•         

Honda SH150i - покупка на старо

honda sh150i

#41 musster

musster

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 722

12 декември 2013 - 07:43

е къде има там О пръстен


За този о пръстен става въпрос
  • 0

scooterhouse.net

#42 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

12 декември 2013 - 09:09

това е зегер канал
  • 0

#43 musster

musster

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 722

12 декември 2013 - 09:31

Може и зегер канал да е, не споря точно този модел не съм отварял. На тези дето съм виждал там е гумен о пръстен. Между другото намерих мануал ама е на италиански.
  • 0

#44 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

12 декември 2013 - 09:38

Може и зегер канал да е, не споря точно този модел не съм отварял. На тези дето съм виждал там е гумен о пръстен. Между другото намерих мануал ама е на италиански.
:thumbup:
  • 0

#45 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

12 декември 2013 - 09:39

на подвижни детайли се слага семеринг
  • 0

#46 musster

musster

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 722

12 декември 2013 - 09:56

http://dox.bg/files/dw?a=e1aa89737f

Ako не отваря пиши на лични.
  • 0

#47 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

12 декември 2013 - 10:46

супер готино :thumbup:
  • 0

#48 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

13 декември 2013 - 00:06

Благодаря за ръководството, определено ще е от полза. ?ма доста картинки, а където не е ясно Google Translate ще помага. А изпадне ли отнякъде на английски, цена няма да има. :thumbup:

Ето го и ръководството за употреба на испански, което аз успях да намеря:
SH125-150_06

Днес минах през гаража -  отново е прокапало от същата цифка. Няма какво да го карам, щом тече на място, работата е ясна. В сервизното ръководство пише същото за тоя отвор, както казахте и вие:

Механично уплътнение ?НСПЕКЦ?Я
Огледай дупката инспекция, за да се види дали тя показва признаци на течове
хладилен агент.
Ако има течове, водна помпа механично уплътнение е
дефектен и трябва да бъде заменен.

Не знам какво точно тече, но май е бозичка (масло+антифриз). Сега въпроса е цял ремонтен комплект ли ще ми трябва или само въпросното уплътнение/семеринг?

Между другото, всички чаркове по водната помпа при SH125-150 (карбуратор) и SH150i ли са еднакви? Мисълта ми е този комплект за SH125-150 от motorbike-bg универсален ли е?
Също така се замислям какви инструменти ще са необходими за процедурата? Нещо по-специфично? - правя си сметка дали ще мога да се справя сам.

Одеве погледнах перката на радиатора - изобщо не помръдва. Щом трябва да се върти свободно, значи е блокирала - ще се разглабя. ? като се замисля, май единия предпазител 10А, който беше изгорял беше точно за перката (Fan). Та ако е блокирала и двигателя е вдигнал температура, отворил е термостата, подал е импулс за включване на вентилатора и оп - късо. Защо обаче е паднал другия за светлините (15А) си нямам идея - може би се е получил някакъв каскаден ефект.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#49 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

13 декември 2013 - 08:46

според мен,трябва да се подмени най-важния уплътнител-фибъра ,което респективно означава цял комплект,който е еднакъв и при сх150 карб. и сх150 иж./а можеби за всичко е виновен лагера на помпата-има луфт и неможе да позиционира оста и има теч на масло през семеринга и през фибъра лек теч на антифриз/най-точната наука е патологията.
Самата подмяна не е нещо сложно/въпрос на разглобяване/ особено внимание трябва дасе обърне при набиването на фибърчето/нови 60 лв/
  • 0

#50 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

15 декември 2013 - 00:44

Днес разглобих около попмата.

