•         

Honda SH150i - покупка на старо

honda sh150i

#21 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

03 декември 2013 - 21:33

за да са ти ръцете на кормилото ,да нефукне животното на някъде
  • 0

scooterhouse.net

#22 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

03 декември 2013 - 23:31

Одеве изнамерих от някъде ръководство (за съжаление не сервизно) и то на италиански. Ориентирах се по картинките и стигнах до въпросните контакти. Проблема е по-скоро механичен. Самите контакти си бачкат. При отпускане на лостчето, палеца се прибира и разкъсва веригата, но при мен и на двете лостчета палците не се прибират достатъчно и веригата остава затворена. На предната палеца почти няма връх/пъпка - не знам как изглежда фабрично и дали има такава. Тук няма голям луфт и може да се нагоди нещо, за да прибира повече. При задната спирачка, обаче, където палеца опира директно в лостчето има луфт около 1см вертикално по оста. От там се затруднява и прибирането на палеца с това мандахерцане. Дясното лостче също има луфт, но там палеца не опира директно в него, а на допълнителното рамо, което прави връзка със задната спирачка (комбинираното действие). Гледам, че двата контакта са различни по вид, а предполагам и по параметри. Контакта на предната спирачка ли разкъсва веригата на стартера? Със задна върти ли?

Чуда се нормален ли е тоя луфт и как се е получил. Чак пък такова триене в тия лостчета? Мисля си дали да не вкарам някоя тънка шайбичка, която да го обере. ? защо са паднали предпазителите. Дори стопа да свети постоянно.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#23 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

04 декември 2013 - 23:53

Проблема със стопа е остранен. Една С?М карта за телефон свърши работа. :D Резнах 2 парченца от нея и ги лепнах със секундно лепило на местата, където 2-те лостчета контактуват с палците на контактите, с което се увеличи хода и сега бачкат нормално. Свалих лостчетата и ги прегледах - не изглеждат особено износени в частта, която се трие. Явно е нормално да имат повечко луфт.

btw Забелязах, че антифриза е под минимума, но мисля вместо да доливам направо да го сменя - да ми е мирна главата. Някой знае ли откъде се източва и обезвъздушава системата? ?ма ли пробка в долната част на двигателя? ? какъв антифриз иска тая кочинка? Гледам, че стария е зеленикав. ?мам една кутия Paraflu 11 литър останала от колата. Ще свърши ли работа?
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#24 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

05 декември 2013 - 08:30

 

Проблема със стопа е остранен. Една С?М карта за телефон свърши работа. :D Резнах 2 парченца от нея и ги лепнах със секундно лепило на местата, където 2-те лостчета контактуват с палците на контактите, с което се увеличи хода и сега бачкат нормално. Свалих лостчетата и ги прегледах - не изглеждат особено износени в частта, която се трие. Явно е нормално да имат повечко луфт.

btw Забелязах, че антифриза е под минимума, но мисля вместо да доливам направо да го сменя - да ми е мирна главата. Някой знае ли откъде се източва и обезвъздушава системата? ?ма ли пробка в долната част на двигателя? ? какъв антифриз иска тая кочинка? Гледам, че стария е зеленикав. ?мам една кутия Paraflu 11 литър останала от колата. Ще свърши ли работа?
привет,пробка за източване има и тя се намира отдясната страна на двигателя ниско долу има 3  6мм болтчета с 10мм глава но на едното от тях има дифтунга медна и ще го познаеш,отвиваш капачката на радиатора  и пробката иготово,обаче проблема е ,че после трябва да обезвъздушиш системата иначе ще прегрее.птобчицата за обезвъз. се намира на капачката на  термостата/пак болт 10-ка с медна дифтунга /за целта трябва да свалиш кутията под седалката и ще го видиш/наливаш отвиваш и така няколко пъти още веднъж след като го запалиш,чакаш перката-след изтиване проверяваш нивото доливаш и в разшитителното казанче .можеш да използуваш антифриз по желание.успех
  • 0

#25 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

08 декември 2013 - 12:34

Благодаря за пореден път, колега.  :smileys-beer-817053:

