•         

Honda SH150i - покупка на старо

honda sh150i

#141 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

25 март 2014 - 12:21

Не обърнах внимание на посоките на въртене, но ако магнета и зъбчатката се въртят в една посока, то значи при белег Т в средата на прозорчето, зъбчатката ще изостава.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

scooterhouse.net

#142 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1153

25 март 2014 - 23:19

Ако изостава по посока на въртенето  е Ок .
  • 0

#143 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

26 април 2014 - 23:56

Днес най-после ми остана време да направя "специалния" инструмент за свалянето на перката на вариатора.  Ето го в цялото му изящество: :lol:
[url="http://picbg.net/img.php?file=0fc3287dfe350a26.jpg"][/url] Всичко изглежда ОК вътре. Диаметъра на ролките е над сервизния (19.5mm), както и останалите контролни размери описани в сервизното ръководство. Със същия инструмент отвих и камбаната на съединителя. Феродото е близо до сервизния размер (2mm), но засега тръгва добре...има още хляб. Взех си и динамометричен ключ и затягах с него (59Nm перката и 48Nm камбаната). С малко повече мерак се справих без да свалям пасажерската стъпенка отляво. За радост теча на масло от дренажния отвор на водната помпа окончателно спря и за 1000+км нивото на маслото почти не е мръднало. Направих си и още един експеримент докато беше свален вариатора. Вибрациите, които се получават при работа на двигателя нямат връзка с вариатора - най-вероятно тампоните на двигателя за избушили! Като подам газ на стойка, мотор изпада в някакъв резонанс и самата стойка почва да се отмества. На загряло и в движение по-малко се усещат, но си ги има. При студен старт най-силно се усещат - слюдата трепти с амплитуда около 0.5-1см в долната част, а ако сложа каска на седалката, след 10-15сек. е паднала. Някой има ли представа дали се продават такива и къде? Смяната лесна ли е? Предстои профилактика предната спирачка. Смяна на спирачна течност. Прави ми впечатление, че при натискане на лостчето, се усещат тласъци при предаване на спирачното усилие - спира, но лостчето действа някак на тласъци. Нормално ли е или нещо е спекло? Разхода го кове 2.8/100 според последните 3-4 засичания пълно-пълно, основно градско каране. Устройва ме напълно, но ми се ще още някой да сподели своя разход от същия мотор? :scooter:
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#144 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4159

27 април 2014 - 11:23

Тласъците подобно на АБС система се пораждат от крив диск.
  • 0
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#145 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

27 април 2014 - 17:31

?мам предвид самия ход на лостчето, като се натисне на място, не в движение. В движение не пулсира, ами самото спирачно усилие се осъществява на тласъци, все едно нещо по системата леко присяда - не е плавно..
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#146 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4159

27 април 2014 - 18:39

Това е от спирачната помпа.С смяна на течността няма да се оправи,но пробвай.Може и да греша.
  • 0
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#147 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

27 април 2014 - 19:15

Дам, или е помпичката, или самото лостче се е спекло около оста си, защото ми се струва, че като го повдигна нагоре и не насецва така. Ще го смажа пък то ще си покаже. А при самата смяна на спирачната течност има ли някакви тънкости, проблеми с обезвъздушаването?

? btw понеже не знам какъв ДОТ е сегашната течност, 3 и 4 пресичаха ли се?
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#148 mad.max

mad.max

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 914

27 април 2014 - 19:53

Започни със смяна на течността.. нищо няма да се пресече а и тамън ще промиеш системата. Отваряш капачката горе и почваш да сипваш спир течност като едновременно отвиваш пробката на спирачният апарат да тече и горе само допълваш докато отдолу излезе чиста течност. Ще усетиш след интервенцията как ръчката ще стане по-твърда.
  • 0

#149 rumenbo

rumenbo

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 119

27 април 2014 - 20:59

?мам предвид самия ход на лостчето, като се натисне на място, не в движение. В движение не пулсира, ами самото спирачно усилие се осъществява на тласъци, все едно нещо по системата леко присяда - не е плавно..

