#21
03 декември 2013 - 21:33

#22
03 декември 2013 - 23:31
Чуда се нормален ли е тоя луфт и как се е получил. Чак пък такова триене в тия лостчета? Мисля си дали да не вкарам някоя тънка шайбичка, която да го обере. ? защо са паднали предпазителите. Дори стопа да свети постоянно.

#23
04 декември 2013 - 23:53

btw Забелязах, че антифриза е под минимума, но мисля вместо да доливам направо да го сменя - да ми е мирна главата. Някой знае ли откъде се източва и обезвъздушава системата? ?ма ли пробка в долната част на двигателя? ? какъв антифриз иска тая кочинка? Гледам, че стария е зеленикав. ?мам една кутия Paraflu 11 литър останала от колата. Ще свърши ли работа?

#24
05 декември 2013 - 08:30

btw Забелязах, че антифриза е под минимума, но мисля вместо да доливам направо да го сменя - да ми е мирна главата. Някой знае ли откъде се източва и обезвъздушава системата? ?ма ли пробка в долната част на двигателя? ? какъв антифриз иска тая кочинка? Гледам, че стария е зеленикав. ?мам една кутия Paraflu 11 литър останала от колата. Ще свърши ли работа?
#25
08 декември 2013 - 12:34

Относно антифриза. Прочетох в ръководството (което е на испански), че антифриза трябва да е подходящ за охладителна система с алуминиеви детайли в нея. А доколкото знам за целта има значение типа антифриз. Чел съм някъде, че синия антифриз, който е на основата на етиленгликол не е подходящ за алуминиеви детайли - образувала се някаква плака по алуминия, която след известно време се отлюпва и затлачва я радиатор, я нещо друго. При наличието на алуминиеви детайли се препоръчва антифриз на остновата на моноетиленгликол - червения. Т.е. ако това е така този синия (Paraflu 11) ще си остане за колата и ще трябва да взема 1л Paraflu up.
Цитат от ръководството:
Recomendaciones sobre el refrigerante.
El propietario debe mantener el nivel
correcto del refrigerante para evitar la
congelación, el pobre calientamento y la
corrosión. Utilice solamente anticongelante
de glicol etilénico de alta calidad que
contenga inhibidores de protección contra la
corrosión específicamente recomendados
para ser utilizados en motores de aluminio.
(CONSULTE LA ETIQUETA DEL RECIPIENTE
DE ANTICONGELANTE).
Utilice agua potable de bajo contenido
mineral o agua destilada como parte de la
solución anticongelante. El agua con alto
contenido mineral o sal puede dañar el
motor de aluminio.
Si se usa el liquido refrigerante con
inhibidores de silicato se pueden ocasionar
daños en las soldaduras de la bomba de
agua o interrupciones en los tubos del
radiador.
Si se usa agua del grifo se pueden
ocasionar daños al motor.
Honda suministra una solución del 50/50 de
anticongelante y agua con este escúter.
Esta solución de refrigerante es la más
adecuada para la mayoría de las
temperaturas de funcionamiento, y ofrece
además una buena protección contra la
corrosión. Una concentración alta de
anticongelante disminuye el rendimiento del
sistema de enfriamiento y solo se
recomienda cuando sea necesaria una
mayor protección contra la congelación.
Una concentración de menos del 40/60
(40% de anticongelante) no ofrecerá la
protección apropiada contra la corrosión.
Durante temperaturas de congelación,
compruebe con frecuencia el sistema de
enfriamiento y añada una concentración
mayor de anticongelante (un máximo del
60% de anticongelante) si fuese necesario.
В превод от Google Translate:
Препоръки за охлаждащата течност .
Собственикът трябва да поддържа нивото
правилно охлаждащата течност за да се предотврати
замръзване и лошо отопление Отопление
корозия . ?зползвайте само антифриз
етилен гликол с високо качество
инхибитори на защита, съдържащи
конкретно препоръчана корозия
за използване в алуминиеви двигатели .
( Виж етикета КОНТЕЙНЕР
АНТ?ФР?З ) .
?зползвайте ниско съдържание на вода
минерална или дестилирана вода, като част от
разтвор антифриз . Вода с високо
минерално съдържание или сол може да повреди
алуминиев двигател .
Ако се използва охладител
инхибитори може да доведе силикат
щети заварки изпомпват
или прекъсване на водопроводни тръби
радиатор.
Ако чешмяната вода се използва те могат
предизвика повреда на двигателя.
Honda осигурява разтвор на 50/50
антифриз и вода с този скутер.
Този разтвор е най- охладител
подходящ за най-
работни температури и осигурява
освен добра защита срещу
корозия . Високата концентрация на
антифриз намалява производителността
охладителна система и само
Това се препоръчва , когато е необходимо
по-добра защита срещу замръзване.
Концентрацията на по-малко от 40/60
(40% антифриз ) няма да предостави
подходяща защита от корозия.
По време на минусови температури ,
често проверка на системата
охлаждане и добавяне на концентрация
повече антифриз (максимум
60% антифриз ) , ако е необходимо .
Малко е неясен превода - хем етиленгликол, хем алуминиев двигател. Но за по-сигурно ще взема да сложа от червения - той мисля е универсален.