[url="http://picbg.net/img.php?file=7f04d5cbb43870d4.jpg"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=8f40a0adfd4f4193.jpg"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=9db379ac03fd3e98.jpg"][/url] Перката няма кой знае колко осезаем радиален луфт, по-скоро се помества аксиално (напред-назад по оста). Не знам дали е нормално. Както и да е - при всички положения има проблем там щом тече нон-стоп. Остана ми само да млатна по-силно големия капак, за да изпадне, но нямах нещо стабилно под ръка. Понеже вентилатора е заклинил и перката не помръдва, искам да го сваля и да го прегледам. За целта трябва да се свали предната пластмаса с мигачите, а покрай нея и гумата + калника? Букса само на вентилатора не видях, но трябва да има. Май кабела влиза директно в снопа. Май май както съм разчастил и гумите, ще взема да ползвам момента да сложа нови, после да не разглабям пак. Как ви се виждат тия: [size=3][color=#383839][font=Arial, Helvetica, sans-serif][url="http://www.gumi7.com/bg/tire/94095/MICHELIN-CITY+GRIP+FRONT-100-80-R16.html"]MICHELIN CITY GRIP FRONT[/url] +[/font][/color][/size] [color=#383839][font=Arial, Helvetica, sans-serif][size=3][url="http://www.gumi7.com/bg/tire/94105/MICHELIN-CITY+GRIP+REAR-120-80-R16.html"]MICHELIN CITY GRIP REAR[/url][/size][/font][/color][b][color=#383839][font=Arial, Helvetica, sans-serif][size=3] . [/size][/font][/color][/b][color=#383839][font=Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]Прекалено бюджетни ли са?[/size][/font][/color]
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#51 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4159

15 декември 2013 - 08:16

Наистина са доста бюджетни.Според мен пробваи нещо малко по-скъпо като  мецелер фил фрй
  • 0
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#52 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

15 декември 2013 - 23:49

Направих запитване в bggumi.com за Metzeler Feelfree. Цената им там е 93.40 предна + 102.40 задна, но най-вероятно ще трябва да се чака доставка от Германия 1-2 седмици. Ако сте виджали по-ниски цени някъде, свиркайте. :thumbup:

Одеве свалих капака с водната помпа и алтернатора. При огледа на лагера установих, че вала лесно превърта в шийката и има лек аксиален ход в нея. При аксиалното движение, за което споменах вчера, лагера се помества не само спрямо вала, а и спрямо леглото в капака, в рамките на зегерките. При аксиалния ход се вижда как малко количество масло излиза от зегерките и впоследствие отново се засмуква. Не знам как се е получила тая хлабина, при положение, че няма усилие между вала и шийката (подвижната част на лагера). Лагера не се ли набива със стегнатост към вала?


[url=http://picbg.net/img.php?file=cbb1d45de788782d.jpg][/url]
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#53 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

21 декември 2013 - 21:29

Нещо виждам зор със свалянето на стария вал и перка на помпата. Смъкнах двете зегерки, които законтрят лагера спрямо вала и капака. Пробвах да отвия перката като запънах една по-голяма права отвертка отзад в прореза на вала, а от другата страна с гедоре-то. Чак прореза почна да се деформира и спрях. Напъвах надясно (според ръководството резбата е лява; на новия комплект също е лява). Не поръдва. Ако напъна повече ще вземе да се строши някое от зъбчетата на прореза. Чуда се как да го хвана по-стабилно?


[url="http://picbg.net/img.php?file=3cb1148d3817a116.jpg"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=708071ae841b72da.jpg"][/url] Не мога да разбера от коя страна трябва да излезне вала - откъм лагера или откъм перката? Казано по друг начин, нещо спира ли го да излезне откъм перката със се нея, освен зегерките? Като гледам в ръководството ползват и някакви специални инструменти за вадене на шибъра... [url="http://picbg.net/img.php?file=d80b7e41d81c87f7.jpg"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=5726855b10c77fb7.jpg"][/url]
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#54 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4159

22 декември 2013 - 15:17

Маха се зегерката на лагера и излиза всичко от към лагера.
  • 0
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#55 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

22 декември 2013 - 18:10

С 300 зора отвих перката. Стиснах вала на менгеме и със здрав напън се "отчупи" и тръгна. Еб*си, тия японци са стягали всичко като за последно.
След това вала изпадна откъм лагера.

Сега остана само да измисля как да извадя пресованата в капака част на "фибъра". Някакви идеи? Предполагам се вади с някаква скоба или преса, която аз нямам. Ще търся някой, който да ми я изкара.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#56 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

22 декември 2013 - 18:16

давай смело с някоя вложка,все пак е няква си ламаринка
  • 0

#57 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

23 декември 2013 - 00:18

Тая въпросната ламаринка не се дава без бой. Разпердушиних я и не ще да падне. Млатих я с отвертка и чук от другата страна - прокъса се, дърпах я клещи и стяга - пак не излиза. Не искам да вкарвам нещо между нея и капака, че алуминия е толкова мек - само да го докоснеш и се драска/деформира, а ако прецакам повърхнината, в която се набива тая чашка...може да се стигне и до друг капак. Много мраза такива изпълнения, но човек като няма нужните инструменти, се налагат такива импровизации.

