•         

Honda SH150i - покупка на старо

honda sh150i

#81 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 440

04 февруари 2014 - 14:13

Вкарал си се и ти във филма като мен !  Всичко ще се оправи стига да имаш здрави нерви и пари ама "кеф цена нема"  ! По темата - и на мен ми приличана някакъв препарат за запушване на течове и тъй като системата на мотореткаката е много малка и ако са изсипали количество предназначено за кола където ситемата е вместимост 8-10 л  не е изключено да се е позапушил и радиатора ! Слагай някаква смивка и дано излезе всичката гняс !!
  • 0

scooterhouse.net

#82 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

05 февруари 2014 - 23:24

 

Всичко ще се оправи стига да имаш здрави нерви и пари ама "кеф цена нема" !
Верно е, и двете условия важат в пълна сила. :D

Днес направих 2 промивки с някакъв препарат, уж произведен в Англия. ?злезе гняс, но и остана малко по стените на тръбите. Май така ще бъде. Загрява си нормално, пуска перката към средата на скалата - не виждам нищо тревожно. Около капачката на радиатора на загряло ми се вижда да се надигат леки пари - може би обезвъздушава. Ако пък има нещо друго, нивото в казанчето рано или късно ще покаже.

Проблема с маслото от дренажния отвор остава. При втората промивка изкарах долния маркуч от капака за клапаните и нямаше промяна. Не знам точно каква е системата на циркулация на картерните газове (видя ми се малко по-засукана от нормално, има някаква допълнителна клапа/реле), но от въпросната тръба в капака по-скоро се усеща засмукване на въздух, а не духане. Другия маркуч отгоре отива към въздушния филтър. Тия дни ще свалям водната помпа отново и ще я разгледам. Може да съм обърнал семеринга за масло, както предложи колегата @pljoko66.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#83 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 440

06 февруари 2014 - 12:26

Най-вероятно да е от семеринга , щом вала на помпата минава през маслото !! Няма какво друго да е ! Ако си поставил неправилно керамичните пръстени ще капе вода ,а щом капе масло значи е от семеринга ;)
  • 0

#84 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

07 февруари 2014 - 19:31

Помпата е свалена и разглобена.

Относно семеринга. Едната страна на семеринга по принцип е прорязана - има каналче в което е поместена пружината за обтягане на маслообиращия пръстен (снимка 1). Тази страна към маслото или към водата се поставя? Другата страна на семеринга е плътна и няма канали - там са нанесени буквено-цифрените означения на семеринга, така да се каже лицевата страна (снимка 2).

[url="http://picbg.net/img.php?file=ef53c986492fa40a.jpg"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=83bf69abe83e44b4.jpg"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=4439c1461d75442f.jpg"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=a382c7b8d43e2bde.jpg"][/url] При мен семеринга е монтиран както на снимка "1", с прореза нагоре към фотоапарата. Не трябва ли да е наобратно (с буквите нагоре)?
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#85 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

07 февруари 2014 - 21:35

..я направи един бърз чертеж в разрез да видиме
  • 0

#86 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

07 февруари 2014 - 22:52

Нещо такова:


[url="http://picbg.net/img.php?file=82f2f63d7305f9d9.jpg"][/url]
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#87 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

08 февруари 2014 - 06:34

ако е бил така набит,както на 1 позиция ,ше тече,страната с пружинката е от към маслото логично
  • 0

#88 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

08 февруари 2014 - 08:42

Ясно. ? аз мисля, че трябва да е така - с надписите нагоре, към перката.

А защо се получи така. Занесох капака на един идиот на Цар Симеон 173 (Motorshop) да ми свали старата ламаринка на механичното уплътнение (фибъра) и му показах новия фибър и семеринг да се ориентира, а бездарника взел, че сложил новите без да съм му казвал само за да вземе някое друго левче за операцията. От там и обратната посока на семеринга. За пореден път се убеждавам какви измекяри има на Симеон. Т'ва ми беше за последно.