При мен на Джаза беше по същия начин, беше поръждясало около болта, След като го смазах се оправи.
  • 0

#150 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

27 юни 2014 - 23:00

При тоя модел масло се сменя на 4000км, нали така? Понеже чета в менуала, че лампата за смяна светка на всеки 4К, пък при мен май вече подминава 3к без да съм занулявал...
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#151 zero

zero

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2092

28 юни 2014 - 06:37

Еииии тоя инструмент да не го крадна от моята барака, хахаха моя е същия от същите железа хаха, бях го правил заради камбаната на съединителя. Хубаво ме подсети за спирачната, тя и моята сигурно не е сменяна от как е мотор не е лошо да я сменя и аз. Разхода ти е супер, когато се интересувах от този модел всички саитове с разходи се въртяха около 2,7-2,8-3 за градско. ?звън града имаше и разни с по 2,4 :) колко им са верни незнам :) А тампони в наи лошия случаи от бултрако, цената няма да те зарадва сигурно ама знае ли се, ще питаш :)
  • 0

#152 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

14 юли 2014 - 12:19

За тампони ще питам много скоро, че на място като форсирам и мотора почва да се движи със се стойката... Относно смяната им, нещо сложно ли е?

Разхода можеш да го видиш като цъкнеш на линка в подписа ми. Засича се винаги пълно-пълно, като винаги аз сипвам на бензиностанцията, защото знам кога точно е догоре и не може да поеме повече. 100% реален е - не бих си губил времето да симулирам каквото и да било (детинщини). Както се вижда извън ми е давал до 2.17/100, а силно вярвам, че може да удари и 2.00/100 на път, който позволява да се движиш постоянно с 80км/ч, без да намаляваш за дупки и пр.

Пичове, вчера смених спирачната течност, а днес съм решил да сменя редукторното масло. Обаче много се чудя какво да сложа?! По книжка го дават SAE90 или двигателно 4Т 10W40. За последното съм сигурен, че е възможно (и на други Хонди го пише). Както и да е, решил съм да се правя на гъзар и да не сипвам двигателно, а трансмисионно. От колата имам едни 250мл останало масло 75W80 (Tutela ZC 75 Sinth). Дали да не го нахакам него, вместо да купувам 1л друго масло, от което ще ползвам само 100-200мл? Една идея по-гъсто е на топло, но като цяло мисля, че има по-добри мазилни качества от 90.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#153 zero

zero

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2092

15 юли 2014 - 19:24

Нахакаи го нищо му няма там, то тая трансмисия от зад е толкова допутопна че и олио да и сипеш пак ще се маже, искам да кажа няма голяма прецизност на зъбчатките не достига кои знае кви температури и обороти така че е ок. ? аз направих като тебе, сипах му остатъка от един ?ГАТ 75В90 които бях сменял на Ланчта и ми беше останало, доста е по рядко от това което източих, но няма дертове уж и по звук нищо не се промени, дори да съм сигурен няколко пъти сменях старото с новото масло да се уверя че не е станало по шумно с тва по рядко масло.  А като каза Тутела тва ме навежда на мисълта че колата ти е от Фиат групата :) инак кои си купува тутела :)
Я кажи след смяна на течноста на спирачките някаква разлика има ли, аз си мисля че не би трябвало ама знам ли, замислил съм и аз да сменя моята че сигурно е от 2007 от как е мотора, а спирачките ми се чини че с ами малко лабави , харесват ми да с апо "хапливи" ама то може при скутерите умишлено да е така, да не се лъзнеш неиде.