#26
08 декември 2013 - 17:31
#27
08 декември 2013 - 18:34

#28
10 декември 2013 - 19:05
Днес успях да го прехвърля в КАТ и вече си е само мой.





#29
10 декември 2013 - 21:41
#30
10 декември 2013 - 22:33
Одеве гледам, че отдолу е прокапало масло. Не можах да локализирам точно мястото, но е около пробката и щеката. Щеката дава ниво на маслото доста по-високо от максимума, та оня пич май се е олял и е избило от някъде...
Утре ще гледам да изпомпам малко със спринцовка, докато влезе в нормата. Подмих омасляването с Меглио и ще се оглеждам за нови течове. Между другото, как най-точно се мери маслото с щеката - на студен двигател, на загрят 10-15 мин. след спиране, на стойка, без стойка?
?наче мисля видях пробката за източване на антифриза, пада се средния от 3-те болта (10mm), ако не се лъжа. Точно до входящия маркуч.
Утре ако ми остане време вечерта, запретвам ръкави и сменям антифриза + изпомпване на излишното масло.

#32
11 декември 2013 - 11:58

#33
11 декември 2013 - 19:15
На дъното, под капачката с двата маркуча (мисля, че са за охладителнат система, но не съм сигурен) има едно отворче, от което се стича тая гняс. Някой знае ли за какво е и изобщо трябва ли да бъде там?
[url=http://picbg.net/img.php?file=55233df3c3b9e396.jpg]



#34
11 декември 2013 - 19:44
#36
11 декември 2013 - 19:50
#37
11 декември 2013 - 21:19
#38
11 декември 2013 - 21:28
#39
11 декември 2013 - 23:57
На тоя етап не мога да определя дали тече само масло или смес масло+антифриз, но повече клони към масло, понеже цялото дъно беше наклепано с прах и кал - която смятам се лепи повече по маслото. Да се има предвид, обаче, че и нивото на антифриза в казанчето е под минимума. На запален двигател нищо не тече, но ще видя утре как ще е. Засега, за да не се вкарвам в големи филми, без да съм го карал още, мисля първо да се подсигуря, че проблема опира до ремонтен комплект за водна помпа. Очаквам идеи и от вас, как да го диагностицирам на 100%?
Вчера след Меглио-то изплакнах двигателя с воден пистолет, т.е. възможно е да съм вкарал малко вода, която нощеска да се е стекла от малката дренажна пу*ка.
Междувременно днес изсмуках към 80ml масло и нивото пак е малко над максимума - нямах по-голяма спринцовка/съд. Утре ще дръпна още малко, до нормализиране на нивото. По-голямото количество масло в системата може ли да има връзка с проблема? ?ли можем окончателно да го изключим като вариант?
Свалих капака под седалката барабар с нея и двигателя се показа. Видях термостата и пробката за обезвъздушаване. На първо време искам да се убедя, че охладителната система работи - вдига температура и включва перката (съответно термостата отваря кръга на радиатора). Прегледах конфигурацията на охладителната система - капачката е в горната част на радиатора, а преди нея има отклонение към разширителния съд/казанчето. В момента радиатора е пълен с антифриз и нивото е почти до капачката. ? понеже казанчето е почти празно, направих опит да долея малко дестилирана вода, но уви, изобщо не слезе към казанчето, а напротив - започна на прелива от гърловината на радиатора. Тогава как аджеба, питам аз, се коригира нивото в казанчето, за да бъде в отбелязаните граници?
Относно перката - забелязах, че в покой не позволява да се върти на ръка. Нормално ли е? ?ма ли някаква блокировка, която се отключва само при задействане (придърпване на котвата при включване например)?
Мисля утре да го запаля и да изчакам да пусне перката (според мен би трябвало да загрее и на празен ход, ако всичко е наред).
п.п. Дифтунгите на пробката и болта за обезвъздушаване задължително ли се сменят с нови или могат да се ползват отново след демонтаж?
п.п.1. Ех, да имах едно сервизно ръководство, щеше да е по-лесно за ориентиране, ама няма и няма. Дори в eBay не намирам.

#40
12 декември 2013 - 05:40