Сега взимам нов комплект и слагам внимателно, както трябва. Да сложа ли малко силикон по стените на семеринга или да разчитам на собствената му стегнатост в отвора?
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#89 pljoko66

pljoko66

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 669

08 февруари 2014 - 08:45

може ,тънко и го изчакай да по изсъхне преди да палиш
  • 0

#90 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 440

08 февруари 2014 - 22:32

 

.
Занесох капака на един идиот . Т'ва ми беше за последно.


Така и аз навремето започнах сам да си човъркам и от 2000г не съм стъпил в сервиз или при майстор било то за колата или мотора ! Само един път съм карал кола на прехвален "майстор" за смяна на гарнитура на глава и скапаняка скъса едната  шпилка в блока и то при затягането !  От тогава не съм си и помислил за сервиз ! А и навремето нямаше интернет ! С информацията която има в нета майстор не ти трябва освен в случайте когато не е необходимо специализирано оборудване и то ако висиш до него и не му даваш да "диша" ;) Не че имам нещо против майсторите има и такива който наистина си разбират от работата и я вършат с желание и заслужават уважение , но са много много малко  !!! Айнщайн е казал - "не е важно да знаеш всичко, важното е да знаеш къде да го намериш" ! Слагай семеринга и да кажеш дали е спряло капането !!!
  • 0

#91 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

12 февруари 2014 - 22:36

Нов комлект и пак тече (капе). Явно проблема не е в помпата. Сложих собственоръчно всичко както трябва. Внимателно набих семеринга както писахме по-горе, с пружинката към маслото. Сложих и много тънък слой термо силикон по стените му, който излезе при набиването. На ламаринката на фибъра също сложих малко силикон в горната част, където ляга на капака, но там няма проблем. Значи остава от някъде да вдига налягане и по-скоро това са газове, защото от дренажния отвор от време на време се надуват едни маслени мехури пълни с газ, които се пукват след известно време. Като се наблюдава отвора при работа на двигателя, също се забелязва леко пулсиране на маслената капка и мехурче в центъра й.

Някаква идея къде точно се намира тръбата за картерна вентилация на картера? Тия маркучи по капака на клапаните не мисля, че имат голяма връзка с налягането в картера. Мисълта ми е, че може самата връзка между картера и разпределителния вал да е затлачена.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#92 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 440

12 февруари 2014 - 23:00

?маш ли маркуч който отива от капака на клапаните или от някакво друго място в кутията на въздушния филтър ! Пробвал ли си като работи двигателя да разхлабиш леко щеката на маслото !Ако има голямо нялягане в картера веднага ще си проличи !!! Лично мое мнение е,че този теч не се дължи на налягане в картера ,а по скоро на лошо уплътняване !! Само от (около) тази семеринга ли се вижда теча ??? Не е ли възможно да подлива от някъде и да не си видял ??
  • 0

#93 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1153

13 февруари 2014 - 00:32

"Помпата е реновирана и монтирана " .........".Одеве свалих капака с водната помпа и алтернатора. При огледа на лагера установих, че вала лесно превърта в шийката и има лек аксиален ход в нея. При аксиалното движение, за което споменах вчера, лагера се помества не само спрямо вала, а и спрямо леглото в капака, в рамките на зегерките. При аксиалния ход се вижда как малко количество масло излиза от зегерките и впоследствие отново се засмуква. Не знам как се е получила тая хлабина, при положение, че няма усилие между вала и шийката (подвижната част на лагера). Лагера не се ли набива със стегнатост към вала?"

