издухва най-бързо, специфични проблеми, дефекти и т.н.? Чел съм разни статии за покупка на мотор на старо, имам идея какво трябва да се гледа като цяло, но все пак всеки модел си има специфични слаби места. Друг е въпроса колко меродавен ще е моя преглед. :D Пробег по принцип, както и при колите, много много не гледам...той си личи от цялостното състояние - козметично и техническо.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

scooterhouse.net

#2 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

17 ноември 2013 - 19:57

Много добър избор,това е скутера.Правил съм над 10 sh-ки.,като се спреш на някоя -0889387287
  • 0

#3 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

19 ноември 2013 - 18:49

 

Много добър избор,това е скутера.Правил съм над 10 sh-ки.,като се спреш на някоя -0889387287
Благодаря колега, ще сигнализирам като набележа нещо. Писал съм ти ЛС.


A какво мислите за инжекционната система при този модел, спрямо карбуратора? Често ли дава фира/издухва ли се бързо, някакви недостатъци/скрити дефекти? Могат ли да се очакват проблеми в това отношение и как да се разпознаят при евентуален оглед?
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#4 Teo_Maxsym

Teo_Maxsym

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 67

21 ноември 2013 - 10:32

Къф карбуратор бе пич, живеем в 21 век! ? още нещо, SH е супер корава машина но...300 е повече от 150 винаги, (размера има значение :) Същата платформа но пърформансъ е корено различен...ще го разбереш някой ден, дано да не е късно!
Поздрав!
  • 0
Casual Ninja

#5 lubo406

lubo406

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 11

21 ноември 2013 - 11:48

?мам поглед над SH150 инжекцион и карбуратор, като повече съм карал карбураторната версия - другото само съм му правил кръгче. Мога да потвърдя, че карбуратора харчи около 3 на сто градско в София, инжекциона може би малко по-малко и върви малко повече. Съгласен съм че живеем в 21 век и инжекциона е доста по-прецизен, обаче тук се касае за втора употреба машина която надали си знае километрите. Мойто мнение е че точно за нашите некачествени горива не е за предпочитане инжекцията, осовено по-малки двигатели като 150ц версията. Дюзата му е много малка и според мен това е предпоставка за бъдещи проблеми с нея, а от цената и в Бултрако ще ви се завие свят! Карбуратора е доста по-лесен за обслужване, не се нуждае от компютърна диагностика за да се установи даден проблем по горивната система. Това разбира се си е мое мнение и в никакъв случай не казвам че трябва да се избягва инжекцион, просто мисля че е излишно оскъпяване. ?наче SH150 e перфектният градски скутер, неразрушим, пъргав и лек. За возене на двама не е много удобен, за извънградско също не мисля че е много удобен заради високото местоположение на седалката.
  • 0

#6 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

21 ноември 2013 - 21:44

Е точно за т'ва става въпрос. Ясно, че карбуратора е отживелица. ?мам парите за SH150i, искам го, ама от друга страна почвам да се чудя дали да се хвърлям на тая инжекция, да не си вкарам някой таралеж в гащите...като се знам, че съм новак и най-вероятно няма да забележа и ако са шибнали карбуратор на мястото на инжекциона. :D

SH300i вече ми идва на нагорно. Тепърва трябва да се оборудвам и с някаква прилична екипировка... ?ма време и за него. Аз ако взема 150i, ще го търкалям минимум 2-3 години и то доста интензивно - от сняг до сняг. На тоя етап не ми трябва толкова перформънс колкото икономия и сносно кпд. Все пак минавам от кола и колело на мотор. ? то минаването пак ще е частично - че всяко "търкало" си има специфично приложение, не става за всякакви ситуации.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#7 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

