•         

Honda SH150i - покупка на старо

honda sh150i

#101 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1153

14 февруари 2014 - 17:55

Така е, дори на двутактовите помпите им са на два лагера и мека връзка за задвижването .
  • 0

scooterhouse.net

#102 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 440

14 февруари 2014 - 20:05

Щом производителя е сложил един лагер значи е преценил ,че трябва да е един !  Все пак  Honda  е сериозна фирма и невярвам да направят нещо което умишлено да се прецака след време !!! Лагера трябва да влиза (набива) със една идея стегнатост в алуминиевия капак ! Не е нормално да влиза прекалено хлабаво и лесно !!  Когато набивах моите лагери на видната помпа на Piaggio- то се наложи да нагрея капака във фурната  и пак лагерите влизаха с усилие , а и ги набивах с преса ! Така си пише и в менюала , че капака се нагрява при избиване или набиване на лагерите !!
  • 0

#103 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1153

14 февруари 2014 - 21:50

Щом производителя е сложил един лагер значи е преценил ,че трябва да е един !  Все пак  Honda  е сериозна фирма и невярвам да направят нещо което умишлено да се прецака след време !!! Лагера трябва да влиза (набива) със една идея стегнатост в алуминиевия капак ! Не е нормално да влиза прекалено хлабаво и лесно !!  Когато набивах моите лагери на видната помпа на Piaggio- то се наложи да нагрея капака във фурната  и пак лагерите влизаха с усилие , а и ги набивах с преса ! Така си пише и в менюала , че капака се нагрява при избиване или набиване на лагерите !!

Колега , има една приказка "никога не е късно да станеш за резил " и световно утвърдените марки не са имунизирани от това , дори и "обожествяваната " Хонда . Аз също съм фен на марката  ,но така на прима виста мога да ти напиша поне 2-3 модела мотори и скутери известни с постоянните си дефекти и глупав дизайн .

Хонда ВФ-750 , познат като В-кенеф , ако искаш мога да ти пратя доста линкове да попрочетеш .
Хонда ?В? , без вариатор , както и модела Пал също
С още един лагер тази водна помпа би била много по-здрав възел и не би влязла в нета като проблемна както писа автора на темата . Дано
колегата разреши проблема с някой от традиционните начини , че с такова желание го взе скутера и въпреки постоянния проблем не се отказва .
  • 0

#104 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 440

14 февруари 2014 - 22:33

Така е  и ти си "прав " в това което казваш ! Ще се намери решение на проблема когато има желание ! Сменил съм над 10 мотора и вече съм 101% убеден, че няма машина втора ръка на която всичко да и е наред - купуваш и се почва "ходене по мъките " докато не го "вакраш в пътя" и се молиш да няма дефект който и завода производител неможе да отстрани  :mellow:  и колкото и да ремонтираш  все си има нещо за правене ! ? аз си купих преди около 2 месеца скутер ( http://scooterclub-b...aggio-x9-200cc/ ), дадох за части вече над 500 лв и още има какво да се сменя и прави по него ! Ама както се казва "кеф цена нема " !
  • 0

#105 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

15 февруари 2014 - 04:32

Honda по начало може да се слави с пословична здравина, но не трябва да се пренебрегва и факта, че специално тоя мотор е произведен в ?талия и на половината части пише Made in Italy. Сигурен съм, че тая недомислица идва от жабарите. Не казвам, че правят лоши коли/мотори (карам италианска кола), но нямат много общо с легендите, които се носят за Honda.

Пердаша засега така, пък по-нататък ще пробвам с друг капак на старо, барабар с помпата му. Може би от стария вариант с карбуратор. С надеждата там сглобката да е по-добра.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#106 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4159

15 февруари 2014 - 13:33

Само си гледай нивото на маслото да не го окотиш.
  • 0
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#107 genchev_f12

genchev_f12

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2551

15 февруари 2014 - 15:45

Honda по начало може да се слави с пословична здравина, но не трябва да се пренебрегва и факта, че специално тоя мотор е произведен в ?талия и на половината части пише Made in Italy. Сигурен съм, че тая недомислица идва от жабарите. Не казвам, че правят лоши коли/мотори (карам италианска кола), но нямат много общо с легендите, които се носят за Honda.

