•         

Honda SH150i - покупка на старо

honda sh150i

#61 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

07 януари 2014 - 00:15

Днес взех втората гарнитура от дедката на Симеон - този път без забележки. Сложих, запалих, загря за около 20-30мин. на празен ход (в края с малко газ, че взе да ми писва), пусна перката 2 пъти за по 15-20сек. и всичко мина успешно без течове на тоя етап. В момента е със старо масло и дестилирана вода за целите на теста - ще гледам утре дали ще има някакви мизерии от дренажния отвор, после чакам малко по-добро време за пробно кръгче до Банкя и ако всичко е ОК наливам ново масло и антифриз.

btw Вече с нова предна гума Michelin City Grip. Задната е Michelin Sporty, но реших да не я сменям засега - има още грайфер и геометрията е добра. Колкото и бюджетни да са City Grip, реших да ги пробвам, след като прочетох доста отзиви за тях в чужди форуми. Като цяло хората са много доволни от тях, и като поведение на мокро, и като износоустойчивост. DOT 2013 за 62лв. от ADI95. По-натам и задната я виждам такава.

Това е засега. Почвам да сглобявам, че трябва да ходя до Банкя ... и да чукна на дърво, дано няма ядове, че доста ще трябва да бутам. :D
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

scooterhouse.net

#62 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4159

07 януари 2014 - 13:25

Може преди да тръгнеш  за Банкя ДА ми драснеш един SMS ако съм свободен да пием някъде кафе.
тел:0883306867
  • 0
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#63 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

07 януари 2014 - 22:36

Ще сигнализирам като назрее момента...малко да се вдигне тая мъгла. В т'ва време съм си чист ghost rider. :D

Одеве погледнах цифката на водната помпа. Доста успокоително - не тече. Дано така си остане. :beers_02:
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#64 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

11 януари 2014 - 19:28

Днес сглобих скутера и направих 30км градско. Супер машина е - направо не ми се слиза от него, а на кола не ми се качва вече. :scooter: Нема по-добро превозно средство за града, а и не само. ?скаше ми се да отида и до Банкя днес, че и още някъде - абе направо цял ден да не сляза от него, НО в края на градското, излизам от един магазин и кво да видя - капчица масло под скутера. Кога гледам, цифката на водната помпа пак прокапала. :( :22scooter: Отново в изходна позиция...не знам какво му правя вече на тоя капак. Тече масло, както преди. Водната помпа е с нови: вал, лагер, зегерки на лагера, семеринг за маслото, фибър откъм антифриза (само частта с пружинката на фибъра е стара, но мисля, че всичко е ОК откъм "водната" част), уплътнение на капачето на перката. Не мога да си обясня как отново избива масло през новия вал и семеринг.

Освен да търся друг капак е*аси...  
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#65 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

12 януари 2014 - 10:28

а може ли да е по високо налягането в картера
,в капака на клапаните има една мрежичка серпентина за отделяне на маслото от парите,освен да е затлачена и да повишава налягането
  • 0

#66 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

12 януари 2014 - 15:11

Нищо не е изключено на стара машина. По едно време и аз си мислех дали е възможно. Ама от какво пък ще се запуши тая тръбичка за картерна вентилация. Лесен ли е достъпа за проверка? Трябва да погледна в книжката за кво иде реч...

Това, което предполагаш всъщност е доста възможно понеже вчера забърсах и сутринта нямаше теч, а днес като запалих и ведната се видя как се издува един маслен мехур от отворчето (по-голяма част газ и малко масло). ?ма ли друг начин за разбиране дали надува картера? Предполагам тук не може да се маха тапата за масло докато работи.


btw Днес пуст мерак, отидох до Банкя и нагоре до кв. Градоман като периодично проверявах отворчето и нивото на маслото. 90 си ги лепна без проблем. Много приятна за каране машинка. Друго си е да направиш 65км и стрелката за гориво почти да не мръдне от max-а. С колата как излезнеш от бензиностанцията и лапичката за резерва вече е светнала. :D
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#67 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

12 януари 2014 - 17:42

http://www.capitalho...VER__15219.aspx
  • 0

#68 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

02 февруари 2014 - 19:57

Привет. Включвам се отново по проблеми, за съжаление не за хвалби. Днес ми остана време и реших отново да се заема с теча на масло от дренажния отвор на водната помпа. Преди да започна, обаче, ми направи впечатление, че няколко водни съединения на маркучи бяха прокапали с новия червен антифриз. Помислих си, че има нужда от нови скоби и започнах да източвам антифриза. Като отвих пробката за източване, известно количество антифриз излезе под голямо налягане?! Толкова голямо, че е избило през съединенията на маркучите. По-неприятното е, че в антифриза има някакви отлагания - малки бели зрънца, приличат много на сол. ? съответно цялата система е осрана с тези отлагания. На входовете/изходите на маркучи/тръби са се натрупали, изобщо където има стестения в системата - като захаросан мед. :o

Някакви идеи какво се е случило? Взел съм антифриз боклук, неподходящ антифриз или се е получило някакво прегряване вследствие на въздух в системата или знам ли?