Относно антифриза. Прочетох в ръководството (което е на испански), че антифриза трябва да е подходящ за охладителна система с алуминиеви детайли в нея. А доколкото знам за целта има значение типа антифриз. Чел съм някъде, че синия антифриз, който е на основата на етиленгликол не е подходящ за алуминиеви детайли - образувала се някаква плака по алуминия, която след известно време се отлюпва и затлачва я радиатор, я нещо друго. При наличието на алуминиеви детайли се препоръчва антифриз на остновата на моноетиленгликол - червения. Т.е. ако това е така този синия (Paraflu 11) ще си остане за колата и ще трябва да взема 1л Paraflu up.

Цитат от ръководството:

REFRIGERANTE
Recomendaciones sobre el refrigerante.
El propietario debe mantener el nivel
correcto del refrigerante para evitar la
congelación, el pobre calientamento y la
corrosión. Utilice solamente anticongelante
de glicol etilénico de alta calidad que
contenga inhibidores de protección contra la
corrosión específicamente recomendados
para ser utilizados en motores de aluminio.
(CONSULTE LA ETIQUETA DEL RECIPIENTE
DE ANTICONGELANTE).
Utilice agua potable de bajo contenido
mineral o agua destilada como parte de la
solución anticongelante. El agua con alto
contenido mineral o sal puede dañar el
motor de aluminio.
Si se usa el liquido refrigerante con
inhibidores de silicato se pueden ocasionar
daños en las soldaduras de la bomba de
agua o interrupciones en los tubos del
radiador.
Si se usa agua del grifo se pueden
ocasionar daños al motor.
Honda suministra una solución del 50/50 de
anticongelante y agua con este escúter.
Esta solución de refrigerante es la más
adecuada para la mayoría de las
temperaturas de funcionamiento, y ofrece
además una buena protección contra la
corrosión. Una concentración alta de
anticongelante disminuye el rendimiento del
sistema de enfriamiento y solo se
recomienda cuando sea necesaria una
mayor protección contra la congelación.
Una concentración de menos del 40/60
(40% de anticongelante) no ofrecerá la
protección apropiada contra la corrosión.
Durante temperaturas de congelación,
compruebe con frecuencia el sistema de
enfriamiento y añada una concentración
mayor de anticongelante (un máximo del
60% de anticongelante) si fuese necesario.

В превод от Google Translate:

ХЛАД?ЛЕН
Препоръки за охлаждащата течност .
Собственикът трябва да поддържа нивото
правилно охлаждащата течност за да се предотврати
замръзване и лошо отопление Отопление
корозия . ?зползвайте само антифриз
етилен гликол с високо качество
инхибитори на защита, съдържащи
конкретно препоръчана корозия
за използване в алуминиеви двигатели .
( Виж етикета КОНТЕЙНЕР
АНТ?ФР?З ) .
?зползвайте ниско съдържание на вода
минерална или дестилирана вода, като част от
разтвор антифриз . Вода с високо
минерално съдържание или сол може да повреди
алуминиев двигател .
Ако се използва охладител
инхибитори може да доведе силикат
щети заварки изпомпват
или прекъсване на водопроводни тръби
радиатор.
Ако чешмяната вода се използва те могат
предизвика повреда на двигателя.
Honda осигурява разтвор на 50/50
антифриз и вода с този скутер.
Този разтвор е най- охладител
подходящ за най-
работни температури и осигурява
освен добра защита срещу
корозия . Високата концентрация на
антифриз намалява производителността
охладителна система и само
Това се препоръчва , когато е необходимо
по-добра защита срещу замръзване.
Концентрацията на по-малко от 40/60
(40% антифриз ) няма да предостави
подходяща защита от корозия.
По време на минусови температури ,
често проверка на системата
охлаждане и добавяне на концентрация
повече антифриз (максимум
60% антифриз ) , ако е необходимо .