Пердаша засега така, пък по-нататък ще пробвам с друг капак на старо, барабар с помпата му. Може би от стария вариант с карбуратор. С надеждата там сглобката да е по-добра.
Правилно!! :thumbup: Къпи , като за световно. :lol: Апък ако му е писано ,и така ще си върви безпроблемно. :) :scooter:
  • 0
image.gifimage.png image.gif

#108 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

16 февруари 2014 - 20:18

Решил съм да сменя маслото на трансмисията ("зъбчатките"). В книжката са писали SAE90, 4-тактово двигателно масло Honda или еквивалент на последното. Според вас има ли проблем да се сипе Motorex 10w40 4T (semi synth.) - т.е. същото, което наливам и в двигателя?
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#109 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 440

16 февруари 2014 - 22:26

Според мен ДА  - ще има проблем ! Няма да е като все едно да сипеш в двигателя трансмисионно масло  , но не е добре ! Трябва си трансмисионно масло за трансмисията ! А защо искаш да го смениш ? Ако си има достатъчно и маслото е чисто няма нужда от смяна ! Предполагам ,че още си е със заводското масло в трансмисията !!
  • 0

#110 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

16 февруари 2014 - 22:43

По принцип като взема една машина имам навика да сменя всички течности по нея за мое лично спокойствие, понеже нямам вяра на предния собственик (ползвател). ?наче, да, преди малко отвих пробката и имаше масло, дори в повече - изтече малко. Като цвят не изглежда зле - чисто е. Може и да не го сменям веднага, но все пак ми е интересно защо са дали, че може да се сложи и двигателно масло.

Описание двигателно масло:

HONDA 4-тактов двигател, масло или еквивалент
Класификация API обслужване SE, SF или SG
Вискозитет: SAE 10W-30

Описание трансмисионно масло:

Хипоидни трансмисионно масло, SAE 90 или
HONDA 4-тактов двигател, масло или еквивалент
Класификация API обслужване SE, SF или SG
Вискозитет: SAE 10W-30

  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#111 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1153

17 февруари 2014 - 10:20

Не е "или" , SAE10w30 е маслото за двигателя , SAE90 е трансмисионно масло , равно е на нашето ЕП90 , ако не искаш да слагаш наше , сложи нещо вносно но да е трансмисионно 90 .
  • 0

#112 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

17 февруари 2014 - 20:10

Дам, може би превода се губи. Засега го оставям така, по-натам ще го сменя. Важното е, че има масло. Не е да няма.

Днес минах през "Симеон" и питах Жоро Таинов (Motoscooter) за капак и стъкло за слюда (мойто стъкло е сцепено на много места и е въпрос на време да падне върху мен някой ден). Стъклото му търси 60 кинта, но нямал в момента. Капака барабар със стара помпа пак толкова. Уговорих го да взема един капак и да го пробвам с все помпата, пък ако пак тече да му го върна. Как ви се виждат тия цени? Тия неща повече ми клонят към 40-50лв./бр.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#113 genchev_f12

genchev_f12

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2551

17 февруари 2014 - 20:45

Е да ,ама тези пари за стъклото и капака ги даваш един път. :) Няма всеки ден да ги сменяш. :thumbup:
  • 0
image.gifimage.png image.gif

#114 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4159

17 февруари 2014 - 20:48

Само лоши неща мога да започна да ти изреждам за Цялата мошеническа усойка по Симеон.За това няма да започвам.
  • 0
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#115 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

17 февруари 2014 - 21:02

Е да ,ама тези пари за стъклото и капака ги даваш един път. :) Няма всеки ден да ги сменяш. :thumbup:
Дай Боже, ако капака ми реши проблема, пазаря го на 100 кинта за двете и забравям. Но знае ли човек...Утре най-верояно ще взема един капак за проба. Стъкло така или иначе няма в момента.

Само лоши неща мога да започна да ти изреждам за Цялата мошеническа усойка по Симеон.За това няма да започвам.
Разбирам те напълно какво имаш предвид, но от къде да ги намеря тия неща иначе? Във форума нещо ме съмнява скоро да успея...с оглед на това, че в темата почти (да не кажа изобщо) не се включиха хора с тази машина, камо ли с подобен проблем. Правя си извода, че много малко хора го карат или просто не стъпват във форумите. А и е хубаво, както в случая, да имам някакъв шанс да погледна капака на място и дори да го пробвам, че ако взема от някъде си чрез куриер, да се счита, че си остава вечно мой.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#116 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1153

17 февруари 2014 - 21:36

Поддържам сервизно Кимко Пиипъл 150и ,което е същото , карал съм го , познавам го , но не е имало подобен проблем , проблема му беше стопанина и челните удари които му причини .
  • 0