А това? Лагери сменени ли са , има ли пак луфтове ? Вала да ти е 12-14 мм , дебел максимум , а на този размер подобни луфтове са огромни . Семерината дори обърната обратно , щом е нова не би трябвало да пропусне толкова скоро , ако има пак и едва доловим радиален луфт не очаквай тя да удържи маслото . Виж и на перфектно измит капак за микро пукнатини по самия корпус ,мен от такава пукнатина ми се е случвало да свалям по сума пъти ,да разглобявам и да се чудя ,
  • 0

#94 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

13 февруари 2014 - 12:08

Комплекта включва нови: семеринг масло, фибър вода, вал, перка, лагер и зегерки. Лагера влиза със стегнатост, но не кой знае колко голяма - вади се с махане на зегерките и леко почукване на вала. Не е пресован. Може да има минимален луфт, но в ръководството не са дадени никакви контролни размери за износване на отворите, в които ляга лагера и трие вала. Самия вал се държи от една страна на лагера, от друга май трие в отвора преди семеринга (нещо като стоманена шийка на маслен лагер). Стария вал има зъвсем леки следи от износване в тази част. По книжка дават този участък да се гресира, а участъка, в който трие семеринга да се омасли. Ако има някакъв проблем с този възел, то мисля, че може единствено да е породен от износване и увеличаване диаметъра на участъка, в който трие/лагерува вала и от там да се получава тоя луфт.

[url="http://picbg.net/img.php?file=193be1f0bfef68ea.jpg"][/url][url="http://picbg.net/img.php?file=ec500ffed49eed31.jpg"][/url] Леглото на самия лагер не мисля, че подлежи на износване - там няма триене. Ако случая е такъв, това означава да търся друг капак. Като цяло ми се вижда доста кекаво изпълнение. Четох в нета, че е често срещан проблем дори на по-новата версия от 2010 - машини на по 4-5К протичат и от гаранционния сервиз казват, че можело пак да се случи след ремонта. Не мисля, че тече от друго място. Лежал съм доста под мотора и виждам от къде тръгва вадичката, забърсвам и пак гледам. Баш от цифката е. Ако има някъде микропукнатина, тя трябва да е след семеринга, някъде вътре в самия дренажен отвор. Ще пробвам с отвиването на щеката и продължавам да търся тръбата за картерни газове. [url="http://picbg.net/img.php?file=cd40dbd13a410f5c.jpg"][/url] [url="http://picbg.net/img.php?file=a5d1d5596231aa46.jpg"][/url] Като гледам схемите, може би тая тръба се крие под капака за клапаните. Откачвах долния маркуч, но той е за друго - вкарване на въздух в изгорелите газове. Затова се усещаше засмукване. Ще пробвам и с горния, който отива към въздушния филтър. EDIT: Духа яко от маркуча, който влиза във въздушния филтър, респективно изходящия от капака с клапаните. От щеката също духа стабилно при отвиване. Това на празен ход.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#95 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 440

13 февруари 2014 - 20:40

Точно тая тръбичка - "  flessibile sfiato basamento  " е отдушника на картера ! Виж къде се намира ! Да не би някой "разбирач" случайно да я е затапил щото се е скъсала или пради някаква друга причина ??? Като гледам по схемата трябва да е на капака на клапаните и да отива в кутията на въздушния филтър!! Ако неможеш да я видиш на капака , проследи я от кутията на възд. филтър ! Зад капака на водната помпа би трябвало да е магнета ??  От какво се задвижва вала на водната помпа  ??? Ами щом духа ,но не вкарва масло във въздушния филтър всичко е наред  , може да изключиш вискоко налягаме в картера като причина за теча !
  • 0

#96 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

13 февруари 2014 - 21:38

Омасляване има в кутията на възд. филтър, около тръбичката с картерните газове, но е само овлажняване - няма дори капка.

Ми не знам, остава другия вариант - тая шийка в капака, преди семеринга, в която трие вала, да се е износила и от там да се получава леко мандахерцане на вала, съответно недобро уплътняване със семеринга. Това опира до друг капак, при който също не е сигурно дали тоя проблем няма да е налице.

