•         

Honda SH150i - покупка на старо

honda sh150i

#121 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4159

06 март 2014 - 00:08

Амортисьори имат винт за реглаж на твърдостта.Виж дали не е отпуснат докрай.Нави 2 степени нагоре и виж как ще .
  • 0
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

scooterhouse.net

#122 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

06 март 2014 - 15:00

Ще пробвам. В момента е в най-разтегнато положение - има още 2 две степени за натягане. Трябва ли някакъв специален инструмент или става и с подръчни материали?
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#123 kombicha

kombicha

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 6

06 март 2014 - 17:57

в зипа с инструменти трябва да има едно криво лостче което пъхаш в амортисора и въртиш
  • 0

#124 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

06 март 2014 - 22:15

Нещо ми убягва на мене тоя зип, но ще измисля нещо. Какво включва тоя комплект...да взема да се сдобия от някоя морга?
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#125 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4159

06 март 2014 - 23:11

Ключа е като за вилка на колело.
  • 0
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#126 kombicha

kombicha

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 6

07 март 2014 - 22:51

Така изглежда зипа, или това което получих с мотора


  • 0

#127 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

08 март 2014 - 09:48

При мен явно някой го е гепил тоя зип. Както и да е...натегнах амортисьорите с 2 шестостена. Дано има промяна.

Колега, гледам, че и ти си на най-ниското стъпало. При теб има ли такива удари? Те не са чак много резки (метал в метал), но се усеща как окачването не може да смогне на по-големите неравности.

Сега съм тръгнал да слагам нови накладки отзад, че ич ги нема и нова задна гума, че тая седмица в най-големия дъжд старата Michelin Pilot Sporty ме свали на земята при потегляне. Май има некъв кофти ръб от износване и при накланяне малко играе. Не си е работа. В такова време особено, всичко трябва да е тип-топ.

Поръчал съм и комплект слюда от ?талия, Връзва се към 110-115лв. до тук. Само стъкло не успях да намеря, а цял комплект втора употреба ми предлагат за 100лв. Не си струва. По-добре ново за тия пари.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#128 kombicha

kombicha

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 6

08 март 2014 - 20:56

? при мен возията е малко твърда но не чак толкова отдавам го на факта че съм 120кила .Между другото колкото повече натягаш пружините на амортисорите возията става по твърда .Тия дни  започва да ми се върти в главата идеята за подмяна на вариатора със  j kosta но ме смущава цената , скъпичък ми се види.Доста пари налях в тоя мотор вече за половн година откак го имам.Минах през много перепетии ,основен ремонт включващ ново бутало шлайфане на цилиндър нов разпределителен вал в комплект с кобилиците и всичко това в края на лятото когато другите карат а аз чакам да дойдат частите та да ми сглобят мотора.? един съвет от мен сипвайте рядко масло в двигателя на sh защото маслопроводните канали са много тесни и оттам идват проблемите с разпределителния вал и кобилиците.Когато започнах да търся кобилици втора ръка се оказа че това е слабо място на тези двигатели и по моргите няма или ако има някъде те са почти на цената на новите.Аз карам с motul 7100 10w30 изасега съм доволен.
  • 0

#129 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

08 март 2014 - 21:41

...по скоро сипвайте масло в двигателя,липсата на масло е проблема
  • 0

#130 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

09 март 2014 - 00:25

С натегнати пружини возията ме кефи повече. Седалката е една идея по-високо и мотора вози по-стегнато.

Маслото. Аз съм сложил Motorex 10в40 4Т, водят го за скутери. Не знам колко е оригинално, от БГ е купено все пак. Следя нивото често и ще го сменям на всеки 3К. Другото е божа работа.

?мам питане относно реглажа на клапаните. При свалена седалка се чува как цъкат. Не знам дали са в норма, но е добре да се провери. Трябва ли да се източва маслото, за да се свали капака на клапаните? Т.е. на студен двигател остава ли масло там, което може да изтече?