#117 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

18 февруари 2014 - 22:56

Преди малко монтирах друг капак с неговата си помпа и направих пробно кръгче. Капака май е от стария вариант SH150 (с карбуратор) - има съвсем леки разлики. Засега няма теч от малката проклета дупчица. Дано така си остане! :rolleyes: Айде стига толкова по тоя проблем, че трябва да сменям въздушен филтър и да отварям капака с вариатора да скивам к'во е положението и там...а, да не пропусна, и реглаж на клапани + преглед на свещта, смяна на задни накладки, смяна на спирачна течност. :D

Моднах леко габаритните светлини отпред и светлината на номера - вкарах възможно най-големите 'диоди (студено бяла светлина), които успяха да влязат. Умишлено искам габаритите да се различават от цвета на фара, за да се откроявам от фаровете на колите в огледалото на тоя отпред. После ще прегледам и светлините на таблото. ?ма една изгоряла лапма и най-вероятно ще сменя всичките с 'диоди, само че тук мисля да запазя оригиналния топъл цвят.

Между другото тия дни в светлата част от деня си пердаша на дълги за по-добро открояване - имаше ли някаква забрана в това отношение? ? светлоотразителната жилетка задължителна ли беше (то аз и без това предимно си карам с нея)? ? още нещо, което ми убягва, или може би ми се иска да има положителен отговор :D - бус лентата забранена ли е за мотори?

EDIT:
Днес направих едно пробно кръгче (64км) и няма и следа от теч на масло. Утре мисля да наливам ново масло и антифриз. За съжаление, обаче, се оказа, че разликите по капака от стария вариант на SH150 (с карбуратор) и моя са повече от една и ще трябва да направя компромис. Липсват отвори с резби за: 1 отвор за втората пружина на централната стойка; 2 отвора за предпазителя от допир до тръбата на ауспуха; 1 отвор за закрепване на покривната пластмаса на буксатата на ламбда сондата. Но пък няма никакъв теч. Ще го търкалям така. Не ми се сменят повече капаци.  

След второто зареждане на резервоара догоре установявам, че съм изминал 217км с приблизително 6.42л бензин, което прави около 3/100. Това при нормално градско/извънградско каране (60-80). Като в този разход влизат и 3-4 пробни паления на празен ход на място, до пускане на перката на вентилатора (около 20мин. всяко).  Което ме навежда на мисълта, че може би ще успея да смъкна разхода под 3.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#118 Kocetoo

Kocetoo

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1

21 февруари 2014 - 23:14

Благодаря колеги, че бяхте изчерпателни по тая тема. Много неща научих за скутерите от тука. Нямам още такова чудо и сега чета, де каквото видя свясто писание за различни проблеми, за си нАПРАВЯ ?ЗВОД? КАКВО ДА С? ВЗЕМАА ЗА ДЖ?ТКАНЕ. Май тая поговорка е вярна- "Хвали старо, карай ново"  Не знаем какви хайвани са ги карали тези машини. Особенно италиянците са големи парлапани, карат докато се разхлопа всичко и продават друг да им бере гайлето. Кола и мотор втора ръка  от ?талия  НЕ НЕ НЕ!!!!
  • 0

#119 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1153

23 февруари 2014 - 22:12

Айде сега .заключения , бракми били , ами има италианска и италианска стока , мъкнат таратайки от централна и южна ?талия щото са евтини  , що не вземат от северна "юзато -гарантито " ,ми щото е хубаво но скъпо .
За коли внос от Гермния и Австрия пък не искам да чувам , по-добре един основен ремонт и смяна на съединител на "италианка" отколкото постоянен кърпеж на изгнилите немски кочини .
  • 0

#120 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

04 март 2014 - 22:51

Прави ми впечатление, че като мина през някоя неравност, дори "легнал полицай", отзад окачването малко удря на "камък" в най-долно положение. При много ниска скорост не се усеща тоя удар, но границата е тънка и ми се струва, че е прекалено чувствително за мотор. При 40-50-60 и някоя по-рязка неравност пак се усеща. Мисля, че има амортисьори отзад, по-плавните неравности ги поемат добре, но си мисля, че ако се качи някой отзад ще "чука" и на най-малката неравност. Според вас за какво е признак това? Дали гумените тампони в амортисьорите нещо не са се одървили или прецакали? Не мисля, че е много нормално да има такива резки удари (все едно няма тампон и удря метал в метал), колкото и да е натоварен мотора.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]