От чисто финансова гледна точка. При това положение няма как да смеси вода и масло, защото всичко излишно изтича през дренажа, а фибъра е ОК. Друг капак би ми струвал 50+лв. може би и не е сигурно дали проблема ще се реши, а вече съм набил над 100 по тия ремонтни комплекти. Мисля си дали да не засека какъв е разхода на масло в км с тоя теч и периодично да доливам ако е в приемливи граници. По тоя начин може да се окаже излишна смяната на масло на всеки 3К... Ако губи доста, тогава продължавам с издирването на решение.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]

#97 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1153

13 февруари 2014 - 22:28

Виж стегнатостта на лагерчето С-1 ...С4 ли е ? Ако имаш разбито легло на лагера,  и лагера влиза леко и при завъртане се движи външната черупка на лагера във леглото и имаш сглобка на лагера С-4 вала на помпата ще има много голям радиален луфт . Тогава си вземи същото лагерче с нормална сглобка С-1 . Щом дават в ремонтния комплект нов вал , няма как да има недопустим луфт между вала и вътрешната черупка на лагера .
При Хонда/Кимко водната помпа се задвижва от маслената , затова е ниско долу .
Аз ти писах да прегледаш за микро-пукнатини точно в участъка на леглото на семерината , или за деруги ако е вадена тази семерина по груб начин  От пукнатина точно така тече , при първоначално запалване всичко е ок , когато двигателя загрее капака се измята леко ,пукнатината се разтваря и започва да омаслява .

п.с. този активен катализатор , що не вземеш да го махнеш, да знаеш че правят проблеми , на главата има една като мини-ламелна клапа която трябва да пропуска въздуха само към изпускателния колектор  , но с течение на времето започват да не уплътняват и връща изгорели газове назад по системата , може да те подлуди .   А иначе данъка няма да ти намалят заради намалените вредни емисии . ;)
  • 0

#98 maxuel82

maxuel82

    НОВ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 440

13 февруари 2014 - 22:46

Добре ! Нещо немога да схвана от схемата ! От какво се задвижва тази ос ! Мисля си да не би да тече от семеринга който уплътнява коляновия вал пак  от същата страна !  Защото на моя мотор на оста на коляновия вал е магнета ,.а магнета задвижва оста на водната помпа ! Незнам как е при теб ? При мен магнета не е потопен в масло ! На Ямахата имах такъв теч само, че беше от страната на вариатора точно от семеринга на коляновия вал !!! Ако оста се "мандахерца " .т.е има , макар и леки вибраций също ще тече от семеринга , НО нали оста минава през лагер(и) та няма как да вибрира ??? Гледам, че на капака там където влиза семеринга изгклежда като че да е счупено от двете страни ! Добре ли уплътнява семеринга в капака ?
  • 0

#99 ilko397

ilko397

    НАПРЕДНАЛ ПОТРЕБ?ТЕЛ

  • Активни
  • 1153

13 февруари 2014 - 23:00

Схемата е , че вала на маслената помпа завършва с плоска част , вала на водната помпа пък има плоска зарязна част в средата , когато затваряш капака на генератора гледаш да нагласиш вала на водната помпа да захапе този на маслената , най-лесно става ако капачето на самата водна помпа не е монтирано и като въртиш леко турбината на водната помпа , нагласяш така че двата вала да се свържат .
Да , този генератор е в маслена баня , като намотките са на капака , а на вала е чашата на генератора .
Тези двете триъгълни изреза са оригинални ,не е проблема от тях ,
  • 0

#100 juslen

juslen

    НАЧ?НАЕЩ

  • Активни
  • 664

14 февруари 2014 - 14:31

Ами куцо е направена помпата. Вала се държи само на един лагер, разположен в единия му край откъм маслото. Кой вал не би се разбичкал рано или късно при захващане само от едната страна?! Според мен е умишлено направено слабо място.

Скутера го карам тия дни и следя нивото на маслото и теча. Накрая най-много да пробвам с друг капак. Не виждам какво друго може да реши проблема.
  • 0
[url="https://www.carspending.com/bg/vehicle/6286-honda-sh-300i"][/url]