Малко е неясен превода - хем етиленгликол, хем алуминиев двигател. Но за по-сигурно ще взема да сложа от червения - той мисля е универсален.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#26 musster

musster

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 722

08 декември 2013 - 17:31

Червен G12
  • 0

#27 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

08 декември 2013 - 18:34

за G 12 съм и аз :thumbup:
  • 0

#28 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

10 декември 2013 - 19:05

Взех някаква готова смеска за -40* (Pemco 912+), уж немска. Тия дни ще го изтакам. След източването на стария антифриз мисля да направя една промивка само с дестилирана вода - до загряване, след това пак точа и наливам новата смес. По тая схема процедирах и с колата.

Днес успях да го прехвърля в КАТ и вече си е само мой. :P Че и нова ГО си има. :thumbup: ... дупе да му е яко, само чакам някой по-хубав ден. :D :scooter:
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#29 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

10 декември 2013 - 21:41

Супер, много безавриини километри.А гуми?
  • 0

#30 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

10 декември 2013 - 22:33

?ма време и за тях. Първо да изчистя другите неща. Гумите са най-лесни - купуваш слагаш и айде (иначе съм загледал MICHELIN CITY GRIP). После евентуално ново стъкло на слюдата, че това е сцепено и при движение много тропалясва. След като го покарам и изтествам на по-голям преход, чак тогава ще инвестирам в такива консумативи. Сега искам да видя дали ще прегрява/тече от някъде, какъв разход ще даде и т.н. На тоя етап още намирам недостатъци. Знае ли човек - може да изскочи и нещо по-важно.

Одеве гледам, че отдолу е прокапало масло. Не можах да локализирам точно мястото, но е около пробката и щеката. Щеката дава ниво на маслото доста по-високо от максимума, та оня пич май се е олял и е избило от някъде...
Утре ще гледам да изпомпам малко със спринцовка, докато влезе в нормата. Подмих омасляването с Меглио и ще се оглеждам за нови течове. Между другото, как най-точно се мери маслото с щеката - на студен двигател, на загрят 10-15 мин. след спиране, на стойка, без стойка?

?наче мисля видях пробката за източване на антифриза, пада се средния от 3-те болта (10mm), ако не се лъжа. Точно до входящия маркуч.

Утре ако ми остане време вечерта, запретвам ръкави и сменям антифриза + изпомпване на излишното масло.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#31 genchev_f12

genchev_f12

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 2551

11 декември 2013 - 11:28

При студен двигател ,на централна стойка на равно място .За да видиш по-точно  колко е нивото вътре ,и колко трябва да долееш. ;) :thumbup: Как ще го мериш без да е на центр. стойка , да не мислиш да го обръщаш със краката на горе ,че тъй да го мериш..... :rolleyes:  :thumbdown:
  • 0
image.gifimage.png image.gif

#32 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

11 декември 2013 - 11:58

Не, мислех дали не трябва да е с две стъпили на земята гуми, въпреки че едва ли ще е голяма разликата в нивото при двата варианта. Както и да е, на стойка в гаража ще го меря - идеално равно е, обаче много масло е налял предния собственик. Вчера като мернах и щеката се клепа 1-2см над максимума, ако не и повече. Надявам се за тия 100-на км от смяната на маслото насам да не е избило някое уплътнение необратимо. От щеката май няма как да хвърля - доста яко се стяга.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#33 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

11 декември 2013 - 19:15

Така, отново съм в гаража. След като вчера подсуших дъното на двигателя, където имаше протекло масло и гняс, днес отново има теч, значи проблема най-вероятно не е от маслото в повече, понеже вчера не съм палил двигателя. Видях от къде тече.
На дъното, под капачката с двата маркуча (мисля, че са за охладителнат система, но не съм сигурен) има едно отворче, от  което се стича тая гняс. Някой знае ли за какво е и изобщо трябва ли да бъде там?