п.п. сега видях че съм имал и 80В90 ама що ли не съм сипал от него то е по близо до W90  ама явно не съм го видял, нищо сега ще се радва на полусинтетика другия път ще видим кое ще му сипя :)
  • 0

#154 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

15 юли 2014 - 22:03

Така и стана...сипах му остатъка от Тутела-та. Старото беше доста по-тъмно, иначе и аз мисля, че не е особено натоварен откъм износване възел - и с двигателно ще си пердаши добре. Спирачката ми се вижда по-добра сега, някак по-меко се натиска и с повече спирачна сила. Нямаше въздух в системата, но старата течност беше потъмняла и имаше мръсотии. ? спирачната е Тутела...от вярната Ланчия Дедра. :D
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#155 zero

zero

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2092

16 юли 2014 - 09:16

Еииииии с мед ме намаза сега :) ланча дедра, първата любов ръжда не хваща, ся ще кажеш че сме колеги и в Ланча форума :)
Щом усещаш така спирачките ще взема и аз да сменя моята течност и без тва вали, само малко разглабяне на пустите пласмаси изисква при мене :) ?нтересно че в мануала ми пише ДОТ3 че аз от де да купя такава допутопна течност, имам ДОТ4 :)
  • 0

#156 zero

zero

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2092

17 юли 2014 - 09:36

Днеска и аз смених течността, профилактирах и спирачния апарат, изчистих старата грес от водачите и сложих нова, сега предната спирачка за добро или за лошо стана доста по "хаплива"
  • 0

#157 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

17 юли 2014 - 10:53

То е хубаво самия апарат да се реновира - да се разглоби, почисти и да се сменят уплътненията. Не съм го правил досега обаче и не знам дали има някакви тънкости, продават ли се такива ремонтни комплекти и т.н.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#158 васко-57

васко-57

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 174

05 март 2015 - 15:51

?звинявам се, че се намесвам в темата на колегата, но и аз в момента се интересувам от SH 150. Гледам обяви в български, гръцки и итлиански сайтове, като и аз се колебая карбуратор или инжекцион да бъде. По принцип си имам мотор за дълги дестинации (Хорнет 2003г. на реални 17 000км.), но ми трябва и нещо с по-нисък разход на гориво, да си ходя на пазар и до лозето, което е на 14-15км. от къщи (там имам около 1,5-2 км. черен път). Колебая се между SH-150 (SH-150i) и Хонда ANF 125 Innova, като второто май не е точно скутер, но в Гърция се карат доста. Та моля, ако имате мнения по дилемата ми, дискутирайте - приемам съвети всякакви, а и сезонът наближава. Благодаря Ви предварително!!
  • 0

#159 zero

zero

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2092

05 март 2015 - 18:44

Ти си изчел достатъчно та едва ли има какво да ти кажем, аз ще ти дам един  отговор на дилемата ти :) Купи си по масовата хонда, а имено сх150, тая ?нова или както е там се броят на пръсти, трудно ще намериш броика, отделно колко ще е читава и наи вече въпроса с подръжката и намиране на части за нея ще е много много по сложен от тази на масовката Сх150. Относно карб или инжекция, лично аз карб повече не бих си взел, освен ако не ми е подарък да го продам и с парите да си купя инжекция :) Лошото е че рядко изпадат читави броики, иска дебнене и късмет :)

п.п. Ха ти си ми и градски, и маи имаме общ познат :) даже и сме се виждали :) Кимко-слънце нещеш ли, малко щи е лабаво с тея 50 кубика, ама то ранчето не е заек да избяга :) Жоро щи каже как е поддържано и обслужено ;)
  • 0

#160 васко-57

васко-57

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 174

23 март 2015 - 20:34

Вчера на откриването на мотосезона на Бачково видях за първи път SH-150 на живо, полафихме със собственика, премерих се на моторетката и ми се стори, че ще ми е удобна. За 176 см. и 79 кг. човек няма да ми е малък, но продължавам с дилемата "карбуратор или инжекция". Май няма особена разлика във вървежа и разхода, разликата в цената е 200-300 до 400 лв., ще има особености в поддръжката, но и те ще са само в реглаж на карбуратора на 2-3 години, което не е притеснително. Бяга ли ми нещо друго, което би ме разочарвало при избора на SH-150, давайте акъл на старото куче, което вчера за сефте се качи на 150 кубиков китайски скутер за 4-5 км. ? ;)
  • 0