#81
04 февруари 2014 - 14:13

#82
05 февруари 2014 - 23:24

Днес направих 2 промивки с някакъв препарат, уж произведен в Англия. ?злезе гняс, но и остана малко по стените на тръбите. Май така ще бъде. Загрява си нормално, пуска перката към средата на скалата - не виждам нищо тревожно. Около капачката на радиатора на загряло ми се вижда да се надигат леки пари - може би обезвъздушава. Ако пък има нещо друго, нивото в казанчето рано или късно ще покаже.
Проблема с маслото от дренажния отвор остава. При втората промивка изкарах долния маркуч от капака за клапаните и нямаше промяна. Не знам точно каква е системата на циркулация на картерните газове (видя ми се малко по-засукана от нормално, има някаква допълнителна клапа/реле), но от въпросната тръба в капака по-скоро се усеща засмукване на въздух, а не духане. Другия маркуч отгоре отива към въздушния филтър. Тия дни ще свалям водната помпа отново и ще я разгледам. Може да съм обърнал семеринга за масло, както предложи колегата @pljoko66.

#83
06 февруари 2014 - 12:26

#84
07 февруари 2014 - 19:31
Относно семеринга. Едната страна на семеринга по принцип е прорязана - има каналче в което е поместена пружината за обтягане на маслообиращия пръстен (снимка 1). Тази страна към маслото или към водата се поставя? Другата страна на семеринга е плътна и няма канали - там са нанесени буквено-цифрените означения на семеринга, така да се каже лицевата страна (снимка 2).
[url="http://picbg.net/img.php?file=ef53c986492fa40a.jpg"]





#85
07 февруари 2014 - 21:35
#86
07 февруари 2014 - 22:52
[url="http://picbg.net/img.php?file=82f2f63d7305f9d9.jpg"]


#87
08 февруари 2014 - 06:34
#88
08 февруари 2014 - 08:42
А защо се получи така. Занесох капака на един идиот на Цар Симеон 173 (Motorshop) да ми свали старата ламаринка на механичното уплътнение (фибъра) и му показах новия фибър и семеринг да се ориентира, а бездарника взел, че сложил новите без да съм му казвал само за да вземе някое друго левче за операцията. От там и обратната посока на семеринга. За пореден път се убеждавам какви измекяри има на Симеон. Т'ва ми беше за последно.
Сега взимам нов комплект и слагам внимателно, както трябва. Да сложа ли малко силикон по стените на семеринга или да разчитам на собствената му стегнатост в отвора?

#89
08 февруари 2014 - 08:45
#90
08 февруари 2014 - 22:32
Занесох капака на един идиот . Т'ва ми беше за последно.

#91
12 февруари 2014 - 22:36
Някаква идея къде точно се намира тръбата за картерна вентилация на картера? Тия маркучи по капака на клапаните не мисля, че имат голяма връзка с налягането в картера. Мисълта ми е, че може самата връзка между картера и разпределителния вал да е затлачена.

#92
12 февруари 2014 - 23:00
#93
13 февруари 2014 - 00:32
А това? Лагери сменени ли са , има ли пак луфтове ? Вала да ти е 12-14 мм , дебел максимум , а на този размер подобни луфтове са огромни . Семерината дори обърната обратно , щом е нова не би трябвало да пропусне толкова скоро , ако има пак и едва доловим радиален луфт не очаквай тя да удържи маслото . Виж и на перфектно измит капак за микро пукнатини по самия корпус ,мен от такава пукнатина ми се е случвало да свалям по сума пъти ,да разглобявам и да се чудя ,
#94
13 февруари 2014 - 12:08
[url="http://picbg.net/img.php?file=193be1f0bfef68ea.jpg"]





#95
13 февруари 2014 - 20:40
#96
13 февруари 2014 - 21:38
Ми не знам, остава другия вариант - тая шийка в капака, преди семеринга, в която трие вала, да се е износила и от там да се получава леко мандахерцане на вала, съответно недобро уплътняване със семеринга. Това опира до друг капак, при който също не е сигурно дали тоя проблем няма да е налице.
От чисто финансова гледна точка. При това положение няма как да смеси вода и масло, защото всичко излишно изтича през дренажа, а фибъра е ОК. Друг капак би ми струвал 50+лв. може би и не е сигурно дали проблема ще се реши, а вече съм набил над 100 по тия ремонтни комплекти. Мисля си дали да не засека какъв е разхода на масло в км с тоя теч и периодично да доливам ако е в приемливи граници. По тоя начин може да се окаже излишна смяната на масло на всеки 3К... Ако губи доста, тогава продължавам с издирването на решение.

#97
13 февруари 2014 - 22:28
При Хонда/Кимко водната помпа се задвижва от маслената , затова е ниско долу .
Аз ти писах да прегледаш за микро-пукнатини точно в участъка на леглото на семерината , или за деруги ако е вадена тази семерина по груб начин От пукнатина точно така тече , при първоначално запалване всичко е ок , когато двигателя загрее капака се измята леко ,пукнатината се разтваря и започва да омаслява .
п.с. този активен катализатор , що не вземеш да го махнеш, да знаеш че правят проблеми , на главата има една като мини-ламелна клапа която трябва да пропуска въздуха само към изпускателния колектор , но с течение на времето започват да не уплътняват и връща изгорели газове назад по системата , може да те подлуди . А иначе данъка няма да ти намалят заради намалените вредни емисии .

#98
13 февруари 2014 - 22:46
#99
13 февруари 2014 - 23:00
Да , този генератор е в маслена баня , като намотките са на капака , а на вала е чашата на генератора .
Тези двете триъгълни изреза са оригинални ,не е проблема от тях ,
#100
14 февруари 2014 - 14:31
Скутера го карам тия дни и следя нивото на маслото и теча. Накрая най-много да пробвам с друг капак. Не виждам какво друго може да реши проблема.