При наливането на антифриза, стриктно обезвъздуших през пробката на термостата (най-високата точка в системата). Наливах докато не протече, че и след това изчаках известно време, ако има някакви останали мехурчета въздух, да излязат. Завих пробката и долях до капачката на радиатора. Сипах резерва и в казанчето. Всичко е същото, както при предните 2 зареждания и и обезвъздушавания с дестилирана вода.

Докато карах скутера нямаше признаци за нещо нередно, освен капките масло от дренажния отвор. Температурата на водата плавно се покачи почти до средата на скалата - една чертичка преди средата.

Не стига, че не напредвам, ами и се връщам назад...тоя скутер май е уручасан.

Сега обмислям как да процедирам, но първо искам да разбера как и защо е станало това.

С какво да промивам системата от тая гняс?
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#69 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4159

02 февруари 2014 - 22:12

С оцет.Това предполагам са отлагания от котлен камък и алуминиева лисица.
  • 0
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#70 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

02 февруари 2014 - 22:55

Според теб червения антифриз е предизвикал някаква реакция и тези напластени гадости са се отделили от системата? Да речем защото досега е бил ползван неподходящ за алуминиеви двигатели антифриз (на основата на етиленгликол - зеления, какъвто беше и стария).

Това с оцета дали ще свърши работа и в каква пропорция? Меша ли се с вода. Само леко развъртане с него или кипване до 90 градуса?

Бях тръгнал да гледам някакви препарати за промиване на охладителна система, но не е сигурно дали ще имат ефект.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#71 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4159

03 февруари 2014 - 00:44

Мм Това с оцета няма да свърши работа при теб.По-принцип се разрежда с вода и чисти ражди масла и тем подобни.Точна мярка няма,но няма да може да махне лисицата.Пробвай да снимаш това което е изтекло за да ти дам по-компетентен съвет.
  • 0
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#72 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

03 февруари 2014 - 11:15

[url="http://picbg.net/img.php?file=7459bd80d947ae3a.JPG"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=4a006e3dfe292b08.JPG"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=e4cb6c83982c21f8.JPG"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=9313e2c862ad3dc3.JPG"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=f345c83df3d21f66.JPG"][/url]
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#73 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

03 февруари 2014 - 21:48

според мен е от антифриза,няква реакция с алуминия или стоманата. а твърдо ли е на пипане
  • 0

#74 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

03 февруари 2014 - 22:10

Днес повече ми се видя да е някакво лигаво, поне това което прецедих от източения антифриз. При всички положения е някаква реакция, щом досега скутера е каран със зеления антифриз, 100% е имало някакви отлагания по алуминия. ? явно сега червения ги е посмъкнал.

Мисля дали да не пробвам да промия с нещо такова:

http://tps-truckpart...дителна-система
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#75 JazzJack

JazzJack

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 78

03 февруари 2014 - 22:18

колега, ще се вмъкна в темата с моето мнение, въпреки, че изобщо не претендирам за особено големи познания... от моя опит подобни (не съвсем същите) неща са се получавали при смесването на антифриза или с друг антифриз (не е задължително да е друг вид, достатъчно е да е друга марка) или с някоя друга течност.... не знам при този модел дали изобщо е възможно от някъде да се процежда някое масло например
  • 0

#76 Sapche's

Sapche's

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 185

03 февруари 2014 - 22:19

Здравейте имам една Уамаха 50 обаче взема да прави проблем като работи на обороти не прави нищо обаче като му дам газ и започва да излиза много горяло масло или незнам и аз какво от какво се плучаваааа хелпп :huh:
  • 0

#77 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

03 февруари 2014 - 22:39

Не знам дали меша масло. Антифриза го изкарах същия на цвят както го налях, а и не мазнее. Дренажа е отпушен, от там каквото и да е имало трябва да е изтекло. За смесване на различни видове антифриз - не мисля. Направих 2 промивки с дестилирана вода преди да налея червения, накрая излизаше чиста вода, без зеленикав отенък. Единственото, което ме притеснява от тая случка е високото налягане, което се беше получило в охладителната система. Не мога да си обясня какво точно е станало и защо така е спекло. С повечко мерак може да е избило на произволни места. Засега не мисля да точа маслото и да свалям картера, само ще проверя нивото как е. Наливам дестилирана вода + някакъв почистващ агент и стискам палци охладителната да се нормализира. Не се сещам какво друго мога да направя в случая.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#78 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

03 февруари 2014 - 22:39

.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#79 Тодоров

Тодоров

    СУПЕР ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 4159

04 февруари 2014 - 07:21

Хм Това ми преличат на трици за запушване на течове.Най лесно се махат с въпросните препарати за почистване на системата.Огледай я внимателно дали няма да шурне от някъде.
  • 0
__________________
Honda lead 125 86'
Honda Foresight 250
Honda Silver wing 600
Honda Nc 750xd

#80 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

04 февруари 2014 - 08:04

Не е изключено. Довечера ще обиколя магазините да избера някакъв препарат и действам.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]