01 декември 2013 - 20:49

Взех SH150i, 2006г. Вече е на топло в гаража. :D

[url="http://picbg.net/img.php?file=0621a0871203f9a0.jpg"][/url] На първо четене машината е в много добро състояние - кукла. Няма признаци да е разглабяна/събирана от няколко донора. Набира здраво, а двигателя тиктака. За момента всичко е точно, като изключим някои малки недостатъци, които установих впоследстие: - стопа свети постоянно, заедно със задния габарит - предполагам някъде има окъсяване. Май и на място при огледа светеше, но покрай цялата еуфория не обърнах внимание. - на прибиране към гаража ми паднаха 2 предпазителя - за габаритните светлини (Tail lights ако не се лъжа - 10А) + главния (ако се води такъв - 15А). По едно време както си човърках мигачите в движение и оп - спряха да светкат. Малко по-късно спирам близо до гаража и си викам дай да загаса двигателя и пак да запаля - да, ама не. Нема никой! Давам на контакт, включват се само фаровете, чува се как бензиновата помпа подкача и до там - нищо друго не бачка. Часовник, клаксон, стартер - нищо. Прибутах 100-на метра до гаража и кога гледам двата предпазителя паднали (изгорели). Сложих двата резервни и всичко се оправи. Тогава обърнах внимание отново, че стопа свети постоянно и не реагира на спирачните лостчета (още в движение ми направи впечатление, че като погледна в огледалата и при натискане на спирачка няма промяна в отражението на светлината от задния авомобил). Мисля, че проблема с падането на предпазителите има някаква връзка с това. Силно се надявам да е породен само от това. Трябва да се човърка тия дни. btw Някой има ли ръководство на Английски за модела? Ще ми бъде от полза определено. Огромни благодарности на колегата [b]pljoko66 [/b]- железен пич, който удари много стабилно рамо с огледа и на практика ми избра първия мотор. Повече такива хора да има. Да ти се връща! Пиенето е по твой избор. :smileys-beer-817053: :beers_02:
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#8 musster

musster

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 722

01 декември 2013 - 21:09

Свали шалтерите за спирачките (тези малките дето се намират зад спирачните лостове), нещо такова представляват Напръскай ги с WD 40 и виж дали няма да се оправи стопа. Предполагам, че мотора е седял на открито и може да има вода в шалтерите и да окъсяват.
  • 0

#9 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

01 декември 2013 - 21:25

[quote name='juslen' timestamp='1385923783' post='913302']
Взех SH150i, 2006г. Вече е на топло в гаража. :D

[url="http://picbg.net/img.php?file=0621a0871203f9a0.jpg"]
  • 0

#10 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

01 декември 2013 - 21:26

това са контакторите на самите лостчета
  • 0

#11 djface

djface

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 406

02 декември 2013 - 11:08

 

това са контакторите на самите лостчета

Точно така. ?ли някое дава контакт постоянно, или пъпката ми е счупена, или самото лостче е криво.... варианти колкото искаш, но все са евтини.
  • 0

#12 musster

musster

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 722

02 декември 2013 - 15:12

Разлика между- контактор, реле и шалтер.
Контактора пуска мотори, релето - други консуматори или оперативни вериги.
тоест контактора е пригоден за индуктивни товари а релето за резистивни.
   Шалтера е обикновен механичен прекъсвач.
  • 0

#13 dimitar1234

dimitar1234

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1496

02 декември 2013 - 17:20

Според мен си пригледай стоп машинките
  • 0

#14 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

02 декември 2013 - 22:50

 

Разлика между- контактор, реле и шалтер.
Контактора пуска мотори, релето - други консуматори или оперативни вериги.
тоест контактора е пригоден за индуктивни товари а релето за резистивни.
   Шалтера е обикновен механичен прекъсвач.
шалтер е електро-механичен превключвател
  • 0

#15 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

02 декември 2013 - 22:53

или поскоро ръчен електро-механичен превключвател
  • 0

#16 musster

musster

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 722

02 декември 2013 - 23:43

http://rechnik.info/...nik.info/шалтер

http://bg.wikipedia..../wiki/Контактор

Къде във включването на стопа има пневматично, хидравлично или електромагнитно задвижен контактор?
  • 0

#17 maldezzar

maldezzar

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 176

02 декември 2013 - 23:50

Да си призная хем малко ме объркахте , хем се измества малко въпроса на колегата и като цяло темата отива в съвсем друга насока :thumbup:
  • 0

#18 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

03 декември 2013 - 08:10

 

http://rechnik.info/...nik.info/шалтер

http://bg.wikipedia..../wiki/Контактор

Къде във включването на стопа има пневматично, хидравлично или електромагнитно задвижен контактор?
:thumbup:
  • 0

#19 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

03 декември 2013 - 19:32

Чак сега ми остана някакво време да отскоча до гаража.

Добре, а как да стигна до тия нормално отворени (предполагам) контакти? ?скам максимално културно и прецизно да се добера до тях - без да отвивам произволно винтове и да дърпам пластмаси. Стигна ли до тях вече лесно - по моята част е. Като цяло искам да се запозная с ел. инсталацията. Затова издирвам сервизно ръководство - да не откривам топлата вода.

? още нещо. Каква е връзката на тия контакти с паленето? Защо трябва спирачката да е натисната, преди да подкачиш стартера?
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#20 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

03 декември 2013 - 21:10

сваляш слюдата отдолу 4-те болта,сваляш пластмасата най отгоре с шестограмите,сваляш фара с пластмасата му след това разглобяваш задната пластмаса на кормилото и си до тях,ааааааааааа анепали щото трябва да затвориш веригата с някоя спирачка и да си прибрал пачия крак ако имаш
  • 0