Относно ревизията на вариатора, която отлагам от известно време. Какви последици може да има? Засега не забелязвам нещо ненормално по задвижването. Ремъка и съединителя мога да ги погледна като смъкна капака, но за ролките ще трябва да си правя прословутия инструмент за законтряне на оребрената шайба (перката). А тоя филтър, който е точно пред перката, "важен" ли е?
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#131 kombicha

kombicha

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 6

09 март 2014 - 10:51

Не е необходимо да източваш маслото всичкото се оттича в картера ,а относно вариатора в едно клипче гледах как пича си го разви с обикновен пневматичен пистолет като тия дето развиват гумите по вулканизаторите.?мам приятели които имат малък автосервиз и те на тяхното малагути са му сменяли вариатора и съединителя с пистолета без въпросната скоба казаха че става без проблеми.
  • 0

#132 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

09 март 2014 - 19:03

С натегнати пружини возията ме кефи повече. Седалката е една идея по-високо и мотора вози по-стегнато.

Маслото. Аз съм сложил Motorex 10в40 4Т, водят го за скутери. Не знам колко е оригинално, от БГ е купено все пак. Следя нивото често и ще го сменям на всеки 3К. Другото е божа работа.

?мам питане относно реглажа на клапаните. При свалена седалка се чува как цъкат. Не знам дали са в норма, но е добре да се провери. Трябва ли да се източва маслото, за да се свали капака на клапаните? Т.е. на студен двигател остава ли масло там, което може да изтече?

Относно ревизията на вариатора, която отлагам от известно време. Какви последици може да има? Засега не забелязвам нещо ненормално по задвижването. Ремъка и съединителя мога да ги погледна като смъкна капака, но за ролките ще трябва да си правя прословутия инструмент за законтряне на оребрената шайба (перката). А тоя филтър, който е точно пред перката, "важен" ли е?
гайката с гайковърт, но ти пожелавам успех с едното болтче на филтъра на вариятора ,естествено ако някой ,вече него е спестил
  • 0

#133 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

19 март 2014 - 22:48

гайката с гайковърт, но ти пожелавам успех с едното болтче на филтъра на вариятора ,естествено ако някой ,вече него е спестил
Гайковерт нямам под ръка. А в това клипче видях как се маха болтчето на филтъра:



Относно реглажа на клапаните. Гледам това клипче от същия пич:



Отдолу е написал:
Intake: 0.006"+/-0.001"
Exhaust: 0.010"+/-0.001"

В книжката пише:

GIOCO VALVOLE:
ASP: 0,16 ± 0,02 mm
SCAR: 0,25 ± 0,02 mm

Какви хлабиномерни пластини да си взема? Не знам тука по магазините в какъв диапазон са, но ако трябва и от иБея ще поръчам.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#134 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

20 март 2014 - 07:31

по железарийте има през 5 стотни
  • 0

#135 boda

boda

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 819

20 март 2014 - 22:06

тоя пич ги обяснява в инчове-затова ти е странно. но нали знаеш коко е 1 инч?2,54сантиметра и смяташ.получава се точно толкова, колкото е в долната таблица посочена от теб-0,15 мм за всмукателен и 0,25 мм за изпускателен. Сметна ли го пак? внимавай като стягаш после капака на клапаните ,че аз си патих и го спуках...после ходих за нов ама си ги направих. Пластините-както ти е писал колегата pljoko66. и е добре да откачиш тръбата от капака на клапаните-да ти е по-удобно за работа. успех
  • 0

#136 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

20 март 2014 - 22:35

имам въпрос.къде ще мериш хлабината-м/у клапана и кобилицата или м/у вала и кобилицата
  • 0