[url="http://picbg.net/img.php?file=22d9134a91627ae6.jpg"][/url] Утре продължавам с опитите. Ще го нося и за гарнитура при майстора на Симеон, но първо да изкарам тая шитня от него...
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#58 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

26 декември 2013 - 19:33

Водната помпа е реновирана и монтирана. Системата е напълнена с дестилирана вода и обезвъдушена за проба. Следва да реша проблема с вентилатора...после паля пробно за течове и други проблеми.

Одеве свалих вентилатора. Вала е блокирал и не помръдва. Отворих капсулования двигател - всичко вътре е леш. Четводържателите са пластмасови и са се стопили. Нищо не става от него. Видях и малко ръжда вътре. Та най-вероятно доста време не се е включвал (то сигурно и трудно ще се включи на такова скутерче, което постоянно е в движение и не вдига температура бързо), ротора е блокирал ( или по-скоро статора е ръждясал и е заклинил ротора, дали от влага или друго) и като я назрял момента да се включи - режим на късо. Все едно пожар е имало вътре. А тоя предпазител как е държал толкова време не мога да си обясна, въпреки че крачетата му бяха доста почернели.

Така че търся друг вентилатор на старо. :thumbup:


[url="http://picbg.net/img.php?file=e83e4ba30383127c.JPG"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=2ead4d356e8863fc.JPG"][/url] EDIT: Намерих работещ вентилатор и вече е монтиран. Пробния тест, обаче, не мина успешно. ?зби масло от капака. Мисля, че знам каква е причината. За целта ще трябва още една гарнитура. Старата (бившата нова) имаше една изтънена зона и май точно оттам цвъка (изглежда доста ми се разглобява щом я сложих :D). Дедката, който ми я прави, явно е прокъсал парчето клингерит докато е рязал. Да видим дали проблема ще е отсранен при следващото палене.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#59 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

27 декември 2013 - 21:06

[quote name='juslen' timestamp='1388079195' post='915115']
Водната помпа е реновирана и монтирана. Системата е напълнена с дестилирана вода и обезвъдушена за проба. Следва да реша проблема с вентилатора...после паля пробно за течове и други проблеми.

Одеве свалих вентилатора. Вала е блокирал и не помръдва. Отворих капсулования двигател - всичко вътре е леш. Четводържателите са пластмасови и са се стопили. Нищо не става от него. Видях и малко ръжда вътре. Та най-вероятно доста време не се е включвал (то сигурно и трудно ще се включи на такова скутерче, което постоянно е в движение и не вдига температура бързо), ротора е блокирал ( или по-скоро статора е ръждясал и е заклинил ротора, дали от влага или друго) и като я назрял момента да се включи - режим на късо. Все едно пожар е имало вътре. А тоя предпазител как е държал толкова време не мога да си обясна, въпреки че крачетата му бяха доста почернели.

Така че търся друг вентилатор на старо. :thumbup:


[url="http://picbg.net/img.php?file=e83e4ba30383127c.JPG"]
  • 0

#60 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

27 декември 2013 - 22:14

Не мисля, че е направил нещо нарочно. Доста бързо го опатка и си личеше, че искаше да услужи (а не е малко работа). По-скоро самото парче, от което е рязал е било прецакано от едната страна - малшанс. Аз го видях, ма късно. ? нали пуст мерак да го пробвам, викам си сигурно натиска ще компенсира изтънения участък. Да, ама не. Сглобката на Honda наистина е прецизна и не прощава такива мизерии. За 10 sec работа и почна да се стича от там. Отново в изходна позиция - всичко е разглобено. Утре или в понеделник ще го търся за нова.

Май бях обърнал дифтунга на ауспуха - леко пушлявеше изпод седалката. Ама ще му хвана цаката. Поне още 2 пъти ще го свалям и качвам покрай следващия тест и новите гуми.

А с тия гуми голема стегнация в момента. Никъде няма налични Heidenau K66. Пуснах една заявка в MotorCo да видят дали могат да достават от Германия. В Adi 95 пък имаха налични само Michelin City Grip. Търсенето продължава.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]