[url=http://picbg.net/img.php?file=55233df3c3b9e396.jpg][/url] [url=http://picbg.net/img.php?file=9d9e3004df110557.jpg][/url]
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#34 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

11 декември 2013 - 19:44

опааааааа -там какво стой, необходимо е възможно най-бързо за дане смеси ант.с маслото в охладителната система -а това е дренажния отвор на водната помпа
  • 0

#35 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

11 декември 2013 - 19:47

http://www.motorbike...ucts.php?id=520
  • 0

#36 musster

musster

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 722

11 декември 2013 - 19:50

Това си е технологичен отвор на водната помпа. Щом тече масло от там значи е заминал един от гумените О-пръстени няма място за притеснение щом не тече антифриз или боза (смесено с водата масло). ?зточи антифриза и маслото, свали водната помпа и виж първия малък о-пръстен на вала на самата помпа.
  • 0

#37 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

11 декември 2013 - 21:19

е къде има там О пръстен
  • 0

#38 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

11 декември 2013 - 21:28

поръчвай и сменяй комплект /мисля ,че имам дорник за набиване на фибърчето, че си е голямя игра ял съм го/
  • 0

#39 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

11 декември 2013 - 23:57

А по начало за какво служи тоя дренаж? Какво изтича от там в нормални условия? ? каква е връзката на помпата с маслените магистрали - вала на помпата в масло ли лагерува?

На тоя етап не мога да определя дали тече само масло или смес масло+антифриз, но повече клони към масло, понеже цялото дъно беше наклепано с прах и кал - която смятам се лепи повече по маслото. Да се има предвид, обаче, че и нивото на антифриза в казанчето е под минимума. На запален двигател нищо не тече, но ще видя утре как ще е. Засега, за да не се вкарвам в големи филми, без да съм го карал още, мисля първо да се подсигуря, че проблема опира до ремонтен комплект за водна помпа. Очаквам идеи и от вас, как да го диагностицирам на 100%?
Вчера след Меглио-то изплакнах двигателя с воден пистолет, т.е. възможно е да съм вкарал малко вода, която нощеска да се е стекла от малката дренажна пу*ка.
Междувременно днес изсмуках към 80ml масло и нивото пак е малко над максимума - нямах по-голяма спринцовка/съд. Утре ще дръпна още малко, до нормализиране на нивото. По-голямото количество масло в системата може ли да има връзка с проблема? ?ли можем окончателно да го изключим като вариант?

Свалих капака под седалката барабар с нея и двигателя се показа. Видях термостата и пробката за обезвъздушаване. На първо време искам да се убедя, че охладителната система работи - вдига температура и включва перката (съответно термостата отваря кръга на радиатора). Прегледах конфигурацията на охладителната система - капачката е в горната част на радиатора, а преди нея има отклонение към разширителния съд/казанчето. В момента радиатора е пълен с антифриз и нивото е почти до капачката. ? понеже казанчето е почти празно, направих опит да долея малко дестилирана вода, но уви, изобщо не слезе към казанчето, а напротив - започна на прелива от гърловината на радиатора. Тогава как аджеба, питам аз, се коригира нивото в казанчето, за да бъде в отбелязаните граници?

Относно перката - забелязах, че в покой не позволява да се върти на ръка. Нормално ли е? ?ма ли някаква блокировка, която се отключва само при задействане (придърпване на котвата при включване например)?

Мисля утре да го запаля и да изчакам да пусне перката (според мен би трябвало да загрее и на празен ход, ако всичко е наред).  

п.п. Дифтунгите на пробката и болта за обезвъздушаване задължително ли се сменят с нови или могат да се ползват отново след демонтаж?
п.п.1. Ех, да имах едно сервизно ръководство, щеше да е по-лесно за ориентиране, ама няма и няма. Дори в eBay не намирам.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#40 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

12 декември 2013 - 05:40

отвора служи да покаже ,че има някакъв проблем/ако своевременно не е запушен/ и да му обърнеш внимание.ок покарай и котролирай нивата на течностите.разширителното казанче също има капачка от там се долива.перката трябва да се върти свободно като се усещат магнитните полета на постоянните магнити,а дифтунгите можеш да подмениш или ги закачаш на една тел , нагряваш с газова горелка и рязко охлаждаш в чаша вода за да ги отвърнеш
  • 0