#137 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

20 март 2014 - 22:42

имам въпрос.къде ще мериш хлабината-м/у клапана и кобилицата или м/у вала и кобилицата
Не съм го правил досега, но доколкото гледах в клипчето се контролира хлабината между кобилицата и клапана. А и на първо време, като типичен незнаещ, няма да барам нищо, а само ще изследвам - какво е устройството на това, което ще регулирам и къде евентуално хлабината се доближава до тази, която ще гоня. Все пак, най-важно е като се прави нещо, то да води до положителен резултат/подобрение, а не обратното.  :lol:
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#138 boda

boda

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 819

20 март 2014 - 23:05

ето друго клипче-не е за хонда-но просто се вижда по-добре къде се мери хлабината.http://www.youtube.com/watch?v=s0K-ytyjOFg
  • 0

#139 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

23 март 2014 - 13:34

Хлабините ми се виждат в норма.

Всмукателнен: 0.15 влиза и леко закача; 0.20 не влиза (норма 0.14-018).
?зпускателен:  0.25 закача малко повече, но влиза.; 0.20 влиза с хлабина, 0.30 не влиза (норма 0.23-0.27).

Сега ще погледна зацепването и ремъка/съединителя...и да взема мерки за "специалния" инструмент.

EDIT:

Относно зацепването на вала.

[url="http://picbg.net/img.php?file=762a212368f5f756.jpg"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=55ff319f11d0fe6e.jpg"][/url] Белега "Т" на капака е малко изместен нагоре? Над буквата "Т" има 1 прорез. Този прорез не трябва ли да лежи наравно с прореза в резбата на капака? [url="http://picbg.net/img.php?file=adbc410ab55c81ee.jpg"][/url] Ремъка. По ръководство ширината не трябва да пада под 21.5мм. Този е между 21.5 и 22, т.е. не е в критичната зона още. На външен вид ми се вижда добре. Не е нацепен. Ще даяни още май, а? Ремъка е 23100-KGG-9110-M1 Honda-Bando и го намирам само в чужди сайтове. [url="http://picbg.net/img.php?file=1ceb9c28b0f05939.jpg"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=9635c1760cd3b035.jpg"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=3076ec199bc06ede.jpg"][/url] Погледнах и свещта. Растоянието е в норма - 0.85мм (по книжка 0.80-0.90). [url="http://picbg.net/img.php?file=1edfdc383b989f54.jpg"][/url] Взех мерки за инструмента, с който се законтря перката на вариатора. Отворите са 6мм, а разстоянието между центровете им е 80мм. Като остане време ще го сделам, да видя как са и ролките. Май ще ме откара до Сърбия тоя скутер без да ме остави на пътя? :lol:
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#140 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1153

25 март 2014 - 09:43

Водещата е марката на вала (на магнета в случая) , завърташ коляновия вал така ,че чертичката на марката "Т" да е точно в средата на прозорчето , тогава гледаш горе дали хоризонталните линии на зъбчатката на разпределителния вал са успоредни на плоскостта на главата . Така като гледах твоите снимки , газоразпределението ти е зацепено С ПРЕДВАРЕН?Е , което е доста опасно ,защото е възможно на много високи обороти пружината на изпускателния клапан да не успее да го затвори и буталото го настига и съвсем леко чукване е фатално. Масово се допуска грешката да се зацепва на предварение от неопитни механици , който като отворят двигател и видят ,че има износване (разпъване) на ангренажната верига зацепват на предварение в желание да компенсират износването . Това ,както писах освен че е опасно е и неправилно, конструкторите са предвидили веригата да се разтяга по време на експлоатацията , и двигател с доста разпъната верига и съответно закъснение  в зацепването продължава да работи нормално , докато в предварение обикновено не може да постигне максимума си като обороти .

edit: предварението и закъснението се мери по посока на въртенето на двигателя , тоест ако на ГМТ (белега Т в средата на прозорчето ) линиите на зъбчатката са леко назад по посока на въртене - всичко е ОК , ако са напред значи е зацепен неправилно.
  • 0